Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Om aan te geven wat voor triestige figuren jullie zijn.
Of heb je dat leerjaar overgeslaan...moet zijn...Of heb je dat leerjaar overgeslagen...
Jullie kunnen geen 2 lijnen schrijven zonder een taalfout in... jullie eigen taalfout-Pv's. Om aan te geven hoe erg het met jullie gesteld is. Ik moet het opsturen naar Zuhal Demir.
Laatst gewijzigd door chesini op 7 mei 2026, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Minimaliseer uw eigen taalfoutkanjers maar. Als je de professioneel wil uithangen, is je foutenmarge nul. Zero. Ik ben niet perfect in taal, maar jij pretendeert het wél te zijn. Dus voor u is de foutmarge nul. Zero.VincentVega schreef: ↑Vandaag 15:03Een dt-fout is van een gans andere soort. Het duidt op een gebrek aan opvoeding en/of opleiding.chesini schreef: ↑Vandaag 14:55
Ja zeker jij vangt heel veel wind. Er staat ook een kanjer van taalfout in uw tweelijnenpost: PISA-testen is het.
Aan elkaar versus van elkaar. Het grote struikelbrok voor wouldbe experten. Mijn dag kan ook niet meer stuk...De wouldbe professor NL kan nog geen 2 lijnen schrijven zonder een kanjer van een spelfout er in. Neen, mijn dag kan niet meer stuk.LOL
![]()
Trouwens, het moet “would-be”zijn …![]()
![]()
Laatst gewijzigd door chesini op 7 mei 2026, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- VIP member

De professioneel???chesini schreef: ↑Vandaag 15:07Minimaliseer uw eigen taalfoutkanjers maar. Als je de professioneel wil uithangen, is je foutenmarge nul. Zero.VincentVega schreef: ↑Vandaag 15:03
Een dt-fout is van een gans andere soort. Het duidt op een gebrek aan opvoeding en/of opleiding.LOL
![]()
Trouwens, het moet “would-be”zijn …![]()
![]()
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Kunnen we in plaats van het herhaaldelijk demonstreren van gebrekkige taalvaardigheid misschien eens hebben over de oorzaak van het probleem
De vaardigheden zou je door meer te focussen op het aanleren van het Nederlands in kleuters onderwijs nog wel omhoog krijgen maar er is gewoon een gebrek aan attitude bij desbetreffend volk. De vraag kan gesteld worden of we daar nog geld en moeite moeten in te steken met gegarandeerd stank voor dank en de verdere neergang van het onderwijs niveau.PISA in Focus: verschillen naargelang migratiestatus voor wiskunde en lezen
De prestatiekloof tussen leerlingen met en zonder migratieachtergrond is groot in Vlaanderen. Ongeveer twee van de vijf leerlingen met een migratieachtergrond in Vlaanderen beschikt volgens de definiëring van PISA niet over de noodzakelijke vaardigheden en attitudes om alledaagse wiskundige- en leesproblemen op te lossen.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Die eeuwige obsessie van de Vlamingen ..VincentVega schreef: ↑Vandaag 14:52Niks bashen ... de cijfers bewijzen het.![]()
Ik bash tenminste niet op onze militairen ...![]()
Het Vlaams onderwijs is archi-slecht. Erbarmelijk slecht. Daar is iedereen het over eens. Er is enkel wat discussie over de oorzaken.
Maar, zeggen de Vlaamsgezinden: we doen het beter dan het Franstalig onderwijs. Dus dat we zo erbarmelijk slecht doen: dat is niet erg !!! Helemaal niet erg !!!!
Wat een ambitie! Wat een strijdvaardigheid!
