Rentenieren
- VincentVega
- Hero Member

Re: Rentenieren
Het ging niet over de oorlog in Oekraïne, noch over Trump zijn beleid maar over de beurs.Destereir schreef: ↑18 december 2025, 20:18Trump zelf had voorspeld dat hij de oorlog tussen Rusland en Oekraïne zou beëindigen in 1 dag,VincentVega schreef: ↑18 december 2025, 15:17 Nochtans had KleineSpaarder voor 2025 een stevige beurscrisis voorspeld (omwille van Trump).![]()
Niet dus …![]()
Er werd voorspeld dat er alleen maar vrede zou zijn met Trump want hij was een vredesbrenger..
De dollar is nu ook niet echt gestegen door zijn wonderful bewind.
We mogen toch stellen dat zijn bewind niet alleen maar fantastisch succesvol is.
Om van die, door sommigen hier zwaar bejubelde, door Trump benoemde, tussenkomst van Elon Musk maar te zwijgen.
De Dow Jones is dit jaar gestegen van pakweg 42.400 naar circa 48.000 of +13,2%. Niet iedereen kan dat zeggen van zijn eigen portefeuille
Of dat dankzij of ondanks Trump is, laat ik buiten beschouwing. Er heeft zich in ieder geval geen beurscrash voorgedaan zoals KleineSpaarder voorspelde
Over Trump en Musk kan je mijn mening via de zoekfunctie terugvinden. Ik ben van geen van beiden een grote fan … maar ik bezondig mij niet aan de scheldpartijen en vuilbekkerij die sommigen hier over hen posten.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 18 december 2025, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Sorry, maar die reactie snap ik niet. De stierenmarkt startte in 2009. Dat is al meer dan 15 jaar. De markt is 500% gestegen sindsdien, en er gebeurde nooit een langdurige correctie. Als je in deze tijden geen goeie resultaten neerzet, dan moet je inderdaad echt een indextracker overwegen.
Welke indextracker? Ik denk niet dat de dollar nog eens zoveel gaat zakken in 2026. Mijn eerste gedacht was iwda en imie bv te mijden of te minderen en eurostockx in de plaats. Maar denk dat net trackers met veel Noord-Amerika erin het toch goed gaan doen dit jaar. Niemand heeft een glazen bol, wat denken jullie: Noord Amerika zal het goed doen of niet? Voor de Europese belegger.