Sparen bij NIBC

Wenst u te sparen bij NIBC?
Vergelijk hier alle spaarboekjes, met tarieven, promoties en voorwaarden. Alle spaarrekeningen van NIBC (voorheen NIBC Direct) in een handig overzicht.

Overzicht spaarrekeningen bij NIBC

3 spaarrekeningen gevonden

Laatste verificatie : vrijdag 26 april 2024

Meer info
Basisrente
Getrouwheid
3,00%
Totaal
Basisrente
Getrouwheid
2,00%
Totaal
Basisrente
Getrouwheid
0,35%
Totaal
Gelieve de juistheid van de rentestanden bij de betreffende instellingen te verifieren alvorens uw beslissing te nemen.

Ratings van NIBC

A3 / BBB    (rating van moederholding NIBC)    Wat is dit?

BIC Code NIBC

DNIB BE 21

Beoordelingen over sparen bijNIBC

Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.

Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 42 bezoeker(s)

Log in en schrijf beoordeling

Algemene beoordeling 
 
8.1
Tarieven 
 
8.8
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
7.8
Productkennis 
 
7.9
avalways
 
7.3

15 June 2023


Opmerkingen
Vlotte spaarbank.
Tegenrekening van andere bank nodig.
Tot hier toe niets negatief
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
8.0
Inge200464
 
8.8

22 May 2023


Opmerkingen
Klantendienst goed bereikbaar.
Wijzigingen rentevoeten wordt via email doorgestuurd dus je moet dit niet zoeken in de berichten op je app.
Vlotte communicatie.
Tot op heden nog geen.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
8.0
bk289063
 
10.0

06 June 2020


Opmerkingen
Op 1 dag klant geworden zonder problemen. Beste voorwaarden qua intrest spaartegoeden.
Niets negatief te vertellen
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
10.0
nico131
 
9.5

25 March 2016


Opmerkingen
De enige bank tot op heden dat ik heb meegemaakt dat u een account volledig elektronische kunt openen.
Gegevens invullen op website, doorsturen en via mail een foto van uw identiteitskaart opsturen, u ontvangt vrij snel een mail met uw gegevens, zo kan u de eerste storting doen vanuit uw tegenrekening.
Geen gedoe met afdrukken documenten, ondertekenen, naar een postbus lopen ( al u al één vind :-))) ) en dan wachten en wachten en wachten.
Een voorbeeld voor de andere banken hoe het anders kan.

Tot op heden geen negatieve ervaring, enkel spijtig dat de rente weer zakt, maar dat zijn we tegenwoordig gewoon.

Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
9.0
PeetersD
 
9.8

03 February 2016 (Bijgewerkt: 03 February 2016)


Opmerkingen
- Tarieven blijven jaar na jaar bij de beste van de markt. Hopelijk blijft dit zo.
- Klantendienst werkt goed en correct.
- Rentewijzigingen worden tijdig gemeld.
- Online banking is vrij sec en wat verouderd, maar wel overzichtelijk.
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
9.0
jameslord
 
10.0

11 June 2014


Opmerkingen
de beste voorwaarden ( vandaag ), tansparant en correct .
nihiel
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
10.0
ClementPeerens
 
8.5

19 December 2013


Opmerkingen
- Ondanks rentedalingen nog steeds bij de beste rentes van de markt, ook voor langetermijnsparen
- Snelle en vriendelijke klantendienst
- Online banking werkt goed
- Niets op aan te merken, alles werkt gewoon zoals het hoort
- Rentes zijn wat gezakt de laatste tijd, maar dit is ook bij andere banken het geval
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
8.0
chris321
 
3.5

13 December 2013


Opmerkingen
Het online bankieren is vrij duidelijk en eenvoudig, vriendelijk personeel bij de helpdesk.
Geen uitschieter meer betreffende sparen. Ben er klant geworden op juli 2012 en krijg nu eind 2013 op 10000euro 203€, belachelijk laag. Zij hebben in 2013 hun rente ongeveer 5 keer verlaagd, barslecht.
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
2.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
5.0
Willy B
 
6.3

13 December 2013


Opmerkingen
Rente was vrij recent nog aan de top
evi komt NIBC direct den baard afdoen
Rente begint stilaan maar zeker weg te zakken van de "TOP"
Details beoordeling
Tarieven  
 
6.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
3.0
erwinspaargids
 
3.3

16 November 2013


Opmerkingen
was e-mail met mijn gebruikersnaam kwijt, werd vlot opgelost via de klantendienst
Donderdagmorgen 14/11 een overschrijving gedaan naar mijn tegenrekening bij fortis
Vandaag zaterdag 16/11 was dit geld nog niet aanwezig, bij nazicht is mijn transactie "in verwerking".
Gebeld met klantendienst: men weet niet wat er mis is, men zal alles doen zodat ik dit ten vroegst maandagavond op mijn rekening heb, maar men kan dit niet garanderen.
Had in het verleden ook problemen, waarvoor ik uren heb gesleten vooraleer dit na 2 maand was opgelost.
Bij de grootbanken krijg je weinig rente maar je krijgt er wel service.
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
raygee61
 
