Wat met obligatiefondsen in 2013?
TIP
Re: Wat met obligatiefondsen in 2013?
Ik geloof niet in een crash. Het zal wel matiger worden.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En hoelang kan dit duren eer de paniek voorbij is? Vraag het misschien eens aan de mensen die meer dan 80 jaar geleden hun geld verloren.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat jij citeert zijn putjes in het wegdek, geen crashes, toch niet van het niveau dat ons nog te wachten staat.Yaris schreef:Was het met de crash van 1987 dat de koersen de dag erna alweer begonnen te stijgen? En hoelang heeft de crash van 2008 geduurd? De beurs floreert nu als nooit tevoren.
Het is omdat deze mensen niet meer in leven zijn dat we weer in dezelfde val gelopen zijn.

Hopeloos!
http://www.advisorperspectives.com/dsho ... e-1950.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.advisorperspectives.com/dsho ... e-1950.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Klopt, de crisis van 2008 heeft men tot op de dag van vandaag opgevangen door de balansen op te blazen met gratis geld. De obligaties kruipen als regenwormen uit de grond. Daarom ook dat het maar 'n putje in het wegdek is. Een kwestie van tijd...
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 6 januari 2013, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En hoeveel % is de euro gestegen in januari? Dat zal wel de grootste oorzaak zijn, wat nu niet wil zeggen dat ik PRO deze fondsen ben.Yaris schreef:Ja, je moet je zorgen maken. In januari nog eens bijna 4% gezakt.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Heb dit fonds, samen met enkele andere obligatiefondsen, vandaag van de hand gedaan... Kwestie van mijn portefeuille te herbalanceren...Yaris schreef:Ja, je moet je zorgen maken. In januari nog eens bijna 4% gezakt.Jhn op 2 januari 2013 schreef:Dit fonds deed het lang goed, maar de laatste maand is hij aan 't zakken.
Moet ik mij zorgen maken?
Threadneedle Emerging Market Bond Retail Gross EUR Acc
GB00B0WH9Y53
Heb ik reeds verkocht, de winst is binnenYaris schreef:Ja, je moet je zorgen maken. In januari nog eens bijna 4% gezakt.Jhn op 2 januari 2013 schreef:Dit fonds deed het lang goed, maar de laatste maand is hij aan 't zakken.
Moet ik mij zorgen maken?
Threadneedle Emerging Market Bond Retail Gross EUR Acc
GB00B0WH9Y53

Diversifiëren is goed, maar een fonds bijhouden waarvan je weet dat het gaat dalen...
Ik heb mijn obligatiefondsen vorige week allemaal verkocht. Alternatief: cash op spaarboekje, dit zal niet dalen. 100% in aandelen vind ik te gedurfd.
Ik heb mijn obligatiefondsen vorige week allemaal verkocht. Alternatief: cash op spaarboekje, dit zal niet dalen. 100% in aandelen vind ik te gedurfd.
Cash op het spaarboekje zal juist gegarandeerd dalen, tenminste als je inflatie mee in rekening brengt.
Het probleem is dat het al jaren lang lijkt alsof we ons geld beter niet kunnen beleggen. HEt kan nog 10 jaar duren vooraleer er terug een periode van relatieve stabiliteit komt. En dat terwijl er in deze tijden van instabiliteit toch ook mogelijkheden zijn om rendabel(er dan een spaarboekje) te beleggen.
Het probleem is dat het al jaren lang lijkt alsof we ons geld beter niet kunnen beleggen. HEt kan nog 10 jaar duren vooraleer er terug een periode van relatieve stabiliteit komt. En dat terwijl er in deze tijden van instabiliteit toch ook mogelijkheden zijn om rendabel(er dan een spaarboekje) te beleggen.
Met een spaarboekje kan de koopkracht inderdaad wel dalen, maar het bedrag zelf niet.
Een obligatiefonds kan gemakkelijk 10% in waarde dalen... Dat is dan 2 keer verlies.
Een obligatiefonds kan gemakkelijk 10% in waarde dalen... Dat is dan 2 keer verlies.
Heb de laatste week ook enkele obligatiefondsen verkocht. Ga het geld in eerste instantie voor een deel herbeleggen in enkele mix-fondsen en een klein stukje de komende maanden - geleidelijk aan - in aandelenfondsen, waarvan een gedeelte in USD (wanneer de euro nog wat mocht doorgestegen zijn...)Ruben27 schreef:Diversifiëren is goed, maar een fonds bijhouden waarvan je weet dat het gaat dalen...
Obligatie(s)(fondsen), de rustige vastheid: http://www.yieldstream.com/uploads/4_Di ... awdown.png" onclick="window.open(this.href);return false; 

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Wat betekent die grafiek ?Spaarplan schreef:Obligatie(s)(fondsen), de rustige vastheid: http://www.yieldstream.com/uploads/4_Di ... awdown.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat vraag ik mij ook af. Zomaar een grafiekje neerzwieren zonder de minste uitleg van de relevantie ervan. Informatieve waarde: 0,0.