Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Zonnepannelen vs afbetalen lening

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: Zonnepannelen vs afbetalen lening

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 27 april 2020, 18:09

Tissik9 schreef: ↑27 april 2020, 09:24 Het is niet goed om meer te produceren dan je verbruikt. Want je krijgt geen vergoeding voor de te veel geproduceerde elektriciteit.
Dat is toch afhankelijk van de persoonlijke situatie?
Ik heb een installatie van 2011 en krijg voor iedere geproduceerde kWh 33 cent vergoeding.
In het begin hadden we 3.000 kWh overproductie dus dat leverde per jaar netto 990 € op.
Sinds 2015 is er een prosumententaks (bedraagt nu een 440 €). Maar die prosumententaks wordt niet berekend op het aantal
zonnepanelen noch op de productie van die panelen maar op het piekvermogen van de omvormer.
Indien mogelijk zet je dus beter een zo klein mogelijke omvormer (is lagere prosumententaks) met zoveel mogelijk panelen (is grotere productie.

Als je PV plaats moet je ook rekening houden met je toekomstig verbruik. Wij gebruiken de overproductie nu om onze BEV te laden (3.000 kWh is zo'n 20.000 km) aan de eigen laadpaal. Ondanks de prosumententaks is ons rendement door de BEV nog gestegen, nl. 2010 - 440 = 1570 € netto per jaar op de overproductie alleen al.
Lijkt me een mooie vergoeding waar je zelf niets voor moet doen en een mooi rendement op de investering.

Uiteraard kan je het volledige rendement pas berekenen na het beëindigen van de investering. Maar dat is toch voor iedere investering en belegging zo?

Maar inmiddels is het wel een veilige investering geworden. Na 5 jaar was de installatie afbetaald. De installatie maakt dus al vier jaar puur winst. Die winst kan wel verminderen maar nooit meer tot verlies leiden (wat ik niet kan zeggen van iedere investering die ik al gedaan heb). De GSC lopen nog 9 jaar en de vergoeding voor de BEV nog bijna vier jaar.

Ik heb er ook nauwelijks eigen kapitaal moeten insteken. Geplaatst met een fiscaal aftrekbare lening.
Het kapitaal heb ik dus ook nog eens kunnen herinvesteren.

Mij zul je dus weinig negatiefs horen zeggen over zonnepanelen, ondanks de steeds wijzigende maatregelen.

Je kan nu wel zeggen dat niet iedereen van die voordelen kan genieten. Ook juist. Maar ook dat geldt weer voor iedere investering. Op het juiste tijdstip instappen en tijdig uitstappen. :)

scelle
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer scelle
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door scelle » 27 april 2020, 18:52

Denk niet dat een forum veel heeft aan iemand zoals u met zo een opmerking.
Maar goed nieuws, is de laatste reactie die ik geef over uw opmerkingen :-) Dag :-)

Tissik9
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Tissik9
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tissik9 » 28 april 2020, 15:44

Jefdewit schreef: ↑27 april 2020, 18:09
Tissik9 schreef: ↑27 april 2020, 09:24 Het is niet goed om meer te produceren dan je verbruikt. Want je krijgt geen vergoeding voor de te veel geproduceerde elektriciteit.
Dat is toch afhankelijk van de persoonlijke situatie?
Ik heb een installatie van 2011 en krijg voor iedere geproduceerde kWh 33 cent vergoeding.
In het begin hadden we 3.000 kWh overproductie dus dat leverde per jaar netto 990 € op.
Sinds 2015 is er een prosumententaks (bedraagt nu een 440 €). Maar die prosumententaks wordt niet berekend op het aantal
zonnepanelen noch op de productie van die panelen maar op het piekvermogen van de omvormer.
Indien mogelijk zet je dus beter een zo klein mogelijke omvormer (is lagere prosumententaks) met zoveel mogelijk panelen (is grotere productie.

