Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Trivium leest mijn posts niet maar toch maar even moeite doen voor wie het nog interessant zou kunnen zijn.
Tvv Vlaanderen: ik heb dat gehad. Ben overgeschakeld naar Base Tv.
Werkte goed. Chromecast was een zwakke schakel.
Weet dat je tvv ook met een decoder (aankoop) kan hebben, al maken ze daar geen reclame voor echt.
Het basispakket heeft niet alle opties zoals pauzeren en uitgesteld kijken dus kan je m.i. beter het middelste pakket nemen.
Tvv heeft geen Discovery meer. Dat is een nadeel, vind ik.
Voor je proximus probleem : probeer aan een nieuwere decoder te geraken. Die hele kleintjes (formaat van een pakje sigaretten) zonder intern geheugen voor opnames zijn wel ok van kwaliteit.
Als je er niet aan geraakt... er zijn wel een paar trucs
Ja, ik mis het BBC aanbod ook wel bij Base Tv..
Kunnen de cable cutters misschien eens zeggen hoeveel ze uitgeven aan internet, telefonie voor zichzelf (vast + mobiel) en tv ?
Dan vergelijken we beter dan met loze stellingen.
Het kan leuk zijn voor onze leden om te weten hoeveel je kan besparen op mijn cocktail of die van een ander als je cable cutter wordt...
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Zo denk ik er dus ook over. Telecom is een commodity. En zelfs vate internetaansluitingen met een draad is misschien iets wat op termijn verdwijnt ten voordele van 5G.Lukske schreef: ↑3 mei 2026, 15:00 Telenet zal noot meer goedkoop worden gezien de eigenaren Amerikanen zijn. Die eten, drinken, plassen en kakken enkel geld. De rest kan hen geen bal schelen. De klant is er om uit te buiten en leeg te zuigen.
Ik heb al een paar jaar de kabel doorgeknipt. Scheelt een slok op de borrel. En wat ik niet kan gratis kan zien ga ik lekker downloaden. Ze kunnen de boom in in.
Kies gewoon de goedkoopste leverancier voor internet. De dag dat een andere aanbeider goedkoper wordt verander je. Zoals een elektriciteitsleverancier.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
Wat bedoel je metMarciaHoefmans schreef: ↑27 april 2026, 21:22Wij hebben TV Vlaanderen via streaming (niet via satelliet). 10 EUR per maand en meer dan genoeg zenders, voor mij dan toch (geen Eurosport echter). Beeldkwaliteit op een groot scherm bijna zo goed als het beeld via de traditionele kabel. Je hebt heel wat extra faciliteiten (zoals terugkijken, pauzeren, ...) maar wie van eenvoud houdt, kan nog steeds aan de slag met de 10 nummertoetsen.
?wie van eenvoud houdt, kan nog steeds aan de slag met de 10 nummertoetsen.
Ik ben een leek op het gebied van streamen, maar met de steeds hogere kosten bij de grote providers ben ik andere oplossingen aan het zoeken.
Iemand ervaring met :
er bestaat een officiële app voor Discovery Channel, genaamd discovery+. Hiermee kun je programma's van Discovery en andere zenders streamen.Hier zijn de belangrijkste details over de app:Wat kun je kijken: discovery+ biedt toegang tot series van Discovery Channel, TLC, HGTV, ID, Animal Planet en meer.Beschikbaarheid: De app is beschikbaar voor smartphones, tablets, computers en smart-tv's. Je kunt de app vinden in de Apple App Store of op Google Play.Functies: Je kunt programma's on-demand kijken en soms al nieuwe afleveringen zien voordat ze op tv worden uitgezonden.Discovery GO: Naast discovery+ bestaat er in sommige regio's (voornamelijk VS) ook de "Discovery GO" app, die gekoppeld is aan een tv-abonnement.
er bestaat een officiële app voor Discovery Channel, genaamd discovery+. Hiermee kun je programma's van Discovery en andere zenders streamen.Hier zijn de belangrijkste details over de app:Wat kun je kijken: discovery+ biedt toegang tot series van Discovery Channel, TLC, HGTV, ID, Animal Planet en meer.Beschikbaarheid: De app is beschikbaar voor smartphones, tablets, computers en smart-tv's. Je kunt de app vinden in de Apple App Store of op Google Play.Functies: Je kunt programma's on-demand kijken en soms al nieuwe afleveringen zien voordat ze op tv worden uitgezonden.Discovery GO: Naast discovery+ bestaat er in sommige regio's (voornamelijk VS) ook de "Discovery GO" app, die gekoppeld is aan een tv-abonnement.
