Nieuwe Vlaamse regering
- VincentVega
- VIP member

Re: Nieuwe Vlaamse regering
Respect! Een voorbeeld voor sommigen van de nieuwe generatie gelukszoekers.Trivium schreef: ↑Gisteren 17:55Mijn schoondochter is van Kosovo en daar geboren. Haar ouders zijn met de oorlog daar naar hier gevlucht. Ze spraken enkel Albanees maar zijn direct beginnen werken hier en hebben Nederlands geleerd en hun kinderen opgevoed in het Nederlands. Het resultaat is dat ze perfect Nederlands en het plaatselijke dialect spreken, bovenop Albanees, Engels en Frans. Zowel de ouders als alle kinderen werken en betalen belastingen.VTEC schreef: ↑Gisteren 17:23 Geef mensen van de zwakste schakels inspraak en de lat zal NOG lager worden gelegd vrees ik & dat wil Demir - zelf destijds als kind met een migratie achtergrond die ergerlijk vaak herhaalde dat ze naar de bib ging - vermijden. "Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht".
Ik had deze week een call met de school over studiekeuzes richting hoger onderwijs; daar was een Marokkaanse mama bij met een dochter die in de Latijnse zit. Welnu, los van haar naam die ik in de call zag zou je nooit kunnen zeggen dat die mevrouw allochtone roots heeft.
Aan de uitspraak van de 'rrrr' te horen wel duidelijk uit het Gentse![]()
Gevraagd aan zoonlief en dat meisje spreekt thuis gewoon Nederlands en nee ze heeft geen 'Vlaamse' achternaam.
De huidige generatie gelukszoekers heeft geen zin om Nederlands te leren want alles wordt ze in de schoot geworpen. Ze hebben ook geen zin om te gaan werken want ze krijgen een uitkering en ze hebben geen zin om hun kinderen manieren te leren want dat is de taak van de school.
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Er waren toen per stad maar enkele vluchtelingen van hetzelfde land. Zij konden bijna niet anders dan zich aanpassen, maar toch sterk wat ze gedaan hebben. Nu zijn er zoveel vluchtelingen dat ze elkaar vinden en hun moedertaal blijven spreken. Kleuterleiders zouden eigenlijk tolken moeten zijn, voor elke taal/nationaliteit eigen kleuterklasje.VincentVega schreef: ↑Gisteren 20:32Respect! Een voorbeeld voor sommigen van de nieuwe generatie gelukszoekers.Trivium schreef: ↑Gisteren 17:55
Mijn schoondochter is van Kosovo en daar geboren. Haar ouders zijn met de oorlog daar naar hier gevlucht. Ze spraken enkel Albanees maar zijn direct beginnen werken hier en hebben Nederlands geleerd en hun kinderen opgevoed in het Nederlands. Het resultaat is dat ze perfect Nederlands en het plaatselijke dialect spreken, bovenop Albanees, Engels en Frans. Zowel de ouders als alle kinderen werken en betalen belastingen.
De huidige generatie gelukszoekers heeft geen zin om Nederlands te leren want alles wordt ze in de schoot geworpen. Ze hebben ook geen zin om te gaan werken want ze krijgen een uitkering en ze hebben geen zin om hun kinderen manieren te leren want dat is de taak van de school.