Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
Allereerst begrijp ik uw reactie, maar...Sisse schreef: het lijkt mij even ongepast om hier over gratis bankjes en kaartjes te praten, terwijl hier duizenden mensen bezig zijn om een gans fortuin te verliezen met kaupthing
je kan in die mening zo ver gaan als je wil hé Sisse. Hoelang is d'er niet gepraat over het feit dat Rabo 4,20% gaf terwijl ze wettelijk 4,25% konden geven. Op dat moment waren duizenden kinderen aan het sterven omdat hun ouders ze niet konden voeden, of sterven d'er mensen omdat ze zelfs de goedkoopste medicatie niet kunnen veroorloven. Of waarom wordt er 'n site (spaargids) opgericht om d'er voor te zorgen dat kapitaalkrachtigen (want ten opzichte van de armsten zijn we dat toch hé Sisse?) nog meer geld kunnen verwerven terwijl miljoenen mensen maar één zorg hebben: Hoe kom ik vandaag de dag door.
Je kan misschien aan de webmaster voorstellen om de site te sluiten en enkel nog het dossier "Kaupthing" open te laten als er dan volgens jou toch over niets anders meer mag gepraat worden. Je mag trouwens niet vergeten dat jullie mede dankzij deze site ook 'n sterk front hebben kunnen vormen en dat jullie ook veel begrip en steun hebben gehad van de niet KE-spaarders. D'er is hier met momenten (dagenlang aan één stuk) over niets anders gepraat als over KE, heb je iets negatiefs gehoord van de niet-KE-spaarders?

Ik begrijp jouw frustratie, écht waar, maar ik heb wel 'n probleem dat je het andere leden kwalijk neemt dat ze andere (misschien voor hén belangrijke) zaken willen aankaarten.

Laatst gewijzigd door Spruitekop op 19 maart 2009, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Die opmerking over Kauting is echt wel totaal off-topic.
On-topic dan.
Bij KBC enkel nog een zichtrekening.
Eigenlijk slechts voor 2 redenen:
- te veel werk om alle lopende betalingen en inkomende stortingen te wijzigen
- kantoor vlakbij, makkelijk om overschrijvingen te doen en de uittreksels ( doe het nog op de oude manier )
Pluspunten zijn er volgens mij niet, duur, geen intrest onder een bepaald bedrag en bijbetalen om gewoon geld in Europa af te halen/ betalen.
Voor de rest bij Argenta: Giro+, Golden Internetrekening.
De Giro+ heb ik enkel voor een specifieke kost, maar in de toekomst verdwijnt deze.
De Golden gebruik ik steeds meer. Zeer duidelijke uittreksels, alles gratis en al die jaren ( bijna 8 ) een zeer goede en vlugge service.
De Internetrekening hoort bij de E-spaar, op zich gebruik ik deze amper maar gaat vallemaal heel vlotjes.
Een dikke + voor Argenta van mij.
On-topic dan.
Bij KBC enkel nog een zichtrekening.
Eigenlijk slechts voor 2 redenen:
- te veel werk om alle lopende betalingen en inkomende stortingen te wijzigen
- kantoor vlakbij, makkelijk om overschrijvingen te doen en de uittreksels ( doe het nog op de oude manier )
Pluspunten zijn er volgens mij niet, duur, geen intrest onder een bepaald bedrag en bijbetalen om gewoon geld in Europa af te halen/ betalen.
Voor de rest bij Argenta: Giro+, Golden Internetrekening.
De Giro+ heb ik enkel voor een specifieke kost, maar in de toekomst verdwijnt deze.
De Golden gebruik ik steeds meer. Zeer duidelijke uittreksels, alles gratis en al die jaren ( bijna 8 ) een zeer goede en vlugge service.
De Internetrekening hoort bij de E-spaar, op zich gebruik ik deze amper maar gaat vallemaal heel vlotjes.
Een dikke + voor Argenta van mij.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik zat vroeger bij fortis (en een jaartje bij Komerční banka toen ik in cz werkte). Maar omdat ik 25 werd heb ik me er volledig terug getrokken en van argenta mijn hoofdbank gemaakt. Het prijsverschil tussen fortis en gratis is de moeite waard.
Het ziet er allemaal wat ouderwetser uit (zo'n 20 jaar :p ), maar van de service heb ik geen klagen. Het internetbankieren werkt vlot en hun bankkaart is in niet-euro-gebieden voordeliger dan naar een wisselkantoor stappen.
