Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
De 3 is ook al zeker 2 decennia vooral een leasert, beginnende bij de E46 reeks. Toen de F30/F31 op de markt kwam in 2012/2013 hebben ze die zeer agressief in de lease gezet en ze waren niet aan te slepen.
Met dat laatste ben ik het eens, de huidige 3 (G20) is dan ook enorm gegroeid & de nieuwe zal daar weer over gaan vermoed ik. Weet je trouwens dat de huidige X3 een stuk groter is dan de 1ste X5? Bizar, het is nu niet dat mensen 10cm langer zijn en gezinnen groter zijn geworden...
't Ja, als je niet naar promo's of stock wil kijken.MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 11:12Dat is een stockwagen die met korting verkocht wordt. Ik kijk niet naar stock- of occasiewagens, noch naar tijdelijke promoties. Ik kijk enkel naar de prijs in de configuratorpukkie007 schreef: ↑Gisteren 10:15 https://www.bmw.be/nl-be/sl/vehiclefind ... c3NjE0N2Iy
Als je andere beweringen ook zo accuraat zijn, mijnheer P...
Voor een EV zal je wrs ook rekenen op gratis elektriciteit en korting op inverkeerstelling en wegentaks. Dat dan weer wel.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Wel, de promo's, dealerkortingen etc van een auto die nog niet gelanceerd is heb ik niet. Bijgevolg kan ik die niet vergelijken. Veel eerlijker is het dus om catalogusprijs met catalogusprijs te vergelijken om een idee te hebben over het prijsverschil. Wacht nog enkele weken en we kunnen een elektrische 3 reeks rechtsreeks met een benzine of plug-in 3 reeks vergelijken.
Electriciteit is niet gratis, zelfs niet als je zonnepanelen hebt. BIV en jaarlijkse verkeerstaks zijn vaststaande feiten. Waarom zou je enkel factoren die in het nadeel zijn van een EV mogen meenemen in de afweging?
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
die X1 is best leuk samengesteld, een pano dak zie je zo vaak niet op een X1. Alleen privacy glass icm met donkerblauwe lak vloekt wat... en geen hifi upgrade.
Dé auto voor de Club Brugge supporter!
Dé auto voor de Club Brugge supporter!
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Grijs, wit, blauw, zwart, ... er is zelfs keuze. Blauw-zwart is natuurlijk de foute keuze, groot gelijk VTEC. 
Krom, krommer, kromst! En dan wil die Parmentier met meneer aangesproken worden... Zucht!
Ah, bij het scrollen door de ad stonden er meerdere foto's in blauw ik had de tekst niet gelezen - maak de detailfoto's dan ook van de echte auto en niet een beetje lui plakken vanuit de configurator.
Prima garage waar ie te koop staat overigens, 5 jaar tevreden klant geweest. Topbedrijf & als je die inrichting van het gebouw / de lounge en de hoeveelheid personeel ziet, begrijp je waarom zo een auto duur is in aanschaf en onderhoud.
Dat lijkt me sterk. De iX3 kost net geen 70k, dus een kleinere auto zal wel een stuk goedkoper zijn. Bovendien heeft bijna niemand nood aan 500 pk en verwielaandrijving. Laat die fratsen vallen en je hebt al een iets betaalbaardere auto.
Het blijft veel geld, uiteraard. Maar een vergelijkbare benzinewagen kost bijna evenveel. Binnenkort weten we meer.Trivium schreef: ↑16 maart 2026, 18:53
De gewone mens kan dat niet meer betalen. Die koopt een Dacia of een MG. Als je pakweg een Bigster of een MG HS hybrid koopt betaal je de helft en heb je 7 jaar garantie.
Daarvoor kun je heel veel benzine tanken.
En plezant sturen? Overal 30, 50 of 70, zeer plezant.
Wel triestig dat we moeten doen alsof een Dacia de enige haalbare auto is. We zitten hier toch op een forum over beleggen. Iedereen die een klein beetje treffelijk belegt krijgt zijn auto's toch gratis?
Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.
Uiteraard.
Het hangt er maar vanaf wat je belangrijk vindt in je leven en waar je geld aan wil uitgeven. Auto's interesseren mij maar matig. Het is enkel een verplaatsingsmiddel.
Toch heb ik me toen ik wat jonger was laten verleiden om af en toe een premium merk te kopen. Het waren de auto's met de meeste (dure) problemen. Bijvb een BMW 320i cabrio. Op 25000 km voor 9000 euro kosten en toen was ik het beu en heb hem buiten gegooid.
