Waar (goedkoopste) autoverzekering ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Waar (goedkoopste) autoverzekering ?
Kreeg net overschrijving en vraag tot betalen van mn makelaar id bus voor hernieuwing BA, mini omnium; Rechtsbijstand auto.
Geen vermelding op de rekening van enige tariefwijziging door de verzekeraar wat mij nochtans de kans geeft om binnen de 3 maand aangetekend direkt op te zeggen. Ondertussen weet ik al dat het tarief wel gewijzigd werd door de verzekeringsmaatschappij.
Dit is pure misleiding.
Ik ben dan ook meteen begonnen alle produkten bij die makelaar op te zeggen en de mandaten te verplaatsen.
Geen vermelding op de rekening van enige tariefwijziging door de verzekeraar wat mij nochtans de kans geeft om binnen de 3 maand aangetekend direkt op te zeggen. Ondertussen weet ik al dat het tarief wel gewijzigd werd door de verzekeringsmaatschappij.
Dit is pure misleiding.
Ik ben dan ook meteen begonnen alle produkten bij die makelaar op te zeggen en de mandaten te verplaatsen.
Vele makelaars verkopen je naast een verkeerspolis ook nog eens een polis inzittende waar dit zelfs niet nodig is(=zwakke weggebruiker als inzittende, voetganger, fietser,... ).
Wijzigingen in tarief of voorwaarden dienen verplicht op het vervaldagbericht te staan maar daar ook... vele makelaars sturen een aparte overschrijving met vraag tot betaling, zonder meer...
werken met een makelaar heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen!
Wijzigingen in tarief of voorwaarden dienen verplicht op het vervaldagbericht te staan maar daar ook... vele makelaars sturen een aparte overschrijving met vraag tot betaling, zonder meer...

Inderdaad, alleen een polis 'bestuurder' is nodig. De passagiers worden vergoed door de gewone BA-verzekering. Vroeger was dit niet het geval, waardoor veel mensen met een te uitgebreide polis zitten dan eigenlijk nodig.
-
- VIP member
- Contacteer:
dus niet verplicht dan? want er staat niks op. ofwel zijn ze onwettig bezig. of is dat weer grijze zone? Verzekeingsmij laat t makelaar weten maar die laat t de klant niet weten? Ok, ik zie aan het bedrag dat t meer is dan vorig jaar maar daar stopt het.karim schreef:Vele makelaars verkopen je naast een verkeerspolis ook nog eens een polis inzittende waar dit zelfs niet nodig is(=zwakke weggebruiker als inzittende, voetganger, fietser,... ).
Wijzigingen in tarief of voorwaarden dienen verplicht op het vervaldagbericht te staan maar daar ook... vele makelaars sturen een aparte overschrijving met vraag tot betaling, zonder meer...![]()
Dan ben je best van even de verzekeringsmaatschappij zelf te contacteren met de vraag of er inderdaad een tariefwijziging is.
door dit niet te vermelden bestaat er ook minder kans op opzegging van de polis = minder commissie....
dit is in principe niet wettig maar vele makelaars houder er geen rekening mee.
door dit niet te vermelden bestaat er ook minder kans op opzegging van de polis = minder commissie....
dit is in principe niet wettig maar vele makelaars houder er geen rekening mee.
-
- VIP member
- Contacteer:
O neenee, zo ver komt het zelfs niet. Ik vraag niks en contacteer niemand, ik ben al weg, de aangetekende brieven zijn al verzonden. De rest volgt 3 maanden voor afloop hernieuwingsdatum, deze staan al in mijn agenda. Als ze het zo spelen zoeken ze maar elders commissie.
Daar is niks "in principe" aan. Of ze moeten het vermelden en doen het niet (zoals mijn geval): onwettig, of ze moeten het niet vermelden en doen het dus ook niet: wettig.
Het is alvast een leuk weetje dat het spel zo gespeeld wodt. Men weze gewaarschuwd.
Daar is niks "in principe" aan. Of ze moeten het vermelden en doen het niet (zoals mijn geval): onwettig, of ze moeten het niet vermelden en doen het dus ook niet: wettig.
Het is alvast een leuk weetje dat het spel zo gespeeld wodt. Men weze gewaarschuwd.
Ze zijn verplicht dit te vermelden, ook de makelaar. 100% zeker
Ze zijn dit inderdaad verplicht te melden. Bij vervaldagberichten verstuurd door de maatschappij is dit zonder fout altijd het geval. Vervaldagberichten verstuurd door een makelaar echter zijn opgesteld via een bepaalde opmaak. Het kan zijn dat ze vergeten zijn om die verplichte tekst toe te voegen omdat niet alle verzekeringen een tariefverhoging gekregen hebben.. Indien er wel degelijk een tariefverhoging geweest is gaan ze inderdaad in de fout.
Artikel 6.2 Recht van opzegging
a. Indien de aanpassing leidt tot premieverhoging en/of
beperking van dekking, heeft verzekeringnemer het recht
de Autoverzekering, de verzekering en/of de Dekking
waarop de aanpassing betrekking heeft, op te zeggen
binnen één maand.
a. Indien de aanpassing leidt tot premieverhoging en/of
beperking van dekking, heeft verzekeringnemer het recht
de Autoverzekering, de verzekering en/of de Dekking
waarop de aanpassing betrekking heeft, op te zeggen
binnen één maand.