Begin eerst met alle betrokkenen samen te zetten, desnoods in het Vlaamse Parlement. Maar dan echt alle betrokkenen.vortex schreef: ↑Vandaag 15:16 Kunnen we in plaats van het herhaaldelijk demonstreren van gebrekkige taalvaardigheid misschien eens hebben over de oorzaak van het probleem
De vaardigheden zou je door meer te focussen op het aanleren van het Nederlands in kleuters onderwijs nog wel omhoog krijgen maar er is gewoon een gebrek aan attitude bij desbetreffend volk. De vraag kan gesteld worden of we daar nog geld en moeite moeten in te steken met gegarandeerd stank voor dank en de verdere neergang van het onderwijs niveau.PISA in Focus: verschillen naargelang migratiestatus voor wiskunde en lezen
De prestatiekloof tussen leerlingen met en zonder migratieachtergrond is groot in Vlaanderen. Ongeveer twee van de vijf leerlingen met een migratieachtergrond in Vlaanderen beschikt volgens de definiëring van PISA niet over de noodzakelijke vaardigheden en attitudes om alledaagse wiskundige- en leesproblemen op te lossen.
Het onderwijssysteem is in Vlaanderen nog steeds sterk gestoeld op een eentalige Vlaamse identiteit, terwijl de demografie op de schoolbanken razendsnel verandert. De anderstalige gemeenschap wordt in het beleid vaak gezien als een doelgroep (die geholpen moet worden) in plaats van een partner (die mee beslist).
De anderstalige gemeenschap wordt vooral vertegenwoordigd door anderen (experts en koepels), in plaats van dat ze zelf een structurele stem hebben in de hoogste beleidskamers.
Er is geen aparte "zetel" voor de anderstalige gemeenschap in de toporganen van het onderwijsbeleid. De VLOR, het belangrijkste adviesorgaan voor de minister van Onderwijs, bestaat uit vertegenwoordigers van de koepels (Katholiek Onderwijs Vlaanderen, GO!, etc.), vakbonden en ouderkoepels. Geen anderstaligen.
Hoe kan een minister een vinger aan de pols hebben als ze niet eens een vertegenwoordiging heeft van de zwakste schakels in haar beleidsorganen? Met alle respect voor Zuhal en haar beslissing er extra 340 miljoen tegen aan te gooien, maar ga toch eerst eens luisteren en samenzitten met de zwakke populatie.
Die anderstaligen zijn niet één andere taal maar 30 of meer verschillende talen...chesini schreef: ↑Vandaag 15:28 Begin eerst met alle betrokkenen samen te zetten, desnoods in het Vlaamse Parlement. Maar dan echt alle betrokkenen.
Het onderwijssysteem is in Vlaanderen nog steeds sterk gestoeld op een eentalige Vlaamse identiteit, terwijl de demografie op de schoolbanken razendsnel verandert. De anderstalige gemeenschap wordt in het beleid vaak gezien als een doelgroep (die geholpen moet worden) in plaats van een partner (die mee beslist).
De anderstalige gemeenschap wordt vooral vertegenwoordigd door anderen (experts en koepels), in plaats van dat ze zelf een structurele stem hebben in de hoogste beleidskamers.
Er is geen aparte "zetel" voor de anderstalige gemeenschap in de toporganen van het onderwijsbeleid. De VLOR, het belangrijkste adviesorgaan voor de minister van Onderwijs, bestaat uit vertegenwoordigers van de koepels (Katholiek Onderwijs Vlaanderen, GO!, etc.), vakbonden en ouderkoepels. Geen anderstaligen.
Hoe kan een minister een vinger aan de pols hebben als ze niet eens een vertegenwoordiging heeft van de zwakste schakels in haar beleidsorganen? Met alle respect voor Zuhal en haar beslissing er extra 340 miljoen tegen aan te gooien, maar ga toch eerst eens luisteren en samenzitten met de zwakke populatie.
Er moet helemaal geen inspraak zijn van anderstaligen, wie als anderstalige hier komt wonen past zich aan en krijgt (hun kinderen) onderwijs in één van onze landstalen punt.
Geef mensen van de zwakste schakels inspraak en de lat zal NOG lager worden gelegd vrees ik & dat wil Demir - zelf destijds als kind met een migratie achtergrond die ergerlijk vaak herhaalde dat ze naar de bib ging - vermijden. "Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht".
Ik had deze week een call met de school over studiekeuzes richting hoger onderwijs; daar was een Marokkaanse mama bij met een dochter die in de Latijnse zit. Welnu, los van haar naam die ik in de call zag zou je nooit kunnen zeggen dat die mevrouw allochtone roots heeft.
