Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Beste,
Ik heb voor de ogenblik een berlingo diezel euro 4, dus Antwerpen is vanaf 2020 verboden gebied, ten zij u betaald, dan mag u wel vervuilen, daar aan ziet u dat het allemaal een geldklopperij is.
Mijn berlingo heeft maar 58.000 km, en is zeker niet versleten. Door wij met pensioen zijn, gaan we elk jaar geen nieuwe wagen gaan kopen, van dit ( dik pensioen ) kan dat er niet af, dus zouden we wel graag wat tijd mee rijden. We doen maar 4000 a 5000 per jaar.
Maar zonder wagen zit u vast, openbaar vervoer is geen optie.
Kleine wagen ook niet, aanhangwagen !
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
De regering heeft een voordeel van 4000 euro afgeschaft tegen 2020 voor de aankoop van een elektrische wagen
Reden is simpel: Ze willen geen 2de Freya debacle aangezien elektrische wagens in 2020 goedkoper op de markt gaan komen.
Reden is simpel: Ze willen geen 2de Freya debacle aangezien elektrische wagens in 2020 goedkoper op de markt gaan komen.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Dit gaat voor meer op dan auto's. Uitfaseren van bezit (of collectiviseren) en enkel nog betalen voor gebruik of een service:
- De luchthaven van Eindhoven betaald Philips voor de service 'licht' ipv dat ze lampen kopen en elektriciteitsfacturen betalen (plots gaan lampen dan wel lang mee).
- Appartementen met gemeenschappelijke wasmachines in het washok in de kelder... dit kan ook verder gaan naar minder gebruikte dingen in huis of tuin (grasmachine?).
- Je kan dit zo ver drijven als je wil maar dan lurkt het communistische beest om de hoek
- Komen de mensen genoeg overeen om dingen met elkaar te delen
- Maakt dit effectief alles efficiënter of goedkoper? Als ik een grasmaaier moet delen met mijn sloddervos buurman die nergens zorg voor kan dragen? ALs iets kapot gaat wie komt de spullen maken? Toch weer diezelfde kerel die daar kaas van heeft gegeten in de wijk of moeten we nu een technieker laten komen aan 70 euro per uur?
- Over gedeelde spullen bestaat geen (veel minder) persoonlijke verantwoordelijkheid: afval dumpen op straat, washok in de kelder netjes achterlaten, ooit een keuken in een studentenflat gezien? Blij dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn keuken...
Heel fijn als pendel vervoer naar het werk en inderdaad DE oplossing voor het fileprobleem. Dit itt treineninfrastructuur wat veel te duur is per reizigerskilometer en bussen die te traag zijn wegens om de 800m halte stop.
Mijn auto voor weekend en vrije tijds activiteiten echter... Kinderstoeltjes, boodschappen en allerhande dingen. Wie van jullie heeft niet standaard spullen in zijn auto liggen die je af en toe eens nodig hebt (bvb die kinder stoeltjes, gereedschapsbak...). Deel auto's met andere passagiers die onderweg opstappen maken alles heel moeilijk te organiseren en alle spontaan gebruik wordt enorm moeilijk, stap je uit moet je alles meezeulen.
Een doorsnee mens steigert bij die gedachte om deze 'luxe' (is dit in een luxe? ondertussen courant in half de wereld) te moeten afgeven - mijn auto mijn vrijheid, weet je wel.
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Eerder dit jaar zag ik een uitzending van VPRO Tegenlicht op Nederland, die ging over de auto's en het transport in het algemeen van de toekomst.
Een heel interessante aflevering, die je nog online kan bekijken : https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... robot.html
Een heel interessante aflevering, die je nog online kan bekijken : https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... robot.html
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Persoonlijk denk ik niet dat een model waarin mensen 1 auto (of plak een willekeur voorwerp dat niet strikt persoonlijk hoeft te zijn) tegelijk bezitten de oplossing is (communisme is een zeer mooi voorbeeld waarom dit niet kan werken).
