Welke zichtrekening geniet je voorkeur? (update 21-12-2011)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Welke zichtrekening geniet je voorkeur? (update 21-12-20
Ik ben momenteel klant bij Bnp Paribas Fortis. Ik word volgend jaar 25 en ben nu al eens aant het rondkijken naar een goedkopere bank.
Ik ben ook klant bij Deutsche Bank (voornamelijk voor mijn kredietkaart).
Ik ben echter niet 100% tevreden over DB. Ik merk dat het zeer lang (= dag of 2) duurt (veel langer dan BNP F) vooraleer geld verplaatst wordt. Bvb van Spaarrek naar zichtrek of van zichtrek naar een andere zichtrek.
Om die reden wens ik DB niet als mijn enigste bank en blijf ik klant bij BNP F.
Ik zie dat Keytrade bank zeer aantrekkelijk is. Hoe is het gesteld met de snelheid van geldoverdrachten? (Hoelang duurt het bvb om een bedrag te verzetten van spaarrek naar zichtrek of omgekeerd?)
Wat doe je als je geld wilt storten op je rekening?
Wat doe je als je contact nodig hebt met je bank? Bvb als je een nieuw bakje voor e-banking nodig hebt. Hoelang duurt het dan vooraleer je een nieuw bakje hebt?
Wat zijn persoonlijk de nadelen die je ervaart bij Keytrade Bank?
Thx
Ik ben echter niet 100% tevreden over DB. Ik merk dat het zeer lang (= dag of 2) duurt (veel langer dan BNP F) vooraleer geld verplaatst wordt. Bvb van Spaarrek naar zichtrek of van zichtrek naar een andere zichtrek.
Ik zie dat Keytrade bank zeer aantrekkelijk is. Hoe is het gesteld met de snelheid van geldoverdrachten? (Hoelang duurt het bvb om een bedrag te verzetten van spaarrek naar zichtrek of omgekeerd?)
Wat doe je als je contact nodig hebt met je bank? Bvb als je een nieuw bakje voor e-banking nodig hebt. Hoelang duurt het dan vooraleer je een nieuw bakje hebt?
Thx
beste, op al deze vragen krijg je een antwoord als je er een rekening opent. Kost niks, maar je moet wel even uit bed komen!
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
De tijd dat het duurt voor een verrichting verschijnt is niet zo belangrijk. Je moet naar de valutadatum kijken, want die is van belang.
Keytrade is een internetbank, dus daar kan je niet naartoe om b.v. baar geld op je rekening te zetten. Hun klantendienst is bereikbaar per mail en functioneert vlot en goed.
Mijn ervaring met Deutsche Bank is goed en ik heb tot nog toe geen probleem ondervonden met "valuta"-datum. Hun personeel is competent en klantvriendelijk.
Verdere details over de voordelen van deze 2 banken kan je op deze site zelf opzoeken.
Keytrade is een internetbank, dus daar kan je niet naartoe om b.v. baar geld op je rekening te zetten. Hun klantendienst is bereikbaar per mail en functioneert vlot en goed.
Mijn ervaring met Deutsche Bank is goed en ik heb tot nog toe geen probleem ondervonden met "valuta"-datum. Hun personeel is competent en klantvriendelijk.
Verdere details over de voordelen van deze 2 banken kan je op deze site zelf opzoeken.
Voor mij een ING Lion Account:
De voordelen van een grootbank(genoeg kantoren, ik gebruik die wel niet zoveel maar als je eens cash geld wil storten is het toch een stuk handiger dan bv. Keytrade of DB denk ik).
met die van de internetbanken(gratis, degelijk on-line systeem, een min-of-meer degelijke rentes op spaargeld.
De voordelen van een grootbank(genoeg kantoren, ik gebruik die wel niet zoveel maar als je eens cash geld wil storten is het toch een stuk handiger dan bv. Keytrade of DB denk ik).
met die van de internetbanken(gratis, degelijk on-line systeem, een min-of-meer degelijke rentes op spaargeld.
Momenteel nog een zichtrekening bij VDK Spaarbank omdat mijn leningen daar aan gekoppeld zijn, mijn vrouw en ik hebben elk een debetkaart en dat kost ons jaarlijks 40 euro in totaal, en dat terwijl er verschillende gratis zichtrekeningen zijn incl kaarten. Mijn spaargeld heb ik begin dit jaar overgezet van VDK naar Rabobank, serieus verschil. Nu zit ik enkel nog met die kaarten bij VDK verveeld, mss moet ik die 2 kaarten opzeggen en vb bij Keytrade een zichtrekening openen met 2 gratis kaarten en geregeld wat van de VDK zichtrekening naar daar storten. Of iemand nog een ander idee ?
Gratis kaarten en rekeningen met dienstverlening vindt je nog bij Argenta, bij Keytrade of Rabo loopt het allemaal online.Stofke schreef: Of iemand nog een ander idee ?
Nadeel is wel dat je voorlopig enkel in je eigen Argenta-kantoor terecht kan.
Dan zou Keytrade wss de beste oplossing zijn want Rabo heeft geen bankkaarten.
