GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
+1 Mee eens.NVSTR schreef: ↑5 mei 2026, 23:50Ja, er zijn genoeg bedrijven/sectoren waar ik nu af zou blijven, zoals bv Europese basischemie.pereboom schreef: ↑4 mei 2026, 18:19 @NVSTR :
Ik stel mij die vraag helemaal niet enkel voor de commerciële GVV's maar voor vele andere aandelen ook. Ik kan het enkel eens zijn met de stelling die Buffet onlangs deelde : voor zijn berg cash ziet hij bij de huidige aandelenkoersen geen redelijke kansen om deze aan het werk te zetten...
Waarom ik het specifiek had over die GVV's was omwille van de verrassend hoge leegstand op wat heet de beste locaties van het land te zijn. Dat ging dan over binnenstedelijk vastgoed. Ik vond het een (zoveelste) teken aan de wand. Maar evengoed baanwinkels: een Retail Estates bv kan de voormalige Leen Bakker winkels wel snel opnieuw verhuurd hebben, als er nog wat retailers omvallen zal dat wellicht niet altijd even snel (en aan dezelfde huurprijzen) blijven gaan.
De leegstand op AAA plaatsen binnenstedelijk kan er ook zijn omdat 1 speler veel panden opkoopt en woekerprijzen vraagt. Spijtig voor het stadsbeeld.JOKER247 schreef: ↑5 mei 2026, 23:59+1 Mee eens.NVSTR schreef: ↑5 mei 2026, 23:50
Ja, er zijn genoeg bedrijven/sectoren waar ik nu af zou blijven, zoals bv Europese basischemie.
Waarom ik het specifiek had over die GVV's was omwille van de verrassend hoge leegstand op wat heet de beste locaties van het land te zijn. Dat ging dan over binnenstedelijk vastgoed. Ik vond het een (zoveelste) teken aan de wand. Maar evengoed baanwinkels: een Retail Estates bv kan de voormalige Leen Bakker winkels wel snel opnieuw verhuurd hebben, als er nog wat retailers omvallen zal dat wellicht niet altijd even snel (en aan dezelfde huurprijzen) blijven gaan.
De leegstand op AAA plaatsen binnenstedelijk is er voor een groot deel omdat 1 speler veel panden opkoopt en woekerprijzen vraagt. Spijtig voor het stadsbeeld.JOKER247 schreef: ↑5 mei 2026, 23:59+1 Mee eens.NVSTR schreef: ↑5 mei 2026, 23:50
Ja, er zijn genoeg bedrijven/sectoren waar ik nu af zou blijven, zoals bv Europese basischemie.
Over welke stad heb je het nu?
DezeNVSTR schreef: ↑4 mei 2026, 17:18 Bij Vastned is er nu een dividend in aandelen mogelijk.
Onlangs liep ik door het centrum van Antwerpen, en het viel me op hoe er op AAA-locaties verrassend veel leegstand was.
Ik vraag me af of de niet zo rooskleurige economische nabije toekomst voldoende in de koers van veel spelers in commercieel vastgoed verwerkt zit.
Het stadsbeeld verandert sowieso continu. Je vindt steeds meer dezelfde internationale ketens in de winkelstraten als in elke andere stad (C&A, Action, Inno, Zara, Hema,..).
E-commerce, shopping centra etc dragen ook bij aan een verdere verschraling van de binnenstad.
Al dat negatieve sentiment maakt het misschien net een interessante investering? De binnenstad, zeker van grote centrumsteden en dan met name de belangrijkste winkelstraten hebben uiteindelijk elke crisis sinds de middeleeuwen overleefd. De handel verandert, maar de noodzaak voor panden blijft.
E-commerce, shopping centra etc dragen ook bij aan een verdere verschraling van de binnenstad.
Al dat negatieve sentiment maakt het misschien net een interessante investering? De binnenstad, zeker van grote centrumsteden en dan met name de belangrijkste winkelstraten hebben uiteindelijk elke crisis sinds de middeleeuwen overleefd. De handel verandert, maar de noodzaak voor panden blijft.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
Niet met de huidige online verkopers.patrick4 schreef: ↑Vandaag 09:14 Het stadsbeeld verandert sowieso continu. Je vindt steeds meer dezelfde internationale ketens in de winkelstraten als in elke andere stad (C&A, Action, Inno, Zara, Hema,..).
Ik zie ook een internationale trend van online naar baksteen ("clicks to bricks"). In belgie zijn Canyon, Cool blue, Suitsupply, Amazon, lab9 een paar gekende voorbeelden.
Kijk ook eens wat alleen Temu al heeft overgenomen.
Ik denk nu niet dat Temu de grote concurrent is van de winkels die zich op triple A locaties in grootsteden bevinden. Ondanks een Shein is het nog altijd over de koppen lopen in de Primark. In de Zara is het op zaterdagmiddag uren aanschuiven om een kledingsstuk te mogen passen.
Zoals je zegt, "om te passen".patrick4 schreef: ↑Vandaag 12:41Ik denk nu niet dat Temu de grote concurrent is van de winkels die zich op triple A locaties in grootsteden bevinden. Ondanks een Shein is het nog altijd over de koppen lopen in de Primark. In de Zara is het op zaterdagmiddag uren aanschuiven om een kledingsstuk te mogen passen.
Dat zie je in meer gemeenten. De producten in die winkels zijn n.l. identiek aan die van Temu. Alleen kosten ze bij Temu een fractie van de prijs.
Dus hier passen en daar kopen.