Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Maar er is nog hoop voor de voorstanders van Amerikaans vliegend schroot - zie punt 3:
De Amerikaanse president Donald Trump en EU-chef Ursula von der Leyen zijn een algemene importheffing van 15 procent overeengekomen op de meeste goederen uit de EU. Andersom geldt er geen verhoogd tarief.
1)De tarieven op de import van staal en aluminium blijven wel onveranderd op 50 procent
2)De EU stemt er ook mee in om voor 750 miljard dollar aan energie aan te kopen en 600 miljard dollar in de Verenigde Staten te investeren bovenop bestaande investeringen
3)Daarnaast heeft Von der Leyen toegezegd markten van EU-landen open te stellen voor handel met de VS zonder tarieven en "enorme hoeveelheden" militaire uitrusting aan te schaffen.
De Amerikaanse president Donald Trump en EU-chef Ursula von der Leyen zijn een algemene importheffing van 15 procent overeengekomen op de meeste goederen uit de EU. Andersom geldt er geen verhoogd tarief.
1)De tarieven op de import van staal en aluminium blijven wel onveranderd op 50 procent
2)De EU stemt er ook mee in om voor 750 miljard dollar aan energie aan te kopen en 600 miljard dollar in de Verenigde Staten te investeren bovenop bestaande investeringen
3)Daarnaast heeft Von der Leyen toegezegd markten van EU-landen open te stellen voor handel met de VS zonder tarieven en "enorme hoeveelheden" militaire uitrusting aan te schaffen.
chesini schreef: ↑28 juli 2025, 10:24 Maar er is nog hoop voor de voorstanders van Amerikaans vliegend schroot - zie punt 3:
EU en VS tariefovereenkomst: Trump is de grote overwinnaar, EU de grote verliezer
Bron: Business AM
Trump wint nu. Maar je moet het vergelijken met De Tour. Het is nog maar de eerste week. Vanaf nu gaat hij kloppen krijgen dat het niet meer mooi is. Want de echte wereld is iets anders dan de blaaskaak uithangen en golfballetjes slaan. Nu komen de cols van 1ste categorie er aan. Men lust Trump immers overal rauw. Elke dag maakt hij vijanden bij. Men lust hem rauw.Finny10 schreef: ↑28 juli 2025, 12:14chesini schreef: ↑28 juli 2025, 10:24 Maar er is nog hoop voor de voorstanders van Amerikaans vliegend schroot - zie punt 3:
EU en VS tariefovereenkomst: Trump is de grote overwinnaar, EU de grote verliezer
Bron: Business AM
Ik zie Donald en Ursula niet met de tour mee doen. Je kunt wel stellen "men lust hem rauw", maar de E.U. maakt zich totaal afhankelijk van hem.chesini schreef: ↑28 juli 2025, 16:29Trump wint nu. Maar je moet het vergelijken met De Tour. Het is nog maar de eerste week. Vanaf nu gaat hij kloppen krijgen dat het niet meer mooi is. Want de echte wereld is iets anders dan de blaaskaak uithangen en golfballetjes slaan. Nu komen de cols van 1ste categorie er aan. Men lust Trump immers overal rauw. Elke dag maakt hij vijanden bij. Men lust hem rauw.
Onder de Europese politici zitten helaas geen zakenmensen.

Dat is nu ook weer niet helemaal waar. Je hoort ze niet aankomen. Tegen dat de geluidsgolven in je oor terechtgekomen zijn is het vliegtuig al gepasseerd. Gezien de wendbaarheid en snelheid is het onmogelijk om op basis van geluidsregistratie de exacte locatie van het vliegtuig te bepalen. Je weet dat er een vliegtuig gepasseerd is, maar waar het ondertussen is kun je niet weten.
Ik neem aan dat die vliegtuigen op redelijke hoogte kunnen vliegen, speciale coatings gebruiken om radar te absorberen, ect etc. Ik ben geen kenner, maar het lijkt me sterk dat een onderneming zoals Lockheed een vliegtuig zou ontwerpen hebben dat door de eerste de beste spaargidser uit de lucht gehaald kan worden. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk.
De F35 is overigens geen (stealth)bommenwerper maar een gevechtsvliegtuig.