Het verstand komt met de jaren zeker
Ik geef mijn geld uit aan andere dingen. Minder werken bijvb. Momenteel in onbezoldigde loopbaanonderbreking. Zalig.
Hun pensioenmalus deert me ook niet. Ik zal zo vroeg mogelijk stoppen. Ik zal eens goed lachen met hun malus.
Goede insteek qua levensfilosofie!!! Wie 50+ is en denkt nog een “goed pensioen” te krijgen is naïef of anders gezegd van het padje af. Of “koekeroend” voor de WVL alhier.Trivium schreef: ↑Vandaag 11:02 Het hangt er maar vanaf wat je belangrijk vindt in je leven en waar je geld aan wil uitgeven. Auto's interesseren mij maar matig. Het is enkel een verplaatsingsmiddel.
Ik geef mijn geld uit aan andere dingen. Minder werken bijvb. Momenteel in onbezoldigde loopbaanonderbreking. Zalig.
Hun pensioenmalus deert me ook niet. Ik zal zo vroeg mogelijk stoppen. Ik zal eens goed lachen met hun malus.
Met wat voor een auto /merk iemand rijdt, zegt in mijn ogen meer over hoeveel ie eraan WIL geven dan hoeveel ie er aan KAN geven.
Ik ben wel een liefhebber van ICE auto’s, maar voor de gewone km’s rij ik zoals iedereen met een SUV. Echter voor de leuke km’s neem ik wel de cabrio! EVs boeien me totaal niet. Saai, log. Als zelfs merken als Porsche en Lotus dat niet echt goed weten te krijgen, weet ik genoeg. Al dat soort merken zet hun EV investeringen on hold. Klanten willen het niet en de afschrijving is van epische proporties.
+1VTEC schreef: ↑Vandaag 11:44Goede insteek qua levensfilosofie!!! Wie 50+ is en denkt nog een “goed pensioen” te krijgen is naïef of anders gezegd van het padje af. Of “koekeroend” voor de WVL alhier.Trivium schreef: ↑Vandaag 11:02 Het hangt er maar vanaf wat je belangrijk vindt in je leven en waar je geld aan wil uitgeven. Auto's interesseren mij maar matig. Het is enkel een verplaatsingsmiddel.
Met wat voor een auto /merk iemand rijdt, zegt in mijn ogen meer over hoeveel ie eraan WIL geven dan hoeveel ie er aan KAN geven.
Ik ben wel een liefhebber van ICE auto’s, maar voor de gewone km’s rij ik zoals iedereen met een SUV. Echter voor de leuke km’s neem ik wel de cabrio! EVs boeien me totaal niet. Saai, log. Als zelfs merken als Porsche en Lotus dat niet echt goed weten te krijgen, weet ik genoeg. Al dat soort merken zet hun EV investeringen on hold. Klanten willen het niet en de afschrijving is van epische proporties.
Vroeger was autorijden leuk, zeker met een cabrio maar tegenwoordig is er nog weinig leuks aan.
Terwijl ik vroeger enkel mijn motor nam voor plezierritjes neem ik hem nu steeds vaker ipv de auto. Geen parkeerproblemen, geen filestress op de motor en om te scheuren ga ik naar Noord-Frankrijk, regio Cap Griz-Nez en Montreuil. Daar staat niet om de haverklap een flitsauto of trajectcontrole.
Terwijl ik vroeger enkel mijn motor nam voor plezierritjes neem ik hem nu steeds vaker ipv de auto. Geen parkeerproblemen, geen filestress op de motor en om te scheuren ga ik naar Noord-Frankrijk, regio Cap Griz-Nez en Montreuil. Daar staat niet om de haverklap een flitsauto of trajectcontrole.
Gelukkig zijn er ook leden met goede ervaringen: 30 jaar rij ik met de 7-reeks, nooit 1 herstelling gehad die meer dan 1000€ kostte. Als dat morgen verandert, dan herzie ik mijn mening nog niet. 3000€ afschrijving per jaar, totale kost net boven de 5k, en particulier! Het is idd wat je eraan wil besteden.Trivium schreef: ↑Vandaag 11:02
Uiteraard.
Het hangt er maar vanaf wat je belangrijk vindt in je leven en waar je geld aan wil uitgeven. Auto's interesseren mij maar matig. Het is enkel een verplaatsingsmiddel.
Toch heb ik me toen ik wat jonger was laten verleiden om af en toe een premium merk te kopen. Het waren de auto's met de meeste (dure) problemen. Bijvb een BMW 320i cabrio. Op 25000 km voor 9000 euro kosten en toen was ik het beu en heb hem buiten gegooid.