Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Webshops Lijst om beter te besparen :)

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
32 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
Darqos
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 aug 2020
Contacteer:
Contacteer Darqos
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Darqos » 2 september 2020, 17:55

SMGGM schreef: ↑2 september 2020, 17:32 Voor garantie moet je het niet doen, dat is wettelijk vastgelegd op 2 jaar voor heel Europa. Voor de service ook al niet want vaak is ze in een Belgische winkel zelfs slechter.
Behalve bij Apple 🍏, ik heb zelf een MacBook en een IPhone maar over sommige dingen ben ik niet te spreken bij Apple...

Wanneer je in een Apple store koopt of op de Apple website is de garantie namelijk 1 jaar.

Als je het bij Proximus bijvoorbeeld koopt is de garantie wel degelijk 2 jaar.

Apple is zodanig groot dat ze blijkbaar doen wat ze willen...
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 684
Lid geworden op: 23 aug 2015

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Fakkel » 2 september 2020, 19:39

Het is iedereen z'n recht om altijd het goedkoopste te willen (maar wel 100% service) maar onthou dat het op een dag jouw job (of die van je partner, kind,...) kan zijn die sneuvelt - rechtstreeks of onrechtstreeks. Of de sportclub die het lidgeld verhoogt omdat de lokale sponsors afhaken wegens failliet etc.

Ik ga niet weer uitleggen waarom ik het zo min mogelijk doe.

Ik merk wel (e-commerce is een belangrijke afzetmarkt) dat er wat contradicties ontstaan:
Bijvoorbeeld:
"Sustainability" en "envirornmentally friendly" worden steeds belangrijker. Ook vanuit wettelijk standpunt. Verpakking moet steeds duurzamer (minder plastic etc) en daarom zoveel mogelijk verkoop in bulk. Soms wordt dit ook geëist, ironisch genoeg, door KLANTEN tijdens een jaarlijkse audit. Dan moet je cijfers kunnen voorleggen van aantal ton one way verpakking, CO2 etc.

Diezelfde (e-commerce) klant eist vervolgens dat je een product dat je normaal per 10 verpakt verkoopt, per 1 aanbiedt. Enfin, Amazon eist dat niet. Ze stellen graag een alternatief voor: je levert in je eigen verpakking, en zij rekenen je een standaardkost van € 0.5 per eenheid aan om te herverpakken. Als je dan producten levert met een consumentenprijs van soms maar € 2, is dat uiteraard geen optie. Dus je moet het zelf doen. Gevolg: meer vervuiling. (ongeacht wie het doet, Amazon of jij zelf). Dan krijg je het volgende probleem. Ofwel ga je dan al je producten per stuk verpakken, ook voor andere klanten. Ofwel ga je specifiek voor Amazon andere codes creëren en voeg je complexiteit toe. Het is immers niet gezegd dat al je andere klanten daarmee gediend zijn, aangezien ook zij targets krijgen rond afvalreductie. En één en hetzelfde product vandaag per stuk verpakt verkopen en morgen per 10, dat gaat natuurlijk niet voor je ERP-systeem.

Ik kan alleen voor m'n eigen bedrijf praten, maar de marges die we op die manier hebben op e-commerce klanten (bol, Amazon etc) is daardoor dermate klein en de complexiteit dermate groot, dat we alvast liever klanten lokaal zien kopen, zodat we een deftige verkoopseenheid kunnen aanleveren aan een volwaardig distributiecentrum. Mocht e-commerce de reële kost doorgerekend krijgen van de handeling (1 stuk picken is even arbeidsintensief, of soms nog méér omdat een doos geopend moet worden, dan een volle doos van 10, dus per eenheid gerekend is de kost 10 maal zo hoog) en mochten leveranciers van e-commerce dezelfde marge hanteren als voor reguliere klanten, dan was e-commerce bijlange zo goedkoop niet als vandaag.
Feit is, hoe belangrijker e-commerce wordt, hoe meer het normale verdienmodel van een bedrijf onder druk komt. Veel bedrijven zijn er in meegegaan omdat ze "niet anders konden", maar beseften heel goed dat ze hun eigen verkoop aan het kanibaliseren waren. Als dat dan over 5% van je omzet gaat, och ja, deal with it. Als dat 10% wordt, ga je al eens in je haar krabben. Wordt het 25% en meer, dan kan je niet anders dan je prijzen optrekken of je valt zelf omver. In 1e instantie je prijzen voor niet-e-commerce-klanten, die op die manier nogmaals de dupe worden van de e-commerce die hen toch al aan het doodnijpen is: hun onderhandelingspositie is gewoon zwakker dus ze moeten wel slikken. Maar er komt een omslagpunt waarop hun klant dat niet meer betaalt, en de firma dus niet zozeer de hogere prijs weigert, maar gewoon niks meer verkocht krijgt aan die prijs / failliet gaat. Op dat punt kan je niet anders dan e-commerce meer laten betalen.