Wel indien een bedrijf (of een bepaalde privé entiteit) de auto blijft bezitten en dus zoals in geval van Philips, zich zorgen maakt over de kwaliteit en rendabiliteit van dergelijke onderneming. Dan zou een overmatig of niet gereglementeerd gebruik naar de beëindiging van dergelijk overeenkomst leiden. Met eventuele boetes en vergoedingen tot gevolg.
Het zou zo ver moeten gaan als dit economisch rendabel blijft en mensen daar zin en interesse in hebben. Voorbeeld van auto gaat het hoogstwaarschijnlijk eerst het leven in in de grote steden waar veel mensen in dezelfde richting of naar dezelfde plaats moeten.
Ik geloof dat zulk systeem iets is dat pas binnen volgende decenia populair gaat worden gezien de hedendaagse jeugd en haar digitale (smartphone) vaardigheden die de tocht naar goedkopere en meer efficiënte oplossingen mogelijk zal maken. Verder is het streven naar rijbewijs en autobezit in de jeugd van tegenwoordig veel minder uitgesproken dan vroeger. Leven is de stad is a la mode. Voor city trips bestaan er goedkope vliegverbindingen.
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Magnette weet het !
https://www.hln.be/auto/alle-660-000-be ... ~a831fcce/
https://www.hln.be/auto/alle-660-000-be ... ~a831fcce/
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
In Frankrijk is er een kleine firma die uw auto ombouwt naar elektrische wagen. Daar zit mss. nog toekomst in omdat verschillende euro 4 en 5 nog bijlange niet versleten zijn
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Daar geloof ik niks van (ik geloof u wel maar zal niet werken)
Concept van elektrische auto is helemaal anders dan een fossiele
Carosserie, bodemplaat, etc...
En wie wil er nu van zijn "oude" wagen een elektrische maken? Mensen willen juist zoveel mogelijk besparen.
Tenzij ze het voor minder dan 1000 euro doen !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Als ik me niet vergis bouwen ze maar een paar modellen om.. en zijn ze nu vooral bezig met de Renault Twingo II.
Het zou een mooie uitkomst zijn... Er zit misschien nog toekomst in die industrietak.
https://www.vroom.be/nl/nieuws/renault- ... -uur-22088
https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mo ... ische-auto
Het zou een mooie uitkomst zijn... Er zit misschien nog toekomst in die industrietak.
https://www.vroom.be/nl/nieuws/renault- ... -uur-22088
https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mo ... ische-auto
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
https://www.kreiselelectric.com/en/
Deze doen ook een volledige ombouw van bestaande modellen tot (race) elektrische modellen. Weliswaar enkel voor de kapitaalkrachtigen onder ons, maar de resultaten zijn dan ook verbluffend.
https://www.kreiselelectric.com/en/proj ... -panamera/
Deze doen ook een volledige ombouw van bestaande modellen tot (race) elektrische modellen. Weliswaar enkel voor de kapitaalkrachtigen onder ons, maar de resultaten zijn dan ook verbluffend.
https://www.kreiselelectric.com/en/proj ... -panamera/
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Ze zouden beter bestaande wagens ombouwen naar CNG installaties om op groen gas te rijden. Veel milieuvriendelijker en realistischer dan verontreinigde batterijen. En we zijn ineens een stap dichter tegen de klimaatambities van 2030.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Niet zo milieuvriendelijk als CNG en minder compatibel toekomstgericht met groen gas
LPG is wel milieuvriendelijker dan diesel of benzine
https://www.pitpointcleanfuels.com/be/n ... pg-en-cng/
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
zoals ik eerder al zei, àlles wat uit de aarde komt, dus ook lpg en cng (aardgas), geeft bij verbranding zijn co2 af.
Er hangt een koepel rond de aarde van CO2 en methaangas, dewelke ervoor zorgt dat de warmte eronder zich ophoopt en niet wegkan.
Langzaamaan worden wij hier gestoofd.
Neem de fiets en laat je wagen staan aub
Er hangt een koepel rond de aarde van CO2 en methaangas, dewelke ervoor zorgt dat de warmte eronder zich ophoopt en niet wegkan.
Langzaamaan worden wij hier gestoofd.
Neem de fiets en laat je wagen staan aub