We zitten al +3 weken gevangen in de berenvlag op de S&P
TIP
Re: We zitten al +3 weken gevangen in de berenvlag op de S&P
Dirk2 zijn eigendunk is weer omgekeerd evenredig met de wetenschappelijke waarde van zijn gewauwel vandaag.
Dirk2, wat is jouw YTD resultaat met al deze hocus-pocus?Dirk2 schreef: ↑24 september 2019, 19:55Dat verkopen van de leiders is al lang gedaan, want ik plaats stops, meestal strakke en ik bekijk de rising channels die steeds aan een parabolische top van 45 graden te zien zijn. ROKU en SHOP zijn al gegalveerd en dat zijn rookies die deze nog aan het verkopen zijn. Stops mogen maar 5 a 7% lager staan bij swingtrading. Ik zat al in veel cash in die moeilijke zones en ik zit anders in helemaal andere bedrijven, mee met de rotatie.
@molenveld: goede vraag. Iemand die de situatie zo goed kan analyseren en de evolutie van de markt voorspellen moet zeer succesvol op de beurs zijn.
Maar dat is hij ook.
Ben een jaar geleden naar een boeiende lezing geweest, en er achteraf achter gekomen dat hij die gaf.
Ben een jaar geleden naar een boeiende lezing geweest, en er achteraf achter gekomen dat hij die gaf.
Fundamentele analyse is vooral voor de lange termijn en de gewone belegger, technische analyse wordt vooral door de pro's en de grote jongens gebruikt die direct op de bal spelen en ons daardoor steeds een stap voor zijn.
Ik kwam zo net nog iets tegen op de website van ING.
Let op: technische analyse wijkt af van gewone analyse
Bas Heijink is de technische analist van ING. Vrijwel dagelijks publiceert hij zijn visie. Maar die staat wel los van 'de' beleggingsvisie van ING.
Technische analyse is een analysemethode waarbij in koersgrafieken en in andere marktgegevens naar trends en herkenbare koerspatronen wordt gezocht. Technische analyse wijkt dus sterk af van fundamentele analyse, waarbij financieel-economische gegevens worden bestudeerd. De technische visie van Bas Heijink zal geregeld sterk afwijken van 'de' beleggingsvisie van ING. Die visie is namelijk vooral gebaseerd op fundamentele analyse.
Ik kwam zo net nog iets tegen op de website van ING.
Let op: technische analyse wijkt af van gewone analyse
Bas Heijink is de technische analist van ING. Vrijwel dagelijks publiceert hij zijn visie. Maar die staat wel los van 'de' beleggingsvisie van ING.
Technische analyse is een analysemethode waarbij in koersgrafieken en in andere marktgegevens naar trends en herkenbare koerspatronen wordt gezocht. Technische analyse wijkt dus sterk af van fundamentele analyse, waarbij financieel-economische gegevens worden bestudeerd. De technische visie van Bas Heijink zal geregeld sterk afwijken van 'de' beleggingsvisie van ING. Die visie is namelijk vooral gebaseerd op fundamentele analyse.
Positief TA signaal

Kan morgen weer een berenvlag aankomen maar toch even genieten van dat MACD kruisA monthly MACD cross was just nailed down on the chart of the MSCI World Index.
Previous signals were followed by satisfying gains in the S&P 500.
The weight of the evidence says more upside is possible for stocks.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Dat was er een die georganiseerd werd door Keytrade.
De titel was :De sleutel tot succes bij beleggen.
De titel was :De sleutel tot succes bij beleggen.
De berenvlag wappert eindelijk weer in de koude wind, wat lichte sneeuwval doet me weemoedig mijmeren over die zomeravond, je weet wel, toen trump ambras zocht met de chinezen en apple kelderde.