Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
Met enkele weken meer ervaring met Keytrade:
+ zeer snelle overschrijvingen binnen Keytrade (ook van andere personen), staat er zo goed als meteen op!
+ aantrekkelijke online banking
+ zeer goede helpdesk
+ 5 cent actie!
- Online betalingen met Ogone onmogelijk! En dat voor een internetbank... Dit is trouwens ook niet mogelijk met Deutsche Bank (bij zo goed als elke grootbank gaat dit wel)
- Zoals reeds gezegd: betalingen via Bancontact zouden sneller mogen verschijnen
- Ook vermeld door andere gebruikers: bij een transfer van zicht- naar spaarrekening is de valutadatum de volgende dag ...
Al bij al tevreden van Keytrade, maar de minpunten zouden toch echt weggewerkt mogen worden, vind ik.
+ zeer snelle overschrijvingen binnen Keytrade (ook van andere personen), staat er zo goed als meteen op!
+ aantrekkelijke online banking
+ zeer goede helpdesk
+ 5 cent actie!
- Online betalingen met Ogone onmogelijk! En dat voor een internetbank... Dit is trouwens ook niet mogelijk met Deutsche Bank (bij zo goed als elke grootbank gaat dit wel)
- Zoals reeds gezegd: betalingen via Bancontact zouden sneller mogen verschijnen
- Ook vermeld door andere gebruikers: bij een transfer van zicht- naar spaarrekening is de valutadatum de volgende dag ...
Al bij al tevreden van Keytrade, maar de minpunten zouden toch echt weggewerkt mogen worden, vind ik.
Ik ben reeds enkele maanden overgestapt naar een ING Lion account.
Over het algemeen ben ik er tevreden van: je krijgt de service en toegang tot het kantorennetwerk van een grootbank, en dat allemaal gratis. Als je er een klassieke spaarrekening bij neemt, kan je ook gratis een aantal verrichtingen doen aan het loket (al is dat wel wat profiteren van het systeem)
Enkel het gebrek aan rente op de zichtrekening is een jammerlijk feit.
Over het algemeen ben ik er tevreden van: je krijgt de service en toegang tot het kantorennetwerk van een grootbank, en dat allemaal gratis. Als je er een klassieke spaarrekening bij neemt, kan je ook gratis een aantal verrichtingen doen aan het loket (al is dat wel wat profiteren van het systeem)
Enkel het gebrek aan rente op de zichtrekening is een jammerlijk feit.
Mijn voorkeur gaat uit naar een bank die me geen maandelijkse en/of jaarlijkse kosten aanrekend om met mijn geld te spelen.
Zoals blijkt uit het verleden, investeringen doen om dan falliet of bijna falliet te gaan, gered te worden door die zelfde klant(via de staat) en dan nog moeten betalen om dit alles vast te stellen. BEN NAAR DIE BANKEN OVERGESTAPT DIE GEEN KOSTEN AANREKENEN, ZOU ZEGGEN ALLEN DAARHEEN. Deze banken vind je makkelijk terug op deze praktische site van SPAARGIDS.BE
Zoals blijkt uit het verleden, investeringen doen om dan falliet of bijna falliet te gaan, gered te worden door die zelfde klant(via de staat) en dan nog moeten betalen om dit alles vast te stellen. BEN NAAR DIE BANKEN OVERGESTAPT DIE GEEN KOSTEN AANREKENEN, ZOU ZEGGEN ALLEN DAARHEEN. Deze banken vind je makkelijk terug op deze praktische site van SPAARGIDS.BE
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat nog erger is, dat is mensen elk jaar 0,25 % bewaarloon laten betalen op elke bedrijfsobligatie die ze in portefeuille nemen, zelfs al heb je de intentie die gewoon tot vervaldag te laten staan. Vroeger kon je stukken thuis bewaren, dan moest je die in de bank deponeren en nu moet je nog eens betalen omdat zij het voorrecht hebben, eens de stukken vervallen, als eerste een nieuwe belegging te kunnen voorstellen. Dit is werkelijk de mensen bestelen. Bewaarloon voor stukken zou nergens mogen bestaan.
Ik heb me vanavond "blauw" geërgerd aan Argenta PC banking...
Eerst geraak ik niet ingelogd... dan duurt het uuuuuuuuuuuren voor je een overschrijving erdoor krijgt
Argenta vliegt er nu echt uit als zichtrekening.
Heb mijn keuze dan ook veranderd van Argenta naar Rabo.
Eerst geraak ik niet ingelogd... dan duurt het uuuuuuuuuuuren voor je een overschrijving erdoor krijgt