Wat ik wel mis bij overschrijvingen zijn templates. bij KB kon ik een overschrijving opslaan zodat ik de volgende keer niet alle gegevens opnieuw moest invullen...
Het ziet er allemaal wat ouderwetser uit (zo'n 20 jaar :p ), maar van de service heb ik geen klagen. Het internetbankieren werkt vlot en hun bankkaart is in niet-euro-gebieden voordeliger dan naar een wisselkantoor stappen.
Wat ik wel mis bij overschrijvingen zijn templates. bij KB kon ik een overschrijving opslaan zodat ik de volgende keer niet alle gegevens opnieuw moest invullen...
Keytradebank ! Alles gratis, redelijke intrestvoet op de zichtrekening, onlinebanking is een plezier, en snelheid is doenbaar, maar geen gratis visakaart.
Deutsche Bank zou de voorkeur genieten, mochten ze real time rekeninginformatie geven ipv de gratis mastercard & iets hogere rente dan Keytrade.
Dexia : Altijd tevreden over geweest, maar kost geld en geven amper of geen intrest.
Argenta : traag & geen intrest, wel gratis visakaart.
Conclusie : Keytradebank.
Deutsche Bank zou de voorkeur genieten, mochten ze real time rekeninginformatie geven ipv de gratis mastercard & iets hogere rente dan Keytrade.
Dexia : Altijd tevreden over geweest, maar kost geld en geven amper of geen intrest.
Argenta : traag & geen intrest, wel gratis visakaart.
Met de afbouw van mijn te dure KBC zichtrekening in het achterhoofd, heb ik sinds enkele maanden gratis zichtrekeningen geopend bij Argenta en Keytrade .
Met de ervaringen die ik intussen heb opgedaan, denk ik dat ik als hoofdzichtrekening zal kiezen voor :
Keytrade : wegens zeer vlug en efficiënte service.
Argenta : zal ik alleen houden voor de gratis visakaarten.
Met de ervaringen die ik intussen heb opgedaan, denk ik dat ik als hoofdzichtrekening zal kiezen voor :
Argenta : zal ik alleen houden voor de gratis visakaarten.
Inderdaadlouise schreef:
Vermits het Argenta online bankieren mij niet kan bekoren, ga ik een zichtrekening openen bij Keytradebank en hun systeem uitproberen.Gorge schreef: Keytradebank ! Alles gratis, redelijke intrestvoet op de zichtrekening, onlinebanking is een plezier, en snelheid is doenbaar, maar geen gratis visakaart.
Zo Keytrade onlinebanking inderdaad een plezier blijkt te zijn, dan zet ik al mijn betaalopdrachten over naar Keytrade.
Ik heb dan ook 2 bankkaarten en ga ervoor zorgen dat er op de twee zichtrekeningen voldoende geld staat zodat ik niet zonder cash geld kom te zitten als er met één van de 2 bankkaarten iets gebeurt.
-
- Full Member
- Contacteer:
ING is toch ook niet slecht?
Lijkt me ook volledig gratis of mis ik iets?
https://promo.ing.be/lionaccount/LionAc ... mpaign=CPC
Lijkt me ook volledig gratis of mis ik iets?
https://promo.ing.be/lionaccount/LionAc ... mpaign=CPC
Je mist het feit dat geld afhalen bij een niet ing-terminal (andere selfbank, banksys terminal) geld kost... nmnl 5cent
Niet alle loketverrichtingen zijn mogelijk ( lijkt me vooral lastig als je lion account je hoodfbank is.. hoe ga je een cheque innen? of een paar duizend euro afhalen voor een auto te kopen)
Voor de rest is het idd gratis
Niet alle loketverrichtingen zijn mogelijk ( lijkt me vooral lastig als je lion account je hoodfbank is.. hoe ga je een cheque innen? of een paar duizend euro afhalen voor een auto te kopen)
Voor de rest is het idd gratis
Laatst gewijzigd door Filip285 op 28 april 2009, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het valt me op dat er precies weinig fans zijn van KBC.
Ik heb mij zichtrekening daar vorig jaar opgezegd omdat ik 25 zou worden en ik liever een gratis bank wou.
Maar nu twijfel ik toch om terug te gaan want ik vind hun online systeem toch nog altijd het beste (tussen Deutsche Bank, Keytrade, Argenta en ING).
