Wat doen met je geld?
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat doen met je geld?
En voor haar gezondheid en die van de kleinkinderen...?patrick1 schreef:...de handigaards hebben toch mooi langs de kassa gepasseerd, mijn dochter wou geen zonnepanelen, tot ik voor haar eens het rekensommetje maakte, op amper een kleine 6 jaar waren de zonnepanelen terugverdiend, en de groene stroomcertivicaten blijven, de kassa blijft rinkelen.
Ik pluisde alles uit, mijn dochter lachte soms met mij, maar, haar portemonee is er wel goed mee.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Lees hier ergens dat ze de aftrek enzoverder niet kunnen afschaffen als Vlaanderen zich hiermee moet gaan bemoeien.
Wat ik weet is dat hier in België alles kan!
Dit gaat niet over lening maar de taksen en voorheffingen op geld geplaatst bij banken, hebben ze ook van 15 % naar 21 % gebracht en nu 25 %! Hebben ze ons idee daarvan gevraagd?
BTW verhoging vragen ze ons dat?
Taksen op brandstoffen?
Ze gaan nu zeker niet zeggen dat dit strak gaat afgekolfd worden, dan stort de verkoop en bouw in, maar ze vertellen een sprookje dat ze eraan werken!
Zoals voor de verkiezing beloven ze dit en dat, en hun postje is binnen en dan doen ze wat ze willen.
Ze doen hier toch wat ze willen?
Dexia gered met grote woorden maar wij betalen daarvoor, ook de vetbetaalde CEO's, en nog aan toe ze zitten zelf Belfius in belastingparadijzen.
Ze kunnen alles hier, hopen dat het niet zo ver komt als in Cyprus!
greetz
jempi25
Wat ik weet is dat hier in België alles kan!
Dit gaat niet over lening maar de taksen en voorheffingen op geld geplaatst bij banken, hebben ze ook van 15 % naar 21 % gebracht en nu 25 %! Hebben ze ons idee daarvan gevraagd?
BTW verhoging vragen ze ons dat?
Taksen op brandstoffen?
Ze gaan nu zeker niet zeggen dat dit strak gaat afgekolfd worden, dan stort de verkoop en bouw in, maar ze vertellen een sprookje dat ze eraan werken!
Zoals voor de verkiezing beloven ze dit en dat, en hun postje is binnen en dan doen ze wat ze willen.
Ze doen hier toch wat ze willen?
Dexia gered met grote woorden maar wij betalen daarvoor, ook de vetbetaalde CEO's, en nog aan toe ze zitten zelf Belfius in belastingparadijzen.
Ze kunnen alles hier, hopen dat het niet zo ver komt als in Cyprus!
greetz
jempi25
Ze kunnen dit wel, maar verschillende Vlaamse ministers hebben al een aantal keer aangegeven dit niet te zullen doen voor de bestaande contracten.jempi25 schreef:Lees hier ergens dat ze de aftrek enzoverder niet kunnen afschaffen als Vlaanderen zich hiermee moet gaan bemoeien.
Maar als ze niet genoeg geld hebben om het bestaand systeem te houden (zoals de woonraad een paar maand geleden al beweerde), zullen ze nog wel een reden verzinnen waarom ze hun beloftes niet kunnen houden.
Awel Sara 't is dat wat ik bedoel
jempi25
greetzZe gaan nu zeker niet zeggen dat dit strak gaat afgekolfd worden, dan stort de verkoop en bouw in, maar ze vertellen een sprookje dat ze eraan werken!
jempi25
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En als ze het volgend jaar doen dan stort volgend jaar de bouw in, wat is het verschil? Dat er meer mensen gaan moeten leven van het OCMW en dat de staat nog meer gaat moeten betalen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ondertussen toch iets gedaan. Ik heb 25000 euro kapitaal afgelost, zo komt de maandelijkse aflossing op 613 euro voor nog 230 maanden. Als ik dat ieder jaar doe ben ik in het tiende jaar van mijn hypotheek schuldenvrij en heb ik toch geprofiteerd van de verhoogde aftrek van de eerste tien jaar.
Daarna zie ik wel, moest de hypotheekaftrek nog bestaan koop ik desnoods een studio in Gent of Leuven en verhuur tot de kinderen dat kunnen gebruiken om op kot te gaan.
Uiteraard onder voorbehoud dat iedereen gezond blijft en aan het werk kan blijven, de dag van vandaag allemaal niet meer zo zeker vind ik.
Daarna zie ik wel, moest de hypotheekaftrek nog bestaan koop ik desnoods een studio in Gent of Leuven en verhuur tot de kinderen dat kunnen gebruiken om op kot te gaan.
Uiteraard onder voorbehoud dat iedereen gezond blijft en aan het werk kan blijven, de dag van vandaag allemaal niet meer zo zeker vind ik.
Young Steve start met de gekende vraag op 19/4.
Hij hoopt uiteraard op goede raad.
Drie blz bla,bla,bla op spaargids.be ."Koop grond","Optimaliseren van ...",enz.
Nu lees ik dat hij vervroegd 25.000 € heeft betaald.
Young Steven,
Gij hebt de beslissing genomen.Mag ik u nu vragen of ge iets hebt geleerd uit dit forum???
hIER WORDT ZEVER VERTELD DIE GE OP DEN DUUR ZELF ZOU GELOVEN;
Young Steven,
Gij hebt de beslissing genomen.Mag ik u nu vragen of ge iets hebt geleerd uit dit forum???
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wees blij dat hij hier z'n beslissing neerpent. Da's iets gans anders dan in elke post kritiek te geven en te roepen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Roedie schreef:Young Steve start met de gekende vraag op 19/4.
Young Steven,
Beste,
Ik heb wel degelijk iets geleerd op het forum en ik hoop dat anderen van mijn vraag ook iets geleerd hebben. Er zullen zeker mensen in een gelijkaardige situatie zitten. Van één enkele reactie heb ik niets geleerd en dat is de uwe. Als ik al uw reacties bekijk op dit forum en deze weglaat waarin u hoofdletters of het woord zever gebruikt schiet er bitter weinig van over.
Ik vind dit een heel interessant forum om eens te lezen hoe iedereen met zijn geld omgaat. Wat ik weet is dat de perfecte manier niet bestaat, anders zouden we ze wel weten en zou iedereen het zelf doen. Je moet doen wat je het beste ligt en waar je je goed bij voelt. Dit forum kan dienen om ideeën op te doen hoe een ander dit doel bereikt.
Vriendelijke groet,
Steve
-
- Full Member
- Contacteer:
goede beslissing!
Ik ga net hetzelfde proberen. Vervroegd terugbetalen en een aantal jaren van de lening afdoen.
Eerst proberen een herfinanciering los te peuteren en een betere rente (aangezien ik het resterende dan op 10 J wil doen)
Volgens mij de beste keuze... zolang je ziet dat je korf vol blijft . Dat je in totaal minder lang gaat profiteren van de aftrek voor je hypotheek (woonbonus heb je dan olledig gehad want dat is 10J) is toch koffiedik kijken... hoelang bestaat het nog in de huidige vorm?
Eerst proberen een herfinanciering los te peuteren en een betere rente (aangezien ik het resterende dan op 10 J wil doen)
Volgens mij de beste keuze... zolang je ziet dat je korf vol blijft . Dat je in totaal minder lang gaat profiteren van de aftrek voor je hypotheek (woonbonus heb je dan olledig gehad want dat is 10J) is toch koffiedik kijken... hoelang bestaat het nog in de huidige vorm?
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat wij hebben gedaan is 2 appartementen aangeschaft in Moscou voor 200.000 euro
We hebben geïnvesteerd in nieuwbouwappartementen
2 jaar later werd ons aangeboden om deze appartementen te verkopen voor 250.000 euro
Via de zelfde kantoor worden deze appartementen op dit moment verhuurd 2000 euro per maand
Vooraf goed laten informeren door mensen met ervaring
We hebben geïnvesteerd in nieuwbouwappartementen
2 jaar later werd ons aangeboden om deze appartementen te verkopen voor 250.000 euro
Via de zelfde kantoor worden deze appartementen op dit moment verhuurd 2000 euro per maand
Vooraf goed laten informeren door mensen met ervaring

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik neem aan dat je de naam van dat kantoor hier gaat delen op het forum. Misschien wel het opzet van uw post?
Ben je zeker dat na 'n jaar verhuur het appartement nog waarde heeft?
Ben je zeker dat na 'n jaar verhuur het appartement nog waarde heeft?
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedrijf is OOO Spetsdorstroy in Cheboksary ik denk niet dat het je verder helpt, ik ben een tijdje geleden met hun in contact gekomen omdat ze bouwmachines van ons kopen. Ben nu aan het kijken of het mogelijk is om een bij belgische bank hypotheek te krijgen. Met als onderpand vastgoed in Russland, Belgie en Spanje.
Spanje was trouwens slechtste investering ooit(((
Spanje was trouwens slechtste investering ooit(((
Spanje was slechtste investering omdat je een aantal jaren geleden kocht en het sindsdien omlaag ging, of omdat je nu onlangs kocht en het niet verhuurd geraakt/prijs BLIJFT dalen?