Welke Broker
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Welke Broker
Via de bank betaal ik soms rond de 60€ voor aankoop en nog eens 60,€ bij verkoop. Ik heb begrepen dat het veel goedkoper kan via een broker,maar er zijn er verschillende ...welke kunnen jullie mij aanraden?
Mvg,
Mvg,
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Welke Broker
Aan-/verkoop van wat ?
Edit:
Zie ook: welke-broker-t29947.html?hilit=brokers#p504258
En: https://www.spaargids.be/sparen/effecte ... ijken.html
Maar laat u niet misleiden door onvolledige informatie... bekijk alle details en zie wat het beste is voor uw situatie.
Edit:
Zie ook: welke-broker-t29947.html?hilit=brokers#p504258
En: https://www.spaargids.be/sparen/effecte ... ijken.html
Maar laat u niet misleiden door onvolledige informatie... bekijk alle details en zie wat het beste is voor uw situatie.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 6 mei 2021, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
DeGiroKanarieke11 schreef: ↑5 mei 2021, 19:55 Via de bank betaal ik soms rond de 60€ voor aankoop en nog eens 60,€ bij verkoop. Ik heb begrepen dat het veel goedkoper kan via een broker,maar er zijn er verschillende ...welke kunnen jullie mij aanraden?
Mvg,
Uit het VEB onderzoek komt naar voren dat De Giro de goedkoopste is, gevolgd door Lynx. Een zeer degelijke broker is Binck maar hier zijn nu tal van onzekerheden omdat Saxo het overgenomen heeft en zich meer focust op beleggen in CFD's, turbo's en valuta's. De brokers in dit onderzoek die werken met het TWS van IB zijn Lynx, Easybroker en Today's brokers. Deze laatste heeft zich opnieuw toegelegd op Retail beleggers. Mexem komt niet voor in dit onderzoek.
Je moet natuurlijk ook het aanbod vergelijken...
Ik zie dat Degiro bijvoorbeeld geen russische aandelen aanbiedt blijkbaar, wat wel een zeer zware tekortkoming is m.i.
wat de meerwaarde is van Griekse aandelen, is me dan weer niet duidelijk
Voordeel tov lynx is dan wel weer Finse en Deense aandelen bij Degiro.
(ik vind persoonlijk dat Noorwegen en Zweden dat gat wel grotendeels opvullen)
Ik zie dat Degiro bijvoorbeeld geen russische aandelen aanbiedt blijkbaar, wat wel een zeer zware tekortkoming is m.i.

Inderdaad, het gaat niet alleen om de kostprijs, maar ook om het aanbod.
Nooit klant geweest bij Degiro, maar ik heb al herhaaldelijk gelezen dat bijv hun platform om te traden met opties ondermaats is.
Ook de service is belangrijk. Hoe vlot te bereiken en hoe snel en accuraat is de helpdesk?
Nooit klant geweest bij Degiro, maar ik heb al herhaaldelijk gelezen dat bijv hun platform om te traden met opties ondermaats is.
Ook de service is belangrijk. Hoe vlot te bereiken en hoe snel en accuraat is de helpdesk?
Er zijn hier wat voor en nadelen opgesomd. Men heeft 2 voorbeeldbeleggers genomen, een passief belegger met een port van 60.000€ en producten op een vijftal beurzen.12 transacties per jaar van 1000€ en 4x ontvangst van cashdividend van 200€.
De tweede belegger heeft 100.000€ en actiever, en op 12 beurzen met een 50 transacties van 2500€. 20 dividenduitkeringen van 100€ het stuk. De goedkoopste (maar daarom niet de beste) was De Giro.
Maar het klopt: er is niet 1 de beste maar wel 1 de best passende voor een bepaald profiel.
De tweede belegger heeft 100.000€ en actiever, en op 12 beurzen met een 50 transacties van 2500€. 20 dividenduitkeringen van 100€ het stuk. De goedkoopste (maar daarom niet de beste) was De Giro.
Maar het klopt: er is niet 1 de beste maar wel 1 de best passende voor een bepaald profiel.
Ja dat klopt, daarom dat ik zelf ook de Giro niet overweeg. Lynx en Binck zijn voldoende voor mij alhoewel Binck inderdaad niet meer de broker van weleer is en voor mij ook vele vragen oproept naar de toekomst.Aerolla schreef: ↑8 mei 2021, 15:26 Je moet natuurlijk ook het aanbod vergelijken...
Heb hier al eens vermeld dat ik zeker niet kan klagen van de giro , Als ik een vraag stel via mail krijg ik binnen het half uur antwoord terug .Meestal zelfs binnen enkele minuten . Heb nog nooit zo'n service tegengekomen maar denk dat er veel afhangt van het bedrag dat je daar hebt belegd . Sommige markten zijn inderdaad niet beschikbaar maar wie belegd er nu in RuslandMoreOrLess schreef: ↑8 mei 2021, 15:32 Inderdaad, het gaat niet alleen om de kostprijs, maar ook om het aanbod.