En het meest cynische van al vind ik dan nog dat dit soort klanten als Zalando al jarenlang rode cijfers laten noteren. Maar intussen maken ze wel de retail markt kapot. De dag dat die Zalando-bubbel barst, gaan er amper nog normale kledingzaken overblijven. Ik blijf alleszins lokaal kopen. Aan uw lijst heb ik niks.

Voorbeelden hierboven zijn realiteit uit m'n dagelijks professioneel leven en contact met (o.a) Amazon en Bol.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3867
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 2 september 2020, 19:49

schreef: ↑2 september 2020, 17:55... Behalve bij Apple 🍏, ...

Wanneer je in een Apple store koopt of op de Apple website is de garantie namelijk 1 jaar.
...
Apple is zodanig groot dat ze blijkbaar doen wat ze willen...
Klopt niet: ze proberen wel, maar moeten net als alle anderen de wet toepassen. Indien problemen: sta op uw strepen!

https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... ntie-apple
Heb je een probleem met een Apple-product dat nog in garantie is? We hebben met Apple een akkoord gesloten waarin het bedrijf zich ertoe verbindt dat elke verkoper de wet op de toepassing van de garantie naleeft.
Omhoog

simbala
Full Member
Full Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2020
Contacteer:
Contacteer simbala
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door simbala » 3 september 2020, 08:04

Fakkel schreef: ↑2 september 2020, 19:39 Het is iedereen z'n recht om altijd het goedkoopste te willen (maar wel 100% service) maar onthou dat het op een dag jouw job (of die van je partner, kind,...) kan zijn die sneuvelt - rechtstreeks of onrechtstreeks. Of de sportclub die het lidgeld verhoogt omdat de lokale sponsors afhaken wegens failliet etc.

Ik ga niet weer uitleggen waarom ik het zo min mogelijk doe.

En het meest cynische van al vind ik dan nog dat dit soort klanten als Zalando al jarenlang rode cijfers laten noteren. Maar intussen maken ze wel de retail markt kapot. De dag dat die Zalando-bubbel barst, gaan er amper nog normale kledingzaken overblijven. Ik blijf alleszins lokaal kopen. Aan uw lijst heb ik niks.

Voorbeelden hierboven zijn realiteit uit m'n dagelijks professioneel leven en contact met (o.a) Amazon en Bol.
Zo denk ik er ook over!
Omhoog

Timoootjex
Hero Member
Hero Member
Berichten: 661
Lid geworden op: 26 feb 2020
Contacteer:
Contacteer Timoootjex
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Timoootjex » 3 september 2020, 08:09

Ik moet zeggen jullie zeggen koop lokaal. Als ik 4 schoenenwinkels moet gaan overlopen tegen dat ik iets vind of zelfs kans heb om niets te vinden naar mijn smaak en op zalando(alhoewel as adventure online ik ook dingen vind) dan is het wel erg gesteld met koop lokaal...
En mijn schoenmaat 46 is nu ook weer niet zo groot naar hedendaagse termen.
Omhoog

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Berichten: 738
Lid geworden op: 27 apr 2020
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Jefdewit » 3 september 2020, 09:33

Fakkel schreef: ↑2 september 2020, 19:39 Het is iedereen z'n recht om altijd het goedkoopste te willen (maar wel 100% service) maar onthou dat het op een dag jouw job (of die van je partner, kind,...) kan zijn die sneuvelt - rechtstreeks of onrechtstreeks. Of de sportclub die het lidgeld verhoogt omdat de lokale sponsors afhaken wegens failliet etc.
Vanuit jouw staandpunt een volledig begrijpelijk verhaal.
Maar vanuit het standpunt van de klant ziet het er meestal toch iets anders uit.

