Vragen over ERGO kosten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vragen over ERGO kosten
Staat er een limiet op de naiviteit van beginnende Ergo-verkopers?Massa schreef: 9%? Ik ben voor het fonds gedeelte enkel langsgeweest aan 6%
cijfermateriaal zal ik volgende week geven, heb als beginnende verkoper geen cijfermap (krijg ik van mijn coach)
Hoe kan je nu de baan opgaan zonder "tarievenboekje" of is dit een onderdeel van het selectieproces op zoek naar nieuwe verkopers?
Uitvissen of de aspirant in staat is iets te verkopen dat hij zelfs niet kent!
Het wordt hilarisch...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
vragen over ergo kosten horen eigenlijk thuis in een draad " klucht" of zo.
Er is al jaren naar die cijfers gevraagd en geen enkele van die pipos wil die cijfers geven.
Over het algemeen worden die leurders van Ergo na een tijdje behoorlijk agressief
Er is al jaren naar die cijfers gevraagd en geen enkele van die pipos wil die cijfers geven.
Over het algemeen worden die leurders van Ergo na een tijdje behoorlijk agressief
beginnende verkopers gaan altijd op pad met een coach, omdat wij nog geen FSMA-nummer hebben en dus geen officiële documenten mogen invullen, tijdens deze periodes volgen wij opleidingen om een FSMA nummer te krijgen, en terwijl kunnen wij onze uitleg onder de knie krijgen en de kennis die we opdoen direct gebruiken in de praktijk.vlo schreef: Staat er een limiet op de naiviteit van beginnende Ergo-verkopers?
Hoe kan je nu de baan opgaan zonder "tarievenboekje" of is dit een onderdeel van het selectieproces op zoek naar nieuwe verkopers?
Uitvissen of de aspirant in staat is iets te verkopen dat hij zelfs niet kent!![]()
Het wordt hilarisch...
Onze cijfermap krijgen we als we als onze kennis van het product en het FSMA nummer in orde is.
Waarom zou ik een map nodig hebben als mijn coach die altijd meeheeft voor mij?
staat duidelijk in de algemene voorwaarden,Lukske schreef: En ik noem dat oplichting en bedrog.
als u de voorwaarden van een contract niet kent/leest voor je tekent stel ik eerder u verantwoordelijk.
@ paul: "Over het algemeen worden die leurders van Ergo na een tijdje behoorlijk agressief"
er zijn meer dan 1200 verkopers actief in België, zou mij verbazen mocht je de meerderheid al over de deur hebt gehad en hierop commentaar kan geven.
Zoals je hier leest: de eerste opdracht die zo'n beginner krijgt, is een lijst maken met mogelijke prospecten: kennissen die hij zou kunnen bezoeken om Ergo-producten te verkopen. Maw: zijn kennissenkring en familie met mogelijke slachtoffers.Massa schreef: beginnende verkopers gaan altijd op pad met een coach
Heeft hij die lijst niet gemaakt= dan heeft hij geen mogelijkheden en wordt hij al onmiddellijk bedankt...
De volgende stap: op de baan met die coach naar die adressen. Een ervaren verkoper met iemand mee naar mensen die deze goed kennen en waarbij binnen geraken dus geen probleem is. Dikwijls laten die mensen zich ook overhalen om te tekenen om die beginneling een plezier te doen ( ze denken dat ze hem zo aan een goeie job helpen ). Twijfelen die mensen nog dan helpt de ervaring van de coach-verkoper hen wel over de brug.
Zijn de adressen uitgemolken ( letterlijk te nemen ) dan mag die beginneling beginnen.
De moeilijke adressen zijn dan voor hem want de gemakkelijke zijn al opgeschreven.
Er zijn toch beginnelingen die lukken ( de rasverkopers ) en vele geroepene maar weinig uitverkorene.
Om dan verder te doen wordt er uitgepakt met erg aantrekkelijke incentives: vandaar worden die verkopers dan aggressief om dat ze die incentives ( geschenken, reizen, voordelen en veel applaus van de collega's ) wel willen halen.
over de manier van werken ga ik hier geen commentaar zetten, het enigste wat ik kan zeggen is dat mijn coach absoluut niet pusherig was bij de mensen bij wie we langs zijn geweest. geen interesse is geen interesse, we gaan geen half uur staan pushen. Wil persoon in kwestie eerst bij de bank, dan gaat die eerst langs bij de bank.
Dat dit van persoon tot persoon verschilt geloof ik anders wel graag, maar die anderen zijn niet mijn verantwoordelijkheid
Dat dit van persoon tot persoon verschilt geloof ik anders wel graag, maar die anderen zijn niet mijn verantwoordelijkheid
Net zoals bij de stofzuigers verkopers indertijd. Enorm duur in aankoop, maar hoeveel ze meer stof afzogen ??