En vele grote Russische bedrijven hebben een notering elders .
En qua valuta omwisseling en kostprijs voor orders kan geen enkele broker aan die tarieven .
Zelfs Bux zero komt duurder uit als je eens begint te rekenen .
Is mij helemaal duidelijk geworden dat een broker het meeste geld verdiend door de opslag in valuta omwisselingen .
Zo is Binck en Mexem 5 keer duurder .
Alle brokers bekeken na de Giro is Bux zero de goedkoopste om te handelen in buitenlandse aandelen maar het aanbod is nog veel minder en je hebt nog werk eraan om zelf de tax door te storten . Maar zou in de toekomst ook automatisch gaan .
Ik ben ook erg tevreden van Degiro.
Gratis bestaat niet en al helemaal niet in de beleggerswereld. Als brokers "gratis" werken is dat omdat ze je effecten uitlenen aan shorters en/of dat ze verdienen op een grotere spread bij aan- of verkoop van je effecten.
En zoals vermeld: het platform van DeGiro voor opties is ondermaats. Ze bieden zelfs niet eens opties aan op de Amerikaanse markt. En dat is veruit de grootste markt voor handelen met opties.
En zoals vermeld: het platform van DeGiro voor opties is ondermaats. Ze bieden zelfs niet eens opties aan op de Amerikaanse markt. En dat is veruit de grootste markt voor handelen met opties.
Reactie bij klantendienst Lynx is trouwens zeker even snel, en naar mijn ervaring zelfs veel sneller dan wat jij beschrijft...
En waarom zou iemand willen investeren op een van de grootste groeimarkten ter wereld, met die monsterrendementen? tja... Ik kan wel een paar redenen bedenken
(het is een zeer jonge financiele markt trouwens, nog maar net ontluikend met zoveel potentieel...)
En ja, ik heb die russische aandelen nodig (en nee, die noteren niet altijd in de USA)
De spread discussie is ook vaak aangehaald, maar het probleem is dat de vergelijking maken moeilijk is, je weet dat Degiro je oplicht, we weten alleen niet hoeveel, dus gaan we er maar vanuit dat het weinig zal zijn.
Ik weet het eerlijk gezegd echt niet...
Aandelen uitlenen vind ik dan weer een non-issue, eigenlijk. Ik neem aan dat Degiro de inkomsten op uitgeleende aandelen toch gewoon (gedeeltelijk) doorstort aan de belegger?
En waarom zou iemand willen investeren op een van de grootste groeimarkten ter wereld, met die monsterrendementen? tja... Ik kan wel een paar redenen bedenken

En ja, ik heb die russische aandelen nodig (en nee, die noteren niet altijd in de USA)
De spread discussie is ook vaak aangehaald, maar het probleem is dat de vergelijking maken moeilijk is, je weet dat Degiro je oplicht, we weten alleen niet hoeveel, dus gaan we er maar vanuit dat het weinig zal zijn.
Ik weet het eerlijk gezegd echt niet...
Aandelen uitlenen vind ik dan weer een non-issue, eigenlijk. Ik neem aan dat Degiro de inkomsten op uitgeleende aandelen toch gewoon (gedeeltelijk) doorstort aan de belegger?
Voor die etf's kernselectie lijkt DeGiro een ideaal alternatief als je vaker aankopen wil doen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Nog een tevreden gebruiker van DeGiro hier! Stabiel platform, en idd de kernselectie voor ETF's is ideaal voor regelmatig aan te kopen.