Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Nou, van Keytrade weet ik het niet, maar als ik bij mijn bank(en) online een opdracht verwijder krijg ik daar een bevestiging van en die kan ik blijven zien, met datum en uur.
Nog uit te voeren opdrachten kan ik eveneens zien.
Lopende transacties eveneens.
Enz.
Al deze verrichtingen/toekomstige en verleden opdrachten staan in mijn account.
Deze kan ik ook nog eens als pdf downloaden en extern opslaan (je weet maar nooit).
Een online systeem dat ik niet zelf kan opvolgen zou ik allerminst vertrouwen en links laten liggen.
Nog uit te voeren opdrachten kan ik eveneens zien.
Lopende transacties eveneens.
Enz.
Al deze verrichtingen/toekomstige en verleden opdrachten staan in mijn account.
Deze kan ik ook nog eens als pdf downloaden en extern opslaan (je weet maar nooit).
Een online systeem dat ik niet zelf kan opvolgen zou ik allerminst vertrouwen en links laten liggen.
Als ze niet in je account te vinden zijn kan je steeds aan Keytrade vragen het bewijs van hun bewering te leveren.Waar vind je die bewijzen? Ik kan niet in het logboek van Keytrade.
(waarom krijg ik nu een déjà-vugevoel?)
Heb je nergens iets van een handelingsgeschiedenis of ordergeschiedenis? Of iets als 'geannuleerde doorlopende opdrachten' tout court? Of een SMS-bevestiging of zoiets? Ik denk maar luidop, ik ken het systeem van Keytrade (nog) niet (tot Rabobank mijn effecten overzet) 

En is dat geld bij Degiro al omgezet in trackers of niet ?
Want vind dat hier nu toch wel wreed veel gezever voor ocharme 100 euro, vooral als je die gewoon terug kan halen van bij De Giro...
Want vind dat hier nu toch wel wreed veel gezever voor ocharme 100 euro, vooral als je die gewoon terug kan halen van bij De Giro...
Tot zover het déjà-vugevoel.Want vind dat hier nu toch wel wreed veel gezever

Heb het bewijs opgevraagd via mail. We zullen zien.
Volgens mij hebben ze in mijn account gekeken, de rekeningnummers van mijn doorlopende opdrachten zijn plots allemaal verdwenen. Dus vermoed dat ze toch bezig zijn aan het onderzoeken.
Nee, dat heb je niet. Enkel je afschriften.Poldermol schreef: ↑24 juli 2017, 22:34 Heb je nergens iets van een handelingsgeschiedenis of ordergeschiedenis? Of iets als 'geannuleerde doorlopende opdrachten' tout court? Of een SMS-bevestiging of zoiets? Ik denk maar luidop, ik ken het systeem van Keytrade (nog) niet (tot Rabobank mijn effecten overzet)![]()
Nee, ik heb nog geen trackers gekocht. En het is inderdaad maar ocharme 100 euro. Daar gaat het ook niet om.
Het gaat om het systeem dat niet vlekkeloos werkt! Wat als jij ergens een betaalopdracht aan bv. je huisbaas, energieleverancier, ex wil stopzetten en die onterecht 1000 euro ontvangt? Ik neem aan dat je dit maar een fait-divers vindt?
Ik weet dat het merendeel het hier zever vindt, ik spreek met de hand op de borst dat dit realiteit is! En ja, het is mijn eigen rekening en ik kan het in no-time terug overschrijven maar daar gaat het niet om. Het gaat om systeemfouten bij Keytrade, als Keytrade dit zelf al niet gelooft dan moet ik misschien maar mijn conclusies trekken en veranderen van bank, want veiligheid is in dit geval serieus ondermaats.
De Belgische inlichtingendiensten zouden eens moeten ontkennen dat IS bestaat, wat dan??? Zelfde scenario! Als een klant vragen heeft bij bepaalde verrichtingen, dan vind ik het de taak van die bank om te onderzoeken wat er fout gelopen is!
Ik begrijp Kevva wel dat hij opklaring wil. Maar verdorie jongen, ge hebt toch véél pech de laatste tijd ze. Die internetaankoop enzo ook
Maar voor die internetaankoop is er een verklaring, er is menselijke tussenkomst die de combinatie maakt en op die manier het geld van de rekening kan halen zonder dat je op één of andere manier moet authoriseren.
Maar weet je, bij Keytrade zullen ergens in de kelder wel mongooltjes zitten die zich vergist hebben! I.p.v. te verwijderen zullen ze wel uitvoeren begrepen hebben.
problem solved, wat ben ik blij zeg

Je kan niet ontkennen dat het toeval wel heel groot is dat net de transactie die jij stopzet degene is die doorgegaan is.Kevva schreef: ↑24 juli 2017, 22:49
Ik weet dat het merendeel het hier zever vindt, ik spreek met de hand op de borst dat dit realiteit is! En ja, het is mijn eigen rekening en ik kan het in no-time terug overschrijven maar daar gaat het niet om. Het gaat om systeemfouten bij Keytrade, als Keytrade dit zelf al niet gelooft dan moet ik misschien maar mijn conclusies trekken en veranderen van bank, want veiligheid is in dit geval serieus ondermaats.
De Belgische inlichtingendiensten zouden eens moeten ontkennen dat IS bestaat, wat dan??? Zelfde scenario! Als een klant vragen heeft bij bepaalde verrichtingen, dan vind ik het de taak van die bank om te onderzoeken wat er fout gelopen is!
Zoals je bij je internetaankoop ook tot aan het einde gegaan bent en dan heel verbaasd was dat je die aankoop effectief gedaan had.
Zoals je ook een bod getekend had en er nadien toch nog terug vanaf wou.
Dus misschien eerst eens afwachten wat ze bij KT zeggen na onderzoek van de transactie ? Want je zit hier nu wel de bank én zijn medewerkers af te kraken maar de menselijke fout kan evengoed aan jouw kant liggen.
Je kan niet ontkennen dat het toeval wel heel groot is dat net de transactie die jij stopzet degene is die doorgegaan is.Kevva schreef: ↑24 juli 2017, 22:49
Zoals je bij je internetaankoop ook tot aan het einde gegaan bent en dan heel verbaasd was dat je die aankoop effectief gedaan had.
Zoals je ook een bod getekend had en er nadien toch nog terug vanaf wou.
Dus misschien eerst eens afwachten wat ze bij KT zeggen na onderzoek van de transactie ? Want je zit hier nu wel de bank én zijn medewerkers af te kraken maar de menselijke fout kan evengoed aan jouw kant liggen.
Grappig hoe volgens sommigen de fout hier wel bij de eindgebruiker *moet* liggen. "Die zal bij het stopzetten van de bestendige opdracht wel op een verkeerd knopje gedrukt hebben..." Dat keytrade in het verleden al veel harder geblunderd heeft is tenslotte al lang vergeten en vergeven...
Van een bank die bij alle klanten dagenlang alle transacties dubbel geregistreerd heeft (dus elke betaling 2 keer van de rekening gehouden heeft), kan je dit klein software foutje toch onmogelijk verwachten...? /s
Van een bank die bij alle klanten dagenlang alle transacties dubbel geregistreerd heeft (dus elke betaling 2 keer van de rekening gehouden heeft), kan je dit klein software foutje toch onmogelijk verwachten...? /s
Het betreft hier 1 bepaalde transactie bij 1 klant.ldwjr schreef: ↑25 juli 2017, 08:39 Grappig hoe volgens sommigen de fout hier wel bij de eindgebruiker *moet* liggen.
Ik geloof altijd in iemands onschuld tot het tegendeel bewezen is, zowel in die van TS als in die van KT.
Maar hier wordt KT door TS al op voorhand beschuldigd en de medewerkers bovendien zeer onrespectvol als "mongolen" bestempeld.
Het is spijtig dat als je raad op een forum vraagt er meteen met messen getrokken wordt en dat hier bij hoog en laag beweert wordt dat een computersysteem geen enkele fout kan maken en dat de fout dus maar bij de gebruiker zal liggen.
Die mensen mogen nog altijd privé een bericht sturen van hoe een gebruiker dan een fout kan maken in het verwijderen van een doorlopende opdracht.
Bij deze is de discussie hierbij gedaan, Keytrade onderzoekt de zaak momenteel want er is inderdaad wat fout gelopen!
Die mensen mogen nog altijd privé een bericht sturen van hoe een gebruiker dan een fout kan maken in het verwijderen van een doorlopende opdracht.
Bij deze is de discussie hierbij gedaan, Keytrade onderzoekt de zaak momenteel want er is inderdaad wat fout gelopen!
Bwa ik heb OOK SOMS PROBLEMEN bij een andere bank. IK wil een doorlopende opdracht activeren en al 2x geprobeerd. Staat ook op toekomstige betalingen maar het gaat gewoon niet van men rekening.
En dan zou de four bij mij liggen?
En dan zou de four bij mij liggen?