En het verschilt dan nog eens van de aard van het produkt.
Schoenen en kleding koop ik bv. nooit online. Die moet ik letterlijk kunnen voelen, passen en als er iets aan scheelt ze terug kunnen doen en desnoods laten aanpassen. Dan wil ik bij aankoop gerust wat meer betalen als daar een goede service bijhoort. Bv. een paar schoenen die na wat inlopen echt blijven knellen en terug doen naar de winkel waar ze deze, kosteloos e, zonder gemopper als deel van de service, laten 'bewerken' op de voet van de klant. Als de lokale handelaar je met een smile deze service bij aankoop zelf voorstelt en dit met een even grote smile nadien ook nog ter harte neemt heeft hij/zij/x er aan mij een trouwe klant bij.

Zo betaal ik ook graag af en toe meer voor een bepaalde fles whisky, rum, wodka,..... als het bezoek aan een gespecialiseerde kleinhandelaar (zeker als deze je nadien regelmatig uitnodigt voor omkaderde tastings) een kleine belevenis is en je er als 'gewaardeerde klant' behandeld wordt en de nodige adviezen krijgt van een verkoper met de nodige kennis van
zijn produkt en een luisterend oor.
Heb ik echter (voor bv. een mix) een doorsnee spirit nodig waarvan de smaak en kwaliteit gekend en constant zijn kan ik dat even goed aan de laagste prijs online kopen.

Zo koop ik ook graag bepaalde moeilijk zelf te telen produkten bij de bioboer die met passie over zijn eigen teelt spreekt en met passionele kennis van zaken de nodige produkten kan aanprijzen.

Spijtig genoeg worden zulke kleinhandelaars meer en meer een zeldzaamheid. Een groot deel heeft tegenwoordig minder kennis van hun eigen produkten dan de geïnformeerde klant en je voelt je bijna buitengekeken dan dat je er welkom bent.
Het woord service en meerwaarde bieden is hun een vreemd iets.
Dan moet je niet verwonderd zijn dat deze kleine zaken eerst worden overgenomen door grotere 'baanwinkels' waar de service en produktkennis helemaal verdwenen is. Dan kan je als klant beter overschakelen naar online aankopen. Je moet er voor te bestellen en te betalen je kot niet voor uit, het kost veel minder in aankoop en men doet meestal niet moeilijk over retourneren als het produkt je niet aanstaat.

Om een klein voorbeeld aan te halen. Als ik een SSD opslagmedium als een T7touch online aankoop kost deze mij online minder dan men op sommige plaatsen voor een 'verouderde' T5 vraagt. Ik moet mijn tijd ook niet verdoen door mij naar een fysieke winkel te begeven waar de kennis van de verkoper de online reviews niet overstijgt, er geen extra service is en als je pech hebt het produkt niet eens in voorraad is en je nog eens mag terugkomen. En daar mag je dan nog eens een veel hogere prijs voor betalen. Vorig jaar kocht ik bv. online een TV (als geïnformeerde klant wist ik exact wat ik wilde) die 33% goedkoper was dan bij 'prijsbreker met laagste prijsgarantie' VDB. ::)

Als klant zie ik het verhaal dus niet zo rechtlijnig als jij het ziet.
Enerzijds zie ik een toekomst voor kleine zaken (met hogere prijzen, maar waar tegenover een meerwaarde, produktkennis en doorgedreven service staat) en de mainstream zaken, die eigenlijk ook maar tot dozenschuivers verworden zijn, zullen ingehaald worden door de online dozenschuivers.
De twee (uitersten) kunnen dus heel goed naast elkaar blijven bestaan. De grijze middenmoot zonder extra meerwaarde zal dus op termijn het speelveld moeten ontruimen of zich herschikken in de richting van één van de uitersten.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 684
Lid geworden op: 23 aug 2015

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Fakkel » 3 september 2020, 10:23

Jefdewit schreef: ↑3 september 2020, 09:33
Vanuit jouw staandpunt een volledig begrijpelijk verhaal.
Maar vanuit het standpunt van de klant ziet het er meestal toch iets anders uit.
Iedereen is naast klant ook betrokken partij. Zelfs diegenen die denken het niet te zijn.