Je kan terug bellen naar klantendienst Hey Telecom in plaats van hun chatbox :
Bel gratis naar 0 800 855 19. Elke dag van 8 tot 22 uur.
Bel gratis naar 0 800 855 19. Elke dag van 8 tot 22 uur.
Laatst gewijzigd door Ayhrual op 4 mei 2026, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, opgenomen in HBO Max dus betalend.Ayhrual schreef: ↑4 mei 2026, 12:32 Iemand ervaring met :
Laatst gewijzigd door Ayhrual op 4 mei 2026, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Discovery+ heeft in België nooit bestaan. Maar zowat alles van Discovery staat op HBO max, geen live kanalen maar alle afleveringen van alle reeksen zijn er afzonderlijk zonder reclame te bekijken (niet echt 100% alles denk ik maar meer dan je in 1 leven kan bekijken
)
Internet zonder limiet €29, GSM 15GB €5, TV €0Destereir schreef: ↑3 mei 2026, 19:54 Kunnen de cable cutters misschien eens zeggen hoeveel ze uitgeven aan internet, telefonie voor zichzelf (vast + mobiel) en tv ?
Het kan leuk zijn voor onze leden om te weten hoeveel je kan besparen op mijn cocktail of die van een ander als je cable cutter wordt...
- MarciaHoefmans
- Newbie

- Contacteer:
Gewoon -soms wordt het een beetje veel met al die schermen en dan ben ik blij dat ik op TV Een uitkom als ik op 1 druk op mijn afstandsbediening, en Canvas als ik op 2 druk enzovoort. Net zoals vroeger, toen de ganzen nog spraken.
Hier is het Edpnet voor internet (VDSL, onbeperkt volume) en vaste telefoon (39.95 EUR/maand) en TVV zoals gezegd (10 EUR). Internet kan ongetwijfeld goedkoper maar ik heb een boontje voor edpnet; die doen hun best om te helpen bij problemen (maar ze hangen af van Proximus en dat maakt het dikwijls moeilijk).
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Is hier al aan bod geweest, blijft goedkoper.
Apple tv dan? Ik bedoel het kastje, niet het abonnement.
Wel goed. Dan betaal je maar meer dan ik. Tot de tijd dat ze het afschaffen.
Zeker, jij mag gerust zoveel betalen als je wilt, niks op tegen. ik dacht echter dat deze topic erover ging om oplossingen te zoeken voor te dure telenettarieven. Ik was mis.
Mijn abonnement voor internet thuis, tv en gsm komt op 42,8 euro, alles samengerekend.
Jij ZEGT dat je het beter doet.. maar je post niet welke abonnementen JIJ hebt.
Mijn cocktail vind ik niet duur en het heeft alles wat ik wil.
Jij vindt het niet goedkoop genoeg wat voor mij totaal onbelangrijk is bij het kiezen van een leverancier.
Aan je vasthoudendheid in de nonsens en je "discussie omwille van de discussie" kan ik zeggen : ik denk dat we elkaar al langer kennen
Jij zegt niet wat JIJ betaalt... dus : werk eens een beetje mee.
Jij ZEGT dat je het beter doet.. maar je post niet welke abonnementen JIJ hebt.
Een panda is goedkoper dan een Volvo S60. Geen Volvo meer , voor niemand. Want jij vindt die te duur ?
Mijn cocktail vind ik niet duur en het heeft alles wat ik wil.
Jij vindt het niet goedkoop genoeg wat voor mij totaal onbelangrijk is bij het kiezen van een leverancier.
