We zitten al +3 weken gevangen in de berenvlag op de S&P
TIP
Re: We zitten al +3 weken gevangen in de berenvlag op de S&P
Carmignac Patrimoine draait op TA en doet het al sinds 2009 elk jaar slechter dan hun index en de helft van de jaren zelfs veel slechter.Spruitekop schreef: ↑28 augustus 2019, 16:31 Lach maar, het is uit naïviteit.
Waar denk je dat de algoritmes van bvb. fondsen op draaien?
Gelukkig baseren de meeste fondsbeheerders zich op fundamentele analyse, macro economische elementen en analyse van politieke elementen die een weerslag kunnen hebben op de wereld economie, of bepaalde sectoren, of bepaalde regios of landen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Fondsbeheerders zeggen dat 80% van de fondsen beheerd worden door algoritmes. (anno 2018)
dat 'vorig jaar' slaat dus op 2017....Zo zei zakenbank J.P. Morgan vorig jaar dat naar schatting nog maar 10% van het handelsvolume voor rekening komt van handelaren die zich bezighouden met fundamentele analyse en die hun beleggingsbesluiten dus laten afhangen van de prestaties en prognoses van bedrijven...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
1 ding is zeker, als er op de S&P een SHS patroon ontstaat en de rechterschouder blijft weerstand (en daar lijkt het wel op) gaat er inderdaad een stevige daling volgen. De futures gaan dit niet alleen triggeren 's nachts hoor, dit moet breder gedragen worden....S&P gaat dan zeker naar 2500 en wellicht nog wat dieper...
Met technische analyse kan je het beter doen dan alle weermannen samen, die kunnen het weer van overmorgen nog niet op 8 graden nauwkeurig voorspellen...

Inderdaad u bent goed mee. Utilities is ook 1 van de zeer weinige leading sectoren met een mooie grafiek, mooi boven het 200ma waar je tot nu toe alleen maar mag inzitten. De rentedaling deed er ook wel goed aan en ik denk dat daarom NEE vandaag afziet omdat TLT vanwege zijn blow off moet dalen.jonie schreef: ↑28 augustus 2019, 16:17 @Dirk2: Maak je soms ook een TA van (energie) Utilities, die toekomst gericht investeren…?
Die kennen immers een constante, vrij stabiele en stijgende curve, in 2008 was er slechts een klein dipje, bij Elia zelfs van slechts 2 maanden, als je weinig verliest, moet je het ook weinig inhalen….![]()
Mijn software pakket zet automatisch de goede sectoren bovenaan, vandaar dat ik er T.A op deed.
Ik heb ook nog Iberdrola gehad, mooi dividend dat wel, maar schildpadden T.O.V de andere leiders zoals bv de software sector en ROKU, SHOP ... Je moet met die schildpadden ook al dat risico nemen met minder return.
De leiders in de solars (ook energie) zoals SPRW en SEDG zijn tot men uit het kanaal valt, de hazen van de energie. Om al dat gedoe met die solar aandelen niet te hebben, is er ook nog de ETF TAN voor zij die nog in Amerikaanse ETF's kunnen handelen.
Wel even melden dat vlak voor de zware daling van de beurs in 2008 alleen de solar sector nog steeg, terwijl het met alle andere sectoren gedaan was. Waarschijnlijk gaan zij nu ook de laatsten zijn, want ze zijn later beginnen stijgen.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 28 augustus 2019, 18:53, 5 keer totaal gewijzigd.
Carmignac Patrimoine zit hoofdzakelijk in obligaties en het waren verkeerde wisselkoers speculaties die hun return onderuit haalden. Met hun klein percentage aandelen keuze was er niks verkeerd gelopen. Ik heb geen idee of die T.A. volgen. Er zullen ook wel veel fondbeheerders zijn die alleen maar de basis van T.A. kennen en dit is helemaal niet voldoende.NTO schreef: ↑28 augustus 2019, 16:39Carmignac Patrimoine draait op TA en doet het al sinds 2009 elk jaar slechter dan hun index en de helft van de jaren zelfs veel slechter.Spruitekop schreef: ↑28 augustus 2019, 16:31 Lach maar, het is uit naïviteit.
Waar denk je dat de algoritmes van bvb. fondsen op draaien?
Gelukkig baseren de meeste fondsbeheerders zich op fundamentele analyse, macro economische elementen en analyse van politieke elementen die een weerslag kunnen hebben op de wereld economie, of bepaalde sectoren, of bepaalde regios of landen.
Fondsbeheerders die aan fundamentele analyse doen moet je echt wel vermijden.
Dan zit je o.a. in al die cyclische brolaandelen of zat je in de slechte sectoren zoals banken.
De beste beleggers en de algos werken met T.A , maar kijken wel of de EPS goed zit en reageren ook elk kwartaal op de winstcijfers. De meeste algoritmes werken trouwens maar met steun, weerstanden, voortschrijdende gemiddelden en volgen de hogere lows en hogere highs indien ze long zitten. Sommigen volgen ook de FIBS.
We hebben vandaag opnieuw de bovenkant van de tradingrange of de bovenkant van de vlag (blauwe lijnen)
op de S&P aangetikt.
De weerstand of de bovengrens: het 50 MA (bruine lijn) werd opnieuw aangetikt.
op de S&P aangetikt.
De weerstand of de bovengrens: het 50 MA (bruine lijn) werd opnieuw aangetikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zo, mensen, we weten weer wat ons te doen staat!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De verstandigste onder ons toch hé zappiduppi, laat de rest maar gewoon in de val lopen.
Tegenover elke winnaar staat of staan steeds één of meerdere verliezers.
Een kwestie van de verliezers niet slimmer te maken zodat ze aan diezelfde kant blijven staan.

