wanneer stijgen de termijnrekeningen ?
TIP
Re: wanneer stijgen de termijnrekeningen ?
Met veel reklame biedt Rabobank momenteel 5,07% bruto op 1 jaar. (netto 4,3%)
In alle stilte biedt Ethias 5,5 % (= 4,67%)
In alle stilte biedt Ethias 5,5 % (= 4,67%)
De ECB rente is met 0,5% gedaald.
Blijkbaar hebben de meeste banken een beetje voorkennis dat de rente ging dalen (en hebben daarbij de interest op termijnrekeningen niet verhoogd).
Blijkbaar hebben de meeste banken een beetje voorkennis dat de rente ging dalen (en hebben daarbij de interest op termijnrekeningen niet verhoogd).
hoe bedoel je vaganza de rabospaarrekening als zicht gebruiken?
gewoon u loon rechtstreeks op de spaarrekening laten storten,
en vervolgens rechtstreeks van spaarrekening (rabo) naar een
afhaalbank zichtrekening
gewoon u loon rechtstreeks op de spaarrekening laten storten,
en vervolgens rechtstreeks van spaarrekening (rabo) naar een
afhaalbank zichtrekening
Ik ben eens gaan kijken bij rabobank voor een termijnrekening.
Bij de veelgestelde vragen staat dit:
Grt,
Wim
Bij de veelgestelde vragen staat dit:
Kan ik hieruit afleiden dat het niet de moeite is om een termijnrekening te openen als er minder dan 41.397€ opstaat?Wanneer is een termijnrekening interessanter dan een spaarrekening?
...Voor de eerste schrijf tot 41.397 euro blijft daarom een spaarrekening de beste optie. Tot 1.660 euro interest (of 3.320 euro voor gehuwden en wettelijk samenwonenden) spaart u dan belastingvrij.
Grt,
Wim
Misschien, misschien ook niet. Op een termijnrekening is de intrest gegarandeerd tot de vervaldag.w1m schreef: Ik ben eens gaan kijken bij rabobank voor een termijnrekening.
Bij de veelgestelde vragen staat dit:Kan ik hieruit afleiden dat het niet de moeite is om een termijnrekening te openen als er minder dan 41.397€ opstaat?Wanneer is een termijnrekening interessanter dan een spaarrekening?
...Voor de eerste schrijf tot 41.397 euro blijft daarom een spaarrekening de beste optie. Tot 1.660 euro interest (of 3.320 euro voor gehuwden en wettelijk samenwonenden) spaart u dan belastingvrij.
Op je spaarrekening heb je bij Rabo nu 4,20% maar voor hoelang?
Ga je ervan uit dat de rente op spaarboekjes lange tijd onveranderd blijft dan moet je bij je spaarboekje blijven.
Ikzelf ben ervan overtuigd dat spaarboekjes op relatief korte termijn wel eens terug naar 3% of zo zouden kunnen zakken.
idd, een ECB rente van 4.25% gaan we volgend jaar imho niet meer zien. Dus ik ben er ook aan't over nadenken om die 4.25 bij rabo 'vast te klokken'.JurgenG schreef: Ikzelf ben ervan overtuigd dat spaarboekjes op relatief korte termijn wel eens terug naar 3% of zo zouden kunnen zakken.
Ik zat zelfs te denken aan die 4.34% netto op 7 jaar, maar das zo lang he

Rente is inmiddels (vandaag) aangepast = verlaagd naar 4,90% Bruto op 1 jaar.Donald schreef: Met veel reklame biedt Rabobank momenteel 5,07% bruto op 1 jaar. (netto 4,3%)
Waar maken ze deze reclame eigenlijk ? Is het in gedrukte media ?Donald schreef: Met veel reklame biedt Rabobank momenteel 5,07% bruto op 1 jaar. (netto 4,3%)
De wet op de handelspraktijken zegt dat men voldoende voorraad moet hebben om producten die in reclame staan te kunnen uitleveren.
Ondertussen heeft Rabobank.be zijn tarieven reeds verlaagt. Men moet de consument voldoende tijd gunnen om te kunnen ingaan op de reclame.
