Wanneer houd dit op? daling (intrest)
Wanneer houd dit op? daling (intrest)
Beste ,
Ik volg al een tijdje de termijn rekeningen bij Rabo
Tot mijn verbazing moet ik vaststellen dat deze op korte tijd zo drastisch verlaagd zijn dat jullie concurenten straks nog meer bieden .
De lange termijn rente van bv 10 jaar is bij dexia niet veel meer onder die van Rabo.
Het was vooral de termijn en internet spaarboek waar Rabo zich sterk mee maakte .
Moeten wij straks geen ondersheid meer maken tussen een internetbank als jullie of een gewone bank?
Vind dit een spijtige zaak.
groeten Kurt
Tot mijn verbazing moet ik vaststellen dat deze op korte tijd zo drastisch verlaagd zijn dat jullie concurenten straks nog meer bieden .
De lange termijn rente van bv 10 jaar is bij dexia niet veel meer onder die van Rabo.
Het was vooral de termijn en internet spaarboek waar Rabo zich sterk mee maakte .
Moeten wij straks geen ondersheid meer maken tussen een internetbank als jullie of een gewone bank?
groeten Kurt
-
Guest
Re: Wanneer houd dit op? daling (intrest)
Ik ben ook van die mening. In het begin zoveel reclame maken dat ze geen dure kantoren hebben, geen electriciteit voor die kantoren, geen XXXX aantal medewerkers, geen ingewikkelde kostenstructuur hebben... en dat ze daardoor véél betere voorwaarden konden geven dan een grootbank.chukky2 schreef:Beste ,
groeten Kurt
Tegenwoordig is alles enkel nog "transparant"... en krijgen we "transparantiegarantie"...
Zekerheid is voor veel mensen een gevoelig punt na de kaupting affaire, en dat speelt rabobank perfect uit...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb je een beter alternatief ?chukky2 schreef:Beste ,
groeten Kurt
Rabobank is pure commerce...
De tarieven van Rabobank zijn nog steeds hoger dan de OLO.
Vraag en Aanbod
Er is te veel geld op spaarrekening e.d. en niemand durft lenen.
Zelfs Griekse obligaties brengen niet veel op
Om een beter tarief te bieden zouden ze risico's moeten nemen.
En van risico's komen soms crisis.
Een goede kapitein blijft even in de haven totdat de storm voorbij is
Vraag en Aanbod
Er is te veel geld op spaarrekening e.d. en niemand durft lenen.
Zelfs Griekse obligaties brengen niet veel op
Om een beter tarief te bieden zouden ze risico's moeten nemen.
En van risico's komen soms crisis.
Een goede kapitein blijft even in de haven totdat de storm voorbij is
-
JurgenG
Tot nu toe heb ik geen enkele bank gevonden die een VZW is... of je dat nu wil of niet, banken moeten winst maken om te overleven, net als alle andere bedrijven.pol schreef:Heb je een beter alternatief ?
zo denk ik er ook over , in ieder geval Rabobank.be doet het op spaargids niet slecht als je de polls bekijkt.JurgenG schreef:Tot nu toe heb ik geen enkele bank gevonden die een VZW is... of je dat nu wil of niet, banken moeten winst maken om te overleven, net als alle andere bedrijven.pol schreef:Heb je een beter alternatief ?
viewtopic.php?f=1&t=8860" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=8861" onclick="window.open(this.href);return false;
ING biedt meer op 10 jaar 3,85 ipv 3,75 Rabo.
Is niet meer logisch, ING zit met veel meer kosten.
Het is nu "in" om weinig mogelijk interest te geven want dan ben je "solide en transparant".
Jammer, maar wat doen we er tegen?
Een beetje slachtoffer van het eigen succes zeker zoals Ethias waar de massa angsthazen die hun geld hebben opgehaald het sprookje beeindigd hebben.
Is niet meer logisch, ING zit met veel meer kosten.
Het is nu "in" om weinig mogelijk interest te geven want dan ben je "solide en transparant".
Jammer, maar wat doen we er tegen?
Een beetje slachtoffer van het eigen succes zeker zoals Ethias waar de massa angsthazen die hun geld hebben opgehaald het sprookje beeindigd hebben.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Een onderdeel van onze transparantiegarantie is "veiligheid met gezond verstand", wij geven u op elk moment de best mogelijke condities. Dat betekent: zonder uw kapitaal in gevaar te brengen en met respect voor de wetten van het gezond verstand. Rabobank is niet voor niets al 12 jaar op rij ‘World’s Safest Private Bank’. Rabobank wordt dan ook door heel wat investeerders gezien al veilige toevluchtshaven in deze turbulente tijden.
Als u onze tarieven echter op de voet volgt zal u ook zien dat wij deze quasi op dagbasis aanpassen aan de marktsituatie. Op het moment dat wij een mogelijkheid tot stijging zien zullen wij deze ook doorvoeren.