Ben vanmiddag bij Argenta kantoor Gitschotellei Berchem geweest om zichtrekening voor mijn meerderjarige dochter te openen. Volgens de loketbediende kon ze enkel zichtrekening openen indien geld van een andere bankrekening getransfereerd werd. Moderator: Gelieve deze voorwaarden nogmaals te checken met hoofdkantoor argenta en te vermelden bij (+) van "Zichtrekeningen vergelijken" Eventueel aan te passen indien hoofdkantoor antwoord dat "lokale kantoorhouder" deze beslissing kan nemen. Spijtig voor Argenta als ze zodoende jonge personen die in Belgie beginnen te werken uitsluiten .... vooral ivm hun ARPE pensioenspaarfonds ...Gratis kaarten en rekeningen met dienstverlening vindt je nog bij Argenta, ... Nadeel is wel dat je voorlopig enkel in je eigen Argenta-kantoor terecht kan.
Er zijn de officiele tarieven, en die zijn bij de grootbanken meestal duur. Maar, ik betaal bij mijn grootbank al jaren 0.00 € voor mijn zichtrekening, maar, uiteraard verdiend de bank goed aan mij door, beleggingen en spaarproducten en verzekeringen.
Je moet keihard onderhandelen met je bank, als je niets vraagt/eist krijg je niets, en ik ben een keiharde onderhandelaar, ik pluis alles uit, en dat weten ze bij de bank ook, en ik vraag op alles korting of wil het gratis, en geloof me, dikwijls lukt het !
Ik wijs hen op de voordelen van een concurrerend product bij een andere bank, ook qua prijszetting, en mijn onderhandelen heeft me al vele € bespaart !
Je moet keihard onderhandelen met je bank, als je niets vraagt/eist krijg je niets, en ik ben een keiharde onderhandelaar, ik pluis alles uit, en dat weten ze bij de bank ook, en ik vraag op alles korting of wil het gratis, en geloof me, dikwijls lukt het !
Ik wijs hen op de voordelen van een concurrerend product bij een andere bank, ook qua prijszetting, en mijn onderhandelen heeft me al vele € bespaart !
kamau schreef:Ben vanmiddag bij Argenta kantoor Gitschotellei Berchem geweest om zichtrekening voor mijn meerderjarige dochter te openen. Volgens de loketbediende kon ze enkel zichtrekening openen indien geld van een andere bankrekening getransfereerd werd. Moderator: Gelieve deze voorwaarden nogmaals te checken met hoofdkantoor argenta en te vermelden bij (+) van "Zichtrekeningen vergelijken" Eventueel aan te passen indien hoofdkantoor antwoord dat "lokale kantoorhouder" deze beslissing kan nemen. Spijtig voor Argenta als ze zodoende jonge personen die in Belgie beginnen te werken uitsluiten .... vooral ivm hun ARPE pensioenspaarfonds ...Gratis kaarten en rekeningen met dienstverlening vindt je nog bij Argenta, ... Nadeel is wel dat je voorlopig enkel in je eigen Argenta-kantoor terecht kan.
Omdat uw dochter niet ZELF de rekening geopend heeft, is het een opening op "afstand" en dan zijn ze inderdaad verplicht om als eerste storting te eisen dat het geld van een andere rekening van uw dochter komt.
Anders wordt Argenta zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer zwaar gesanktioneerd.
Argenta heeft correct gehandeld, eventueel hadden ze kunnen eisen dat uw dochter zelf moest komen om de rekening te openen.
Sorry, Mijn dochterlief was erbij om zelf de rekening te openen ... ze kreeg GEEN kans !!! Die bediende was kort en krachtig: Wij openen enkel een girorekening indien geld getransfereerd van andere bank .... tja als papa dan NIET verder aandringt en hem bedankt ...
Laat ons niet naief zijn.
Argenta biedt een gratis zichtrekening om je binnen te lokken, daarna is het uiteraard de bedoeling dat je met alles bij Argenta komt spaargeld, beleggingen + verzekeringen.
Klanten die alleen een gratis zichtrekening openen bij Argenta, en met de rest bij de concurrentie blijven, daar draait Argenta verlies op, en dat is niet de bedoeling.
Ken je het gezegde:
Een klein visje werpen, om een snoek te vangen !
Argenta biedt een gratis zichtrekening om je binnen te lokken, daarna is het uiteraard de bedoeling dat je met alles bij Argenta komt spaargeld, beleggingen + verzekeringen.
Klanten die alleen een gratis zichtrekening openen bij Argenta, en met de rest bij de concurrentie blijven, daar draait Argenta verlies op, en dat is niet de bedoeling.
Ken je het gezegde:
Een klein visje werpen, om een snoek te vangen !
Argenta geeft een gratis zichtrekening onder voorwaarden, deze voorwaarden vermelden bij (+) Zichtrekeningen vergelijken, zou tegenover de lezers vollediger zijn kwestie info. Momenteel geeft Zichtrekening vergelijken een beetje de indruk dat Argenta ....
Welke heb je dan uiteindelijk genomen?ximie schreef:Ik ben momenteel klant bij Bnp Paribas Fortis. Ik word volgend jaar 25 en ben nu al eens aant het rondkijken naar een goedkopere bank.
Thx
Ik word binnen paar maanden ook 25 en dan wordt plots alles duurder bij BNP. Tijd voor iets anders.
Iemand ervaringen met Landbouwkrediet?
Zij hebben precies ook wel interessante pakketten, maar vind over hun bitter weinig terug op het forum.
Ik weet ook wel dat Keytrade = Groep Landbouwkrediet, maar zij hebben blijkbaar ongeveer dezelfde formules en toch loopt iedereen naar Keytrade.
Zij hebben precies ook wel interessante pakketten, maar vind over hun bitter weinig terug op het forum.
Ik weet ook wel dat Keytrade = Groep Landbouwkrediet, maar zij hebben blijkbaar ongeveer dezelfde formules en toch loopt iedereen naar Keytrade.