Vergeten? Denk dat het eerder bewust gedaan wordt om te vermijden dat de klanten de polis zouden opzeggen...Config85 schreef:Ze zijn dit inderdaad verplicht te melden. Bij vervaldagberichten verstuurd door de maatschappij is dit zonder fout altijd het geval. Vervaldagberichten verstuurd door een makelaar echter zijn opgesteld via een bepaalde opmaak. Het kan zijn dat ze vergeten zijn om die verplichte tekst toe te voegen omdat niet alle verzekeringen een tariefverhoging gekregen hebben.. Indien er wel degelijk een tariefverhoging geweest is gaan ze inderdaad in de fout.
Alhoewel al vijf jaar verzekerd bij Touring, heb ik het laatste jaar een slechte ervaring gehad met deze maatschappij ,dit na een aanrijding van fietser tegen mijn stilstaande wagen, Er was geen betwisting over de schuld ,daar de aanrijder zelf verklaarde dat hij gehaast was en te snel reed,en daardoor zijn bocht miste: PAS ZEVEN MAANDEN LATER, heb ik de geldsom ontvangen om mijn wagen te laten herstellen, en dit pas na tientallen mails , foto's doorsturen, aangetekende brief enz, Ik ben ook verzekerd met rechtsbijstand via Touring, Ook niet tevreden van,antwoorden niet op je mails, vinden niets terug van mijn mails enz, ook geven ze je een Contaktpersoon op, die je niet kan bereiken na een tijdje, Later vernomen dat deze Contaktpersoon 6 weken voordien gepensioneerd werd, ...en deze zaak opnieuw werd doorgegeven aan ander Contaktpersoon.
Uiteindelijk na 2 X contakt opname met "Ombudsdienst der Verzekeringen" is het in orde gekomen (Waarvoor mijn dank)
Ik weet wat te doen 3 maanden voor de vervaldag van deze verzekering. Zal zeker niet meer bij Touring zijn
Uiteindelijk na 2 X contakt opname met "Ombudsdienst der Verzekeringen" is het in orde gekomen (Waarvoor mijn dank)
Ik weet wat te doen 3 maanden voor de vervaldag van deze verzekering. Zal zeker niet meer bij Touring zijn
Zoals eerder gezegd zou ik ook wegblijven bij een directe verzekeraar, de premie is iets goedkoper maar als je een ongeval hebt mag je zelf al uw papierwerk in orde brengen. Bij een makelaar kan je langsgaan met uw aangifte( of de makelaar komt langs bij u) en deze zal u de nodige uitleg geven wat hij zal doen en wat hij nog verwacht van uw( foto's, bestek,...) Enkele kennissen waren bij een directe verzekeraar en zijn allemaal overgekomen naar mij nadat ze miserie hadden gehad na een schadegeval.
Ik kan u de maatschappij Optimco aanraden. Deze maatschappij is een zeer goedkope maatschappij als aan BM0 staat. Geen grote maatschappij dus minder gekend bij mensen die niet thuis zijn in de verzekeringssector. Ook weet ik niet of veel makelaars in uw buurt werken met deze maatschappij.
Hopelijk is dit een beetje nuttig.
Ik kan u de maatschappij Optimco aanraden. Deze maatschappij is een zeer goedkope maatschappij als aan BM0 staat. Geen grote maatschappij dus minder gekend bij mensen die niet thuis zijn in de verzekeringssector. Ook weet ik niet of veel makelaars in uw buurt werken met deze maatschappij.
Hopelijk is dit een beetje nuttig.
Geblin, hoe springt uw premie als je een ongeval in fout hebt bij Optimco ?
Ik heb al van collega's gehoord dat je zich aan een serieuze premieverhoging kunt verwachten als je brokken maakt.
Ik heb al van collega's gehoord dat je zich aan een serieuze premieverhoging kunt verwachten als je brokken maakt.
@Nuyttie: Dit is natuurlijk afhankelijk van op welke BM je staat.
Stel dat een premie 100 EUR is voor BM 11 dan zal je na een ongeval 180 EUR zijn.
Uw premie bij BM 1 zou 64.25 EUR zijn en na een ongeval 77.5 EUR.
Na een ongeval stijg je met 6 trappen.
Bij veel van de goedkopere maatschappijen is de premieverhoging procentueel iets hoger dan bij de maatschappijen die in de middenmoot zitten met hun premies.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Stel dat een premie 100 EUR is voor BM 11 dan zal je na een ongeval 180 EUR zijn.
Uw premie bij BM 1 zou 64.25 EUR zijn en na een ongeval 77.5 EUR.
Na een ongeval stijg je met 6 trappen.
Bij veel van de goedkopere maatschappijen is de premieverhoging procentueel iets hoger dan bij de maatschappijen die in de middenmoot zitten met hun premies.
Met vriendelijke groet,
Geblin
En van de laagste graad ?
(van 64,25 naar 77,5 = +20,62 %)
(van 64,25 naar 77,5 = +20,62 %)