Probleem is dat “kopen bij e-commerce” veel verder gaat dan “de lokale handelszaak verdwijnt”. Die lokale handelszaak is in de meeste gevallen enkel een doorgeefluik, geen producent.

Uit de realiteit:
E-commerce klant plaatst een order bij fabrikant dat 20x hoger is dan de wekelijkse forecast. Fabrikant besluit onmiddellijk de productie om te gooien om aan die vraag te kunnen voldoen en organiseert daarvoor zelfs zaterdagwerk (in volle Corona-tijd was dit). Gemor van de vakbonden, maar ze slikken het. Fabrikant laat andere klanten weten dat hun order vertraagd zal zijn. Uiteindelijk wordt er geleverd aan de e-commerce. Wel buiten de voorziene leadtime van 5 dagen, want vanaf bestellen grondstoffen over productie tot en met verzenden naar UK, dat lukt op die tijd niet. Resultaat: een boete die ongeveer zo hoog is als de totale omzet. Misnoegde andere klanten. Bon, over de boete is nog discussie: boeteclausule is weliswaar in het contract voorzien en daarin staat ook dat de forecast niet bindend is, maar 20x de forecast afroepen, dat is onredelijk. Als je gemiddeld 3 weken voorraad hebt, kan niemand verwachten dat je 60 weken voorraad gaat aanhouden voor het geval één of andere klant eens gek doet.
E-commerce heeft niet enkel een weerslag op die handelszaken die niet kunnen concurreren qua prijs. Ook de producent wordt mee in die mallemolen gedwongen. En daar werken ook mensen. Ironisch genoeg mensen zoals jij en ik die zich waarschijnlijk ook “bezondigen” aan dergelijk “goedkope online aankopen” waarbij ze alles de volgende dag in huis willen.
Iedereen heeft al wel eens een reportage gezien over hoe het er in die grote distributiecentra aan toe gaat, maar dat is maar de top van de ijsberg wat betreft wantoestanden. Je wordt als leverancier zo uitgewrongen dat je zelf ook weer je mensen moet gaat uitwringen. Naast bodemprijzen eisen van hun leveranciers bestaat hun “verdienmodel” vooral uit boeteclausules (al doen retailzaken dit ook, maar toch in mindere mate).

Ik geef u op een blaadje dat als e-commerce fors groeit, de huidige tieners (toch de lager opgeleiden die aan een lopende band of in een magazijn terecht komen) bepaald geen fraai leven tegemoet gaan. De extreme flexibiliteit die kopers van de e-commerce verwachten wordt 1 op 1 doorheen de keten gejaagd tot bij de producent. En die producent gaat dat eisen van zijn mensen, van zijn leveranciers van grondstoffen, verpakking etc. En op een dag ben je zelf aan de beurt.
Tenzij je gepensioneerd bent en geen nazaten hebt, ga je dit hoe dan ook op een dag voelen, en in niet in de goeie zin. Maar ja, ’t is leuk om een paar euro te besparen en niet uit je luie stoel te moeten om iets in huis te krijgen.

Again. Ik doe niet (vaak) mee.
Omhoog

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Berichten: 738
Lid geworden op: 27 apr 2020
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Jefdewit » 3 september 2020, 11:06

Fakkel schreef: ↑3 september 2020, 10:23 Ik geef u op een blaadje dat als e-commerce fors groeit, de huidige tieners (toch de lager opgeleiden die aan een lopende band of in een magazijn terecht komen) bepaald geen fraai leven tegemoet gaan. De extreme flexibiliteit die kopers van de e-commerce verwachten wordt 1 op 1 doorheen de keten gejaagd tot bij de producent. En die producent gaat dat eisen van zijn mensen, van zijn leveranciers van grondstoffen, verpakking etc. En op een dag ben je zelf aan de beurt.
Tenzij je gepensioneerd bent en geen nazaten hebt, ga je dit hoe dan ook op een dag voelen, en in niet in de goeie zin. Maar ja, ’t is leuk om een paar euro te besparen en niet uit je luie stoel te moeten om iets in huis te krijgen.