Het is oorlogstuig. Ga je werkelijk klagen over gekuidshinder voor buurtbewoners als je land kapotgeschoten wordt?chesini schreef: ↑25 juli 2025, 17:30 Ja, de F-35 maakt inderdaad veel lawaai, en dit wordt als een groot probleem ervaren door bewoners in de buurt van vliegbases. Uit studies blijkt dat de F-35 bij het opstijgen tot vijf keer zo luid kan zijn als een F-16, en de geluidspiek duurt ook langer. Dit komt onder andere doordat de F-35 meer laagfrequent geluid produceert, wat langer blijft hangen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
U hebt een aantal punten. Los daarvan staat de F35 geparkeerd omdat de TR3 upgrade er niet doorkomt. Ze zijn combat unready. En Lockheed-Martin mag niet meer meedoen met de opvolger van de F35.Gudrun schreef: ↑29 juli 2025, 13:36Dat is nu ook weer niet helemaal waar. Je hoort ze niet aankomen. Tegen dat de geluidsgolven in je oor terechtgekomen zijn is het vliegtuig al gepasseerd. Gezien de wendbaarheid en snelheid is het onmogelijk om op basis van geluidsregistratie de exacte locatie van het vliegtuig te bepalen. Je weet dat er een vliegtuig gepasseerd is, maar waar het ondertussen is kun je niet weten.
Ik neem aan dat die vliegtuigen op redelijke hoogte kunnen vliegen, speciale coatings gebruiken om radar te absorberen, ect etc. Ik ben geen kenner, maar het lijkt me sterk dat een onderneming zoals Lockheed een vliegtuig zou ontwerpen hebben dat door de eerste de beste spaargidser uit de lucht gehaald kan worden. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk.
De F35 is overigens geen (stealth)bommenwerper maar een gevechtsvliegtuig.
Het is oorlogstuig. Ga je werkelijk klagen over gekuidshinder voor buurtbewoners als je land kapotgeschoten wordt?chesini schreef: ↑25 juli 2025, 17:30 Ja, de F-35 maakt inderdaad veel lawaai, en dit wordt als een groot probleem ervaren door bewoners in de buurt van vliegbases. Uit studies blijkt dat de F-35 bij het opstijgen tot vijf keer zo luid kan zijn als een F-16, en de geluidspiek duurt ook langer. Dit komt onder andere doordat de F-35 meer laagfrequent geluid produceert, wat langer blijft hangen.
137 miljoen voor 40 draagbare luchtafweer? 3.5 miljoen voor 1 ?
Oorlog kost geld.
Daarom net dat er zoveel geinvesteerd wordt in low-cost & low-tech oplossingen. Goedkope chinese drones, netten en jachtgeweren tegen drones, landmijnen, houten namaak-tanks,...
Daarom net dat er zoveel geinvesteerd wordt in low-cost & low-tech oplossingen. Goedkope chinese drones, netten en jachtgeweren tegen drones, landmijnen, houten namaak-tanks,...
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ik zal ook zo een fabriek beginnen, lijkt me 50 keer te duur
Nee, je gaat helemaal niets beginnen. Een wapenfabriek opstarten, daar komt iets meer bij kijken dan enkel een BTW-nummer aan te vragen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
De losse raket kost 200.000EUR/stuk. De lanceerder kost wel geld. Hopelijk gaat de lanceerder lang mee. Als de Polen slim zijn gaan ze voor elke evolutie van de raket ook een nieuwe lanceerder uitbrengen. Kassa kassa. Geen probleem, Theo koopt wel.
Laatst gewijzigd door chesini op 30 juli 2025, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Bewijs van goed gedrag en zeden?
Nochtans, voor een paar knappe koppen die weten hoe een low cost luchtafweerraket in mekaar te boksen, Audi Brussel staat leeg. Je kan in een paar maand een productie van een paar honderd stuks per dag halen. Afzet is sowieso gegarandeerd. Waarschijnlijk veto van het Brussels Gewest owv njet voor de opslag van springstoffen en gevaar voor de omgeving. Alhoewel als je daar voorbijrijdt is er niet echt veel omgeving meer. No-mans-land is het. Wat tonnen springstof erbij zal niet veel verschil maken. Zelfs niet mochten ze ooit ontploffen. Cynisch maar dat is Brussels by Day. A nightmare.
Een blik op de wereld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
De kracht van AI, als ik die foto nu bekijk vraag ik me wel af wie er het ongelukkigst en meest angstig uitziet; dat uitgehongerd kind of dat lief katje in de handen van Bartje Quisling ... Als ik het goed bekijk, de laatste ...
Make Spaargids " Great Again ! "