Een goede strategie om deze schommelingen te neutraliseren is trouwens op regelmatige tijdstippen met kleinere bedragen instappen op een langetermijnrekening op die manier krijgt u over de periode heen een mooie spreiding van de tarieven.
Als u onze tarieven echter op de voet volgt zal u ook zien dat wij deze quasi op dagbasis aanpassen aan de marktsituatie. Op het moment dat wij een mogelijkheid tot stijging zien zullen wij deze ook doorvoeren.
Een goede strategie om deze schommelingen te neutraliseren is trouwens op regelmatige tijdstippen met kleinere bedragen instappen op een langetermijnrekening op die manier krijgt u over de periode heen een mooie spreiding van de tarieven.
Zelfs argenta geeft nu meer op 8 jaar: 3,5 ipv 3,35 Rabo
Vorig jaar heb ik nog ingetekend aan 5% op 10 jaar bij Rabo. Bleek dus niet slecht.
Toch vreemd dat een pure internetbank daar niet boven kan.
Vorig jaar heb ik nog ingetekend aan 5% op 10 jaar bij Rabo. Bleek dus niet slecht.
-
Guest
Laat ons concluderen dat rabobank niet meer is zoals vroeger (ik herinner me nog de reclame over kosten)...
Het is waar dat ze zekerheid bieden en "transparante" voorwaarden, maar dit gaat ten koste van het rendement.
Wil je dat je geld meer opbrengt? Dan moet je het maar weghalen bij Rabobank en dit elders plaatsen aan betere voorwaarden.
Wie weet kan rabobank dan na verloop van tijd toch weer betere voorwaarden geven als er veel kapitaal op deze manier weggaat?
Het is waar dat ze zekerheid bieden en "transparante" voorwaarden, maar dit gaat ten koste van het rendement.
Wil je dat je geld meer opbrengt? Dan moet je het maar weghalen bij Rabobank en dit elders plaatsen aan betere voorwaarden.
Wie weet kan rabobank dan na verloop van tijd toch weer betere voorwaarden geven als er veel kapitaal op deze manier weggaat?
Heb ik vorig jaar ook gedaan bij KBC aan 5 % op 6 jaar. Bij mijn KBC kantoor (60.000 inwoners) werken (loonlast) er meer mensen dan bij Rabo in gans Belgie.Lukske schreef:Zelfs argenta geeft nu meer op 8 jaar: 3,5 ipv 3,35 Rabo
Kan zijn maar : bij KBC is onze Belgische Staat al moeten tussenkomen.pol schreef: Heb ik vorig jaar ook gedaan bij KBC aan 5 % op 6 jaar. Bij mijn KBC kantoor (60.000 inwoners) werken (loonlast) er meer mensen dan bij Rabo in gans Belgie.
Zó is het natuurlijk gemakkelijk
Ja ik dacht zelfs dat ze een van dergelijke uitgiftes hebben moeten intrekken van Europa, wegens oneerlijke concurrentie, door die staatssteunLouise schreef:Kan zijn maar : bij KBC is onze Belgische Staat al moeten tussenkomen.pol schreef: Heb ik vorig jaar ook gedaan bij KBC aan 5 % op 6 jaar. Bij mijn KBC kantoor (60.000 inwoners) werken (loonlast) er meer mensen dan bij Rabo in gans Belgie.
Zó is het natuurlijk gemakkelijk
Lukske schreef:Zelfs argenta geeft nu meer op 8 jaar: 3,5 ipv 3,35 Rabo
Rabobank.be komt hetzelfde doen in België als veel andere grote bedrijven: de bevolking uitmelken. Eerst lokken ze zoveel mogelijk mensen met interessante voorwaarden en grote claims en een tijdje daarna verlagen ze in alle stilte hun rentes.
Het zijn meestal al niet de doorsnee bankklanten die bij een pure internetbank als rabobank.be klant zijn, dus "uitmelken" past hier echt wel niet. Men moet een bank gewoon nemen waar die bank op dat moment goed in is.Wook schreef:Lukske schreef:Zelfs argenta geeft nu meer op 8 jaar: 3,5 ipv 3,35 Rabo
Rabobank.be komt hetzelfde doen in België als veel andere grote bedrijven: de bevolking uitmelken. Eerst lokken ze zoveel mogelijk mensen met interessante voorwaarden en grote claims en een tijdje daarna verlagen ze in alle stilte hun rentes.
Momenteel moet je voor de intrest niet bij rabobank.be zijn, wat natuurlijk spijtig is, maar je kan er nog altijd perfect terecht voor zeer gespreid of geleidelijk fondsen aan te kopen.
En binnenkort staan ze met hun rente misschien weer aan de top.
Maar als ik hier sommige reacties, zoals die van Wook lees, moet een bank eenmaal ze ooit een hoge rente heeft geboden, dit voor eeuwig blijven doen, of men krijgt het label van oplichter/ bedrieger/ uitmelker opgeplakt, een rare redenering ??