Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Pabrai heeft ook AMR en Warrior in portefeuille. En serieuze hoeveelheden. Samen met Valaris dikke winnaars. Zijn investeringen in Turkije hebben hem in het verleden ook geen windeieren gelegd. Pabrai is slim.
Bron: het internet.
Ik vroeg mij af of er hier beleggers zijn in Crescent, het vroegere Option uit Leuven?
Het aandeel is reeds geruime tijd een centjesaandeel, recent zelfs een millieme-aandeel. De verliezen stapelen zich op, en het bedrijf kondigt kapitaalverhoging na kapitaalverhoging aan. Wie vandaag nog aandeelhouder is moet niet alleen stenen kl*ten hebben, maar ook iets zien wat ik niet zie. Mocht ik CEO zijn, ik had al lang de boeken neergelegd. Mocht ik werknemenr zijn, ik zocht een andere baan. Maar goed, dat doen ze blijkbaar niet omdat ze voor zichzelf toch nog een uitweg moeten zien. En blijkbaar slaagt men er wel in om telkens het kapitaal op te halen. Op den duur zakt het aandeel zo ver weg dat het ook weer interessant wordt.
Wel ontzettend jammer. Ik herinner mij Option van uit de tijd dat het een zeer beloftevolle onderneming was. Iets om echt naar op te kijken.
De reden waarom ik dit schrijf is omdat ik net verneem dat Crescent... een kapitaalronde aankondigt. Met een reverse stock split. 1 voor 1.000, I kid you not.
Het aandeel is reeds geruime tijd een centjesaandeel, recent zelfs een millieme-aandeel. De verliezen stapelen zich op, en het bedrijf kondigt kapitaalverhoging na kapitaalverhoging aan. Wie vandaag nog aandeelhouder is moet niet alleen stenen kl*ten hebben, maar ook iets zien wat ik niet zie. Mocht ik CEO zijn, ik had al lang de boeken neergelegd. Mocht ik werknemenr zijn, ik zocht een andere baan. Maar goed, dat doen ze blijkbaar niet omdat ze voor zichzelf toch nog een uitweg moeten zien. En blijkbaar slaagt men er wel in om telkens het kapitaal op te halen. Op den duur zakt het aandeel zo ver weg dat het ook weer interessant wordt.
Wel ontzettend jammer. Ik herinner mij Option van uit de tijd dat het een zeer beloftevolle onderneming was. Iets om echt naar op te kijken.
De reden waarom ik dit schrijf is omdat ik net verneem dat Crescent... een kapitaalronde aankondigt. Met een reverse stock split. 1 voor 1.000, I kid you not.
Bron: het internet.
[/quote]
...
Nu Accenture aan het bekijken. Historisch lage K/W, lage dollar/euro. Accenture is een beetje een Wolters Kluwer verhaal rond impact AI + schrappen van redelijk wat consultancy door DOGE.
[/quote]
Resultaten van Accenture vallen vandaag wat mij betreft goed mee. Negatief: totaal nieuwe contracten -1%. Verwachte omzetgroei 2 tot 5%. Positief: EPS, omzet en cash flow gestegen. Ik blijf van kortbij volgen.
...
Nu Accenture aan het bekijken. Historisch lage K/W, lage dollar/euro. Accenture is een beetje een Wolters Kluwer verhaal rond impact AI + schrappen van redelijk wat consultancy door DOGE.
[/quote]
Resultaten van Accenture vallen vandaag wat mij betreft goed mee. Negatief: totaal nieuwe contracten -1%. Verwachte omzetgroei 2 tot 5%. Positief: EPS, omzet en cash flow gestegen. Ik blijf van kortbij volgen.
Serieel kapitaal verhoger & kampioen aandeelhoudersdestructie? Interesse? In het feit dat dit nog steeds niet failliet is?JustSpike schreef: ↑19 september 2025, 11:22 Ik vroeg mij af of er hier beleggers zijn in Crescent, het vroegere Option uit Leuven?

...
[/quote]
[/quote]
Maar heel de markt van consultancy staat natuurlijk onder druk daar. Zit er überhaupt nog veel groei in die markt vraag ik me af?
De hele sector vecht nu om nieuwe contracten, gaan die nieuwe contracten even lucratief zijn?
Daar komt AI bij wat mogelijk/vermoedelijk een tegenwind is? Langs de andere kant vermoedelijk ook kostenbesparingen mogelijk door AI.
[/quote]
Maar heel de markt van consultancy staat natuurlijk onder druk daar. Zit er überhaupt nog veel groei in die markt vraag ik me af?
De hele sector vecht nu om nieuwe contracten, gaan die nieuwe contracten even lucratief zijn?
Daar komt AI bij wat mogelijk/vermoedelijk een tegenwind is? Langs de andere kant vermoedelijk ook kostenbesparingen mogelijk door AI.
