Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
En gezien ook Chesini recht op posten heeft. Mbt het erbarmelijke kleuteronderwijs.
Kijk naar https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/de-afspra ... d20260505/ met Zuhal Demir en Els Consuegra.
Voor wiskunde scoort VL 483, UK 516.
Voor taal scoort VL 483, UK 535.
Onnodig te zeggen dat de taaldiversiteit in UK zelfs nog groter is dan in VL. Dus wat gaat er mis in VL?
Wat gaat Demir doen? Ze gaat er 340Miljoen EUR tegenaan gooien, en veel werkgroepen. En ouders moeten met hun kind naar de bib gaan. Maar ze luistert amper/niet naar de prof.
De prof zegt dat het al misgaat ovv:
- de peuteropvang die in VL te strikt gescheiden is van kleuter- en lager onderwijs
- de taalwoordenschat en voorkennis van de thuistaal wordt niet benut in VL terwijl academisch onderzoek aangeeft dat dit juist een goed vertrekpunt is voor het aanleren NL
- het help helemaal niet de thuistalen te bannen uit de klas
- VL kleuters met een andere thuistaal scoren slecht, itt tot de andere 7 regio's in het onderzoek, dus wat gaat er écht mis in VL???
- in Birmingham krijgen kleuters en LO gratis ontbijt en lunch
Bij deze.
Kijk naar https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/de-afspra ... d20260505/ met Zuhal Demir en Els Consuegra.
Voor wiskunde scoort VL 483, UK 516.
Voor taal scoort VL 483, UK 535.
Onnodig te zeggen dat de taaldiversiteit in UK zelfs nog groter is dan in VL. Dus wat gaat er mis in VL?
Wat gaat Demir doen? Ze gaat er 340Miljoen EUR tegenaan gooien, en veel werkgroepen. En ouders moeten met hun kind naar de bib gaan. Maar ze luistert amper/niet naar de prof.
De prof zegt dat het al misgaat ovv:
- de peuteropvang die in VL te strikt gescheiden is van kleuter- en lager onderwijs
- de taalwoordenschat en voorkennis van de thuistaal wordt niet benut in VL terwijl academisch onderzoek aangeeft dat dit juist een goed vertrekpunt is voor het aanleren NL
- het help helemaal niet de thuistalen te bannen uit de klas
- VL kleuters met een andere thuistaal scoren slecht, itt tot de andere 7 regio's in het onderzoek, dus wat gaat er écht mis in VL???
- in Birmingham krijgen kleuters en LO gratis ontbijt en lunch
Bij deze.
Laatst gewijzigd door chesini op 7 mei 2026, 14:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Mensen onterecht racisten noemen is nog veel erger dan dat gezever over bashen. Dan nog dat gelul over nazisme,joden en extreem rechts. Jodenhaat bestaat al eeuwen. Rusland spant de kroon met zijn pogroms die niet enkel tijdens het tsarenrijk plaatsvonden maar verder doorgingen tijdens het communisme.
En laat het terug een unitair land worden. Daar heb ik totaal geen probleem mee ALS elke stem evenveel telt. Dus weg met die pariteit. De vlamingen gaan nog nooit zoveel macht gehad hebben. Iedereen blij. Jullie unitair paradepaardje is er door en rechts waarschijnlijk een beter rechts beleid als de vlaming zijn stemgedrag niet wijzigt.
Gaan de Walen nooit toestaan. Nooit. Dus ga smeken bij hen om terug een unitair land te krijgen.
En laat het terug een unitair land worden. Daar heb ik totaal geen probleem mee ALS elke stem evenveel telt. Dus weg met die pariteit. De vlamingen gaan nog nooit zoveel macht gehad hebben. Iedereen blij. Jullie unitair paradepaardje is er door en rechts waarschijnlijk een beter rechts beleid als de vlaming zijn stemgedrag niet wijzigt.
Gaan de Walen nooit toestaan. Nooit. Dus ga smeken bij hen om terug een unitair land te krijgen.
Ik word is zonder T. In het hoeveelste leerjaar leren ze dat? Of heb je dat leerjaar overgeslaan om direct aan je prestigieuze (of is het pretentieuze) opleiding te beginnen.
Allez mensen, de spelfoutenmarkt is geopend. We gaan van inhoud naar spelfouten over. Omdat we inhoudelijk een beetje vast gereden zijn waarschijnlijk. Inhoud, dat is oa https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/de-afspra ... d20260505/... Kijk er naar en luister er goed naar... Je kan nog iets bijleren...
De inhoud is dat kleuters slecht zijn in wiskunde en taal.
Het zijn blijkbaar niet alleen de kleuters die er slecht in zijn.
Misschien kun je aansluiten in het klasje van juf Liz al denk ik eerder dat je thuishoort in de klasjes in A'pen
Het zijn blijkbaar niet alleen de kleuters die er slecht in zijn.
Misschien kun je aansluiten in het klasje van juf Liz al denk ik eerder dat je thuishoort in de klasjes in A'pen
Er zijn wel een aantal pertinente inputs van de prof mbt de mogelijke oorzaken. Iets waar Demir helemaal niet op in gaat. Die elementen zijn u blijkbaar weeral ontgaan.
By the way, wie is er hier in zijn post weeral aan het bashen? Het is nog maar de 3de keer vandaag hoor, maar de dag is nog jong.
Laatst gewijzigd door chesini op 7 mei 2026, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- VIP member

