Beleggen in goud of zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Re: Beleggen in goud of zilver
Hopelijk eten we vannacht een roze taco. 
Het is TACO dus, 2 weken pauze (hopelijk voor de mensen daar geen afleidingsmaneuver) -> "2 weeks double sided cease fire".
Goud (4.805$) & zilver (75$) up & vrij wilde intra day bewegingen, crude is nu gezakt (102$), MAAR er is nu nog onzekerheid over de heropening van Hormoez. Ik vrees dat ik eraan hang met mijn short positie. So be it. Fysiek beschermen met shorts is me dat wel waard.
Goud (4.805$) & zilver (75$) up & vrij wilde intra day bewegingen, crude is nu gezakt (102$), MAAR er is nu nog onzekerheid over de heropening van Hormoez. Ik vrees dat ik eraan hang met mijn short positie. So be it. Fysiek beschermen met shorts is me dat wel waard.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Hopelijk blijven deze prijzen een beetje liggen tot overdag.
Dan stuur ik morgen 1 oz Au en 1 kilocoin Ag richting Rotterdam tegen 4120 en 2333 euro.
Daar doe ik het voor.
Wel wat minder dan vorige keer maar nog altijd mooie prijzen voor zowel zilver als goud. Hoogste in bijna 3 weken.
Prijs kan mogelijk wel verder opklimmen als Iran zich ook 2 weken koest gaat houden.
Dan stuur ik morgen 1 oz Au en 1 kilocoin Ag richting Rotterdam tegen 4120 en 2333 euro.
Daar doe ik het voor.
Wel wat minder dan vorige keer maar nog altijd mooie prijzen voor zowel zilver als goud. Hoogste in bijna 3 weken.
Prijs kan mogelijk wel verder opklimmen als Iran zich ook 2 weken koest gaat houden.
Succes ermee, benieuwd (1) of ze willen kopen en (2) aan welke prijs (hoeveel onder spot?) -> zilver intraday 10% schommeling en goud 5% (beide afgerond en in $).
Dit is niet enkel voor traders gevaarlijk, maar ook voor die handelaars.
Dit is niet enkel voor traders gevaarlijk, maar ook voor die handelaars.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Dat is geen probleem bij hollandgold.nl.
Zogauw je belt leggen ze de prijs vast. Heb het al een paar keer zelf weg gaan doen naar Rotterdam, wel eens leuk om te zien hoe het allemaal in z'n werk gaat dat controleren op echtheid.
Maar laatst laten ophalen. Kost 25 euro en de volgende dag komt een koerier langs. Dag later staat het geld op de rekening.
Ze geven spotprijs voor goud en 10% bovenop de zilverprijs, niet slecht.
Vergeleken met de prijzen op investing.com klopt dat ook.
Maar zelf verkopen ze het nog altijd veel duurder.
Bij antwerpse goudbank geven ze 8% bovenop de zilverprijs voor een kilocoin, bij argentor zelfs 10%. Kilocoins zijn gegeerd blijkbaar
Hollandgold nog altijd beste.
Dat zijn de betere trades, deze percentages bovenop spot komen zelden langs…
Bevestigt weer eens de krapte in de (fysieke) markt denk ik dan maar zelf hap ik niet.
The Silver Mountain koopt momenteel in rond de 73,5€ en verkoopt rond 83,5€ (Silver Eagles). Een pittige spread noem ik dat…
Iets anders, heeft er iemand de voorbij 2 dagen een Europese “leider” iets (zinnigs) horen zeggen over deze crisis? Ik niet, maar ja een dag heeft maar 24h zeker… druk, druk druk. Ja, te druk met hun zakken vullen en Château Lafitte zuipen?
Bevestigt weer eens de krapte in de (fysieke) markt denk ik dan maar zelf hap ik niet.
The Silver Mountain koopt momenteel in rond de 73,5€ en verkoopt rond 83,5€ (Silver Eagles). Een pittige spread noem ik dat…
Iets anders, heeft er iemand de voorbij 2 dagen een Europese “leider” iets (zinnigs) horen zeggen over deze crisis? Ik niet, maar ja een dag heeft maar 24h zeker… druk, druk druk. Ja, te druk met hun zakken vullen en Château Lafitte zuipen?
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Heb je het dan over diezelfde munt? Heb je het dan over BTW bij verkoop of C2C? Mogelijk moeten ze hun (fysieke) zilveren munten ook aan een hogere premium aankopen en volgen de fysieke prijzen meer het Oosten dan het Westen.
Ja ik heb het in mijn post over de “Silver Eagle” in 1 Oz. Business to Consumer.
Gans het BTW verhaal uit de doeken doen (is recent veranderd) is me wat te omslachtig. En ken je zelf vast ook…
Op bars zit je sowieso vast aan 21% BTW helaas als je ze zelf fysiek wil; in een douane entrepot 0%,maar ja, dat heeft ook zijn nadelen.
Op Bullion / coins / 90% etc als je het wat slim aanpakt betaal je dan weer amper tot geen BTW.
Gans het BTW verhaal uit de doeken doen (is recent veranderd) is me wat te omslachtig. En ken je zelf vast ook…
Op bars zit je sowieso vast aan 21% BTW helaas als je ze zelf fysiek wil; in een douane entrepot 0%,maar ja, dat heeft ook zijn nadelen.
Op Bullion / coins / 90% etc als je het wat slim aanpakt betaal je dan weer amper tot geen BTW.
Ons Zuiders buurland was de voorbije tijd ook actief op de goudmarkt maar op een andere manier dan Turkije (die gewoon de boel verpatsen) -> in stilte hebben ze hun 'minderwaardig' Amerikaanse goudvoorraad verkocht (oude niet bullion rommel opgeslagen in New York) en geruild tegen 'hoogwaardig' / Good Delivery goud voor opslag op eigen bodem...
In totaal 130 ton, een goede 5% van hun goudvoorraad. Dubbelslim gespeeld door de Fransen, hoogwaardiger goud en onder eigen controle. Je moet maar naar die saga van de Russische tegoeden bij Euroclear kijken om te zien hoe belangrijk dat laatste is. Ik ben geen fan van De Wever maar hoe hij daar het been heeft stijfgehouden was wel klasse. Dat zou zijn voorganger die dweil uit Brakel met zijn nietszeggend VN-jobke wel anders gedaan hebben.
In totaal 130 ton, een goede 5% van hun goudvoorraad. Dubbelslim gespeeld door de Fransen, hoogwaardiger goud en onder eigen controle. Je moet maar naar die saga van de Russische tegoeden bij Euroclear kijken om te zien hoe belangrijk dat laatste is. Ik ben geen fan van De Wever maar hoe hij daar het been heeft stijfgehouden was wel klasse. Dat zou zijn voorganger die dweil uit Brakel met zijn nietszeggend VN-jobke wel anders gedaan hebben.