[/quote]
Het zijn inderdaad allemaal relevante afwegingen. Ze zullen zich voor een stuk moeten heruitvinden. Anderzijds een bedrijf als dit moet hiertoe in staat geacht worden. Ze doen veel overnames ook met het oog op AI. Financieel zijn ze zeker gezond. Staat ongeveer op laatste punt van de afgelopen 5 jaar. Dat in combinatie met een naar verwachting nog meer dalende dollar kan ertoe leiden dat ik binnenkort toesla.
UPDATE: Afgelopen week is SpartanNash van de beurs gehaald; aandeelhouders ontvingen 26,90 USD per aandeel.NVSTR schreef: ↑9 april 2024, 14:31 SpartanNash (koers ca. 19 USD, beurscode SPTN) is een Amerikaanse distributeur van voedingsmiddelen (ca. 3/4 van de omzet) en supermarkten (ca. 1/4 van de omzet). Dus een beetje zoals Colruyt maar met omgekeerde verhoudingen. SpartanNash is met z'n 144 supermarkten actief in enkele staten van de Amerikaanse Midwest, vooral Michigan, Nebraska en Indiana. Levering gebeurt aan ruim 2100 winkels over zowat de hele Verenigde Staten.
- Omzet ongeveer 10 miljard dollar, dus vergelijkbaar met Colruyt of Jumbo.
- Beurskapitalisatie zo'n 650 miljoen dollar, dus iets minder dan 1/8 van Colruyt - Colruyt heeft verhoudingsgewijs wel meer eigen vastgoed op de balans, en minder schulden.
- Koers/winst is ongeveer 12,5.
- Dividendrendement is zo'n 4,6 procent.
- Aandeleninkoop zo'n 3 procent van de beurskapitalisatie / jaar.
- Dividend wordt al 14 jaar op rij jaarlijks verhoogd, sinds 2011 met gemiddeld 10 procent per jaar.
- Streeft naar 10 procent ROIC vanaf volgend jaar.
- Brutomarge ca. 16 procent (Colruyt en Ahold ca. 27 procent).
- De koers is bijna gehalveerd sinds oktober 2022.
- Slechts 7 analisten zouden het aandeel volgen.
- In tegenstelling tot Colruyt hebben ze geen fietsenwinkels noch fitnesscentra.
Tussen april vorig jaar en nu is bovendien 1,3125 USD/aandeel aan bruto dividenden betaald - de laatste dividendbetaling is aanstaande dinsdag.
EUR/USD bedroeg indertijd ongeveer 1,065 vs. 1,165 nu.
Hier aan het overwegen om het belang in UNH wat te verhogen nu enkele grote jongens ook positie aan het innemen zijn.
Naast Accenture waar ik ook positie wil innemen denk ik er ook aan om wat aandelen Colruyt bij te kopen aan deze koersen. Ik zie het aandeel steeds verder richting een delisting gaan. Vandaag zit nog minder dan 23% van het aandelenkapitaal bij het brede publiek of een tegenwaarde van slechts 1 miljard euro.
Naast Accenture waar ik ook positie wil innemen denk ik er ook aan om wat aandelen Colruyt bij te kopen aan deze koersen. Ik zie het aandeel steeds verder richting een delisting gaan. Vandaag zit nog minder dan 23% van het aandelenkapitaal bij het brede publiek of een tegenwaarde van slechts 1 miljard euro.
en daarvan zit er nog een groot deel bij het personeel dat elk jaar kans krijgt om een deelname in de winst in aandelen te verkrijgen of deel te nemen aan kapitaalsuitbreiding voor het personeel.
Iemand een idee wat er met mijn gouden parel Tubize aan de hand is?
182,80 EUR
+23,80 (14,97%)vandaag
29 sep, 09:15 CEST • Disclaimer
182,80 EUR
+23,80 (14,97%)vandaag
29 sep, 09:15 CEST • Disclaimer
https://www.beursduivel.be/Nieuws/83477 ... rrent.aspx
Mij hoor je alvast niet klagen. In een paar maanden tijd al meer dan 40 procent winst.
Mij hoor je alvast niet klagen. In een paar maanden tijd al meer dan 40 procent winst.
Ik heb de gouden parel verkocht
Vorig jaar verkocht aan +70% winst na de extreme stijging en op 10/04/2025 terug opgepikt na de extreme daling en momenteel weer op +69%.
Bimzelx blijkt inderdaad een gouden parel te zijn.
Het potentieel is enorm.
Vanmorgen ook pakketje Colruyt opgepikt. De CEO was trouwens zaterdag te gast bij "De Markt" op Canvas.
Namiddag ook eens kijken voor extra pakketje UNH en eventueel start aankoop Accenture.
Vanmorgen ook nog op het punt gestaan om een pakketje goud in te slaan maar toch maar niet gedaan. Er zullen nog wel eens mooiere momenten komen.
Laatst gewijzigd door karine op 29 september 2025, 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb vanmorgen nog een parel verkocht : Alibaba.
Laatst gewijzigd door Sint1 op 29 september 2025, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Accenture, Waste Management en positie in Canadian National Railway vergroten. Dit zijn de zaken waar ik momenteel naar kijk. Ook Hexpol AB en Veolia komen stilaan in beeld.