Waarom futures ipv opties gebruiken?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Waarom futures ipv opties gebruiken?
Dat doorrollen kan dus niet automatisch? Je moet dus steeds je future verkopen en die van de volgende maand kopen? Lijkt mij niet echt praktisch als je dit voor een langere termijn zou willen doen.vortex schreef:Echt waar, als je 1 minuut Googled heb je een antwoord op je vraag. Voor je gaat vragen waarop je moet Googlen, probeer deze zoektermen eens "future doorrollen" of rolling futures" of "future roll". Je sluit dus de future en opent er een voor de volgende maand.
Kan iemand me doorverwijzen naar een link, website, handboek, etc. die het principe en modaliteiten van opties/futures/shorten etc. duidelijk uitlegt? Ik vind de informatie overal versnipperd terug, maar zou graag een duidelijke uitleg terugvinden.
martmakers moeten altijd een koers geven... Dat ze niet interessant is, das iets anders.omega6 schreef: ↑18 februari 2016, 17:49Je kan een optie toch verkopen voor de vervaldag?Leemans-broertje schreef:Heb zelf put opties gekocht (kostten me ongeveer 4% van mijn port) en voel me daar kiplekker mee. Had vorige week nog een mega winstpositie maar kon niet verkopen (Europees systeem: men moet wachten op de vervaldag)