Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ale, zoals ik zei moet Google juist niks divestments doen en draait het bedrijf nog steeds als een tierelier. Nabeurs naar een dikke ATH en dik +50% sinds je post hierbovenAerolla schreef: ↑8 mei 2025, 06:43 Jij negeert echt het nieuws dat je niet wil zien he?![]()
Apple geeft aan dat AI zware invloed heeft op het traditioneel zoeken, dat is de reden van de daling.
Bovendien heeft het DoJ nieuwe stappen gezet in de gedwongen divestments, maar dat heeft geen daling tot gevolg gehad, maar het opbreken zal je toch stilletjes aan als feit moeten gaan beschouwen...
Wat denken jullie van SAP aan de huidige koersen?
De omzet steeg met 9% en de winst per aandeel kwam uit op 1,45 euro. Maar de goedkopere dollar heeft wel een negatieve impact: bij constante wisselkoersen was er 12% omzetgroei geweest.
De cloudomzet ging een kwart hoger (+24%). Het commerciële momentum bleef sterk, met klanten die zich vaak verbinden aan complexe, meerjarige migratieprojecten.
Het cloudorderboek viel wat tegen. Over het tweede semester is men voorzichtig optimistisch. De cloudomzetprognose voor 2025 blijft behouden (+26 tot 28%), maar SAP wijst wel op een negatieve valuta-impact.
De omzet steeg met 9% en de winst per aandeel kwam uit op 1,45 euro. Maar de goedkopere dollar heeft wel een negatieve impact: bij constante wisselkoersen was er 12% omzetgroei geweest.
De cloudomzet ging een kwart hoger (+24%). Het commerciële momentum bleef sterk, met klanten die zich vaak verbinden aan complexe, meerjarige migratieprojecten.
Het cloudorderboek viel wat tegen. Over het tweede semester is men voorzichtig optimistisch. De cloudomzetprognose voor 2025 blijft behouden (+26 tot 28%), maar SAP wijst wel op een negatieve valuta-impact.
Niks.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Onlangs ingestapt in UNH.
De boot lijkt stilaan te vertrekken.
340,72 USD +88,35 (35,01%)afgelopen maand
32,61 (10,58%)afgelopen 5 dagen
De boot lijkt stilaan te vertrekken.
340,72 USD +88,35 (35,01%)afgelopen maand
32,61 (10,58%)afgelopen 5 dagen
Gisteren was het koopjes dag in Argentinië. De Merval zakte meer dan 13% op 1 dag na de verkiezingen. 
Vandaag argenX verkocht. Gokje op koersdaling door winstnemingen en dan terug kopen.
Ja ik weet het, we zien wel… Een goed aandeel moet je eigenlijk niet verkopen, wou dit ook met Elia proberen maar dit is alleen maar gestegen sedert ik verkocht. Tubize staat ook wel hoog.
Maand geleden ongeveer ook ingestapt.
Nu Accenture aan het bekijken. Historisch lage K/W, lage dollar/euro. Accenture is een beetje een Wolters Kluwer verhaal rond impact AI + schrappen van redelijk wat consultancy door DOGE.
Ook al even aan het bekijken, overdreven afgestraft lijkt me voor zo een bedrijf.
Voor wat het waard is. De koersdoelen voor Accenture worden nog steeds naar beneden bijgesteld. Al kan het evengoed een rondje dalende koersen achternahollen zijn van de analisten. Momenteel zie ik niet direct signalen dat de bodem bereikt is, maar ik heb natuurlijk ook geen glazen bol.
SAP lijkt ook steun gevonden te hebben idem voor WKL.
Om juist op de bodem te kopen blijft toch een gok. Vroeg of laat worden dergelijke aandelen toch weer opgepikt, idem voor UNH.
Om juist op de bodem te kopen blijft toch een gok. Vroeg of laat worden dergelijke aandelen toch weer opgepikt, idem voor UNH.