Zoek de fout: tracker goud euro hedged
TIP
Re: Zoek de fout: tracker goud euro hedged
Hopelijk heb je geen namaakbaren bij J.P. Morgan
http://goudhub.com/honderden-frauduleuz ... -jpmorgan/
Barryke schreef: ↑26 augustus 2020, 22:29'k Zal ne keer bellen morgen.Spruitekop schreef: ↑26 augustus 2020, 22:12 Vraag dan maar de nummers op van uw 'goudklompjes' als je er in belegt.![]()
Ik koop normaal enkel ETF's en geen synthetische trackers omdat ik mij zeer bewust ben van het tegenpartijrisico. Hier ben ik er gerust in omdat er fysiek goud aanwezig is als onderpand.
"The Invesco Physical Gold ETC uses investments into its product to buy physical gold bars, which are stored in the London vaults of J.P. Morgan Chase Bank.
The fund uses a ‘swing bar' method where it will hold gold bars of at least the full value invested. It aims to provide the performance of the gold price, not including its fixed fee."
Hopelijk heb je geen namaakbaren bij J.P Morgan...
On topic
Waarom verwacht je hetzelfde resultaat van een euro-hedged etc en een niet euro-hedged etc? Waarom zou je dan betalen voor die hedge?
De tweede wordt door Morningstar voor jou omgezet in euro. Het is misschien minder verwarrend als je naar EGLN kijkt. Dat is dezelfde als jouw tweede link maar die noteert meteen in euro (zonder hedge). Die heb ik.Barryke schreef: ↑26 augustus 2020, 17:47 Die tweede noteert toch in dollar, dus als de dollar dan sterk is of niet, dat heeft toch geen invloed op het resultaat.
En de eerste is hedged naar euro, dus de waarde van uw tracker stijgt of daalt niet door een stijging of daling van de dollar.
Exact zoals bij de tweede dus toch?
Waarom verwacht je hetzelfde resultaat van een euro-hedged etc en een niet euro-hedged etc? Waarom zou je dan betalen voor die hedge?
De belegger raadt deze tracker aan: WisdomTree Physical Gold (EUR) | PHAU
Mijn bank verhandelt die echter niet.
Mijn bank verhandelt die echter niet.
JW1, dat is het inderdaad denk ik, Morningstar zet dat resultaat om in euro lijkt me. JW1, EGLN is trouwens ook diegene die ik al in portefeuille heb.JW1 schreef: ↑27 augustus 2020, 09:36 On topic![]()
De tweede wordt door Morningstar voor jou omgezet in euro. Het is misschien minder verwarrend als je naar EGLN kijkt. Dat is dezelfde als jouw tweede link maar die noteert meteen in euro (zonder hedge). Die heb ik.Barryke schreef: ↑26 augustus 2020, 17:47 Die tweede noteert toch in dollar, dus als de dollar dan sterk is of niet, dat heeft toch geen invloed op het resultaat.
En de eerste is hedged naar euro, dus de waarde van uw tracker stijgt of daalt niet door een stijging of daling van de dollar.
Exact zoals bij de tweede dus toch?
Ik verwachtte hetzelfde resultaat bij een goudtracker die in dollar noteert als een euro hedged goudtracker die in euro noteert. Ik zou graag hebben dat mijn tracker in euro stabiel blijft wanneer goud stabiel blijft en de dollar zakt met 1%. EGLN zou in dit geval dalen met 1%.
Bedankt voor uw uitleg JW1. En ook bedankt aan zij die denken dat papieren goud op een dag waardeloos zal zijn. We zullen zien. Bij mijn weten nog nooit gebeurd. Wordt vervolgd.