Aan je vasthoudendheid in de nonsens en je "discussie omwille van de discussie" kan ik zeggen : ik denk dat we elkaar al langer kennen
Voila... voor mij een oplossing voor internet, gsm EN TV.MeneerParmentier schreef: ↑4 mei 2026, 21:00 Zeker, jij mag gerust zoveel betalen als je wilt, niks op tegen. ik dacht echter dat deze topic erover ging om oplossingen te zoeken voor te dure telenettarieven. Ik was mis.
Jij zegt niet wat JIJ betaalt... dus : werk eens een beetje mee.
Zo kan het ook... ieder zijn meug.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Natuurlijk wel, het staat hier allang: te-dure-telenet-tarieven-t17832-1050.html#p679254
Een juistere vergelijking zou zijn dat jij met een Panda rijdt voor de prijs van een Volvo. Maar goed, ik ga de discussie hier afsluiten. Als je sowieso niet wilt weten van streaming heeft het geen zin dat ik oplossingen naar voor schuif die daarop gebaseerd zijn.
Prima, veel plezier ermee.
Ik heb internet bij Hey Telecom (€29/maand) en mobiele abonnementen van €5 per persoon voor de familie (we zijn met vijf !!).
Wat TV betreft gebruik ik apps via de Google Streamer: VTM GO, Play, VRT MAX, RTL, RTBF. Als er iets extra nodig is, gebruik ik mijn NordVPN app (promo €3/maand) om content uit NL, FR, VS, VK enz. te streamen. NordVPN heb ik "gratis" via mijn Revolut rekening.
Dat is perfect voor wat wij nodig hebben. Daarnaast heb ik Amazon Prime (€25/jaar) en hier gebruik ik ook NordVPN om Prime van andere landen te streamen en vooral VS.
Hebben ook TV VL Basic via een kennis maar gebruiken we amper.
Wat TV betreft gebruik ik apps via de Google Streamer: VTM GO, Play, VRT MAX, RTL, RTBF. Als er iets extra nodig is, gebruik ik mijn NordVPN app (promo €3/maand) om content uit NL, FR, VS, VK enz. te streamen. NordVPN heb ik "gratis" via mijn Revolut rekening.
Dat is perfect voor wat wij nodig hebben. Daarnaast heb ik Amazon Prime (€25/jaar) en hier gebruik ik ook NordVPN om Prime van andere landen te streamen en vooral VS.
Hebben ook TV VL Basic via een kennis maar gebruiken we amper.
Destereir schreef: ↑3 mei 2026, 19:54
Kunnen de cable cutters misschien eens zeggen hoeveel ze uitgeven aan internet, telefonie voor zichzelf (vast + mobiel) en tv ?
50 € aan mobiel bellen en data. 300 GB base + data jump, 300 GB telenet + extra gratis data sim 300 GB via abbo dochter.
2 ci kaartjes via abbo op camping + thuis.
.
Estate Guru believer.
Tv kost is 0 dus... ok. Up to you uiteraard.MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 12:10
Natuurlijk wel, het staat hier allang: te-dure-telenet-tarieven-t17832-1050.html#p679254
Een telecompakket voor 42 euro met gsm, tv, decoder, vast internet inbegrepen is aan de prijs van een Volvo of vergelijkbaar.MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 12:10 Een juistere vergelijking zou zijn dat jij met een Panda rijdt voor de prijs van een Volvo. Maar goed, ik ga de discussie hier afsluiten. Als je sowieso niet wilt weten van streaming heeft het geen zin dat ik oplossingen naar voor schuif die daarop gebaseerd zijn.
Je schrikt er niet voor terug om zaken te beweren die ronduit belachelijk zijn, om toch maar te kunnen doen alsof je gelijk hebt...
Ook dat is erg herkenbaar....
Streaming versus een tv abonnement met een decoder zijn verschillende dingen en m.i. niet gelijkwaardig. Ieder zijn keuze maar ik wil het niet.
Net zoals ik geen gratis ziekenfondsvervanger van de staat wil of een slechte bank die 5 cent per verrichting betaalt. ZO krap is mijn budget niet, dat ik een dergelijke besparing zou nodig hebben.