Wanneer smartphone vervangen?
Re: Wanneer smartphone vervangen?
De nieuwe App van de lijn (sinds ongeveer anderhalf jaar) is op dat punt veel onnauwkeuriger geworden.De App van de Lijn gebruik ik ook, die zegt je bijv waar je moet afstappen.
Bij de oude App kreeg je 3 minuten vooraf een signaal als je moest afstappen, zag je wanneer de bus de halte naderde, en als de bus de halte zelf passeerde of er stopte. Dat was perfect allemaal te zien.
Bij de nieuwe App is dat veel onnauwkeuriger geworden. Je krijgt wel nog een signaal als de bus 3 minuten van de halte vandaan is. Maar voor de rest is dat niet meer zo duidelijk. Als 2 haltes niet te ver van elkaar liggen, riskeer je zelfs aan de verkeerde halte af te stappen.
Ik vraag me af waarom ze dat veranderd hebben?
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Mijn smartphone is deze herfst 4 jaar. Ook onlangs problemen gehad met trager worden. Naar fabrieksinstellingen gezet en terug als nieuw.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Een snel lader voor in de wagen is echt een aanrader. (besteld op aliexpress). Hiermee laad de batterij ten miste op tijdens het autorijden.MoreOrLess schreef: ↑3 juni 2020, 08:35 Ik heb veel batterijkracht nodig, vanwege veel onderweg te zijn en dan blindelings op de GPS te moeten vertrouwen.
Zoals hier eerder gesteld: het is voor het openbaar vervoer.spaarfrits schreef: ↑6 juni 2020, 14:52 Een snel lader voor in de wagen is echt een aanrader. (besteld op aliexpress). Hiermee laad de batterij ten miste op tijdens het autorijden.
En persoonlijk bestel ik nooit iets van elektronica bij AliExpress of bij discounters zoals de Aktion. Zeker geen powerbank of snellader. Ik vertrouw het niet dat ik voor een tamelijk dure smartphone op dit soort toestellen moet vertrouwen waar amper of geen kwaliteitseisen voor bestaan, die mogelijks zelfs die smartphone onherroepelijk beschadigen.
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Ahzo openbaar vervoer. my bad.MoreOrLess schreef: ↑6 juni 2020, 15:09Zoals hier eerder gesteld: het is voor het openbaar vervoer.spaarfrits schreef: ↑6 juni 2020, 14:52 Een snel lader voor in de wagen is echt een aanrader. (besteld op aliexpress). Hiermee laad de batterij ten miste op tijdens het autorijden.
En persoonlijk bestel ik nooit iets van elektronica bij AliExpress of bij discounters zoals de Aktion. Zeker geen powerbank. Ik vertrouw het niet dat ik voor een tamelijk dure smartphone op dit soort toestellen moet vertrouwen waar amper of geen kwaliteitseisen voor bestaan, die mogelijks zelfs die smartphone onherroepelijk beschadigen.
Ik bespaar ook niet op kwaliteit. Gewoon een bekend merk bestellen. Ik ben persoonlijk voor een officiële Samsung lader gegaan op Ali en na +-1800u gebruik, nog altijd tevreden.
Pas maar op met die chinese brol van Aliexpress .spaarfrits schreef: ↑6 juni 2020, 14:52Een snel lader voor in de wagen is echt een aanrader. (besteld op aliexpress). Hiermee laad de batterij ten miste op tijdens het autorijden.MoreOrLess schreef: ↑3 juni 2020, 08:35 Ik heb veel batterijkracht nodig, vanwege veel onderweg te zijn en dan blindelings op de GPS te moeten vertrouwen.
Je zou ni de eerste zijn waar den boel van in brand vliegt met chinese opladers - batterijen enz.
Kan je dat dan niet in elke auto via de usb poort of 12V lader (dan met een usb-tussenstuk)?spaarfrits schreef: ↑6 juni 2020, 14:52 Een snel lader voor in de wagen is echt een aanrader. (besteld op aliexpress). Hiermee laad de batterij ten miste op tijdens het autorijden.
Natuurlijk, via usb poort of aansteker adapter , maar werkt enkel als je kontakt opstaat.Jefdewit schreef: ↑6 juni 2020, 15:44Kan je dat dan niet in elke auto via de usb poort of 12V lader (dan met een usb-tussenstuk)?spaarfrits schreef: ↑6 juni 2020, 14:52 Een snel lader voor in de wagen is echt een aanrader. (besteld op aliexpress). Hiermee laad de batterij ten miste op tijdens het autorijden.
Als die snellader te zwaar is voor je smartphone battery qua oplaadvermogen, kan je wel een dikke pech hebben,
Niet alle opladers zijn snelladers, en niet alle telefoons kunnen via snelladen worden opgeladen. Om gebruik te kunnen maken van snelladen heb je zowel een oplader als een telefoon met snellaadfunctie nodig. Als je oplader niet over een snellaadfunctie beschikt, wordt je telefoon er ook niet sneller mee opgeladen. Heb je wel een snellader, maar geen telefoon met snellaadfunctie? Dan wordt je smartphone op normale snelheid opgeladen. Laad je je smartphone vaak met een powerbank op? Er bestaan ook powerbanks met een snellaadfunctie zodat dit extra snel gaat.
Uiteraard. Maar ik neem mijn gsm altijd uit de auto als ik er niet in zit. In de praktijk dus geen probleem.
Als ik er in zit kan ik ook het contact aanzetten.

De usbpoorten en inductieplaat van de auto zijn slimmer dan mijn gsm.

- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat met gps aan, gaat mijn batterij % ten miste omhoog met een snel lader. Aan de gewone usb in de wagen, gaat het iets trager naar beneden.Jefdewit schreef: ↑6 juni 2020, 15:44Kan je dat dan niet in elke auto via de usb poort of 12V lader (dan met een usb-tussenstuk)?spaarfrits schreef: ↑6 juni 2020, 14:52 Een snel lader voor in de wagen is echt een aanrader. (besteld op aliexpress). Hiermee laad de batterij ten miste op tijdens het autorijden.
Ok. Begrepen.
Geen ervaring met gebruik van een gps op een telefoon en al zeker niet in een auto.
Geen ervaring met gebruik van een gps op een telefoon en al zeker niet in een auto.
-
- Newbie
- Contacteer:
Om de 2 à 3 jaar, ben fan van de Moto G Power reeksen. Deze geven een goede batterijduur en waarde voor die kost (rond € 200).