Again. Ik doe niet (vaak) mee.
Fakkel, je doet het waarschijnlijk met de beste bedoelingen, maar zouden we de 'bangmakerij' niet beter overlaten aan de politici?
En ik denk dat er in verhouding vroeger veel meer lager opgeleiden waren dan nu en bandwerk is ook al niets nieuws.

En ik krijg in bepaalde gevallen liever een laagopgeleide maar door ervaring wijs geworden stielman met plezier in zijn werk over de vloer dan de 12 in 12 hoogopgeleide theoreticus die de hele tijd ontevreden loopt te mopperen over zijn belastingen. :)

En als die hoogopgeleide mij voor zijn meerprijs geen meerwaarde wil of kan bieden blijf ik als klant inderdaad liever in mijn stoel zitten. Zoals uitgelegd als hij dat wel kan kom ik er met plezier voor uit mijn luie stoel. De bal ligt dus eerder in het kamp van de aanbieder dan in deze van de klant.
Als je als aanbieder je hogere prijzen alleen kan rechtvaardigen door op het gevoel (zoals jij hier nu doet) van je klant te spelen en ze een doemscenario voor te spiegelen ben je niet goed bezig.
Denk dat eerder de aanbieder en zijn nazaten die het nog altijd niet begrepen hebben de dupe gaat zijn dan zijn klanten en diens eventuele nazaten.

Again, ik bepaal, afhankelijk van de aanbieder en zijn waarde, waar ik wel en niet koop. Niet vaak of minder vaak maar altijd. ;)
De klant is nog altijd koning. Dat sommige aanbieders er tegenwoordig van uitgaan dat zij de koning zijn en de klant een onoverkomelijk iets dat er nu eenmaal bijhoort wordt, zoals je zelf al aangeeft, meer het probleem van de aanbieder dan van de klant. In tegenstelling tot vroeger heeft de klant meer uitwijkmogelijkheden. Zijn klandizie moet dus nog harder verdiend worden.

Ik begrijp je uiteenzetting over 'de keten' en de nadelige gevolgen ook wel hoor. Maar als producent de schuld daarvan eenzijdig in de schoenen van de klant schuiven is een beetje kort door de bocht. Je kan als producent niet enerzijds het spel gewoon meespelen om dan van het andere eind van de keten te vragen dat ze dat niet doen.
Omhoog

SparSpaar
Hero Member
Hero Member
Berichten: 900
Lid geworden op: 10 feb 2018

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door SparSpaar » 3 september 2020, 11:22

Koop zelf in het begin van de week, om de weekeinden van de jongens van de besteldiensten te ontzien. Winkel ook niet op zondag.
Omhoog

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Berichten: 738
Lid geworden op: 27 apr 2020
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Jefdewit » 3 september 2020, 12:00

Toch een slechte besteldienst als die er bijna een week over doet om tot bij jou te geraken?
Hier meestal binnen de 24 uur tot max. twee dagen.
Post.nl is meestal het vlugst na de bestelling ter plekke. DPD heeft de beste waarschuwing om de geleverde tijdsvork aan te geven. Bpost niets van dat alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2413
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Maarten » 3 september 2020, 14:42

Op zich simpel op te lossen. Gewoon een halve euro meer vragen voor levering binnen de dag, quasi iedere consument zal kiezen voor levering een dag later. Mij maakt het voor geen enkele bestelling uit of het nu een dag vroeger of later komt en dat geldt voor veel consumenten zo.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 684
Lid geworden op: 23 aug 2015

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Fakkel » 3 september 2020, 15:17

Jefdewit schreef: ↑3 september 2020, 11:06 De klant is nog altijd koning. Dat sommige aanbieders er tegenwoordig van uitgaan dat zij de koning zijn en de klant een onoverkomelijk iets dat er nu eenmaal bijhoort wordt, zoals je zelf al aangeeft, meer het probleem van de aanbieder dan van de klant. In tegenstelling tot vroeger heeft de klant meer uitwijkmogelijkheden. Zijn klandizie moet dus nog harder verdiend worden.