Nu, inplaats van een stofzak staken ze een klein filterke, doormeter van de afzuigklep, om te tonen hoe uw bed vuil was. De stofzak werd dan wel diplomatisch verwijderd.
Nu, inplaats van een stofzak staken ze een klein filterke, doormeter van de afzuigklep, om te tonen hoe uw bed vuil was. De stofzak werd dan wel diplomatisch verwijderd.
Nou ik mocht van hen dit jaar een schrijven ontvangen waar ze nog steeds dit vermelden: "Prognose spaartegoed uitbetaalbaar op dd.mm.jjjj berekend tegen een gemiddeld rendement van 9% voor het Golden Future fonds" Er zal wel iemand in je omgeving zijn die reeds klant is waar je een schrijven kan inkijken.Massa schreef:9%? Ik ben voor het fonds gedeelte enkel langsgeweest aan 6%
cijfermateriaal zal ik volgende week geven, heb als beginnende verkoper geen cijfermap (krijg ik van mijn coach)
Mocht je toch overtuigd zijn dat het een goed product is, begin dan al maar met geen maandpremies maar jaarpremies te slijten. Bespaar je je klant al 4% aan incassotoeslag.
Massa,
Een iets moet ik je nageven... Je bent door niets of niemand uit je evenwicht te halen!
Andere ergo-nauten waren al lang met de staart tussen hun benen onder een rotsblok gekropen.
Een iets moet ik je nageven... Je bent door niets of niemand uit je evenwicht te halen!
Andere ergo-nauten waren al lang met de staart tussen hun benen onder een rotsblok gekropen.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Al Fonds schreef:Zoals je hier leest: de eerste opdracht die zo'n beginner krijgt, is een lijst maken met mogelijke prospecten: kennissen die hij zou kunnen bezoeken om Ergo-producten te verkopen. Maw: zijn kennissenkring en familie met mogelijke slachtoffers.Massa schreef: beginnende verkopers gaan altijd op pad met een coach
Heeft hij die lijst niet gemaakt= dan heeft hij geen mogelijkheden en wordt hij al onmiddellijk bedankt...
De volgende stap: op de baan met die coach naar die adressen. Een ervaren verkoper met iemand mee naar mensen die deze goed kennen en waarbij binnen geraken dus geen probleem is. Dikwijls laten die mensen zich ook overhalen om te tekenen om die beginneling een plezier te doen ( ze denken dat ze hem zo aan een goeie job helpen ). Twijfelen die mensen nog dan helpt de ervaring van de coach-verkoper hen wel over de brug.
Zijn de adressen uitgemolken ( letterlijk te nemen ) dan mag die beginneling beginnen.
De moeilijke adressen zijn dan voor hem want de gemakkelijke zijn al opgeschreven.
Er zijn toch beginnelingen die lukken ( de rasverkopers ) en vele geroepene maar weinig uitverkorene.
Om dan verder te doen wordt er uitgepakt met erg aantrekkelijke incentives: vandaar worden die verkopers dan aggressief om dat ze die incentives ( geschenken, reizen, voordelen en veel applaus van de collega's ) wel willen halen.
Die incentives hebbe oa eens bestaan aan een "seminarie" aan een bordeel in Duitsland.
Ik vraag mij af of ze bij Ergo wel vrouwelijke verkopers aannemen ?
Ik heb nog een vraag:
Waarom geeft Ergo meer winstdeelname aan personen met een grote TAW dan aan iemand met een kleine TAW (die krijgt niks).
Alsof dat een bank zegt aan iemand met 5000 Euro op de rekening: jij krijgt niks en aan iemand met 40.000 euro op de rekening jij krijgt wel interest.
Dat staat trouwens NIET in de algemene voorwaarden en daar wordt nergens gewag van gemaakt.
Waarom geeft Ergo meer winstdeelname aan personen met een grote TAW dan aan iemand met een kleine TAW (die krijgt niks).
Alsof dat een bank zegt aan iemand met 5000 Euro op de rekening: jij krijgt niks en aan iemand met 40.000 euro op de rekening jij krijgt wel interest.
Dat staat trouwens NIET in de algemene voorwaarden en daar wordt nergens gewag van gemaakt.
TAW hebben ze natuurlijk niet bij de banken, maar er zijn wel degelijk banken die verschillende tarieven hanteren naargelang het bedrag dat je daar in omloop hebt. Nihil nove sub sole: niks nieuw onder de zon...