Argenta vliegt er nu echt uit als zichtrekening.
Heb mijn keuze dan ook veranderd van Argenta naar Rabo.
Ben bij al die banken met kosten weg. Genoeg is genoeg.Nog betalen voor mijn geld te beheren en het werk moet je tegenwoordig zelf doen. Opnieuw maken die paljassen gigantische winsten en keren abnormaal hoge bonussen uit. Alleen banken die gratis of zelfs iets extra's geven zijn mijn doel. Vb: Keytrade, DB, Argenta.en nog sommige andere. Allen daarheen zou ik zeggen.
BNP PARIBAS Fortis (hoofdbank)
Rabobank
Ik heb ooit - een jaar of 8 geleden - bij Argenta twee spaarrekeningen geopend voor mijn zoontjes. Vier maal er langs gegaan en toen bleken de volmachten van mij en mijn vrouw op die rekeningen nog niet in orde te zijn. Ben nooit meer bij Argenta langsgeweest en via Fortis zijn die rekeningen gelukkig al lang afgesloten...
Ik ben ook ooit ingegaan op de aantrekkelijke rente bij Recordbank, maar ook daar niet tevreden: werken alleen voor nieuwe klanten en na een half jaar stond de rente op mijn spaarrekening op hetzelfde niveau als Fortis. Axa is op dat gebied nog erger dan Recordbank. Ook daar hebben we ooit een spaarrekening gehad, die na een tijd de slechtste rente gaf die er op dat moment op de markt was, gewoon omdat we niet meer voldeden aan hun voorwaarden.
De eerste keer dat ik met de kaart van Recordbank geld uit de muur haalde, had ik al prijs. Ik dacht dat geldafnames aan een bancontactautomaat ook gratis waren maar dat bleek niet het geval: 0,70 € aan mijn broek. Bij Fortis weet ik tenminste voor mijn maandelijkse bijdrage dat ik voor de rest geen verdoken kosten heb.
Begin dit jaar werd de bankkaart van mijn vrouw gestolen op een zaterdag. 's Maandags naar het Fortis-kantoor gebeld, en via de telefoon maakten ze dadelijk alles in orde en het volgende weekeinde kon mijn vrouw al gaan shoppen met haar nieuwe kaart. Kosten: 8 €, wat blijkbaar volgens hogere toppics goed meevalt.
Ook beurstransacties doe ik tot volle tevreden via Fortis. Als ik hun tarieven vergelijk met die van bv. KBC, kan ik toch niet zeggen dat Fortis de duurste is van de grootbanken. En voor beursorders heb ik zo mijn eigen redenen om niet voor een zuivere internetbank te kiezen.
Ook van Rabobank ben ik tevreden, maar jammergenoeg te beperkt om als hoofdbank te gebruiken.
Ik betaal dan ook graag kosten als ik tevreden ben van de service van mijn hoofdbank. Als ik zie welke functionaliteiten en rekeningen (inclusief die van mijn kinderen) er allemaal gekoppeld zijn aan mijn PC-bankingabonnement, geloof ik nooit dat Argenta dat zou klaarkrijgen.
Als ik de vorige reacties lees, zullen velen mijn voorkeur waarschijnlijk niet begrijpen. Maar ik voel me dan ook niet een echte "spaargidser"!
Groeten,
een tevreden BNP PARISBAS Fortis-klant en Rabobank-klant
Rabobank
Ik heb ooit - een jaar of 8 geleden - bij Argenta twee spaarrekeningen geopend voor mijn zoontjes. Vier maal er langs gegaan en toen bleken de volmachten van mij en mijn vrouw op die rekeningen nog niet in orde te zijn. Ben nooit meer bij Argenta langsgeweest en via Fortis zijn die rekeningen gelukkig al lang afgesloten...
Ik ben ook ooit ingegaan op de aantrekkelijke rente bij Recordbank, maar ook daar niet tevreden: werken alleen voor nieuwe klanten en na een half jaar stond de rente op mijn spaarrekening op hetzelfde niveau als Fortis. Axa is op dat gebied nog erger dan Recordbank. Ook daar hebben we ooit een spaarrekening gehad, die na een tijd de slechtste rente gaf die er op dat moment op de markt was, gewoon omdat we niet meer voldeden aan hun voorwaarden.

De eerste keer dat ik met de kaart van Recordbank geld uit de muur haalde, had ik al prijs. Ik dacht dat geldafnames aan een bancontactautomaat ook gratis waren maar dat bleek niet het geval: 0,70 € aan mijn broek. Bij Fortis weet ik tenminste voor mijn maandelijkse bijdrage dat ik voor de rest geen verdoken kosten heb.
Begin dit jaar werd de bankkaart van mijn vrouw gestolen op een zaterdag. 's Maandags naar het Fortis-kantoor gebeld, en via de telefoon maakten ze dadelijk alles in orde en het volgende weekeinde kon mijn vrouw al gaan shoppen met haar nieuwe kaart. Kosten: 8 €, wat blijkbaar volgens hogere toppics goed meevalt.
Ook beurstransacties doe ik tot volle tevreden via Fortis. Als ik hun tarieven vergelijk met die van bv. KBC, kan ik toch niet zeggen dat Fortis de duurste is van de grootbanken. En voor beursorders heb ik zo mijn eigen redenen om niet voor een zuivere internetbank te kiezen.

Ook van Rabobank ben ik tevreden, maar jammergenoeg te beperkt om als hoofdbank te gebruiken.
Ik betaal dan ook graag kosten als ik tevreden ben van de service van mijn hoofdbank. Als ik zie welke functionaliteiten en rekeningen (inclusief die van mijn kinderen) er allemaal gekoppeld zijn aan mijn PC-bankingabonnement, geloof ik nooit dat Argenta dat zou klaarkrijgen.

