Zichtrekeningen vergelijken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Zichtrekeningen vergelijken
Als je op de + klikt staat de voorwaarde er nu ook al hoor, maar als ik de uitgebreide module invul en als gemiddeld saldo op de zichtrekening 10000 euro invul, dan is Citi zelfs verdwenen uit de rangschikking. Er zit dus duidelijk een fout in de calculator.Stier schreef: Misschien zou het interessant zijn om bij de zichtrekeningen waar een korting mogelijk is het '+'-ke in het groen te zetten ? Met een mouse-over kan je dan weergeven "Korting mogelijk onder voorwaarden" of iets dergelijks.
zoals reeds gezegd, bij mij staat citi er wel in als ik 10.000 euro invoerAls je op de + klikt staat de voorwaarde er nu ook al hoor, maar als ik de uitgebreide module invul en als gemiddeld saldo op de zichtrekening 10000 euro invul, dan is Citi zelfs verdwenen uit de rangschikking. Er zit dus duidelijk een fout in de calculator.
kan je eens doorgeven wat je exact invoert? dan kan iedereen het controleren
Ik vul in:
63 jaar
1 betaalkaart
1 creditkaart
5 cash afhalingen aan andere automaat
250 betalingen met betaalkaart
5 protonopladingen
250 online overschrijvingen
3 domiciliëringen
Uittreksels uitprinten via PC
PC banking
Gemiddeld saldo: 10000 euro (ik geef het daar in alhoewel ik dat geld op een spaarrekening heb staan, is OK qua voorwaarde)
De rest op 0 of nee
Normaal zou ik dan Citi moeten zien staan met -0,17 euro, dus in het koppeloton.
63 jaar
1 betaalkaart
1 creditkaart
5 cash afhalingen aan andere automaat
250 betalingen met betaalkaart
5 protonopladingen
250 online overschrijvingen
3 domiciliëringen
Uittreksels uitprinten via PC
PC banking
Gemiddeld saldo: 10000 euro (ik geef het daar in alhoewel ik dat geld op een spaarrekening heb staan, is OK qua voorwaarde)
De rest op 0 of nee
Normaal zou ik dan Citi moeten zien staan met -0,17 euro, dus in het koppeloton.
Ik heb eens de gegevens van Nete ingevuld en bij verschijnt er ook geen Citi. Bij mijn persoonlijke gegevens wel (en kost de citi effectief 0 euro volgens het overzicht). Ik heb dan eens een voor een nagegaan bij welke optie de rekeningen van citi eruit valt en dat blijkt het aanvinken van de optie "uitreksels uitprinten via pc". Als je deze optie niet aanvinkt staat citi dus wel tussen de lijst.
dat klopt inderdaad maarten
kan je bij citibank uittreksels afdrukken via pc? op hun website is daar geen enkele vermelding over
kan je bij citibank uittreksels afdrukken via pc? op hun website is daar geen enkele vermelding over
Bij BNP Paribas Fortis Service Pack staat (correct) vermeld dat de jaarlijkse kost voor mezelf (één enkele bank- & kredietkaart) 69 euro bedraagt (ofte 5,75 euro per maand).
Tot daar OK.
Maar wat niet vermeld wordt is
- dat je éénmaal jaarlijks een bonus ontvangt afhankelijk van de bank produkten die je hebt (in mijn geval gaat het om 15 euro die de bank begin januari van het volgende jaar terugbetaalt)
- dat je maandelijks (11 keer per jaar) een brochure met o.a. kortingsbonnen ontvangt. Ter info: de laatst ontvangen brochure bevatte volgende kortingsbonnen (de andere voordelen, zoals verminderde inkomprijzen voor manifestaties heb ik niet overgenomen): 15% bij ZEB, 10% op een reeks friteuzes bij Selexion, 20% op het gamma van Greeneco, 10% op alles bij Home Market, 2,50 euro bij tankbeurt Octa+
Tot daar OK.
Maar wat niet vermeld wordt is
- dat je éénmaal jaarlijks een bonus ontvangt afhankelijk van de bank produkten die je hebt (in mijn geval gaat het om 15 euro die de bank begin januari van het volgende jaar terugbetaalt)
- dat je maandelijks (11 keer per jaar) een brochure met o.a. kortingsbonnen ontvangt. Ter info: de laatst ontvangen brochure bevatte volgende kortingsbonnen (de andere voordelen, zoals verminderde inkomprijzen voor manifestaties heb ik niet overgenomen): 15% bij ZEB, 10% op een reeks friteuzes bij Selexion, 20% op het gamma van Greeneco, 10% op alles bij Home Market, 2,50 euro bij tankbeurt Octa+
Zoals eerder al gemeld is het onmogelijk om alles in zo'n simulator op te nemen, deze site is geen professionele site maar desondanks heb ik hier al veel opgestoken ook van die simulator, met dank aan de webmaster en eventuele medewerkers.
Voordelen verbonden aan extra voorwaarden kunnen dan verborgen worden onder de '+' toets (voorstel stier) maar zelfs daar horen kortingsbons volgens mij niet thuis.
Voordelen verbonden aan extra voorwaarden kunnen dan verborgen worden onder de '+' toets (voorstel stier) maar zelfs daar horen kortingsbons volgens mij niet thuis.
BNP fortis service pack is aangepast. Kortingen gaan we niet vermelden.
wat ontbreekt er nog? wat moet er nog beter?
auw auw, dat doet pijn PeetPeet schreef:deze site is geen professionele site

Is alvast zo niet bedoeld, integendeel heb van de inhoud al veel opgestoken. Bedoelde alleen maar dat deze site niet beroepshalve wordt onderhouden (denk ik toch) maar in de vrije tijd van de initiatiefnemer(s).webmaster schreef:BNP fortis service pack is aangepast. Kortingen gaan we niet vermelden.
auw auw, dat doet pijn PeetPeet schreef:deze site is geen professionele site![]()
Nogmaals een pluim voor deze site.

Bedankt voor de complimentjes
voor mij is spaargids een fulltime job, sinds 2009. Combineren met een vaste job was niet meer mogelijk, dat was een hel geworden
De andere medewerkers (ontwikkelaars, moderator, ...) zijn niet fulltime met spaargids bezig
voor mij is spaargids een fulltime job, sinds 2009. Combineren met een vaste job was niet meer mogelijk, dat was een hel geworden
De andere medewerkers (ontwikkelaars, moderator, ...) zijn niet fulltime met spaargids bezig
Spaargids is een prima site, zit echt wel professioneel in elkaar.
Maar ik begrijp niet goed dat hier iemand een foutje meldt bij Fortis en hop, direct een berichtje: wordt (of is) aangepast.
Maar de foutjes (printen uittreksels thuis aanvinken zwiert de bank uit de resultaten) bij Citibank: lijkt erop dat je zelf maar slim genoeg moet zijn om dat niet te selecteren. Niks melding van "wordt aangepast" of zo.
En nog eens: ik heb geen aandelen bij Citi, de zichtrekening wordt hier nauwelijks gebruikt, ik wel enkel fouten melden. Ik zou dan ook appreciëren mochten ze gecorrigeerd worden.
Maar ik begrijp niet goed dat hier iemand een foutje meldt bij Fortis en hop, direct een berichtje: wordt (of is) aangepast.
Maar de foutjes (printen uittreksels thuis aanvinken zwiert de bank uit de resultaten) bij Citibank: lijkt erop dat je zelf maar slim genoeg moet zijn om dat niet te selecteren. Niks melding van "wordt aangepast" of zo.
En nog eens: ik heb geen aandelen bij Citi, de zichtrekening wordt hier nauwelijks gebruikt, ik wel enkel fouten melden. Ik zou dan ook appreciëren mochten ze gecorrigeerd worden.
Nete schreef:Spaargids is een prima site, zit echt wel professioneel in elkaar.
Ik heb ook even de test gedaan, blijkt dat ik met wat ik momenteel heb, niet beter kan zitten. Voor de zichtrekening gecombineerd met een kredietkaart bij DB(max), voor zichtrekening/bankkaart en deel effectenrekening bij Keytrade, voor effectenrekening met combinatie zicht en spaar bij Fortuneo. Binck en Lynx vind ik maar niets omdat ze geen zicht/spaarrekening hebben aangekoppeld.
@Nete : dat aanvinken speelt ook een rol bij DB. Inderdaad raar als je het niet aanvinkt vallen ze uit de boot, je zou dat toch als een supplementair voordeel moeten beschouwen : het gratis toezenden van rekeninguittreksels naar je (verblijf!)-adres.
De tool is zeker interessant voor mensen die van niets op de hoogte zijn. Binnen de kortste keren kan je zien hoeveel je elk jaar verliest door bij de huidige bank te blijven. De kleine foutjes die er nog inzitten zullen in de toekomst wel verholpen worden.
Wel fijn dat je van zo een site kan leven...
Vandaag nog eens de test gedaan en blijkbaar is het voor DB opgelost.
Een reden waarom BMPBTop er niet bij vermeld staat ?
Is de BMPBTop rekening kosteloos? (digipass, zichtrekening,..)
A : Een BMPBTop klant geniet van speciale voorwaarden. Er zijn geen kosten verbonden aan het beheer of afsluiten van deze rekening. De digipass, zichtrekening en het online bankieren « PaschiWeb » zijn gratis.
Een reden waarom BMPBTop er niet bij vermeld staat ?
Is de BMPBTop rekening kosteloos? (digipass, zichtrekening,..)
A : Een BMPBTop klant geniet van speciale voorwaarden. Er zijn geen kosten verbonden aan het beheer of afsluiten van deze rekening. De digipass, zichtrekening en het online bankieren « PaschiWeb » zijn gratis.
wist ik dus niet, een uit de hand gelopen hobby dus, moet toch plezant zijn om van je hobby je job te maken ...webmaster schreef:Bedankt voor de complimentjes

Ben zelf wel niet zoveel met geld bezig, integendeel mijn motto is altijd geweest 'ik leef niet om te werken maar werk om te leven' of beter gezegd 'heb gewerkt om te leven' want pas op pensioen en had in begin augustus wat pensioenfondsen verkocht en kwam zodoende op deze site terecht. Sindsdien ben ik wel wat meer met mijn centjes bezig merk ik nu

en raadpleeg ik dus geregeld deze calculator.
hallo nete,
In plaats van te klagen, gelieve op mijn vraag te beantwoorden (zie paar berichten terug): "kan je bij citibank uittreksels afdrukken via pc? op hun website is daar geen enkele vermelding over"
zodra we hier duidelijkheid over hebben passen we de tool onmiddellijk aan
In plaats van te klagen, gelieve op mijn vraag te beantwoorden (zie paar berichten terug): "kan je bij citibank uittreksels afdrukken via pc? op hun website is daar geen enkele vermelding over"
zodra we hier duidelijkheid over hebben passen we de tool onmiddellijk aan