Tegenover elke winnaar staat of staan steeds één of meerdere verliezers.
Een kwestie van de verliezers niet slimmer te maken zodat ze aan diezelfde kant blijven staan.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik snap niks van die grafieken en dat TA-jargon.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Maak eens een account aan op Netdania.com en volg de wekelijkse webinar of verdiep er u in via een of andere broker.
-
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk niet. Dat valt niet te begrijpen. Ik zou het bijna kwakzalverij noemen. Wat lullen over patronen uit het VERLEDEN om zogezegd de toekomst te voorspellen. Als het zo de heilige graal was, zou je op het 'ideale moment' geen pipos meer vinden die willen verkopen/kopen omdat het niet het ideale moment is.

Ik ben er niet echt een grote fan (meer) van, maar ik vind toch dat elke belegger basis TA zou moeten kennen.
Het is niet de heilige graal, maar het is een stukje in de grote beleggingspuzzel.
Ik heb echter al zeer lang een brandende vraag over TA: wat is de filosofie van TA toe te passen op valuta?
Het probleem is immers dat valutaparen niet een enkele waarde zijn, maar een ratio van 2 waarden.
Als x de TA-logica volgt en als y de logica volgt: Volgt x/y dan de logica achter TA?
Dit lijkt me wiskundig toch nooit te kloppen, dus ik frons altijd mijn wenkbrauwen een beetje als ik TA toegepast zie worden op forex.
Zelfde verhaal voor indices, ook nooit gesnapt waarom TA wordt toegepast op indices (maar bon, met beetje fantasie kan ik door nog wel inkomen, hoewel ik niet overtuigd ben)
Het is niet de heilige graal, maar het is een stukje in de grote beleggingspuzzel.
Ik heb echter al zeer lang een brandende vraag over TA: wat is de filosofie van TA toe te passen op valuta?
Het probleem is immers dat valutaparen niet een enkele waarde zijn, maar een ratio van 2 waarden.
Als x de TA-logica volgt en als y de logica volgt: Volgt x/y dan de logica achter TA?
Dit lijkt me wiskundig toch nooit te kloppen, dus ik frons altijd mijn wenkbrauwen een beetje als ik TA toegepast zie worden op forex.
Zelfde verhaal voor indices, ook nooit gesnapt waarom TA wordt toegepast op indices (maar bon, met beetje fantasie kan ik door nog wel inkomen, hoewel ik niet overtuigd ben)
De heilige graal zit tussen uw oren. Natuurlijk is TA geen absolute zekerheid net zomin als FA. Beleggers zijn mensen met emoties die rare dingen doen...Sebastiaan1985 schreef: ↑30 augustus 2019, 22:52Tuurlijk niet. Dat valt niet te begrijpen. Ik zou het bijna kwakzalverij noemen. Wat lullen over patronen uit het VERLEDEN om zogezegd de toekomst te voorspellen. Als het zo de heilige graal was, zou je op het 'ideale moment' geen pipos meer vinden die willen verkopen/kopen omdat het niet het ideale moment is.![]()