Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Nee tuurlijk niet. Wat zou je zelf 't liefst hebben: elke dag een pilletje, of elke dag een pikuur moeten zetten (bij jezelf)? De torenhoge verwachtingen voor Ozempic zullen gewoon niet ingelost worden en daardoor keert het aandeel terug naar zijn normale waarde van voor de Ozempic-hype. 't Is te zeggen: er moet nog wat van de koers af wellicht om op dat punt uit te komen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Het is wekelijks, niet dagelijks. & dat prikje voel je zelfs niet. Vooral een markt voor degene die schrik hebben van naalden imo.patrick4 schreef: ↑30 juli 2025, 10:23Nee tuurlijk niet. Wat zou je zelf 't liefst hebben: elke dag een pilletje, of elke dag een pikuur moeten zetten (bij jezelf)? De torenhoge verwachtingen voor Ozempic zullen gewoon niet ingelost worden en daardoor keert het aandeel terug naar zijn normale waarde van voor de Ozempic-hype. 't Is te zeggen: er moet nog wat van de koers af wellicht om op dat punt uit te komen.
Torenhoge verwachtingen? Novo noteerde reeds vrij goedkoop voor de opdoffer gisteren. Nu noteren ze nog pakweg 12,5x de winst voor 2025 (lage kant van de vork); De markt verwacht dus geen groei de komende jaren?
Zepbound geeft een hoger % gewichtsverlies & oa daarom wint het marktaandeel, niet vanwege een pil die het eerste jaar niet uitkomt. Novo heeft in de EU reeds een pil (al is dat officieel enkel voor diabetes), die pil zal in USA begin 2026 op de markt komen voor Obesitas, een goed half jaar voor Lilly is de verwachting. De pil van Lilly zal echter ook weer een hoger % gewichtsverlies zorgen + de pil van Novo moet nuchter genomen worden & je moet na inname ook nog even nuchter blijven.
Wat naast de concurrentie het grootste probleem is, is de (illegale) compounding; 1M gebruikers zouden Wegovy op deze manier gebruiken; nu als dit wegvalt, kan er nog steeds een deel richting zepbound gaan, al blijft het grootste deel wel bij hetzelfde product gezien tijdelijke aanpassingen in dosissen bij overschakeling.
Semaglutide heeft ook een bewezen gunstig effect op het hart(MACE), op de lever(MASH) & op de nieren (CKD). Gezien de risico's voor een obese mbt het hart, lijkt me dat ook niet een onbelangrijk selling point.
Soit, Novo heeft nog een pipeline met Wegovy 7,2mg (19% gewichtsverlies), Cagrisema(21% gewichtsverlies) (begin 2027 op de markt?) & Amycretin. Vooral (oral) amycretin lijkt me het lichtpunt in hun pipeline, maar is pas voor 2029 vermoed ik. Fase 1 zit ook nog wel wat veelbelovend, maar te vroeg om te oordelen.
BESTE LEDEN VAN SPAARGIDS.BE,
Wat denken jullie van het idee om van Spaargids.be weer het zinnige en gezellige forum te maken dat het ooit was?
Gewoon vragen van elkaar beantwoorden op het vlak van sparen, deposito’s ETF’s, aandelen, obligaties, hypotheken, info over de nieuwe meerwaardebelasting etc. En evt. 1 rubriek in de kroeg. Laten we het gewoon “De Kroeg”noemen, voor andere vragen of echt belangrijk nieuws
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?!
Het enige wat we er voor moeten doen is:
- Stoppen met links en rechts en politiek in het algemeen
- Gewoon onder 1 naam posten
- KleineSpaarder met zijn complexen op negeren zetten evenals onze huistrol dhr/mevr/het, afijn u weet wel wie ik bedoel.
Ik geef direct toe dat ik me ook aan het reageren op trollen heb bezondigd de laatste tijd, omdat ik me af en toe echt begon te ergeren en het zonde van deze site vond.
Zinnige vragen heb ik steeds zo goed mogelijk beantwoord. Bij onzinnige vragen reageerde ik ook sarcastisch, maar ook daar moet ik dan ook mee stoppen.
Ik ben benieuwd of jullie het er mee eens zijn op deze manier van Spaargids.be weer een goede en zinnige site te maken.
Zo ja, laat het weten, zo niet erg jammer dan.
Wat denken jullie van het idee om van Spaargids.be weer het zinnige en gezellige forum te maken dat het ooit was?
Gewoon vragen van elkaar beantwoorden op het vlak van sparen, deposito’s ETF’s, aandelen, obligaties, hypotheken, info over de nieuwe meerwaardebelasting etc. En evt. 1 rubriek in de kroeg. Laten we het gewoon “De Kroeg”noemen, voor andere vragen of echt belangrijk nieuws
- KleineSpaarder met zijn complexen op negeren zetten evenals onze huistrol dhr/mevr/het, afijn u weet wel wie ik bedoel.
Ik geef direct toe dat ik me ook aan het reageren op trollen heb bezondigd de laatste tijd, omdat ik me af en toe echt begon te ergeren en het zonde van deze site vond.
Zinnige vragen heb ik steeds zo goed mogelijk beantwoord. Bij onzinnige vragen reageerde ik ook sarcastisch, maar ook daar moet ik dan ook mee stoppen.
Ik ben benieuwd of jullie het er mee eens zijn op deze manier van Spaargids.be weer een goede en zinnige site te maken.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Van mij mag de kroeg worden afgeschaft, maar 1 topic om gewoon te zeveren moet kunnen.Finny10 schreef: ↑31 juli 2025, 21:55 BESTE LEDEN VAN SPAARGIDS.BE,
Voor de rest begint alles bij de moderatie want zonder deze is het toch direct om zeep en daar dit forum de slechtste mod ter wereld heeft, mooi voornemen waar ik 100% achtersta, maar tevergeefs vrees ik ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Letterlijk alle mannen dus. De halve bevolking. En een deel van de vrouwen daar bovenop.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Alle mannen -1