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Het is dan misschien een jaar oud, maar als autoliefhebber kan ik dit niet zo maar voorbij laten gaan het is porSche! hoeveel er daar fouten tegen maken, pffffffffffLukske schreef:Ge gaat dien brol van Ergo toch niet vergelijken met een snelle wagen?
Ge moogt u wel terecht de vraag stellen waarom een trage prutswagen van 1000 CC (=een product van Ergo) meer kost dan een Porche.
En betreft die winstdeelnames bij ERGO: bij mij was het nul komma nul terwijl ge volgens het gestoef bij ERGO anders zou verwachten.
EDIT : Het probleem met verzekeringen is dat het oplichten is of opgelicht worden (zowel voor de verzekeraar als verzekeringsnemer). Bij ergo hebben ze mij eens opgebeld om te komen werken : Ik kwam aan in het kantoor op de 4de verdieping en ik zag daar 2 jongeren 'werken' (lees : facebook spelletjes spelen) en ik was op 2 minuten buiten : de interviewer zei (hij herhaalde gewoon letterlijk mijn woorden) ik denk dat je meer een man van de wetenschap bent, verzekeringen is niets voor jou (nu weet ik waarom hij dat zei... )
Laatst gewijzigd door Sebastiaan1985 op 16 december 2012, 12:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Vanaf midden November waren alle cijferboeken al aangepast aan 6% (in ons filiaal dan toch).NewinTown schreef:Nou ik mocht van hen dit jaar een schrijven ontvangen waar ze nog steeds dit vermelden: "Prognose spaartegoed uitbetaalbaar op dd.mm.jjjj berekend tegen een gemiddeld rendement van 9% voor het Golden Future fonds" Er zal wel iemand in je omgeving zijn die reeds klant is waar je een schrijven kan inkijken.Massa schreef:9%? Ik ben voor het fonds gedeelte enkel langsgeweest aan 6%
cijfermateriaal zal ik volgende week geven, heb als beginnende verkoper geen cijfermap (krijg ik van mijn coach)![]()
Mocht je toch overtuigd zijn dat het een goed product is, begin dan al maar met geen maandpremies maar jaarpremies te slijten. Bespaar je je klant al 4% aan incassotoeslag.
en tot nu toe is iedere klant bij mij klant op jaarbasis. Ik raad dat ook aan aan mensen die het financieël iets moeilijker hebben (mensen die dat geld dus eigenlijk liever niet in 1 brok van hun rekening zien gaan) omdat het minimum bedrag dan enkel 300€ is (met maandpremie is dit 420).
Mensen die meer sparen brengen ook meer geld in het laadje en worden dan ook beter vergoed.Lukske schreef:Ik heb nog een vraag:
winstdeelnames voor mensen die 910€ per jaar sparen zijn een pak hoger dan voor mensen die bv 500€ per jaar sparen.
@ paul, wat daar in Duitsland is gebeurd kan niet door de beugel, weet ik ook wel, maar dat is in het verleden, ik zie mezelf geen bordeel binnenlopen, zeker niet met collega's (en jawel, er zijn vrouwelijke verkopers bij Ergo, zij doen het trouwens zeer goed maar haken sneller af)
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Sta mij toe om eens goed te LACHENMassa schreef:ik hoor veel boe-geroep tegen Ergo maar niemand die echt kan zeggen waarom juist?
ja er zijn kosten (welk bedrijf maakt nu geen winst op klanten in de non-profit?)
maar niemand die inhoudelijk iets kan zeggen over een rendement dat wij niet nakomen naar onze klanten toe?
Als mens van de wetenschap wil ik eerst op papier bewijs zien dat wij onze beloftes niet nakomen en dan pas ingaan op negatieve commentaren
economie is ook een wetenschap voor zover ik weet?Sebastiaan1985 schreef:Sta mij toe om eens goed te LACHENMassa schreef:ik hoor veel boe-geroep tegen Ergo maar niemand die echt kan zeggen waarom juist?
ja er zijn kosten (welk bedrijf maakt nu geen winst op klanten in de non-profit?)
maar niemand die inhoudelijk iets kan zeggen over een rendement dat wij niet nakomen naar onze klanten toe?
Als mens van de wetenschap wil ik eerst op papier bewijs zien dat wij onze beloftes niet nakomen en dan pas ingaan op negatieve commentarenEen mens van de "wetenschap" gaat absoluut niet in de verzekeringen werken
Dat een verzekeringsmaatschappij aan zijn klanten verdiend is toch logica? een verzekeringsmaatschappij is een bedrijf zoals elk ander en streeft naar winstmaximalisatie.
Dit is trouwens ook zo bij banken, als ik 1 ding heb meegekregen van mijn vader is het dat banken geen liefdadigheidsinstellingen zijn