Ik begrijp je uiteenzetting over 'de keten' en de nadelige gevolgen ook wel hoor. Maar als producent de schuld daarvan eenzijdig in de schoenen van de klant schuiven is een beetje kort door de bocht. Je kan als producent niet enerzijds het spel gewoon meespelen om dan van het andere eind van de keten te vragen dat ze dat niet doen.
Je kan als producent niet anders dan meespelen, hé.
Je bent immers niet alleen. Als je concurrenten wel meegaan, dan moet jij volgen, punt. Weinig fabrikanten zitten in zo’n danige luxe-situatie dat ze zelf kunnen kiezen met wie ze wel of niet samenwerken als verdeler.
Jij hebt het over gebrekkige (of minder excellente) dienstverlening of productkennis, maar dat gebrek zit wel bij de tussenhandelaar, niet bij de producent. Alleen verdwijnen lokale handelaren op die manier door een shift richting e-commerce.
Producent z’n marge onder druk – maar hij kan niet anders dan volgen zolang z’n concurrenten ook meedoen. Met z’n allen zouden ze nog kunnen zeggen “f* it, gaan we niet mee akkoord”.

Ik zou je nog gelijk geven mochten e-commerce en lokale handelaren aan dezelfde prijs en voorwaarden inkopen. Maar dat doen ze niet, e-commerce onderhandelt veel scherpere prijzen en veel lagere marges voor de producenten.
Nu spelen “wij” (producenten) daar ook een foute rol in: We willen allemaal jaar na jaar onze cijfers verbeteren, dus als onze marges onder druk staan door e-commerce, gaan we ze elders proberen verhogen om de balans te houden. Maar de spagaat tussen e-commerce en traditionele handelaar wordt zo nog groter. Nog meer handelaars gaan overkop, e-commerce wordt nog groter. De macht van e-commerce neemt nog toe, ze onderhandelen nog lagere prijzen,… etc.

Onze politici gaan dat niet inzien, hoor, op die mannen reken ik bijlange na niet. Het zal van mensen met gezond verstand moeten komen om onze “maakindustrie” overeind te houden. We kunnen niet allemaal als ambtenaar of in de dienstensector gaan werken, hé. One day you’ll feel the pain but won’t know what’s causing it.

Ik handel dus juist omgekeerd als de meesten: De meesten kijken in de winkel, vragen er raad, gaan weg zonder kopen, en kopen online. Ik kijk online, lees reviews etc, en dan ga ik het lokaal kopen. Eventueel gebruik ik wel het internet om te kijken waar ik het lokaal aan de beste prijs of service kan krijgen, dat wel.
Omhoog

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Berichten: 738
Lid geworden op: 27 apr 2020
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door Jefdewit » 3 september 2020, 17:09

Fakkel schreef: ↑3 september 2020, 15:17 Jij hebt het over gebrekkige (of minder excellente) dienstverlening of productkennis, maar dat gebrek zit wel bij de tussenhandelaar, niet bij de producent. Alleen verdwijnen lokale handelaren op die manier door een shift richting e-commerce.
Producent z’n marge onder druk – maar hij kan niet anders dan volgen zolang z’n concurrenten ook meedoen. Met z’n allen zouden ze nog kunnen zeggen “f* it, gaan we niet mee akkoord”.
Uiteraard heb ik het als klant over de eindhandelaar. Met hem heb ik meestal te maken.
Je kan toch moeilijk verwachten dat ik als klant meer ga betalen aan een lokale handelaar om de producent te redden?
Het verschil, vermoed ik, gaat niet naar de producent maar verdwijnt in de zakken van die tussenhandelaar.
En wat, voor mij, belangrijker is, het geld komt uit mijn zakken.

En als klant ga ik al zeker niet in jullie plaats f**k zeggen.
Je punt is dat er geen overeenstemming is tussen de producenten en dat de handel jullie onder prijsdruk zet. Maar de verantwoordelijkheid om dat tegen te gaan schuif je dan wel door naar de klant. Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?

