Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
Voor 17u overschrijvingen doen bij Dexia (dan sluiten zij de dag af). Staat ook enkele malen op het forum.Bankerke schreef:Ik ben serieus ontgoocheld in Dexia, ik dacht dat het vlug ging zijn na het lezen van de reacties, maar als ik nu (18u35) een interne transfer doe staat het geld er NIET meteen op.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
ah ok, nu zijn ze wel doorgegaan btw, maar met valuta van morgen...
kan ik mijn rekening (gratis) in elk kantoor van dexia afsluiten ?
kan ik mijn rekening (gratis) in elk kantoor van dexia afsluiten ?
Keytrade hun nadeel dat interne overschrijving van zicht naar spaar valutadatum +1 is, wordt wel opgeheven door het volgende:
Vrijdag een betaling en afhaling gedaan.
Betaling: uitvoering 12/08, valutadatum 15/08
Afhaling: uitvoering 12/08, valutadatum 16/08.

Dat de grote drie voor zichtrekeningen samen nog 52% halen in de poll verwondert mij nog het meest, zeker omdat de bezoekers van spaargids toch nogal gevoelig zijn om te MOETEN betalen om te MOGEN betalen.
Ik vrees dat het in vele gevallen dan gaat om:
- gemeenschappelijke rekeningen (echtgeno(o)t(e) ziet bankverhuis niet zitten)
- (hypothecaire) leningen waarbij je verplicht bent je loon op de zichtrekening te laten storten
Kent er trouwens iemand banken met gratis zichtrekeningen waar je ook een hypothecaire lening kan afsluiten?
ING (lion account) bvb, maar zijn er nog andere ?
- gemeenschappelijke rekeningen (echtgeno(o)t(e) ziet bankverhuis niet zitten)
- (hypothecaire) leningen waarbij je verplicht bent je loon op de zichtrekening te laten storten
Kent er trouwens iemand banken met gratis zichtrekeningen waar je ook een hypothecaire lening kan afsluiten?
ING (lion account) bvb, maar zijn er nog andere ?
Ja hoor, dat kan bvb bij Argenta, zal ook bij DB kunnen denk ik, maar weet ik niet zeker.
Je kan dat loon dan toch doorstorten naar een gratis "zichtrekening" (en geen "betaalrekening" van de grootbanken). Zo heb ik dat al gedaan van in 1991. Volgend jaar is alles rond met de lening en kan de slapende Fortis rekening eindelijk afgesloten worden (kost me nu wel 1 euro per maand).fdgroote schreef:- (hypothecaire) leningen waarbij je verplicht bent je loon op de zichtrekening te laten storten
Bij het afsluiten van je lening kan de bank eisen dat je loon daar gestort wordt.fdgroote schreef:Ik vrees dat het in vele gevallen dan gaat om:
Stel dat ik na een paar jaar mijn loon laat storten op een andere rekening, kan dan die originele bank daar iets tegen doen?
Eigenlijk breek je dan een soort van contractbreuk denk ik. Maar zolang het geld tijdig op je rekening bij die bank staat merken die dat niet.
Ik weet niet goed wat je hier juist mee wil bedoelen, maar vergeet het volgende niet :Zorba schreef:Keytrade hun nadeel dat interne overschrijving van zicht naar spaar valutadatum +1 is, wordt wel opgeheven door het volgende:
Volgende maandag 15/08 is een officiële feestdag en dus een sluitingsdag voor de banken.
Samengevoegd met het weekend, is het normaal dat er 3 kalenderdagen tussenzitten.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat als je een afhaling doet, je geld nog een dag langer interest blijft opbrengen dan bij een betaling.
Als dat in je contract van je hypothecaire lening staat dat je een korting krijgt als je loon erop gestort wordt, dan kan die korting onmiddellijk ingetrokken worden door de bank omdat je contractbreuk pleegt. Het gevolg zal zijn dat je vanaf dan meer intresten zal moeten afbetalen voor je hypothecaire lening. Ik denk hierover iets gelezen te hebben op spaargids een tijd terug ofwel was het in een krant dat iemand zijn beklag hierover maakte.anonymous schreef:Bij het afsluiten van je lening kan de bank eisen dat je loon daar gestort wordt.fdgroote schreef:Ik vrees dat het in vele gevallen dan gaat om:
Stel dat ik na een paar jaar mijn loon laat storten op een andere rekening, kan dan die originele bank daar iets tegen doen?
Ze merken wel dat er geen geld meer komt van je werkgever. Misschien de eerste maand niet, maar na een tijdje zullen ze het wel doorhebben, 'k veronderstel dat ze daarop filteren want ze weten wel wie je werkgever is.Zorba schreef:Eigenlijk breek je dan een soort van contractbreuk denk ik. Maar zolang het geld tijdig op je rekening bij die bank staat merken die dat niet.
Het geld van mijn werkgever staat nooit tijdig op mijn zichtrekening want de 1e van de maand gaat het geld van mijn zichtrekening, terwijl ik pas enkele dagen later het geld van mijn werkgever krijg. Op dat moment schrijf ik het direct over naar een externe zichtrekening.
Dit, inderdaad:Nefertari schreef: Ik weet niet goed wat je hier juist mee wil bedoelen, maar vergeet het volgende niet :
Volgende maandag 15/08 is een officiële feestdag en dus een sluitingsdag voor de banken.
Samengevoegd met het weekend, is het normaal dat er 3 kalenderdagen tussenzitten.
Of gewoon dat zelfs een betaling/afhaling op een werkdag toch een valutadatum na het weekend krijgt.Yaris schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk dat als je een afhaling doet, je geld nog een dag langer interest blijft opbrengen dan bij een betaling.
Dat zie ik BNP of KBC nog niet doen ...
Dat is inderdaad een voordeel bij Keytrade.Zorba schreef:Dit, inderdaad:Nefertari schreef: Ik weet niet goed wat je hier juist mee wil bedoelen, maar vergeet het volgende niet :
Samengevoegd met het weekend, is het normaal dat er 3 kalenderdagen tussenzitten.Of gewoon dat zelfs een betaling/afhaling op een werkdag toch een valutadatum na het weekend krijgt.Yaris schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk dat als je een afhaling doet, je geld nog een dag langer interest blijft opbrengen dan bij een betaling.
Dat zie ik BNP of KBC nog niet doen ...
Maar je loon laten storten op de spaarrekening is niet zo'n goede keuze (heb ik jammer genoeg gedaan). Hun intrest is niet meer van de beste, dus ik schrijf liever over naar Rabo. Maar ik moet altijd een extra dag wachten, want anders zit ik met een dag negatieve intrest op mijn spaarrekening van Keytrade. Bovendien duurt het een tijdje tegen een overschrijving van Keytrade op een andere bank aankomt waardoor er soms ook nog eens een weekend tussenzit.
Die valuta op de spaarrekening is gewoonweg ambetant, geen enkele van mijn andere banken doet dit.
Dexia doet dat ook.Maarten schreef: Die valuta op de spaarrekening is gewoonweg ambetant, geen enkele van mijn andere banken doet dit.
vaganzza[at]spaargids[punt]be