Ik heb mij zichtrekening daar vorig jaar opgezegd omdat ik 25 zou worden en ik liever een gratis bank wou.
Maar nu twijfel ik toch om terug te gaan want ik vind hun online systeem toch nog altijd het beste (tussen Deutsche Bank, Keytrade, Argenta en ING).
Mag ik je vragen welke functionaliteit je dan mist bij argenta keytrade ing? Of gaat em het om de snelheid van valuta aanpassingen en/of verichtingen (lijkt me toch ok bij key en ing)?
Zuiver esthetisch vind ik persoonlijk een belachelijke reden om terug te keren
Wat gebruiksvriendelijkheid betreft zie ik ook geen grote verschillen :p
Ben benieuwd naar je reden
Zuiver esthetisch vind ik persoonlijk een belachelijke reden om terug te keren

Ben benieuwd naar je reden

Zou ik ook wel willen weten, Argenta is misschien iets minder snel en handig, maar keytrade is echt de top.
Geld verdienen doe je door te werken.
Ik ben ook pas terug naar KBC ,was overgestapt naar db maar erger mij aan de traagheid van hun online systeem,hou enkel db voor titanium kaart,
bij kbc heb ik een kantoor waar ik of mijn man terecht kunnen als er iets gebeurt ,in mijn stad,en een compact rekening kost mij 22 euro,zoveel wil ik nu wel betalen,
liever dat ,dan mij te ergeren an db,
bij kbc heb ik een kantoor waar ik of mijn man terecht kunnen als er iets gebeurt ,in mijn stad,en een compact rekening kost mij 22 euro,zoveel wil ik nu wel betalen,
liever dat ,dan mij te ergeren an db,
Bedoel je dan de site zelf? Of de trage uitvoering van gedane verrichtingen?
@topic
Welke zichtrekening geniet mijn voorkeur
Persoonlijk verkies ik argenta (golden+) vanwege het feit dat er steeds een loket is met ruime openingsuren en zeer vriendelijke service hier. De gratis politiek heeft weinig tot geen kleine lettertjes
Ben ook zeer tevreden over mijn keytrade...maar als pure internetbank zie ik geen oplossing voor de zeer weinige loketverichtingen die onvermijdbaar zijn
.. wat moet je doen als je een grote som geld cash nodig hebt (om bijv een 2dehandswagen te kopen ofzo).. wat moet je doen als je cash geld wilt deponeren... wat moet je doen als je een cheque op je rekening wil zetten?
ik gebruik mijn kaart wel op 5cent/verrichting te ontvangen maar ik zou er niet mij enige rekening van kunnen maken
@topic
Welke zichtrekening geniet mijn voorkeur
Persoonlijk verkies ik argenta (golden+) vanwege het feit dat er steeds een loket is met ruime openingsuren en zeer vriendelijke service hier. De gratis politiek heeft weinig tot geen kleine lettertjes
Ben ook zeer tevreden over mijn keytrade...maar als pure internetbank zie ik geen oplossing voor de zeer weinige loketverichtingen die onvermijdbaar zijn
.. wat moet je doen als je een grote som geld cash nodig hebt (om bijv een 2dehandswagen te kopen ofzo).. wat moet je doen als je cash geld wilt deponeren... wat moet je doen als je een cheque op je rekening wil zetten?
ik gebruik mijn kaart wel op 5cent/verrichting te ontvangen maar ik zou er niet mij enige rekening van kunnen maken
@Filip
als je een uitvoering doet vb aankopen de vrijdag,dat zie je pas de dindag,db,op de verwerking pc
ga je in Sint-Niklaas in kantoor,sta je daar zo in een gang waar iedereen kan horen wat je er komt doen,of je moet een prive afspraak maken db,
daarom ook als ik een loket nodig heb en dat heb je soms dat ik hier bij ons in Lokeren KBC verkies boven andere,op gebied van genoeg kantoren,snelheid online,ea
als je een uitvoering doet vb aankopen de vrijdag,dat zie je pas de dindag,db,op de verwerking pc
ga je in Sint-Niklaas in kantoor,sta je daar zo in een gang waar iedereen kan horen wat je er komt doen,of je moet een prive afspraak maken db,
daarom ook als ik een loket nodig heb en dat heb je soms dat ik hier bij ons in Lokeren KBC verkies boven andere,op gebied van genoeg kantoren,snelheid online,ea