Als je PV plaats moet je ook rekening houden met je toekomstig verbruik. Wij gebruiken de overproductie nu om onze BEV te laden (3.000 kWh is zo'n 20.000 km) aan de eigen laadpaal. Ondanks de prosumententaks is ons rendement door de BEV nog gestegen, nl. 2010 - 440 = 1570 € netto per jaar op de overproductie alleen al.
Lijkt me een mooie vergoeding waar je zelf niets voor moet doen en een mooi rendement op de investering.

Uiteraard kan je het volledige rendement pas berekenen na het beëindigen van de investering. Maar dat is toch voor iedere investering en belegging zo?

Maar inmiddels is het wel een veilige investering geworden. Na 5 jaar was de installatie afbetaald. De installatie maakt dus al vier jaar puur winst. Die winst kan wel verminderen maar nooit meer tot verlies leiden (wat ik niet kan zeggen van iedere investering die ik al gedaan heb). De GSC lopen nog 9 jaar en de vergoeding voor de BEV nog bijna vier jaar.

Ik heb er ook nauwelijks eigen kapitaal moeten insteken. Geplaatst met een fiscaal aftrekbare lening.
Het kapitaal heb ik dus ook nog eens kunnen herinvesteren.

Mij zul je dus weinig negatiefs horen zeggen over zonnepanelen, ondanks de steeds wijzigende maatregelen.

Je kan nu wel zeggen dat niet iedereen van die voordelen kan genieten. Ook juist. Maar ook dat geldt weer voor iedere investering. Op het juiste tijdstip instappen en tijdig uitstappen. :)
Mijn opmerking ging over nieuwe installaties met de huidige wetgeving over de terugdraaiende teller. Tot het einde van dit jaar krijg je van de staat de garantie dat je gedurende 15 jaar met een terugdraaiende teller kunt werken. De groenestroomcertificaten zijn al enkele jaren afgeschaft. Je krijgt dus bij nieuwe installaties nooit een vergoeding als je per jaar meer produceert dan je verbruikt.
Een ondergedimensioneerde omvormer heeft zin. Bij mijn installatie is dat ook zo. Vanaf april tot augustus is de piekproductie groter dan wat de omvormer kan omzetten. Die productie ben ik dan kwijt. Maar dan moet ik wel een kleiner prosumententarief betalen. Op het einde rit doe ik dus voordeel met een omvormer die een beetje te klein is.
Installaties die na 31 december 2020 worden gehomologeerd zullen een ander systeem krijgen. Hoe de tarieven dan zullen zijn, dat is nog niet vastgelegd. Maar er is heel veel kans dat het nadeliger zal zijn voor ons. Tussen installatie en homologatie verlopen enkele maanden tot een half jaar. Je moet je dus haasten als je nog van het huidig systeem wil gebruik maken.
Ik heb in november 2017 de zonnepanelen besteld. In februari 2018 werden de zonnepanelen geïnstalleerd in april de omvormer en in oktober werd de installatie gecontroleerd en goedgekeurd. Dat is dus bijna een jaar na eerste aanvraag.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 28 april 2020, 17:13

Haasten?
Dan ga je er van uit dat - moest de VREG in beroep gelijk krijgen - de Vlaamse overheid (de Staat geeft geen garanties gezien de terugdraaiende teller een gewestelijke bevoegdheid is) de Vlaamse overheid je "garantie" financieel gaat vergoeden?
Als voorzichtige belegger zou ik daar toch niet te veel op rekenen en zelf maatregelen nemen die je beter kan controleren. ;)

GSC krijgt natuurlijk niemand meer.
Maar ik beschouw een investering in PV gewoon als een investering als een ander. Het is hier dan ook spaargids en niet de ecogids. :)
Vandaar mijn opmerking dat je tijdig moet instappen en moet uitstappen als de verliezen oplopen.
Ook nu nog - zonder GSC - zou ik het doen. Ik steek de overproductie gewoon tegen vergoeding in de accu van een BEV.
Ook niet aan iedereen gegeven maar dat is met iedere beleggingskeuze zo.
Sommige tips volg je en in sommige tips kan je je niet vinden.
En wat de toekomst (ook inhet energielandschap) brengt weet niemand.
Wat je in eigen beheer hebt weet je echter wel en daar heb je het meeste vat op.

