Zou ik van spaarrekening veranderen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Zou ik van spaarrekening veranderen?
M4TTHI4S schreef:Ik snap het ook helemaal niet waarom je absoluut bij BNP wil blijven?!
Zelf ben ik daar ook klant, maar het saldo op mijn spaarrekening staat wel al jaren op 0...![]()
Er zijn zoveel banken die meer rente geven, helemaal gratis... Waarover twijfel je dan nog?
Waarom sluit je die dan nie af, da kost iedere maand geld hoor die zichtrekening!!
@ dries944:
Zicht- en spaarrekening bij BNP is toch pas betalend vanaf 25 jaar?
Van zodra ze betalend zal worden zal BNP inderdaad afgesloten worden en mijn domiciliëring(en) overgezet worden.
Zicht- en spaarrekening bij BNP is toch pas betalend vanaf 25 jaar?
Van zodra ze betalend zal worden zal BNP inderdaad afgesloten worden en mijn domiciliëring(en) overgezet worden.
Da's geen reden. Omdat je in het verleden een keuze gemaakt hebt verplicht je jezelf om bij die keuze te blijven? Slaat nergens op.jamiesgreen schreef:Omdat ik al heel mijn leven klant ben bij BNP Paribas
Je hoeft ook helemaal niet van bank te veranderen. Je opent gewoon een rekening bij rabobank, Argenta, NIBC of whatever en je schrijft je geld over op die rekening. Daar hoef je helemaal niets voor te kennen of te kunnen. Het is doodsimpel en vergt slechts een zeer kleine inspannign ivm wat het je opbrengt.jamiesgreen schreef:(...)maar ik ben niet vertrouwd genoeg met heel het bankgedoe om zomaar van bank te veranderen.
Man man man, we moeten hier niet te betweterig doen. Natuurlijk is het zo dat meerdere banken betere rendementen bieden, maar als iemand klant wilt blijven bij BNP, is dat zijn goed recht. Het is al een serieuze vooruitgang om van die klassieke spaarrekening (want die is echt huilen met de pet op) naar de premiumrekening te gaan. De premiumrekening biedt trouwens meer dan de Azurrekening van Keytrade (en daar zetten heel wat forumleden toch ook hun centjes op).
Heb onlangs gehoord dat ze bij Argenta gaan bekijken of je genoeg bij hun klant (genoeg geld) bent, en anders ook tegen betaling gaan diensten leveren.
Ik keek heel verwonderd op!
Een bank die massa's klanten gelokt heeft en nu dit?
Geen cafépraat, maar betrouwbare bron ofwel is de kantoorhouder zat geweest toen hij het me vertelde????
mvg
jempi25
Ik keek heel verwonderd op!
Een bank die massa's klanten gelokt heeft en nu dit?
Geen cafépraat, maar betrouwbare bron ofwel is de kantoorhouder zat geweest toen hij het me vertelde????
mvg
jempi25
Als het gratis wegvalt van Argenta hebben ze echt totaal niets meer te bieden. Ze mogen van mij, maar dan verliezen ze veel klanten, daar ben ik 100% zeker van.
en waar zou je dan naar toe gaan, mocht Argenta duurder worden, of, niet meer gratis zijn,
daarbij, gratis is onmogelijk, iemand betaald altijd de factuur, mensen hebben dat geleerd van onze politiekers, gratis bussen, gratis stroom, allemaal lulkoek, gratis betaat niet.
daarbij, gratis is onmogelijk, iemand betaald altijd de factuur, mensen hebben dat geleerd van onze politiekers, gratis bussen, gratis stroom, allemaal lulkoek, gratis betaat niet.
In mijn geval: zichtrekening bij keytrade, mastercard bij europabank, termijnrekeningen bij credit europe, sparen en fondsen bij rabobank, andere beleggingen bij binckbank. Buiten het sparen bij rabobank (ik ben op zoek naar een nieuwe bank daarvoor) denk ik dat ik het beste van de markt heb.
Argenta schiet in niets uit, is op geen enkel gebied marktleider, de enige troef die ze hebben is dat ze gratis zijn. Als dat wegvalt ben ik zeker dat daarmee tezamen vele klanten zullen wegvallen.
Gratis bestaat inderdaad niet. Maar de bank verdient geld met jouw geld, waarom je daarvoor zelf dan nog eens zou moeten betalen is mij een raadsel.
Argenta schiet in niets uit, is op geen enkel gebied marktleider, de enige troef die ze hebben is dat ze gratis zijn. Als dat wegvalt ben ik zeker dat daarmee tezamen vele klanten zullen wegvallen.
Gratis bestaat inderdaad niet. Maar de bank verdient geld met jouw geld, waarom je daarvoor zelf dan nog eens zou moeten betalen is mij een raadsel.
Voor mij hoeft het ook niet meer als Argenta niet gratis blijft. (Verder gebruik ik ongeveer voor alles dezelfde banken als Maarten, behalve Binck)
De 2 redenen waarom ik indertijd (bovenop internetbanken) Argenta er nog bijnam was :
- vanwege de gratis kredietkaart ; maar dat kan ook elders. (intussen heb ik ook een Europabank Visa)
- om nog een "echt" kantoor te hebben ; maar ik ben daar, in de 4 jaar dat ik er klant ben, nog nooit geweest behalve voor het openen van rekeningen.
De voordelen die ik toen van een kantoor verwachtte (in vergelijking met internetbanken), waren o.a. het kunnen aankopen van vreemde valuta en het bekomen van een bankcheque.
Dat van die vreemde valuta mag ik al vergeten : intussen weet ik al dat ze dat niet doen.
Met een bankcheque heb ik nog geen ervaring bij Argenta. Ik weet dus niet of ze dat wél doen.
De 2 redenen waarom ik indertijd (bovenop internetbanken) Argenta er nog bijnam was :
- vanwege de gratis kredietkaart ; maar dat kan ook elders. (intussen heb ik ook een Europabank Visa)
- om nog een "echt" kantoor te hebben ; maar ik ben daar, in de 4 jaar dat ik er klant ben, nog nooit geweest behalve voor het openen van rekeningen.
De voordelen die ik toen van een kantoor verwachtte (in vergelijking met internetbanken), waren o.a. het kunnen aankopen van vreemde valuta en het bekomen van een bankcheque.
Dat van die vreemde valuta mag ik al vergeten : intussen weet ik al dat ze dat niet doen.
Met een bankcheque heb ik nog geen ervaring bij Argenta. Ik weet dus niet of ze dat wél doen.
Praat er eerst over met de uw adviseur BNP, er zijn ook commerciële tarieven voor spaarrekeningen. Misschien is dan overstappen zinloos
echt??? vertel daar eens meer over.
Heb jij daar ervaring mee?
Heb jij daar ervaring mee?