Aan de uitspraak van de 'rrrr' te horen wel duidelijk uit het Gentse
Gevraagd aan zoonlief en dat meisje spreekt thuis gewoon Nederlands en nee ze heeft geen 'Vlaamse' achternaam.
Ik had deze week een call met de school over studiekeuzes richting hoger onderwijs; daar was een Marokkaanse mama bij met een dochter die in de Latijnse zit. Welnu, los van haar naam die ik in de call zag zou je nooit kunnen zeggen dat die mevrouw allochtone roots heeft.
Aan de uitspraak van de 'rrrr' te horen wel duidelijk uit het Gentse
Gevraagd aan zoonlief en dat meisje spreekt thuis gewoon Nederlands en nee ze heeft geen 'Vlaamse' achternaam.
Mijn schoondochter is van Kosovo en daar geboren. Haar ouders zijn met de oorlog daar naar hier gevlucht. Ze spraken enkel Albanees maar zijn direct beginnen werken hier en hebben Nederlands geleerd en hun kinderen opgevoed in het Nederlands. Het resultaat is dat ze perfect Nederlands en het plaatselijke dialect spreken, bovenop Albanees, Engels en Frans. Zowel de ouders als alle kinderen werken en betalen belastingen.VTEC schreef: ↑41 minuten geleden Geef mensen van de zwakste schakels inspraak en de lat zal NOG lager worden gelegd vrees ik & dat wil Demir - zelf destijds als kind met een migratie achtergrond die ergerlijk vaak herhaalde dat ze naar de bib ging - vermijden. "Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht".
Aan de uitspraak van de 'rrrr' te horen wel duidelijk uit het Gentse![]()
De huidige generatie gelukszoekers heeft geen zin om Nederlands te leren want alles wordt ze in de schoot geworpen. Ze hebben ook geen zin om te gaan werken want ze krijgen een uitkering en ze hebben geen zin om hun kinderen manieren te leren want dat is de taak van de school.
+1. Alleen horen sommigen dat niet graag. En wordt je weggezet als extreem-rechts.Trivium schreef: ↑8 minuten geledenMijn schoondochter is van Kosovo en daar geboren. Haar ouders zijn met de oorlog daar naar hier gevlucht. Ze spraken enkel Albanees maar zijn direct beginnen werken hier en hebben Nederlands geleerd en hun kinderen opgevoed in het Nederlands. Het resultaat is dat ze perfect Nederlands en het plaatselijke dialect spreken, bovenop Albanees, Engels en Frans. Zowel de ouders als alle kinderen werken en betalen belastingen.VTEC schreef: ↑41 minuten geleden Geef mensen van de zwakste schakels inspraak en de lat zal NOG lager worden gelegd vrees ik & dat wil Demir - zelf destijds als kind met een migratie achtergrond die ergerlijk vaak herhaalde dat ze naar de bib ging - vermijden. "Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht".
Aan de uitspraak van de 'rrrr' te horen wel duidelijk uit het Gentse![]()
De huidige generatie gelukszoekers heeft geen zin om Nederlands te leren want alles wordt ze in de schoot geworpen. Ze hebben ook geen zin om te gaan werken want ze krijgen een uitkering en ze hebben geen zin om hun kinderen manieren te leren want dat is de taak van de school.
+2mondeo17 schreef: ↑3 minuten geleden+1. Alleen horen sommigen dat niet graag. En wordt je weggezet als extreem-rechts.Trivium schreef: ↑8 minuten geleden
Mijn schoondochter is van Kosovo en daar geboren. Haar ouders zijn met de oorlog daar naar hier gevlucht. Ze spraken enkel Albanees maar zijn direct beginnen werken hier en hebben Nederlands geleerd en hun kinderen opgevoed in het Nederlands. Het resultaat is dat ze perfect Nederlands en het plaatselijke dialect spreken, bovenop Albanees, Engels en Frans. Zowel de ouders als alle kinderen werken en betalen belastingen.