Wat te doen met spaargeld
TIP
Re: Wat te doen met spaargeld
Ik ben momenteel aan het wachten op het beste instapmoment en ik kom tot dezelfde conclusie.
Al is beleggen allesbehalve mijn hobby en ken ik er bitter weinig van.
Al is beleggen allesbehalve mijn hobby en ken ik er bitter weinig van.
Volgens dat artikel dat ik postte zou gespreid instappen beter zijn dan buy the dip in 70% van de gevallen zelfs al zou je het dieptepunt van de dip perfect kunnen timen. Als je het dieptepunt van de dip met 2 maand mist, is gespreid instappen beter in 97% van de gevallen.vortex schreef: ↑27 oktober 2019, 10:20Waarom zou je dat perfect moeten timen? Nog maar 10% lager kunnen instappen levert al een 10% lagere break-even en 10% meer stukken op, zulk een voorsprong maak je nooit meer goed. Tenzij je denkt dat de prijs nooit meer onder de huidige marktprijs duikt is geduld momenteel goeie strategie.
-
anonymous38760
Waarom niet een combinatie van beide. Je belegt maandelijks een bedrag dat afhangt van de stand van de beurs. Bv. 1000 euro als de beurs 0 à 5% van zn top staat, 2000 als ze 5 à 10% van zn top staat, 4000 euro bij 10 à 15%, 8000 euro bij 15 à 20% enz.
Als referentie voor 'de beurs' kan je bv. Iwda nemen
Als referentie voor 'de beurs' kan je bv. Iwda nemen
Of je belegt 0 als de beurs minder dan 10 procent onder zijn top staat en 1500 in elke periode van 2 weken dat ze daaronder gaat ? Er zijn veel variaties mogelijk op het idee.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Al die "wetenschappelijke" artikels, ik lach er eens goed mee. Volgens de NVA zitten alle marginalen op de ziekenkas en volgens de SPA zitten alle 'rijke' zelfstandigen in Zwitserland met hun zwart geldignition schreef: ↑27 oktober 2019, 10:26Volgens dat artikel dat ik postte zou gespreid instappen beter zijn dan buy the dip in 70% van de gevallen zelfs al zou je het dieptepunt van de dip perfect kunnen timen. Als je het dieptepunt van de dip met 2 maand mist, is gespreid instappen beter in 97% van de gevallen.vortex schreef: ↑27 oktober 2019, 10:20
Waarom zou je dat perfect moeten timen? Nog maar 10% lager kunnen instappen levert al een 10% lagere break-even en 10% meer stukken op, zulk een voorsprong maak je nooit meer goed. Tenzij je denkt dat de prijs nooit meer onder de huidige marktprijs duikt is geduld momenteel goeie strategie.
Als de beurs met 10% daalt is ze vaak daarvoor al met meer dan 10% gestegen.
Dat is perfect te berekenen met een index als de S&P500.Sebastiaan1985 schreef: ↑27 oktober 2019, 10:36Al die "wetenschappelijke" artikels, ik lach er eens goed mee. Volgens de NVA zitten alle marginalen op de ziekenkas en volgens de SPA zitten alle 'rijke' zelfstandigen in Zwitserland met hun zwart geldignition schreef: ↑27 oktober 2019, 10:26 Volgens dat artikel dat ik postte zou gespreid instappen beter zijn dan buy the dip in 70% van de gevallen zelfs al zou je het dieptepunt van de dip perfect kunnen timen. Als je het dieptepunt van de dip met 2 maand mist, is gespreid instappen beter in 97% van de gevallen.Ik bedoel maar je moet percentages met een vat zout nemen. Er zijn zoveel mogelijk scenario's dat het ONMOGELIJK is uit te rekenen dewelke de beste is
![]()
[gewist - was dubbel gepost]
Laatst gewijzigd door Giskart op 27 oktober 2019, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nu volledig uitgestapt uit crypto maar gedurende een twee jaar heb ik Luno gebruikt. Geen klachten over. Werkte vlot en vooral gebruikersvriendelijk. Geld inbrengen en terug onttrekken kan via een SEPA-overschrijving.
Duidelijke app beschikbaar.
https://www.luno.com
Opgepast: uwe wallet staat dan wel daar bij Luno, webbased.
Laatst gewijzigd door Giskart op 27 oktober 2019, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het je niet opgevallen dat er in dat artikel gestart wordt op een low, vlak voor een stierenmarkt? Zou je tot dezelfde conclusies komen wanneer op een high start na een tien jarige stierenmarkt zoals vandaag en slechts een beleggingshorizon van 10 jaar (ipv 40 jaar) hebt zoals de topic starter?ignition schreef: ↑27 oktober 2019, 10:26 Volgens dat artikel dat ik postte zou gespreid instappen beter zijn dan buy the dip in 70% van de gevallen zelfs al zou je het dieptepunt van de dip perfect kunnen timen. Als je het dieptepunt van de dip met 2 maand mist, is gespreid instappen beter in 97% van de gevallen.
Hoe bedoel je? Het artikel kijkt naar elke 40-jarige periode van 1920-1959 tot 1979-2018. Er wordt niet enkel vlak voor een stierenmarkt gestart. Bij de buy the dip strategie blijf je in cash tot er een dip is: het laagste punt tussen 2 all time highs.vortex schreef: ↑27 oktober 2019, 10:47Is het je niet opgevallen dat er in dat artikel gestart wordt op een low, vlak voor een stierenmarkt? Zou je tot dezelfde conclusies komen wanneer op een high start na een tien jarige stierenmarkt zoals vandaag en slechts een beleggingshorizon van 10 jaar (ipv 40 jaar) hebt zoals de topic starter?ignition schreef: ↑27 oktober 2019, 10:26 Volgens dat artikel dat ik postte zou gespreid instappen beter zijn dan buy the dip in 70% van de gevallen zelfs al zou je het dieptepunt van de dip perfect kunnen timen. Als je het dieptepunt van de dip met 2 maand mist, is gespreid instappen beter in 97% van de gevallen.
Jammer genoeg geen analyse over periodes van 10 jaar.
Toekomstperspectief van Warren Buffett (25/10/2019)
Warren Buffett staat er voor gekend om geen schrik te hebben voor een crash van de markt. Integendeel, hij ziet het als een opportuniteit om goedkoper aandelen te kunnen kopen. Sommige van Warren Buffett’s meest succesvolle investeringen kwamen uit een tijd van recessie waar mensen uit schrik hun aandelen verkochten. Een voorbeeld daarvan is de aankoop van aandelen van Bank of America wat achteraf een succes bleek te zijn. Tijdens de financiële crisis van 2008 riep hij beleggers op om volop Amerikaanse aandelen aan te kopen.
De laatste tijd is het dan ook zeer stil geweest rond Warren Buffett. Momenteel heeft hij een zeer grote cashpositie en bereid hij zich voor op een potentiële crash van de markt.
Wat ik mij dan altijd afvraag (bij gespreid instappen): wat koop je dan?ignition schreef: ↑27 oktober 2019, 10:06Moeilijk om dat betere instapmoment prefect te timen. Interessant artikel: https://ofdollarsanddata.com/even-god-c ... averaging/
(En lump sum is dan nog beter dan gespreid instappen in de meeste gevallen)
Want daar lees ik nooit iets over. Men spreekt altijd maar over "gespreid instappen" (dollar cost averaging), maar men zegt nooit in wat je dan juist je geld moet steken.
Aandelen, ok, maar de welke?
Als je naar de verschillende beursindices kijkt lijkt het duidelijk dat de beurs relatief hoog staat. De kans op een correctie (hoeft geen crash) in de volgende maanden lijkt mij reëel. Op dit ogenblik lijkt het mij aangewezen winst te nemen en risicoposities te verminderen.
Gespreid instappen bedoelt men vooral bij gespreide fondsen/ETFs.
Breed gespreide ETF's.Jonaske schreef: ↑29 oktober 2019, 13:53Wat ik mij dan altijd afvraag (bij gespreid instappen): wat koop je dan?ignition schreef: ↑27 oktober 2019, 10:06
Moeilijk om dat betere instapmoment prefect te timen. Interessant artikel: https://ofdollarsanddata.com/even-god-c ... averaging/
(En lump sum is dan nog beter dan gespreid instappen in de meeste gevallen)
Want daar lees ik nooit iets over. Men spreekt altijd maar over "gespreid instappen" (dollar cost averaging), maar men zegt nooit in wat je dan juist je geld moet steken.
Aandelen, ok, maar de welke?