De kennis van het Nederlands in ons onderwijssysteem ...
Quod erat demonstrandum
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
De taalinquisitie is wakker...VincentVega schreef: ↑7 mei 2026, 14:38De kennis van het Nederlands in ons onderwijssysteem ...![]()
Quod erat demonstrandum![]()
Ik kom echt niet meer bij. Dat spelt hier iedereen de les en stoeft met zijn opleiding en haalt het niveau spelling van het tweede leerjaar niet.VincentVega schreef: ↑7 mei 2026, 14:38De kennis van het Nederlands in ons onderwijssysteem ...![]()
Hoe belachelijk kun je jezelf maken.
Ik ging hem eerst parkeren op mijn negeerlijst maar je kan er nog eens mee lachen dus zal ik nog wat wachten.
- VincentVega
- VIP member

Hoge bomen vangen veel wind ...chesini schreef: ↑7 mei 2026, 14:42De taalinquisitie is wakker...VincentVega schreef: ↑7 mei 2026, 14:38
De kennis van het Nederlands in ons onderwijssysteem ...![]()
Wel grappig dat het juist in een topic over de kwaliteit van het onderwijs voorvalt. Moeten we hiervoor het Vlaamse onderwijssysteem de schuld geven? Of het Brusselse? Of misschien wel het Franstalig onderwijs? Die scoren nog slechter op de PISA testen ...
En nog wat bashen...Ze hebben een taalfout gevonden...Trivium schreef: ↑7 mei 2026, 14:46Ik kom echt niet meer bij. Dat spelt hier iedereen de les en stoeft met zijn opleiding en haalt het niveau spelling van het tweede leerjaar niet.VincentVega schreef: ↑7 mei 2026, 14:38
De kennis van het Nederlands in ons onderwijssysteem ...![]()
Hoe belachelijk kun je jezelf maken.
Ik ging hem eerst parkeren op mijn negeerlijst maar je kan er nog eens mee lachen dus zal ik nog wat wachten.
Laatst gewijzigd door chesini op 7 mei 2026, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
En nog wat bashen...Ze hebben een taalfout gevonden...VincentVega schreef: ↑7 mei 2026, 14:48Hoge bomen vangen veel wind ...![]()
Wel grappig dat het juist in een topic over de kwaliteit van het onderwijs voorvalt. Moeten we hiervoor het Vlaamse onderwijssysteem de schuld geven? Of het Brusselse? Of misschien wel het Franstalig onderwijs? Die scoren nog slechter op de PISA testen ...![]()
- VincentVega
- VIP member

Niks bashen ... de cijfers bewijzen het.chesini schreef: ↑7 mei 2026, 14:50En nog wat bashen...VincentVega schreef: ↑7 mei 2026, 14:48
Hoge bomen vangen veel wind ...![]()
Wel grappig dat het juist in een topic over de kwaliteit van het onderwijs voorvalt. Moeten we hiervoor het Vlaamse onderwijssysteem de schuld geven? Of het Brusselse? Of misschien wel het Franstalig onderwijs? Die scoren nog slechter op de PISA testen ...![]()
Ik bash tenminste niet op onze militairen ...
Ja zeker jij vangt heel veel wind. Er staat ook een kanjer van taalfout in uw tweelijnenpost: PISA-testen is het.VincentVega schreef: ↑7 mei 2026, 14:48Hoge bomen vangen veel wind ...![]()
Aan elkaar versus van elkaar. Het grote struikelbrok voor wouldbe experten. Mijn dag kan ook niet meer stuk...De wouldbe professor NL kan nog geen 2 lijnen schrijven zonder een kanjer van een spelfout er in. Neen, mijn dag kan niet meer stuk.
- VincentVega
- VIP member

Een dt-fout is van een gans andere soort. Het duidt op een gebrek aan opvoeding en/of opleiding.chesini schreef: ↑7 mei 2026, 14:55Ja zeker jij vangt heel veel wind. Er staat ook een kanjer van taalfout in uw tweelijnenpost: PISA-testen is het.VincentVega schreef: ↑7 mei 2026, 14:48
Hoge bomen vangen veel wind ...![]()
Aan elkaar versus van elkaar. Het grote struikelbrok voor wouldbe experten. Mijn dag kan ook niet meer stuk...De wouldbe professor NL kan nog geen 2 lijnen schrijven zonder een kanjer van een spelfout er in. Neen, mijn dag kan niet meer stuk.
Trouwens, het moet “would-be”zijn …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 7 mei 2026, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.