Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Nee tuurlijk niet. Wat zou je zelf 't liefst hebben: elke dag een pilletje, of elke dag een pikuur moeten zetten (bij jezelf)? De torenhoge verwachtingen voor Ozempic zullen gewoon niet ingelost worden en daardoor keert het aandeel terug naar zijn normale waarde van voor de Ozempic-hype. 't Is te zeggen: er moet nog wat van de koers af wellicht om op dat punt uit te komen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Het is wekelijks, niet dagelijks. & dat prikje voel je zelfs niet. Vooral een markt voor degene die schrik hebben van naalden imo.patrick4 schreef: ↑30 juli 2025, 10:23Nee tuurlijk niet. Wat zou je zelf 't liefst hebben: elke dag een pilletje, of elke dag een pikuur moeten zetten (bij jezelf)? De torenhoge verwachtingen voor Ozempic zullen gewoon niet ingelost worden en daardoor keert het aandeel terug naar zijn normale waarde van voor de Ozempic-hype. 't Is te zeggen: er moet nog wat van de koers af wellicht om op dat punt uit te komen.
Torenhoge verwachtingen? Novo noteerde reeds vrij goedkoop voor de opdoffer gisteren. Nu noteren ze nog pakweg 12,5x de winst voor 2025 (lage kant van de vork); De markt verwacht dus geen groei de komende jaren?
Zepbound geeft een hoger % gewichtsverlies & oa daarom wint het marktaandeel, niet vanwege een pil die het eerste jaar niet uitkomt. Novo heeft in de EU reeds een pil (al is dat officieel enkel voor diabetes), die pil zal in USA begin 2026 op de markt komen voor Obesitas, een goed half jaar voor Lilly is de verwachting. De pil van Lilly zal echter ook weer een hoger % gewichtsverlies zorgen + de pil van Novo moet nuchter genomen worden & je moet na inname ook nog even nuchter blijven.
Wat naast de concurrentie het grootste probleem is, is de (illegale) compounding; 1M gebruikers zouden Wegovy op deze manier gebruiken; nu als dit wegvalt, kan er nog steeds een deel richting zepbound gaan, al blijft het grootste deel wel bij hetzelfde product gezien tijdelijke aanpassingen in dosissen bij overschakeling.
Semaglutide heeft ook een bewezen gunstig effect op het hart(MACE), op de lever(MASH) & op de nieren (CKD). Gezien de risico's voor een obese mbt het hart, lijkt me dat ook niet een onbelangrijk selling point.
Soit, Novo heeft nog een pipeline met Wegovy 7,2mg (19% gewichtsverlies), Cagrisema(21% gewichtsverlies) (begin 2027 op de markt?) & Amycretin. Vooral (oral) amycretin lijkt me het lichtpunt in hun pipeline, maar is pas voor 2029 vermoed ik. Fase 1 zit ook nog wel wat veelbelovend, maar te vroeg om te oordelen.
Letterlijk alle mannen dus. De halve bevolking. En een deel van de vrouwen daar bovenop.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Zou moeten mijn lesje geleerd hebben met Coreweave, maar zit nog rek op palantir denken jullie?
Chasing past performance. Zeer risicovolle investering. Hoeveel bedraagt de koers/winst verhouding?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Beetje off-topic, maar is K/W niet de meest overschatte/ fout-geinterpreteerde indicator ever?
Ik heb aandelen met k/w van 0,29 en aandelen met k/w 700+
Er valt bitter weinig verschil te zien in koersverloop
K/w zegt letterlijk niks op zichzelf...
Ik heb aandelen met k/w van 0,29 en aandelen met k/w 700+
Er valt bitter weinig verschil te zien in koersverloop

K/w zegt letterlijk niks op zichzelf...
In de huidige tijd heb je daar wel gelijk in. Indertijd waren het allemaal lang bestaande degelijke bedrijven en werd er hoofdzakelijk waarde gehecht aan de winst.
In deze tijd, waarin de ontwikkelingen steeds sneller gaan en bedrijven razendsnel kunnen groeien, wordt er meer waarde gehecht aan de vooruitzichten.
Of het goed of fout is laat ik in het midden, maar het is nu eenmaal een feit.
Dat zijn zinnen die perfect in 1999 konden geschreven zijn.Finny10 schreef: ↑5 augustus 2025, 18:22 In de huidige tijd heb je daar wel gelijk in. Indertijd waren het allemaal lang bestaande degelijke bedrijven en werd er hoofdzakelijk waarde gehecht aan de winst.
In deze tijd, waarin de ontwikkelingen steeds sneller gaan en bedrijven razendsnel kunnen groeien, wordt er meer waarde gehecht aan de vooruitzichten.
Precies het feit dat er meer waarde gehecht wordt aan vooruitzichten dan aan de werkelijkheid is de reden waarom mensen veel te veel betalen voor hun aandelen. Ik ben net dit leuke boekje over het onderwerp aan het lezen: https://www.bol.com/be/nl/f/bull/34529542/
En het klopt, met gemanipuleerde winsten is een K/W verhouding zeker niet zaligmakend. Maar het is wel een snelle peilstok. Een multiple van verschillende honderden is knotsgek, ongeacht hoe torenhoog de verwachtingen zijn. Met beleggen heeft dat niets meer te maken.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Palantir is nu net als tesla in zijn hoogdagen...waanzinnige P/E ratio (huidige P/E: 577 forward P/E: 312,5 - gemiddelde P/E van S§P: 27), maar bij meme-stocks is dit blijkbaar een volstrekt verwaarloosbaar boekhoudkundige pietluttigheid...Ik zou toch voorzichtig zijn en tenminste uw allocatie klein houden...
Klopt, ik begin sowieso hoogtevrees te krijgen m.b.t. de US beurs.Vuth schreef: ↑6 augustus 2025, 17:46 Palantir is nu net als tesla in zijn hoogdagen...waanzinnige P/E ratio (huidige P/E: 577 forward P/E: 312,5 - gemiddelde P/E van S§P: 27), maar bij meme-stocks is dit blijkbaar een volstrekt verwaarloosbaar boekhoudkundige pietluttigheid...Ik zou toch voorzichtig zijn en tenminste uw allocatie klein houden...
Alle ingrediënten voor stagflatie zijn n.m.m. langzamerhand aanwezig.
Liever wat winst gemist nu, dan een verlies binnenkort.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Misschien is het een idee om maandag a.s. de koersen van Zwitserse fabrikanten van luxehorloges in de gaten te houden. UHR (een bijna even leuke ticker als Ferrari) WOSG en CFR. Die importtaxen worden ofwel doorgerekend aan de amerikaanse consument, ofwel weer afgezwakt zoals ook bij de EU gebeurde.
Nu Trump zich in al zijn infantiele machtswellust wentelt in een manisch tarrievenspel, ben ik blij dat ik voornamelijk een indexbelegger ben. Je zal het maar meemaken dat hij er net die specifieke sector uitneemt waar jij met je korf nauwkeurig geselecteerde aandelen overweighted zit.