9.0

30 July 2013


Opmerkingen
Nog steeds de beste tarieven van de markt ondanks het zakken van de intresten
overschrijving naar tegenrekening voor 12.00 met online banking, geld op tegenrekening in de namiddag (slechts enkele uurtjes later dus!)
je kan zelf voorstellen doen om het overzicht te verbeteren, aangeven wat je zou willen verandert zien. (bvb: app? ...) kreeg telkens telefoontjes van de klantendienst om eventueel meer uitleg. wordt vervolgd. als alle klanten ongeveer hetzelfde vragen zullen die veranderingen er wel komen, ben ik zeker van.
niet echt iets negatief te vermelden. Alleen nog ruimte voor "verbeteringen"
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
phineke17
 
8.3

23 May 2013


Opmerkingen
Goede rente.
Klantendienst antwoord vlug!
Heel correcte bank
Ben een tevreden klant !:D
Rekening openen is makkelijk en aanvraag wordt vlug behandeld.
Niet echt iets dat ik totaaaal niet ok vindt..
De bevestigingscodes zijn soms wel vervelend ... Ik kreeg eens een code niet ia sms.. Na 2 minuten wachten..
Overschrijving opnieuw gedaan en plots kreeg ik 2 codes via gsm.. Dus wist ik niet welke van de 2 de juiste was..
Zolang het werkt is het oke voor mij :D
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
8.0
Online banking  
 
8.0
fredy.hoornaert
 
8.5

25 March 2013


Opmerkingen
Een vlotte afwerking om in te schrijven .
Jammer genoeg als ze clienteel genoeg hebben zakken ze de rente !!
Om van onze premie te genieten moeten wij het geld een jaar laten staan , dat zou voor de bank ook zo moeten zijn tot het einde van het jaar !
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
fellowship
 
9.3

21 March 2013


Opmerkingen
Wie wil er geen half percentje meer?
Toch heb ik na een jaar klant te zijn de indruk dat NIBC zijn woord houdt,
en zijn product inderdaad bij de aantrekkelijkste spaarrekeningen is/blijft.
Tot nu toe verliep alles prima.
Neen.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
10.0
grootbankmedewerker
 
9.3

01 March 2013 (Bijgewerkt: 01 March 2013)


Opmerkingen
Iets meer dan een jaar klant, alles vlot verlopen : opening rekening, eerste transfer, rente 2012, overboeking rente.
Klantendienst (nog) niet nodig gehad, maar alles wordt duidelijk gecommuniceerd dus ... no problem.
Rente intussen gedaald, maar nog steeds in dezelfde positie/verhouding als bij aanvang : TOP dus.
Tot op heden geen enkele.
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
Elthyr
 
9.0

28 February 2013


Opmerkingen
Zonder problemen opgestart. Het wachtwoord verloren en zonder problemen een nieuw kunnen aanmaken, zonder dat ik de indruk kreeg dat er risico's van veiligheid waren. Positieve afhandeling van rente.
Geen negatieve opmerkingen. Hoewel de rating natuurlijk altijd wat zorgen baart, maar als je niet alle spaargeld bij één bank zet, lijkt me dat geen probleem.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
sandstorm
 
9.3

12 February 2013


Opmerkingen
In tegenstelling tot verschillende reactie mbt de reactie snelheid van de klantendienst, ben ik wel te spreken over de geleverde diensten. Vlotte opening van mijn account, bij paswoord reset een snelle afhandeling, andere vragen via mail werden netjes binnen 1 werkdag beantwoord.
- Enkel een spaarbank, maar dat weet je uiteraard voor je er aan begint
- Geld versluizen tussen NIBC rekeningen is niet mogelijk.
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
cpe pgt
 
8.0

01 February 2013


Opmerkingen
heb me vlot kunnen inschrijven had binnen de drie dagen werkdagen mijn rekening
geen
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
9.0
Stoffelke30
 
8.5

30 January 2013


Opmerkingen
alles was redelijk snel in orde gezien de drukte nu, klantendienst was vriendelijk en probeerde zo snel mogelijk te helpen
hoge intrest en geen kosten, prima, hopelijk blijft het zo
geen tot hiertoe in feite
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
8.0
Online banking  
 
8.0
Hago
 
8.8

26 January 2013


Opmerkingen
- nieuwe internetbank met hoge rentes
- ook termijnrekening met interessante rentes
- klantendienst reageert soms traag
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
9.0
plopper de plop
 
5.8

25 January 2013


Opmerkingen
Rente
Gelijkaardig 'probleem' als anderen onder ons.
Nieuwe rekening aangevraagd, copy ID verstuurd, automatische mail: "wij trachten uw mail binnen de 48u te verwerken"
Na 48u nieuwe automatische mail: "we zijn er helaas niet in geslaagd uw mail te verwerken, we doen dit zo spoedig mogelijk"
Na zo'n 240u zelf al eens een mailtje teruggestuurd met zelfde resultaat: NIETS.
Na zo'n 480u gebeld, waarbij we na zo'n 7min toch een vriendelijke dame aan de lijn kregen...