Laatst gewijzigd door Stier op 14 oktober 2008, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Nee op hun website, tarief verandert vrijwel iedere dag.Stier schreef: Waar maken ze deze reclame eigenlijk ? Is het in gedrukt media ?
Tja, op hun website stellen ze na één click duidelijk:
Er valt hen dus niets te verwijten. Er zijn wel banken die uit commerciële overwegingen hun termijnrentes langer aanhouden.Wij volgen dagelijks de rente en passen onze tarieven meteen aan.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Bij Rabo nu 4,85% op 1 jaar en 5,10% op 7 jaar. Begint het te kantelen dat de langetermijnrente terug hoger zal zijn dan de kortetermijnrente? (zoals het normaal zou moeten zijn)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Momenteel bij DHB bank: 5.65% bruto (4.80% netto) gedurende 1 jaar, tarief geldig vanaf 10/10/08.
Momenteel krijg ik op mijn spaarrekening bij Rabo 4,20%.Ik lees in verschillende topics dat de rente op de spaarboekjes zou kunnen dalen.
Op 19/10 komt er nog een kapitaal vrij van 15.000€,welke ik zou willen investeren in een termijnrekening, heb momenteel het max op Rabo spaarrekening (41000€) Mijn voorkeur gaat uit naar Credit europe 5,75% bruto (=4,89% netto) voor een periode van 2 jaar. Een goed idee? Heeft iemand ervaring bij CE. Ik heb gelezen dat de rente na 12 maanden gecrediteerd wordt. Dit zou volgens mij betekenen dat de interest na 12 mnd op mijn spaarrekening bij Credit europe wordt gestort. Aangezien ik onder de 20000€ blijf, denk ik dat ik op safe speel mbt het garantiefonds.
Op 19/10 komt er nog een kapitaal vrij van 15.000€,welke ik zou willen investeren in een termijnrekening, heb momenteel het max op Rabo spaarrekening (41000€) Mijn voorkeur gaat uit naar Credit europe 5,75% bruto (=4,89% netto) voor een periode van 2 jaar. Een goed idee? Heeft iemand ervaring bij CE. Ik heb gelezen dat de rente na 12 maanden gecrediteerd wordt. Dit zou volgens mij betekenen dat de interest na 12 mnd op mijn spaarrekening bij Credit europe wordt gestort. Aangezien ik onder de 20000€ blijf, denk ik dat ik op safe speel mbt het garantiefonds.
CE valt onder het NL garantiestelsel en dat was vroeger al 38.000 euro...nu is dat volgens hun site 100.000 euroFilipC schreef: Momenteel krijg ik op mijn spaarrekening bij Rabo 4,20%.Ik lees in verschillende topics dat de rente op de spaarboekjes zou kunnen dalen.
zo staat het toch op hun site:
Het nederlandse depositogarantiestelsel is van toepassing op Credit Europe Bank N.V. Met ingang van 7 oktober 2008 is garantie op spaartegoeden verhoogd. Het depositogarantiestelsel garandeert nu een bedrag van maximaal
€ 100.000 per persoon per instelling.
ik ga mijn aflopende termijnrekening bij f*cktis ook wsn voor 2 jaar spreiden op 2 termijnrekeningen...
rente laat ik jaarlijks op de spaarrekening storten en dat is ook 4.25 + 1 %...
de spaarrekeningen zijn al actief met 'n klein saldo en 'n termijnrekening is dan heel snel via PC banking gemaakt...
ON line banking is echt heel simpel bij CE of klaar en duidelijk imo...

Hallo,
kan iemand aan een beginner uitleggen waarom de rentetarieven van Rabobank.be zo plots dalen ten opzichte van de andere (kleine, en minder kleine) spelers. Ik zie bv. dat Dexia op z'n site nog steeds 5,00% geeft op jaarbasis. Bij Rabo is dat vandaag 4,75%.
groetjes.
kan iemand aan een beginner uitleggen waarom de rentetarieven van Rabobank.be zo plots dalen ten opzichte van de andere (kleine, en minder kleine) spelers. Ik zie bv. dat Dexia op z'n site nog steeds 5,00% geeft op jaarbasis. Bij Rabo is dat vandaag 4,75%.
groetjes.