Het kijken in de winkel en om raad vragen, wat betreft standaardprodukten, heb ik ook al opgegeven. Juist omdat de raad die je er krijgt meestal dat woord niet meer waard is.
Voor gerechtvaardigde meerwaarde wil ik betalen en dan liefst lokaal want ik ga er het land niet voor rondrijden.
Maar als ik moet kiezen tussen een fysieke dozenschuiver en een online dozenschuiver met de laagste prijs kies ik gewoon voor die laatste.
In een toffe kroeg betaal ik tenslotte ook meer dan dezelfde drank of versnapering in de Colruyt kost. Dan betaal ik voor de geboden meerwaarde* in die kroeg. Koop ik hetzelfde produkt in een identieke fles zal het bij de goedkoopste zijn.

*zolang die er na corona nog is want daar beginnen ze er soms ook al mee te rammelen.
En dan zijn ze verwonderd dat de klanten plots wegblijven en comes the day they’ll feel the pain but won’t know what’s causing it.

Ik kan voor een ander niet spreken maar in mijn geval trekken de e-commerce zaken me niet aan hoor. Het zijn eerder de lokale kleinhandelaars die mij in de richting van de e-commerce duwen. Ze hebben er voor gekozen zelfstandige te worden en eigen baas te zijn. Dus een van hun taken is klanten voor zich te winnen en aan zich te binden. Niet ze angst aan te jagen voor wat misschien komen gaat als we niet meer bij hen kopen. Daar trap ik niet in. Integendeel, heeft eerder het tegengestelde effect.
En ze moeten al helemaal niet hopen op politici om hun problemen op te lossen. Dat doet beter niemand.

Je hebt natuurlijk gelijk dat je zo handelt. Maar ik vrees dat je op je eentje daarmee de wereld niet gaat redden.
Gezien ik allesbehalve een wereldverbeteraar ben moet je mijn hulp daarin ook al niet verwachten. ;)
Misschien een tegengesteld topic opstarten en hoeveel medekandidaten je gaat vinden?
Omhoog

aston
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jan 2015
Contacteer:
Contacteer aston
Verstuur privébericht

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door aston » 22 februari 2021, 20:34

- Amazon.nl / Amazon.de (enkel wat door amazon zelf aangeboden wordt)
- Bol.com: correct, snel, vind ze minder competitief dan een paar jaar geleden ivg met de lokale winkels .
- 24pharma: correct, snel, uitstekende prijs voor de overprijsde crèmes in de belgische apotheken.
- Alibaba: éens getest, correct, duurde wel 2 maand. Mijn bankgegevens/aankoopinfo zullen ze ginder nog wel op andere manieren kunnen vastkrijgen
- Energieproducent / Internetprovider ; of gaan jullie nog ergens fysiek langs misschien?

Amazon/bol/etc... ga ik er vanuit dat als het kapot gaat het kapot gaat, dat terugsturen enzo...niets voor mij. Nog nooit een probleem gehad met wat ik toekreeg.

Voor de rest bestel ik zeldzaam online bij een welbekend specifiek merk/winkel als de kwaliteit/service daar goed zijn.

Ken nog maar weinig lokale winkels waar service echt telt. Waar de verkoper je niet iets duurder probeert aan te praten dan wat voor mijn situatie gepast is. Waar je betalend moet parkeren in het stad. Waar je uberhaupt nog kan parkeren in het stad. Etc...

Geeft mijn een online belgisch betrouwbaar platform met de garantie dat het kwaliteitsaanbieders zijn. Dat ze de fysieke service nog bieden, dat je hen kan bellen voor degelijke raad over wat te kopen en hoe te gebruiken, dan mag de marge wat groter zijn voor me. Ben het nog niet tegengekomen... . Niemand verbied deze winkels om zich te verenigen...
Omhoog

anonymous7

Re: Webshops Lijst om beter te besparen :)

  • Citeer

Bericht door anonymous7 » 22 februari 2021, 22:49

Voor gebruikers van Amazon, altijd nuttig om de productnaam eens te checken bij hagglezon. Je kan daar prijsvergelijkingen doen tussen de verschillende amazon sites. Bvb soms is een item van Amazon.es of.it goedkoper inclusief verzending als van.nl of.de.

https://www.hagglezon.com
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

32 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy