Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Dit zijn geen gewone werkenden, het gaat meestal om ambtenaren die hun verworven rechten niet graag zien veranderen. Zo vaak staken, moet je in de privésector niet proberen.KV schreef: ↑1 januari 2026, 15:05Zou er een link zijn met Arizona ?VincentVega schreef: ↑1 januari 2026, 14:57
Oei … het was toch geen “fake news.”. De brandweer van Brussel heeft daadwerkelijk gestaakt tussen 10 en 12 uur gisteren. Sommigen zelfs langer … waarschijnlijk beroepsstakers zoals de extreem- linkse vakbondsman KV![]()
Of lijkt het gewoon maar zo dat er veel meer gestaakt wordt ?
Een politiek die er in slaagt om in zoveel sociale onrust te ontketenen bij gewone werkenden , veelzeggend toch![]()
KV schreef: ↑29 december 2025, 19:55Gelukkig kwam hier toch iemand de juiste nuances brengen.VincentVega schreef: ↑29 december 2025, 19:47
… maar tussen 8 en 12u moet die veiligheid niet gegarandeerd worden ?![]()
![]()
![]()
Dat jij graag mee gaat in fake news (als het onderwerp je goed uitkomt) is al langer geweten![]()
![]()
Is het nu plots toch geen fake news meer?
Lees eens waarom de brandweer staakt. Misschien spreek je wel eens anders als je ze zelf nodig hebt maar ze niet kunnen komen wegens personeelsgebrek of wanneer je naar de 112 belt en er gewoon niet opgenomen wordt.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11/25 ... laanderen/
Trivium schreef: ↑1 januari 2026, 16:01Lees eens waarom de brandweer staakt. Misschien spreek je wel eens anders als je ze zelf nodig hebt maar ze niet kunnen komen wegens personeelsgebrek of wanneer je naar de 112 belt en er gewoon niet opgenomen wordt.
Dat gaat dus om openstaande vacatures die niet ingevuld geraken, een veel voorkomend probleem, zowel bij de overheid als in de privaat sector. En dat terwijl er zoveel inactieven zijn in ons land, het gekende probleem, een uitkering met de hele trits aan sociale voordelen en rechten levert evenveel of meer op dan gaan werken. Uitkeringen en de bijhorende voordelen zijn veel te riant en veel te toegankelijk, los dat op en die vacatures zullen wel ingevuld geraken. Bij de overheid is het langer laten werken voor het pensioen ook een deel van de oplossing, de pensioen hervorming bij de ambtenaren komt dus niks te vroeg.Uit die cijfers blijkt dat er in alle noodcentrales personeelstekorten zijn. Op dit moment staat 15 procent van de vacatures open
Ik heb het niet specifiek op de brandweer, integendeel. Maar KV haalt aan dat er onder Arizona meer gestaakt wordt. En dat zijn in mijn ogen toch ambtenaren.Trivium schreef: ↑1 januari 2026, 16:01Lees eens waarom de brandweer staakt. Misschien spreek je wel eens anders als je ze zelf nodig hebt maar ze niet kunnen komen wegens personeelsgebrek of wanneer je naar de 112 belt en er gewoon niet opgenomen wordt.
- VincentVega
- Hero Member

Ongeacht of het motief tot staking terecht is of niet ... het ging er om of de staking van de Brusselse brandweet al dan niet "fake news" was.mondeo17 schreef: ↑1 januari 2026, 18:25Ik heb het niet specifiek op de brandweer, integendeel. Maar KV haalt aan dat er onder Arizona meer gestaakt wordt. En dat zijn in mijn ogen toch ambtenaren.Trivium schreef: ↑1 januari 2026, 16:01
Lees eens waarom de brandweer staakt. Misschien spreek je wel eens anders als je ze zelf nodig hebt maar ze niet kunnen komen wegens personeelsgebrek of wanneer je naar de 112 belt en er gewoon niet opgenomen wordt.
Volgens KV was het "fake news" dat de brandweer op 31 december zou gaan staken tussen 10 en 12u.
Maar nu blijkt dat die staking toch geen "fake news" is geweest en dus probeert KV - weliswaar met de billen bloot - het punt van discussie nu op iets anders te brengen, nl. zijn stokpaardje, de Arizonaregering (als motief voor de staking).KV schreef: ↑29 december 2025, 19:55Gelukkig kwam hier toch iemand de juiste nuances brengen.VincentVega schreef: ↑29 december 2025, 19:47
… maar tussen 8 en 12u moet die veiligheid niet gegarandeerd worden ?![]()
![]()
![]()
Dat jij graag mee gaat in fake news (als het onderwerp je goed uitkomt) is al langer geweten
Schoonheid kan je ook vinden in de lelijkheid der dingen
Die tekorten aan manschappen zijn er al veel langer. Het gevolg van het goede bestuur van Brussel.VincentVega schreef: ↑1 januari 2026, 18:31Ongeacht of het motief tot staking terecht is of niet ... het ging er om of de staking van de Brusselse brandweet al dan niet "fake news" was.
Volgens KV was het "fake news" dat de brandweer op 31 december zou gaan staken tussen 10 en 12u.![]()
![]()
![]()
Maar nu blijkt dat die staking toch geen "fake news" is geweest en dus probeert KV - weliswaar met de billen bloot - het punt van discussie nu op iets anders te brengen, nl. zijn stokpaardje, de Arizonaregering (als motief voor de staking).LOL
![]()
- VincentVega
- Hero Member

Er is vooral ontevredenheid en bereidheid tot staken bij die ambtenaren die hun “speciale regimes” (zoals 1 jaar telt voor 1,05 jaar voor de pensioenberekening) zien verdwijnen. Die “speciale regimes” zijn er vooral in die sectoren waar vakbonden sterk staan/stonden, zoals leger, spoorwegen, onderwijs enz …mondeo17 schreef: ↑1 januari 2026, 18:25Ik heb het niet specifiek op de brandweer, integendeel. Maar KV haalt aan dat er onder Arizona meer gestaakt wordt. En dat zijn in mijn ogen toch ambtenaren.Trivium schreef: ↑1 januari 2026, 16:01
- VincentVega
- Hero Member

Misschien was die “we” van KV gewoon een bekentenis. Zoals “we” zijnde KV/alias chesini/alias … ?
"""" Bijna 1 op de 5 werkzoekenden in Vlaanderen die uitkering zou verliezen op 1 januari, was eind november al aan het werk
https://vrtnws.be/p.E19B8lwee """""
Ik ken er 2 die, tot mijn verbazing, werk vonden als poetsman. Een knelpuntberoep.
Ze zijn allebei al op ziekenkas.. geen enkele heeft 2 weken voltijds werken gehaald.
De klachten waar ze mee thuis blijven lijken me verifieerbaar door röntgenfoto's. Dus niet eens noodzakelijk plantrekkerij.
Hiep hiep hoera voor de Nva !

https://vrtnws.be/p.E19B8lwee """""
Ik ken er 2 die, tot mijn verbazing, werk vonden als poetsman. Een knelpuntberoep.
Ze zijn allebei al op ziekenkas.. geen enkele heeft 2 weken voltijds werken gehaald.
De klachten waar ze mee thuis blijven lijken me verifieerbaar door röntgenfoto's. Dus niet eens noodzakelijk plantrekkerij.
Hiep hiep hoera voor de Nva !
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Dat is al jaren een probleem in Brussel.
Al jaren (!) hoor je daar vaak minuten aan een stuk een bandje ""Brandweer , ambulance, blijf aan de lijn. U wordt zo dadelijk geholpen"
Al jaren is er daar een probleem mee.
Of er nu een staking was of niet...
Het nepnieuws bestaat eruit dat die staking kon worden opgevangen. En dat die die willen laten uitschijnen dat er geen ambulances rijden of branden kunnen geblust worden, gewoon zeveraars zijn. Sfeermakers.. NVA style.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- VincentVega
- Hero Member

Blablabla ... de brandweer is een bevoegdheid op lokaal vlak. Ga dus klagen bij de PS-burgemeester van Brussel ...Destereir schreef: ↑2 januari 2026, 11:19Dat is al jaren een probleem in Brussel.
Al jaren (!) hoor je daar vaak minuten aan een stuk een bandje ""Brandweer , ambulance, blijf aan de lijn. U wordt zo dadelijk geholpen"
Al jaren is er daar een probleem mee.
Of er nu een staking was of niet...
Het nepnieuws bestaat eruit dat die staking kon worden opgevangen. En dat die die willen laten uitschijnen dat er geen ambulances rijden of branden kunnen geblust worden, gewoon zeveraars zijn. Sfeermakers.. NVA style.
Los daarvan, het zogezegde "fake news" ging over het feit of er op 31/12 al dan niet een staking ging zijn. Wel dus ...
En wat je laatste opmerking betreft: een plaatje zegt soms meer dan 1000 worden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor mij is hét probleem van deze oudejaarsavond het feit dat de burgemeesters en de politie de rellen niet onder controle krijgen, noch in Brussel, noch in Antwerpen. Misschien moeten de verschillende regeringen en lokale overheden ook in conclaaf gaan om hiervoor een plan van aanpak uit te werken.
Als men een gans jaar kan palaveren en nachtelijk vergaderen over begrotingsmaatregelen en defensie enerzijds dan zou een serieus conclaaf over de binnenlandse veiligheid zeker niet misstaan. Blijkbaar zien de excellenties de prioriteiten iets anders.
Als men een gans jaar kan palaveren en nachtelijk vergaderen over begrotingsmaatregelen en defensie enerzijds dan zou een serieus conclaaf over de binnenlandse veiligheid zeker niet misstaan. Blijkbaar zien de excellenties de prioriteiten iets anders.
-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- Hero Member

Wat ben jij toch goed in de zaken verdraaien!KV schreef: ↑3 januari 2026, 11:35Amai , het is hier weer plezant geweest tussen de gelijkgezinden onder elkaar ....![]()
Ja Fake news,![]()
Of als je het op een ander manier verwoord wilt zien : De zaken op een gekende VEGA-style helemaal uit zijn context trekken en zo de wereld insturen
Krantenartikels die met groot drama de wereld worden ingestuurd "de brandweer gaat staken op 31/12 in BXL" (zoals jij deed)
Terwijl als je inhoudelijk de inhoud kent (en die je er natuurlijk doelbewust niet bij had vermeld) :
- Het maar een selecte groep
- het niet voor 31/12 volledig was (enkel maar tussen 8u - 12u)
- de diensten van standby mede door andere korpsen werd verzekerd.
Die 3 zaken vertel jij (en VEGA) er natuurlijk niet bij in datzelfde bericht initiële bericht (want deze nuancering zou immers het perspectie-gehalte van groot drama en afschuw over stakende brandweerlieden naar beneden halen , en dat moet natuurlijk vermeden worden zeker)
Het initiële "rampscénario bericht" moest natuurlijk heel krachtig blijven overkomen "BXL zou immers volledig kunnen uitbranden op oudejaarsnacht" en omwille van stakende brandweer alles en iedereen reddeloos aan zijn lot worden overgelaten ....![]()
![]()
Trivium schreef: ↑29 december 2025, 16:20 De pompiers in Brussel gaan staken op 31 december. Misschien kunnen de flikken hetzelfde doen.
https://www.hln.be/brussel/brusselse-br ... ~a0896fb3/
Als Brussel dan platgebrand is door het rapaille zal de politiek misschien eindelijk eens in gang schieten.
Gelukkig zijn hier ook nog nuchtere gebruikers die de correcte weergave naar voor brengen (en enkel dat heb ik bijgetreden) :
Het ging er om of er al dan niet op 31/12 een staking was van de Brusselse brandweer. Jij vond dat blijkbaar niet erg en vond het zelf “fake news “. De feiten hebben je ongelijk gegeven.
Over de 3 “criteria” die je hierboven weergeeft:
- vanaf het begin was het duidelijk dat het van 10 tot 12 u was dat stond in het krantenartikel en ik heb dat ook duidelijk vermeld).
- of het een selecte groep was of iedereen was mij toen niet duidelijk. Nu nog niet trouwens, heeft slechts een deel van de brandweerdiensten gestaakt en werd de dienstverlening gegarandeerd of heeft iedereen meegestaakt … ik weet het niet. Mij leek het dat iedereen van de Brussels brandweer gedurende 2 u het werk zou neerleggen. Ik heb nergens iets gelezen dat dit zou tegenspreken. En dat is niet OK, ook niet tussen. 10 en 12u.
- dat andere korpsen van andere gemeenten zouden inspringen indien iets zou gebeuren tussen 10 en 12u is maar logisch. Zoiets gebeurt toch altijd als er iets ernstig gebeurt. Niemand op dit forum heeft iets anders beweerd.
Dat Trivium schrijft: “Als Brussel dan platgebrand is door het rapaille zal de politiek misschien eindelijk eens in gang schieten” moet je mij niet verwijten. Trouwens, het is in de voorwaardelijke wijs geschreven ( als … dan) en ik zie het eerder als een boodschap naar de Brusselse politie en niet naar de brandweer.
Dat jij daar nogal dramatisch van maakt “Het initiële "rampscénario bericht" moest natuurlijk heel krachtig blijven overkomen "BXL zou immers volledig kunnen uitbranden op oudejaarsnacht" en omwille van stakende brandweer alles en iedereen reddeloos aan zijn lot worden overgelaten ....” is volledig voor jouw rekening. Dramaqueen
Maar je hebt dus jouw “moment de gloire” weeral gehad met jouw verkeerde inschatting van “fake News” … dat dus echt nieuws bleek te zijn