Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Wij zijn de nieuwe Indianen.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Als we nu al fictie-romans verwarren met historische realiteit, dan is het niet te verwonderen dat hier massaal fake news gedeeld wordt

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
En boek kan tegelijkertijd fictief en maatschappelijk relevant zijn.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
We schieten met bananen.
Pief poef paf, en je broekt zakt af!
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Wordt de meerwaardebelasting al verhoogd voor hij is ingevoerd?
extract uit De Tijd:
Zo is de ene crisis opgelost en dient de volgende zich al aan. De saneringsoefening die De Wever voor ogen heeft, komt algauw neer op een blijvende inspanning van zo'n 12 miljard euro. Die is nodig, wil De Wever tegen het einde van de legislatuur het tekort terugbrengen naar 4,5 procent van het bruto binnenlands product.
Meteen dreigt de klassieke rechts-linkstegenstelling weer op te spelen, die De Wever tijdens de regeringsonderhandelingen enkele keren recht naar de muur deed gaan. Als er nog eens inspanningen moeten worden geleverd van de grootorde als de besparingen waartegen de vakbonden en linkse oppositie in het najaar opnieuw storm zullen lopen, laait in de regering onvermijdelijk het debat weer op dat de sterkste schouders het grootste gewicht moeten dragen. Na het Gazacompromis is de vraag of de regering-De Wever een volgende crisis over een meerwaardebelasting-bis nog aankan.
extract uit De Tijd:
Zo is de ene crisis opgelost en dient de volgende zich al aan. De saneringsoefening die De Wever voor ogen heeft, komt algauw neer op een blijvende inspanning van zo'n 12 miljard euro. Die is nodig, wil De Wever tegen het einde van de legislatuur het tekort terugbrengen naar 4,5 procent van het bruto binnenlands product.
Meteen dreigt de klassieke rechts-linkstegenstelling weer op te spelen, die De Wever tijdens de regeringsonderhandelingen enkele keren recht naar de muur deed gaan. Als er nog eens inspanningen moeten worden geleverd van de grootorde als de besparingen waartegen de vakbonden en linkse oppositie in het najaar opnieuw storm zullen lopen, laait in de regering onvermijdelijk het debat weer op dat de sterkste schouders het grootste gewicht moeten dragen. Na het Gazacompromis is de vraag of de regering-De Wever een volgende crisis over een meerwaardebelasting-bis nog aankan.
-
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij zullen de 'sterkste schouders' vooral een verhoging van de RV op gereglem spaarrek (boven de vrijstellingsdrempel) moeten vrezen.
Het kan verkocht worden als een 'harmonisering van de RV'.
Idem wat betreft de TOB, al zeker die op etf's: 0,12% en 0,35% 'harmoniseren' naar 1,32%
Het laatste lijkt me toch een brug te ver
Een bijkomende Defensiebelasting is ook zeer moeilijk, denk.
Tja, het tarief van de meerwaardebelasting in stilte veranderen in 15%? Ze zijn er toe in staat...
Het kan verkocht worden als een 'harmonisering van de RV'.
Idem wat betreft de TOB, al zeker die op etf's: 0,12% en 0,35% 'harmoniseren' naar 1,32%

Het laatste lijkt me toch een brug te ver

Een bijkomende Defensiebelasting is ook zeer moeilijk, denk.
Tja, het tarief van de meerwaardebelasting in stilte veranderen in 15%? Ze zijn er toe in staat...
Aangezien de minderbedeelden en de sociale uitkeringen reeds genoeg hebben bijgedragen lijken dit me valabele opties.
1,32% is een veel te raar getal. Als we dan toch aan het harmoniseren zijn, laten we er dan meteen 2% van maken.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 07:17 Idem wat betreft de TOB, al zeker die op etf's: 0,12% en 0,35% 'harmoniseren' naar 1,32%![]()
Als er een minister van administratie vereenvoudigingen zou zijn : alles op 10 % brengen zoals de meerwaardetaks, en elk jaar indexeren en telkens in een veelvoud van 5% naar boven af te ronden.patrick4 schreef: ↑Gisteren 08:351,32% is een veel te raar getal. Als we dan toch aan het harmoniseren zijn, laten we er dan meteen 2% van maken.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 07:17 Idem wat betreft de TOB, al zeker die op etf's: 0,12% en 0,35% 'harmoniseren' naar 1,32%![]()
Hier op forum wordt steevast geklaagd over hoge belastingen.
Nu gisteren naar de apotheek 67 € betaald voor medicatie.
Kostprijs voor de sociale zekerheid 516,35 €.
De hoge belasting betalers zouden dit volledige bedrag natuurlijk graag uit eigen portemonnee betalen.
Mits wat minder belastingen.
Estate Guru believer.
Die zijn nog niet eens aan de beurt geweest terwijl ze in voorgaande regering royaal bediend zijn, ligt voor de hand dat dit nu op tafel komt, kan eenvoudig met een of enkele indexsprongen op uitkeringen desnoods met vrijstelling van een minimum basis. Maar een 2 op 1 verdeling, voor elke twee miljard besparing op de uitgaven één miljard extra lasten, lijkt mij een eerlijkere balans om het tekort te saneren. Het "geen extra belastingen" van MR is natuurlijk ook niet houdbaar als er 12 miljard tekorten zijn.
Daar valt inderdaad ook nog veel te besparen, zeker voor comfort en preventie medicatie kan een groter deel door de patiënt betaald worden en huisarts bezoeken kunnen gerust wat meer uit eigen zak betaald worden, zal naast besparing ook over consumptie tegen gaan.
Absoluut! Als je letterlijk duizenden euro's belastingen betaalt, elke maand opnieuw, dan kan die kost met gemak zelf gedragen worden. Dat is dan nog eens abstractie makende van het feit dat er ook verzekeringen bestaan. Ik betaal nul euro voor alle medicatie op voorschrift. Overlaatst in het ziekenhuis opgenomen geweest. Wenst u een eenpersoonskamer? Tuurlijk! Geen enkele euro van betaald.
Wie is hier de klager?
Hier in Belgie wordt nog altijd een massa aan antobiotica voorgeschreven, ook al weet de arts dat dit geen zin heeft. Enkel om de patient gelukkig te stellen. En de sociale zekerheid betaalt toch.