Federale regering zomerakkoord
TIP
Re: Federale regering zomerakkoord
En eindelijk eens het verschil tussen werken of niet werken financieel interessanter maken.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Maar dat doen ze juist wel: rekkenvullers, kassiersters, fast-food, ...; dat zijn de jobs die je massaal zal vinden als je zoekt achter flexi-jobs en als ik sommige van mijn jongere collega's moet geloven zijn er sommige diensten nog 1 à 2 vaste werknemers aanwezig en een stuk of 10 flexi's, dat zegt genoeg.VincentVega schreef: ↑17 augustus 2025, 21:20Daar heb je een punt, Flexijobs zouden niet de laaggeschoolden het vinden van een job moeilijk mogen maken.Trivium schreef: ↑17 augustus 2025, 17:54 Bij ons doet bijna 70 procent van de mensen ergens nog een flexi bij. Nochtans worden wij helemaal niet slecht betaald. Ik vraag me eigenlijk echt af waarom ze dat doen.
Waarom zou je in godsnaam bovenop je fulltime job in je schaarse vrije momenten nog eens gaan werken.
Ze nemen jobs af van andere mensen. Meestal zijn die flexi-jobs net jobs die kunnen ingevuld worden door lager geschoolden (aan de kassa zitten, opdienen in de horeca, rekken aanvullen, enz). En die lager geschoolden raken dan veel moeilijker aan werk.
En jou rolmodel Bartje Quisling en zijn ploeg hebben de regels nog versoepeld ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
+1, maar daar hoor je niets of al alvast niets concreet over !
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Eerst en vooral is het “jouw” en niet “jou” (straks moet ik KleineSpaarder toch nog gelijk geven met zijn omschrijving van de typische Vlaams Blok aanhangvoorheenCP1234 schreef: ↑17 augustus 2025, 21:49Maar dat doen ze juist wel: rekkenvullers, kassiersters, fast-food, ...; dat zijn de jobs die je massaal zal vinden als je zoekt achter flexi-jobs en als ik sommige van mijn jongere collega's moet geloven zijn er sommige diensten nog 1 à 2 vaste werknemers aanwezig en een stuk of 10 flexi's, dat zegt genoeg.VincentVega schreef: ↑17 augustus 2025, 21:20
Daar heb je een punt, Flexijobs zouden niet de laaggeschoolden het vinden van een job moeilijk mogen maken.
En jou rolmodel Bartje Quisling en zijn ploeg hebben de regels nog versoepeld ...

Ten tweede heb ik een eigen opinie en volg ik niet zomaar de mening van eender welke politicus, ook niet van BDW. Hij is ook niet mijn “rolmodel”. Ik begrijp dat zoiets voor een Blokker zoals jij moeilijk te begrijpen is .
On topic, flexi-jobs hebben volgens mij zeker een nut (bijverdienen, zwart werk wit maken …) maar ze zouden niet reguliere jobs, en zeker niet de jobs van laaggeschoolden, mogen afpakken. Maar dat is slechts mijn mening …

Ten derde, de Noorse fascist en racist Vidkun Quisling past eerder bij de donkerbruine vleugel van het Blok, die waartoe Rob Klopterop Verreycken, Dries Schildje en Vriendjes Plastron Von Langenhoven en Flipke Den Chinees Dewinter behoren (al dan niet achter de schermen). De Verdinaso vlaggen en leuzen zijn nooit ver weg bij dat gespuis.

Laatst gewijzigd door VincentVega op 17 augustus 2025, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
... EN GIJ !!!

En het is ze gegund ook verdomme, na een dag hard werken !KleineSpaarder schreef: ↑17 augustus 2025, 14:41 Veel Vlamingen liggen veel te graag in de hangmat. Vooral Vlaams Belang Vlamingen.
Niks beter dan een lekker gekoeld biertje in uw hangmat na een warme zomerse werkdag ! ZALIG !!

Werkt wat harder als ge zelf geen hangmat kunt kopen !!

Blokkers hebben geen tijd om te genieten van hun hangmat , ze vullen hun dagen met te vitten over de meest onbelangrijke dingen. Ik geniet er echter al 33 jaar van sinds ik op 3 mei 1992 mijn eerste hangmat kocht in de toenmalige Makro.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In 1992 uw eerste ??
Gij hebt dus al veel hangmatten gekocht, Brembos !

Hebt ge nog wat oude liggen ?
Want er zijn er hier veel stikjaloers op mensen met een hangmat.
Kunt ge die oude niet missen, Brembos?
Geef er al zeker 1 aan KleineSpaarder, want die zaagt al lang

Als ge de rest hier wilt uitdelen gaat ge die mensen héél gelukkig maken

Er staan er enkele op springen van afgunst op mensen met wél een hangmat.
Ze gaan ze nog van hun afpakken anders.
De laatste dateert van 19 juli 2023. Een zeer comfortabel exemplaar uit de Brico in solden gekocht. Echt een aanrader. Ik begrijp de aversie van sommigen tegenover mensen die genieten van hun hangmat niet goed. Leven en laten leven zeg ik altijd. Waarom trouwens altijd dat gevit op Kleinespaarder ? Een van de weinige mensen die op een beleefde manier waardevolle en gewaardeerde bijdragen post zonder op de man/vrouw/x te spelen. Ik ga u , net zoals enkel andere extreem rechtsen , even dempen.
Zolang uitkeringen te toegankelijk en riant genoeg zijn om comfortabel mee rond te komen zal een hoger netto loon er niet voor zorgen dat mensen uit eigen beweging uit hun hangmat komen om te gaan werken. De inkomsten kloof tussen werken en een uitkering moet groot genoeg zijn en een uitkering moet laag genoeg zijn opdat werken een noodzaak wordt om een comfortabel leven te leiden. Dus samen gevat, voor een zinvol hoger netto loon heeft men niet de middelen en levert toch niet het gewenste resultaat, korten op de uitkeringen ligt moeilijk bij links en veel marge is daar sowieso niet, blijft over de toegankelijkheid en het misbruik afbouwen.voorheenCP1234 schreef: ↑17 augustus 2025, 19:02 Zoals ik al schreef, eerst hadden ze iets aan de loonkloof moeten doen en "hamburgerjobs" zijn een puur vergif !
Je kan toch niet in iemand anders zijn portefeuille kijken?Trivium schreef: ↑17 augustus 2025, 17:54 Bij ons doet bijna 70 procent van de mensen ergens nog een flexi bij. Nochtans worden wij helemaal niet slecht betaald. Ik vraag me eigenlijk echt af waarom ze dat doen.
Waarom zou je in godsnaam bovenop je fulltime job in je schaarse vrije momenten nog eens gaan werken.
Ze nemen jobs af van andere mensen. Meestal zijn die flexi-jobs net jobs die kunnen ingevuld worden door lager geschoolden (aan de kassa zitten, opdienen in de horeca, rekken aanvullen, enz). En die lager geschoolden raken dan veel moeilijker aan werk.
Ik meende laatst toch te bespeuren dat KleineSpaarder wel op de man speelde bij de heer President Trump. En dat gebeurde helaas niet op een beleefde manier naar mijn mening.Brembos schreef: ↑18 augustus 2025, 06:30 De laatste dateert van 19 juli 2023. Een zeer comfortabel exemplaar uit de Brico in solden gekocht. Echt een aanrader. Ik begrijp de aversie van sommigen tegenover mensen die genieten van hun hangmat niet goed. Leven en laten leven zeg ik altijd. Waarom trouwens altijd dat gevit op Kleinespaarder ? Een van de weinige mensen die op een beleefde manier waardevolle en gewaardeerde bijdragen post zonder op de man/vrouw/x te spelen. Ik ga u , net zoals enkel andere extreem rechtsen , even dempen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Oudere mensen voor "knettergek", "compleet zot", "demeterend", "sukkel" en dergelijke meer uitmaken... is denk ik een soort van hobby van KleineSpaarder.
Niet te veel van aantrekken hij doet dat dagelijks en continu.
Bekijk het als een soort van Tourette-syndroom, maar dan bewust.
Ik zou het ook niet zien zitten om na m'n werkweek nogmaals te gaan werken. Natuurlijk komen mijn partner en ik wel mooi rond met onze fulltime jobs. Maar het zal bij ons ook niet langer zijn dan de minimale pensioenleeftijd. Daarom dat we beleggen, om er rapper vanaf te zijn :pTrivium schreef: ↑17 augustus 2025, 17:54 Bij ons doet bijna 70 procent van de mensen ergens nog een flexi bij. Nochtans worden wij helemaal niet slecht betaald. Ik vraag me eigenlijk echt af waarom ze dat doen.
Klopt niet, in de tijd voor de flexi jobs vond men voor die jobs geen werkkrachten, argumenten waren; slechte uren, te weinig uren, te weinig betaald, geen interessant werk, enz... Mocht het waar zijn wat je zegt, zou de werkloosheid zijn toegenomen sinds de flexi-jobs, wat dus niet het geval is. Flex-jobs zijn typisch de jobs waarvoor een werkgever geen voltijdse kan of wil inzetten en waarvoor er te weinig interesse is op de arbeidsmarkt. Door dat af te schaffen gaat de werkloosheid niet afnemen en gaan hangmat liggers niet plots wel werk zoeken, het is gewoon een van de vele argumenten om toch maar zogezegd geen job te vinden. En ja, voor er weer zo een hangmat profiteur het zuur krijgt, het zal beslist ook wel eens misbruikt worden door werkgevers wegens goedkoper. Dat men het misbruik aanpakt en niet het systeem afschaft, in de sociale zekerheid is ook misbruik, dat gaan we daarom natuurlijk ook niet afschaffen.Trivium schreef: ↑17 augustus 2025, 17:54 Waarom zou je in godsnaam bovenop je fulltime job in je schaarse vrije momenten nog eens gaan werken.
Idem voor mij. Ik werk geen minuut langer dan mijn vroegste pensioendatum. Zelfs nu werk ik in de zomer gewoon halftijds. Dankzij mijn beleggingen en spaarzaam leven heb ik meer dan genoeg om een rustig leven te kunnen leiden.Tarbo schreef: ↑18 augustus 2025, 10:19Ik zou het ook niet zien zitten om na m'n werkweek nogmaals te gaan werken. Natuurlijk komen mijn partner en ik wel mooi rond met onze fulltime jobs. Maar het zal bij ons ook niet langer zijn dan de minimale pensioenleeftijd. Daarom dat we beleggen, om er rapper vanaf te zijn :pTrivium schreef: ↑17 augustus 2025, 17:54 Bij ons doet bijna 70 procent van de mensen ergens nog een flexi bij. Nochtans worden wij helemaal niet slecht betaald. Ik vraag me eigenlijk echt af waarom ze dat doen.
Nog 2.5 jaar en ik ben er vanaf.