Als ik de vorige reacties lees, zullen velen mijn voorkeur waarschijnlijk niet begrijpen. Maar ik voel me dan ook niet een echte "spaargidser"!

Groeten,
een tevreden BNP PARISBAS Fortis-klant en Rabobank-klant
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zat drie jaar geleden bij fortis. Ik ben met grote tevredenheid overgestapt naar argenta.
Ik ga Fortis effe betalen om met mijn geld grote winsten op te strijken.
Je zegt dat fortis je voorkeur heeft bij aandelentransacties. Wow, de reden hiervoor zou ik graag kennen, want ik sta versteld...
Ik ga Fortis effe betalen om met mijn geld grote winsten op te strijken.

Je zegt dat fortis je voorkeur heeft bij aandelentransacties. Wow, de reden hiervoor zou ik graag kennen, want ik sta versteld...
Wat de beurstransacties betreft weet ik het niet. Maar de zichtrekeningen zijn bij KBC goedkoper dan bij Fortis en een kaart vervangen is gratis.Boke schreef: Begin dit jaar werd de bankkaart van mijn vrouw gestolen op een zaterdag. 's Maandags naar het Fortis-kantoor gebeld, en via de telefoon maakten ze dadelijk alles in orde en het volgende weekeinde kon mijn vrouw al gaan shoppen met haar nieuwe kaart. Kosten: 8 €, wat blijkbaar volgens hogere toppics goed meevalt.
Awel die reden zou ik ook graag eens weten...jawadde001 schreef:Je zegt dat fortis je voorkeur heeft bij aandelentransacties. Wow, de reden hiervoor zou ik graag kennen, want ik sta versteld...
Bij Fortis misschien geen verdoken kosten, maar wel hoge kosten.
Kwaliteit > prijs, in mijn geval. Argenta is de Colruyt, 'de grootbank' de Delhaize. En dat weet ik te waarderen 

-
- VIP member
- Contacteer:
Bij BNP kan je trouwens onderhandelen over je transactiekosten. Velen weten dat niet 

zou eerder zeggen: Argenta is de AldiJoeri_V schreef:Kwaliteit > prijs, in mijn geval. Argenta is de Colruyt, 'de grootbank' de Delhaize. En dat weet ik te waarderen

Keytrade is de Colruyt: efficiënt, klantvriendelijk, altijd voor op de concurrentie (zeker qua informaticatoepassingen)
vb. hieronder....heb ik in 20 jaar bij Argenta nooit gezien

Vernieuwing bankkaart
Geachte,
De geldigheid van uw Bancontact / Mister Cash kaart is bijna verlopen.
U zal een nieuwe kaart ontvangen in de loop van de maand april.
Indien u ondertussen verhuisd bent en wij uw nieuw adres nog niet hebben ontvangen gelieve dan het bijgevoegde document in te vullen en terug te sturen samen met een officieel bewijs van uw adres (bijv. een vignet van de mutualiteit, een kopie van een recente elektriciteitsrekening etc ....).
Deze documenten kunnen worden teruggestuurd per e-mail (Cards@keytradebank.com), fax (02/679 90 01) of per post (Vorstlaan 100 – 1170 Brussel).
Wij doen dan het nodige om uw kaart naar uw nieuw adres te sturen.
Indien uw adres ongewijzigd blijft, zal de nieuwe kaart automatisch worden verstuurd naar het door ons gekend adres.
Voor meer informatie, stuur een e-mail naar cards@keytradebank.com of contacteer ons telefonisch op het nummer 02/679 90 00.
Met vriendelijke groet,
Het Keytrade Bank team
Ik heb Keytrade en Argenta.
Als mijn Argenta kaart vervalt, krijg ik een telefoontje van mijn kantoorhouder dat er een nieuwe kaart bij hen toegekomen is (en dat al sind 1991....)
Als mijn Argenta kaart vervalt, krijg ik een telefoontje van mijn kantoorhouder dat er een nieuwe kaart bij hen toegekomen is (en dat al sind 1991....)
Ik ben serieus ontgoocheld in Dexia, ik dacht dat het vlug ging zijn na het lezen van de reacties, maar als ik nu (18u35) een interne transfer doe staat het geld er NIET meteen op.
staat gewoon in toekomstige verrichtingen, zelfs het beschikbaar bedrag wijzigt niet.
Bij Deutsche Bank is het bedrag onmiddelijk beschikbaar (ook als je het bv om middernacht doet)
Bij Ing blijft het ook hangen tot de volgende dag.
geen idee hoe het bij fortis of kbc is...
staat gewoon in toekomstige verrichtingen, zelfs het beschikbaar bedrag wijzigt niet.
Bij Deutsche Bank is het bedrag onmiddelijk beschikbaar (ook als je het bv om middernacht doet)
Bij Ing blijft het ook hangen tot de volgende dag.
geen idee hoe het bij fortis of kbc is...