Vrijstelling roerende voorheffing op dividenden
TIP
Re: Vrijstelling roerende voorheffing op dividenden
Als het werkt zoals de bestaande rubriek vrijwillig aan te geven inkomsten moet je netto inkomsten aangeven en niet de betaalde RV.
Vreemde munten ga je dan toch moeten omrekenen, dat is niet moeilijk: dagkoers ecb of jaargemiddelde als je een hele waslijst hebt.
Vreemde munten ga je dan toch moeten omrekenen, dat is niet moeilijk: dagkoers ecb of jaargemiddelde als je een hele waslijst hebt.
Je heb naast bronheffing ook Belgische RV op buitenlandse dividenden.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
maar zelfs dan nog wordt de belgische rv enkel in euro afgehouden
Dat is niet wat ik zie bij mijn broker:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
inderdaad hoe gaan ze dat oplossen
in ieder geval de belgische staat zal geen USD rv op haar rekening gekregen hebben, wel in euro
in ieder geval de belgische staat zal geen USD rv op haar rekening gekregen hebben, wel in euro
Bij Keytrade wordt RV op een buitenlands aandeel afgehouden in € aan wisselkoers op dat moment.
Bv. recent Gilead dividend:
Brutobedrag + 63,00 USD
Bronheffing 15,00% - 9,45 USD
Wisselkoers 1,12242 + 53,55 USD + 47,71 EUR
Belastbare basis + 47,71 EUR
Belgische roerende voorheffing 30,00% - 14,31 EUR
Netto credit 37,49 USD
Bij Keytrade krijg je een borderel in PDF per dividend uitkering, met vermelding van de afgehouden RV, dus ik ga er gewoon een of enkele bijvoegen bij aangifte om aan de vrijstelling te komen.
Brutobedrag + 63,00 USD
Netto credit 37,49 USD
Bij Keytrade krijg je een borderel in PDF per dividend uitkering, met vermelding van de afgehouden RV, dus ik ga er gewoon een of enkele bijvoegen bij aangifte om aan de vrijstelling te komen.
Ik ga hetzelfde doen maar dan enkel met EUR dividenden.
Heb wel bijgehouden wat de wisselkoers van het moment was bij de dividenden in USD en GBP maar laat het ons maar simpel houden.
Heb wel bijgehouden wat de wisselkoers van het moment was bij de dividenden in USD en GBP maar laat het ons maar simpel houden.
Zeker, niet moeilijker maken dan nodig. GILD was maar een voorbeeld van een RV afrekening bij een niet-EUR aandeel.
Ik ga dividenden aangeven van een of twee grote en stabiele posities, zodat ik bij voorkeur ook elk jaar dezelfde kan aangeven.
Ik ga dividenden aangeven van een of twee grote en stabiele posities, zodat ik bij voorkeur ook elk jaar dezelfde kan aangeven.
Bij Binckbank wordt het op de dollarrekening ingehouden in dollar.molenveld schreef: ↑3 april 2019, 13:02 Bij Keytrade wordt RV op een buitenlands aandeel afgehouden in € aan wisselkoers op dat moment.
Brutobedrag + 63,00 USD
Netto credit 37,49 USD
Maw de wisselkoers EUR-USD staat niet vermeld op borderel.
Binck bank heeft mij indertijd beloofd, dat ze een attest zou geven met de roerende voorheffing die ingehouden werd. Ik weet niet meer indien ze de totale voorheffing bedoelden ofwel de maximum voorheffing die aftrekbaar is. Zijnde voor dit jaar 192 Euro voor alleenstaande
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Wat zouden jullie doen in mijn geval:
Heb (persoonlijke, spreek hier niet over professionele) beursrekeningen bij Keytrade, Bolero en Degiro.
Via de aangifte van buitenlandse rekeningen hebben ze reeds weet van Degiro (Holland). Om aan de 640 euro te geraken moet ik ofwel alles van Degiro gebruiken (maar is een soep van 10 verschillende beursen al dan niet incl bronbelasting) of ik combineer Keytrade en Bolero, maar dan hebben ze ineens weet van alles.
Iemand hier reeds over nagedacht?
Heb (persoonlijke, spreek hier niet over professionele) beursrekeningen bij Keytrade, Bolero en Degiro.
Via de aangifte van buitenlandse rekeningen hebben ze reeds weet van Degiro (Holland). Om aan de 640 euro te geraken moet ik ofwel alles van Degiro gebruiken (maar is een soep van 10 verschillende beursen al dan niet incl bronbelasting) of ik combineer Keytrade en Bolero, maar dan hebben ze ineens weet van alles.
De Degiro jaaropgave is toch volledig in EUR uitgedrukt ?
NOK, USD, GBP ... is bij mij allemaal al omgezet naar EUR.
NOK, USD, GBP ... is bij mij allemaal al omgezet naar EUR.
Af te wegen:stockzombie schreef: ↑3 april 2019, 14:11 Wat zouden jullie doen in mijn geval:
1- Het gaat over maximim 30% van 640 euro aan Belgische RV die je zou betaald hebben
2- heb je iets geheim te houden, van wat er op je Belgische rekening staat?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
"maar dan hebben ze ineens weet van alles."
dat is mogelijk hun lokmiddel
maar met de internationale gegevensuitwisseling, weten ze in theorie toch alles over je bezittingen ?
Misschien kunnen ze wat lastig beginnen doen over iemand wat veel beursverrichtingen doet en die als divers inkomen gaan " aanslagen" 33 %
dat is mogelijk hun lokmiddel
maar met de internationale gegevensuitwisseling, weten ze in theorie toch alles over je bezittingen ?
Misschien kunnen ze wat lastig beginnen doen over iemand wat veel beursverrichtingen doet en die als divers inkomen gaan " aanslagen" 33 %
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Niks zwart geld of zo, maar ooit komt dat vermogenskadaster er wel.B7H4long schreef: ↑3 april 2019, 15:25Af te wegen:stockzombie schreef: ↑3 april 2019, 14:11 Wat zouden jullie doen in mijn geval:
1- Het gaat over maximim 30% van 640 euro aan Belgische RV die je zou betaald hebben
2- heb je iets geheim te houden, van wat er op je Belgische rekening staat?