Rekening werd diezelfde dag toch nog geopend. Kan eindelijk gaan sparen...
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
5.0
Aimfordelight
 
6.8

09 January 2013 (Bijgewerkt: 09 January 2013)


Opmerkingen
De rente is interessant, maar ik denk dat ik voor de rest van mijn spaargeld bij Mone@you een rekening ga openen. Zelfde rente, misschien betere service?
De klantendienst is quasi onbereikbaar. Mails worden automatisch beantwoord maar je probleem wordt niet tijdig behandeld. Als je dan naar de helpdesk belt, houdt men je aan het lijntje. Weliswaar vriendelijk vraagt men je telefoonnummer en belooft men terug te bellen, maar je hoort er niet meer van. Concreet: op zaterdag stuur ik een mail met de vraag om mijn wachtwoord te resetten, op dinsdag reply ik met dezelfde vraag op hun automatisch gegenereerde antwoordmail, op woensdagnamiddag bel ik naar de helpdesk, maar 's avonds (4 dagen later) heb ik nog altijd geen antwoord!
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
2.0
Online banking  
 
7.0
badscy@telenet.be
 
5.3

05 January 2013


Opmerkingen
Hopelijk blijven de rentes van NIBC nog een tijdje de beste ?!
Dikke problemen m.b.t. de NIBC vereiste om een herkomstrekening op te geven om geld te kunnen transfereren naar hun getrouwheidsrekening. Had spaarrekening bij andere bank opgegeven als herkomstrekening zonder eraan te denken dat geld op een spaarrekening (bij zo goed als elke bank) enkel kan getransfereerd worden naar de zichtrekening bij dezelfde bank en pas van daaruit naar een andere bank. Je vraagt je af wat het NIBC kan schelen waar geld naar hun spaarrekeningen vandaan komt.
Lage rating als bank !
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
4.0
Klantendienst  
 
3.0
Online banking  
 
7.0
luca
 
6.0

11 October 2012


Opmerkingen
Rente is na de daling nog bij de hoogste - maar met abnormale lage rating (gevaar ??).
Mijn scores zijn dan ook lager.
Spaargids.be komt te laat. De NIBC getrouwheidsrente is gedaald (zal dalen) door de daling van de basisrente: "Op 15 oktober 2012, zal de basisrente op onze getrouwheidrekening wijzigen van 1,25% naar 1,15%, de getrouwheidspremie blijft onveranderd op 1,50%." Dus samen 2,65 %
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
5.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
5.0
Lukske
 
9.3

02 October 2012


Opmerkingen
Zeer vlotte openening, voorlopig hoge interest.
Al mijn nieuw spaargeld gaat voorlopig hier naartoe (tot max 100.000 Euro)
Als je het negatief kan noemen: hun rating. Maar ja, het is ongeveer hetzelfde als Argenta.
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
Kili
 
9.5

30 September 2012


Opmerkingen
Zowel het openen van de rekening en het overschrijven van geld is enorm snel afgehandeld! Geen enkel probleem gehad, zeer vriendelijke klantendienst! De hoogste rente voor spaarrekeningen momenteel op de markt als je het voor een periode van minstens één jaar laat staan.
De rating
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
9.0
Johan
 
8.0

19 September 2012


Opmerkingen
Hoge rente, geen zichtrekening, vlotte sms-confirmatie, ...
Tot nu toe nog niets
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
8.0
Qyx
 
6.3

03 August 2012


Opmerkingen
Rekening met de beste rente.
Bij openen van de getrouwheidsspaarrekening waren er problemen met het doorgeven van de bronrekening. Toen ik in stap 3 mijn bronrekening invulde werd deze niet erkend. Heb dan geprobeerd met mijn e-abonnementnummer. Dit werd wel erkend als bronrekening. Heb als test 2 € overgeschreven, maar deze stond de volgende dag nog niet op mijn nieuwe rekening. In een mail door NIBC wordt vermeld dat dit e-abonnementnummer gelijk is aan mijn IBAN-rekening, maar aangezien mijn 2€ niet is overgeschreven, klopt dit niet. Verder bleek ook nog eens dat een volmacht van de mederekeninghouder op de bronrekening niet volstaat. We hebben dus een nieuwe girorekening op onze beide namen geopend. Heb nu e-mail gestuurd met vraag bronrekening te wijzigen. Hopelijk positief antwoord en houdt de rompslomp op.
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
6.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
6.0
richard
 
6.5

26 July 2012 (Bijgewerkt: 31 July 2012)


Opmerkingen
goede online
jammer dat ze nu rente laten dalen
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
6.0
HJG6500
 
10.0

12 July 2012


Opmerkingen
Bij de top 3 met de intresten
Geen problemen gehad bij openen rekeningen, overschrijvingen (opgelegde procedure werd gevolgd)
Daling intresten worden één week op voorhand bekendgemaakt
Belofte om tot de top te blijven met de intresten (dus geen tijdelijke promoties)
Geen enkele negatieve ervaring
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
10.0