Wat is op dit moment beste pensioenspaarverzekering?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Wat is op dit moment beste pensioenspaarverzekering?
Wat is nu de beste pensioenspaarverzekering? Moeilijk te beantwoorden zoals reeds vermeld.
Belangrijke criteria om de juiste keuze te maken zijn:
1) de instapleeftijd (wie start rond zijn 25 of 30ste stapt het best in een pensioensaarfonds in)
2) kiest men voor rendements- en kapitaalgarantie of gaat men voor een contract met 0% gegarandeerde rente en alles in winstdeelname of liever een polis van het type Tak23 of een combinatie Tak21/Tak23?
3) de kostenstructuur (er wordt al snel 6 tot 6.50% aan kosten gerekend op elke storting, al zijn er makelaars die standaard slechts de helft aanrekenen, uitkijken is dus de boodschap)
Belangrijke criteria om de juiste keuze te maken zijn:
1) de instapleeftijd (wie start rond zijn 25 of 30ste stapt het best in een pensioensaarfonds in)
2) kiest men voor rendements- en kapitaalgarantie of gaat men voor een contract met 0% gegarandeerde rente en alles in winstdeelname of liever een polis van het type Tak23 of een combinatie Tak21/Tak23?
3) de kostenstructuur (er wordt al snel 6 tot 6.50% aan kosten gerekend op elke storting, al zijn er makelaars die standaard slechts de helft aanrekenen, uitkijken is dus de boodschap)
Welke makelaars zijn dit dan wel?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb mijn pensioenspaarcontract onderschreven via AG Insurance bij een makelaar in hartje Brugge en kreeg zonder vragen een instapkost van 3% daar waar er standaard dus 6.5% wordt gerekend. Daarnaast biedt mijn contract een gewaarborgde rente van 2.50% en wordt mijn winstdeelname geïnvesteerd in een fonds dat op zijn beurt ook 2.50% garandeert.