Er een lening tijdelijk voor opschorten zou ik dan weer niet doen. Beleggen doe je met geld dat je kan missen, dus op overschot hebt. Als je om PV te installeren je lening moet gaan opschorten betekent het dat je er eigenlijk niet het te missen kapitaal voor hebt. En je moet ook nog eens rekening houden met je inkomen. Vanaf een bepaald inkomen betaal je ook voor de opschorting van de lening. Dat gaat dus ook van je rendement af.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 28 april 2020, 18:42, 3 keer totaal gewijzigd.

BRT
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer BRT
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door BRT » 30 april 2020, 08:51

scelle schreef: ↑16 april 2020, 18:45 Hallo,

Wij hebben in december een huis gekocht en daar redelijk veel geld ingestoken.
Nu is het iedere keer sparen om een "grotere" verbetering te doen aan ons huis.

Nu bestaat de mogelijkheid om 5 of 6 maanden de lening op te schorten i.v.m. het coronavirus.

De lening verder af betalen kunnen we normaal gezien probleemloos.
Maar is het misschien een beter idee om toch gebruik te maken van het uitstel en dit bedrag te investeren in het plaatsen van zonnepanelen.

Als ik bepaalde sites mag geloven zou me dit +/- 500€ per jaar profijt opleveren.

is deze keuze de beste volgens jullie?

Alle hulp is welkom want dit is onze eerste huis dus kunnen we nog veel leren :-)
Ik raad je aan om een ‘groene lening’ aan te gaan van 1.80% rentevoet om je zonnepanelen te financieren. Zo moet je geen kapitaal inleggen. De terugbetaling kost je circa 90€ per maand (5j), en de lening zal je ongeveer 250€ kosten. Tijdens je afbetaling ben je al aan het genieten van ‘gratis’ elektriciteit (pakweg -50€ per maand). Het kost je dus 40€ per maand om je panelen af te betalen.

scelle
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer scelle
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door scelle » 30 april 2020, 18:41

Bedankt voor de tip.
Groene lening gekregen aan 1.09 :-)

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 30 april 2020, 18:52

Philippe1 schreef: ↑26 april 2020, 23:27
Bij welke leverancier zit jij dan? Goedkoopste hier is 2000€ voor een verbruik van 7500kwh. Dag en nacht
Ik heb net op https://www.mijnenergie.be/ nagerekend wat de kostprijs is voor mijn situatie (2300kWh dag + 2600kWh nacht) in de zone van Infrax west. De goedkoopste aanbieder is voor het moment Mega variabel met een kost van ca. 811€ inclusief een korting van 150€ via mijnenergie.be.
Hoe werkt het variabel gedeelte? Is dit de minimum prijs die men weergeeft op mijnenergie? Ik vind het niet echt duidelijk.

SamBG

• Citeer

Bericht door SamBG » 30 april 2020, 20:26

Nairo schreef: ↑30 april 2020, 18:52
Philippe1 schreef: ↑26 april 2020, 23:27

Ik heb net op https://www.mijnenergie.be/ nagerekend wat de kostprijs is voor mijn situatie (2300kWh dag + 2600kWh nacht) in de zone van Infrax west. De goedkoopste aanbieder is voor het moment Mega variabel met een kost van ca. 811€ inclusief een korting van 150€ via mijnenergie.be.
Hoe werkt het variabel gedeelte? Is dit de minimum prijs die men weergeeft op mijnenergie? Ik vind het niet echt duidelijk.

Philippe1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Philippe1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Philippe1 » 2 mei 2020, 00:50

Een variabel tarief wordt iedere maand aangepast aan de hand van een parameter die je in de productfiche vindt van de leverancier. Over dit systeem kan je meer informatie vinden bij de CREG.

https://www.vreg.be/nl/energiecomponent

zwembad
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer zwembad
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zwembad » 2 mei 2020, 09:49

Tissik9 schreef: ↑28 april 2020, 15:44
Ik heb in november 2017 de zonnepanelen besteld. In februari 2018 werden de zonnepanelen geïnstalleerd in april de omvormer en in oktober werd de installatie gecontroleerd en goedgekeurd. Dat is dus bijna een jaar na eerste aanvraag.
Wat een service. Eerst de zonnepanelen, na een maand of 2 de omvormer, en een half jaar later de keuring? Zonnepanelen en omvormer kunnen normaal toch samen. En keuring maximum enkele dagen later.

Heb je dan van april tot oktober eigenlijk opbrengst gehad?

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 2 mei 2020, 10:28

Maar wel nog niet zo dom misschien. In februari heb je toch geen opbrengst van de zon. In maart wel natuurlijk, zeker dit jaar. Kan me voorstellen vorig jaar dat het interessant was om te wachten van november tot maart bijvoorbeeld. gewoon om geen belastingen te moeten betalen.

Ik zie ondertussen dat TS ook op zonstraalforum actief is. Goed zo! Zij weten het veel beter als wij (ik) denk ik.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 2 mei 2020, 11:05

Maart 2020 was inderdaad een goed jaar. Tweede in rij (2014 was beter).
Maar april 2020 was nog uitzonderlijker.
Maandopbrengst april record van de afgelopen 10 jaar.
April 2020 had zelfs bijna het record van alle maanden van de laatste 10 jaar.
Alleen juni 2015 deed ietsje beter.
De relatief koude buitenlucht in combinatie met heldere lucht was beter voor het rendement dan
lange uren zonneschijn bij warme heldere lucht.

Februari heeft ook niet altijd een laag rendement. In 2018 en 2019 was de opbrengst bv. zeer goed.
Alleen december en januari hebben altijd een relatief laag rendement.
zwembad schreef: ↑2 mei 2020, 09:49 Heb je dan van april tot oktober eigenlijk opbrengst gehad?
De datum van keuring heeft toch niets te maken met de opbrengst van de PV-installatie?
Vroeger was dat belangrijk omdat vanaf de datum van keuring je GSC rechten begonnen te lopen. Maar die zijn praktisch afgeschaft dus niet meer nadelig voor de prosument.
Keuring is nu gewoon een administratieve verplichting.
Net zoals de installatie in je woning bij iedere uitbreiding gekeurd moet worden en om de 25 jaar herkeurd. Maar wie doet dat in de praktijk. Je wordt als eigenaar meestal niet van de stroom afgesloten als er geen geldige keuring van de installatie meer is. Alleen bij de indienststelling is er echt controle op.
Verschil is natuurlijk dat niemand kan zien wat je thuis aan je installatie bijknutselt en op die 25 jaar is er ook geen controle op particuliere installaties als er niet verhuurd wordt. Je panelen liggen op je dak en dat zien ze via de periodieke satellietcontrole. Die moet je dus aanmelden. En bij de aanmelding hoort ook een geldig keuringsattest.
Maar de PV-installatie gaat er niet minder door produceren.
Aanmelden van PV bij de netwerkbeheerder moet ook alleen als deze injecteert op het net. Een eilandinstallatie moet je alleen aanmelden bij de VREG.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 2 mei 2020, 11:23

Mag je na installatie je omvormer al opzetten Vooraleer je installatie gekeurd is?
Dat iedereen dat doet dat lijkt me logisch wel , maar mag het eigenlijk?

scelle
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer scelle
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door scelle » 3 mei 2020, 08:52

Momenteel aan het kijken om te veranderen van energie leverancier.

Is deze van elektriciteit nog super belangrijk?

Als uw zonnepanelen bv 3500kwh opwekken en je verbruikt 3500kwh, maakt de prijs dat je betaald aan de leverancier dan nog belangrijk?

Ik denk van niet maar ben niet zeker

zwembad
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer zwembad
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zwembad » 3 mei 2020, 09:04

voodoo schreef: ↑2 mei 2020, 11:23 Mag je na installatie je omvormer al opzetten Vooraleer je installatie gekeurd is?
Dat iedereen dat doet dat lijkt me logisch wel , maar mag het eigenlijk?
Lijkt me een randgeval. Stel: je installatie is nog niet gekeurd, je zet ze op, er ontstaat brand, oorzaak wijst in de richting van zonnepanelen/omvormer - > wellicht problemen met de verzekering

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy