Sparen bij MeDirect

Wenst u te sparen bij MeDirect?
Vergelijk hier alle spaarboekjes, met tarieven, promoties en voorwaarden. Alle spaarrekeningen van MeDirect in een handig overzicht.

Overzicht spaarrekeningen bij MeDirect

3 spaarrekeningen gevonden

Laatste verificatie : dinsdag 19 maart 2024

Meer info
Basisrente
Getrouwheid
2,80%
Totaal
Basisrente
Getrouwheid
2,55%
Totaal
Basisrente
Getrouwheid
1,80%
Totaal
Gelieve de juistheid van de rentestanden bij de betreffende instellingen te verifieren alvorens uw beslissing te nemen.

Ratings van MeDirect

Geen ratings beschikbaar  Wat is dit?

BIC Code MeDirect

Niet beschikbaar

Beoordelingen over sparen bijMeDirect

Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.

Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 36 bezoeker(s)

Log in en schrijf beoordeling

Algemene beoordeling 
 
6.1
Tarieven 
 
7.5
Transparantie 
 
5.8
Klantendienst 
 
5.6
Productkennis 
 
5.5
Sarafian
 
1.5

01 March 2024


Opmerkingen
Niets
Op berichten wordt niet geantwoord.
Mededelingen worden enkel in de app gedaan en niet per mail. Resultaat: rekening zonder verwittigen geblokkeerd.
Details beoordeling
Tarieven  
 
3.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
jdlfmq9
 
10.0

27 February 2024


Opmerkingen
Rente
Niets negatief ervaren
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
10.0
sparensparensparen
 
7.5

22 November 2023


Opmerkingen
mooie intresten, vooral hoge basis intrest
gebruiksvriendelijk app
Het was wat moeilijk om klant te worden.
De itsme verificatie van de 2de mederekeninghouder werd om één of andere reden niet aanvaard, die wordt nochtans zonder problemen gebruikt voor allerhande andere autorisaties.
Via een android phone lukte het ons niet om een profielfoto te maken. Uiteindelijk de link doorgestuurd naar iPhone en daarmee lukte het wel.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
5.0
Online banking  
 
8.0
NVuylsteke1
 
4.0

28 May 2023


Opmerkingen
Alles vlot eenmaal in orde.
Transparantie laat de wensen over.
Interest verloren door gebrekkige communicatie.
Details beoordeling
Tarieven  
 
4.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
4.0
Online banking  
 
7.0
wimmoo
 
8.0

22 February 2023


Opmerkingen
Ik ben zeer tevreden over de klantendienst. Onlangs had ik een probleem met een vroegere ME12 termijnrekening dewelke wel zichtbaar was in mijn rekeningoverzicht, maar ik kon het geld niet opvragen (voor uitbetaling dan 1 jaar later).
Ik had heel snel een heel vriendelijke mevrouw van de klantendienst aan de lijn en zij heeft ruim de tijd genomen om mij te helpen. Uiteindelijk moest ze voor een oplossing dit doorgeven aan een andere bevoegde dienst. Na een korte tijd was dit al opgelost en kon het geld opgevraagd worden. Perfecte service.
Tot een tijd geleden vond ik dat de rentes van de Medirect rekeningen iets te snel naar mijn goesting naar beneden gingen, alhoewel ze toch nog beter waren dan bij de grootbanken.
Het positieve hiervan is wel dat als de rentes dan terug algemeen stijgen, Medirect deze snel terug optrekt en deze tot de beste van de markt behoren
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
7.0
artliner
 
1.0

04 May 2021


Opmerkingen
mooie interface/ website. Veilig meer dan dubbel authenticatie.
sloom, traag, onmogelijk om te werken, bij elke klik een nieuwe authenticatievereiste en daarop komt er dan nog eentje. gsm app nodig EN SMS en wachtwoord en Logincode. telkens opnieuw. om gek van te worden. gemakkelijk 10 muisklikken voor één verrichting. Hopelijk zit de begunstigde in het systeem anders nog eens minstens 10 muisklikken
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
niki72
 
3.0

29 March 2021


Opmerkingen
Interessante rentevoeten maar je moet er wat voor over hebben
Bij medirect denken ze "waarom makkelijk als moeilijk ook gaat?" Niets gaat zoals het hoort bij medirect. Voor alles moet je extra moeite doen om het in orde te krijgen. Emails worden niet beantwoord. Berichten op het online contactformulier worden wel bevestigd voor ontvangst maar verder ook nooit beantwoord. Het heeft eerst al bijna een maand geduurd eer de rekening die je online opent ook echt gebruikt kon worden. Dan zijn er belangrijke berichten verloren niet gelezen omdat die enkel in het online platform komen en niet in email of op de app. Je weet pas dat er een probleem is wanneer je rekeningen geblokkeerd zijn omdat er in de inbox in het online platform een ongelezen en dus onbeantwoord bericht stond. De helpdesk is absoluut niet behulpzaam en zorgt er alleen voor dat een ontevreden klant nu echt kwaad wordt. Daarop wordt de lijn gewoon dichtgegooid. Ik denk niet dat ik zoveel disrespect over heb voor een iets hogere rentevoet. Ik breng mijn geld dan wel ergens onder. Alleen moet eerst de rekening terug gedeblokkeerd geraken... Geen aanrader deze bank!!
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
2.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
ModestBonvivant
 
1.0

26 February 2021


Opmerkingen
weinig of niets ...
Service is onbestaande, geen antwoord op diverse mails.
Interne overboeking kan weken duren, bedrag van 10.900 USD staat gewoon " in wacht"
Beleggingsfondsen brengen NIETS op, hoge verborgen kosten
Website onoverzichtelijk en dikwijls "in onderhoud"
Regelmatig updates, dus site niet bereikbaar, en na de update nog slechter!
Beurskoersen van Oslo zijn nooit up to date, lopen weken achter
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
Erik68
 
8.5

01 January 2021


Opmerkingen
Hogere rente
Verschillende mogelijkheden voor vermogensbeheer
Lage kosten
Veel onterechte negatieve reacties!!! Als je wil dat er iemand je rekeningen voor u controleert. Bv dat je bent vergeten geld van je zicht naar je spaar rekening hebt overschreven, of je vermogensbeheer bedrag op de cash rek staat ipv in je fondsen enz... Dan moet je naar een GROOT-BANK waar je voor die service betaald. Als je geld overschrijft en er +1jaar niet naar kijkt. Nou ja! Zegt meer over die persoon dan over de low-cost online bank.

Onoverzichtelijke website
Weinig uitleg van wat je waar vind; Bv dat elke vermogens model ook een geld rekening heeft die dan eerst gebruikt moet worden vooraleer je een bedrag kan bijstorten! Niet echt gebruiksvriendelijk allemaal.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
geert76
 
3.0

09 December 2020


Opmerkingen
Rente
Bij het intekenen op het vermogensbeheer kreeg ik een bevestigingsmail dat ik had ingetekend. Na ruime tijd consulteer ik opnieuw mijn vermogensbeheer rekening en tot mijn grote verbazing was er geen fonds aangekocht maar stond het geld nog altijd op de transactierekening. Bij MD informeren ze je dan doodleuk het volgende: "U heeft ingetekend tijdens een herbalancering van uw portefeuille waardoor er niets is aangekocht geworden". En dit ondanks een bevestigingsmail van de aankoop !! Eerder had ik ook al gecommuniceerd per mail en telefonisch dat hun verdeelpercentages voor het MeGreen beleggingsplan identiek hetzelfde is tussen een defensieve en een dynamische portefeuille. Ondertussen nog steeds niet aangepast. Zo kan ik nog een tijdje doorgaan... Amateurisme tot en met. En ondanks dat ik dit al meermaals aangehaald heb via hun contactcentrum is er nog steeds geen actie ondernomen. Personeel is ook helemaal niet bekwaam om een probleem op te lossen. Een typisch callcenter gevoel !! Website is niet gebruiksvriendelijk.
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
3.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
Tissik9
 
7.0

12 November 2020


Opmerkingen
Dit is een goede bank, ideaal voor te beleggen in beleggingsfondsen.

De opbrengsten van de spaarrekeningen zijn lange tijd heel goed geweest, maar nu is het iets minder.
Er zijn hier heel wat mensen die klagen dat ze geen intrest kregen op de eerste rekening die ze openden. Ik heb de eerste keer gewoon naast de lopende rekening een spaarrekening geopend en de intrest was zoals verwacht. De termijnrekeningen brachten ook op wat ik ervan verwachte.
Het beste aan de bank is wel het ruime aanbod beleggingsfondsen. Meestal zijn er geen kosten verbonden aan de aankoop en dat is behoorlijk zeldzaam als je naar andere banken kijkt
Als ik een mailtje stuur naar de klantendienst dan duurt het lang voor er antwoord komt (vaak meer dan een week).
De webinterface is heel traag en ik moet verschillende doorlopen om een overzicht zien van de fondsen waarin ik belegd heb.
Maar die 2 minpuntjes wegen echt niet op tegen al de voordelen van deze bank.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
5.0
Online banking  
 
7.0
morreke
 
9.0

13 October 2020


Opmerkingen
Veel slechte reviews die denken dat een spaarrekening zich vanzelf opent. Ken geen enkele bank waar je een rekening opent en dat dit direct een spaarrekening is.

Voor de rest prima ervaring. Transparant zicht op hoeveel de spaarrekening al heeft opgebracht en word elke dag geüpdatet. Ook aankoop van fondsen gaat snel en eenvoudig en vooral met amper kosten. Waar je bij andere banken je blauw betaal aan instap en andere kosten die al je winst wegnemen.
Interface doet wat hij moet doen, maar een update is welkom.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
8.0
Online banking  
 
9.0
Senseo
 
1.0

01 September 2020 (Bijgewerkt: 01 September 2020)


Opmerkingen
Geen positieve opmerkingen
Zoals meerdere personen hier ben ik ook in de val gelopen. Redelijk probleemloos een rekening geopend volgens de richtlijnen van de bank en daar dan een serieus bedrag op geplaatst. In de mening dat alles in orde was een jaar later eens gekeken naar de opbrengst en wat bleek... 0,0000 € intrest. Wat bleek dat men na overschrijving NOG een transfer moest doen naar een spaarrekening.
Als een serieuze bank ziet dat veel klanten een bedrag overschrijven zonder dat er een Eurocent intrest bijkomt dan zou het hen sieren om tenminste die klanten een mailtje te sturen om te melden dat er nog een tweede transfer moet gebeuren.
Dit noem ik legale afzetting !
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
bk289063
 
9.0

27 August 2020 (Bijgewerkt: 27 August 2020)


Opmerkingen
Na het lezen van al deze negatieve reacties heb ik een mail gestuurd naar de klantendienst met de vraag waarom zoveel negatieve reacties en dat ik klant wou worden en zij het recht hadden om zich te verdedigen. Dag later email van de klantendienst ontvangen. Hun uitleg verzekerde mij en heb hun richtlijnen gevolgd om een rekening online te openen. Dag later was alles ok. Vervolgens kon ik spaarrekening openen en heb het geld van de rekening naar de spaarrekening getransfereerd zoals zij in de mail hadden geschreven. Ik kan alleen tot op heden positief zijn.
GEEN negatieve opmerkingen.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
stijnstangl
 
1.0

05 June 2020 (Bijgewerkt: 05 June 2020)


Opmerkingen
Geen positieve opmerkingen.
Je zou normaal denken, de intrest is toch goed? Maar deze heb ik nooit gekregen...
Spaarrekening geopend bij Medirect via de spaargids link.
Na een jaar moeten vaststellen dat er enkel een "geldrekening" geopend was en dus €0 intrest.
Zoals jullie kunnen zien ben ik niet de enige gedupeerde.
Er is zelfs een procedure opgestart om klanten zoals ik verder te 'helpen'.
Dat zegt genoeg denk ik.
Misleidend en slechte service!
Niet doen dus. Veel geld verloren door deze bank.
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
Jeroenjan
 
1.0

03 June 2020


Opmerkingen
Ik heb geen enkele positieve opmerking.
Een spaarrekening geopend bij Medirect via de spaargids link. Na meer dan jaar moeten vaststellen dat er enkel een "geldrekening" geopend was en dus 0 intrest. Triestige boel. Geld meteen weer weggehaald.
Klantenservice is 0. Geen communicatie mogelijk. Je kan een bericht sturen en dan krijg je vele weken later een kort antwoord terug waar je niets mee bent.
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
otonomi
 
6.0

24 April 2020 (Bijgewerkt: 24 April 2020)


Opmerkingen
Tarieven zijn laag
Website crasht veel
Klantendienst moeilijk bereikbaar, geregeld moet je meer dan 15 min wachten aan de lijn
Men antwoord Bijna niet op e-mails binnen de applicatie
Mijn effectentransfer duur al meer dan 4 maand. Ze maken fouten en niemand weet hoever het ermee staat! Een echte ramp!!!
Je moet zelf actief bellen/mailen om (geen) antwoord te krijgen, totaal klant-onvriendelijk
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
2.0
Online banking  
 
4.0
lukh
 
2.8

06 March 2020


Opmerkingen
op het ogenblik de hoogste rente
een ramp:
- rekening openen was omslachtig
- eens rekening ( eindelijk ) geopend kon ik niet inloggen ( ondanks juiste gebruiksnaam en paswoord ).
-e-mail gestuurd naar klantendienst: weken wachten op antwoord/ dan nietszeggend antwoord " bel naar klantendienst "
- verschillende keren gebeld: steeds minuten .... wachten ... geen contact.
- ik heb het opgegeven en zal trachten ( hoe ??? ) het geld van mijn eerste storting teug te bemachtigen ..

BESLUIT: RAMPZALIG!!! Af te raden dus.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
PeterJanssens12345
 
3.8

23 February 2020 (Bijgewerkt: 23 February 2020)


Opmerkingen
Interest %
en daarmee is alles gezegd
Inloggen via website lukte niet gedurende gans weekend (paswoord en user name waren nochtans correct ingevuld).
Hierover een mail verstuurdnaar MeDirect Helpdesk tijdens weekend. Na 5 dagen een reminder gestuurd.
Op beide mails na een week nog geen antwoord. Heb ik nog nooit meegemaakt... Onvoorstelbaar.

Heb volledige saldo intussen overgeschreven naar andere bank. Dit vereiste 2 sms-en en 2x paswoordingaves (hetgeen leuk is want copy/paste van paswoord noch Lastpass paswoord manager werken op MD site): 1x om jezelf als begunstigde in te voeren en te bewaren, 1x om effectief de overschrijving te doen.

Jammer maar deze ervaring nopen me om de bank af te raden en hier geen zaken mee te doen.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
5.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
rubenvb
 
5.5

13 January 2020


Opmerkingen
Beste (maand)spaarrekening op de markt op dit moment.
Zeer ruim gratis fondsenaanbod.
TAN (SMS) beveiliging om in te loggen op website. Dit is aangetoond niet veilig. Een app of andere vorm van fysieke 2-factor authentication zou echt eens mogen geïmplementeerd worden.
Vragen over waar het gespaarde geld voor gebruikt wordt krijgen nul respons.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
3.0
Klantendienst  
 
8.0
Online banking  
 
2.0
hemelant
 
4.5

16 October 2019


Opmerkingen
Toch wel competitieve rentevergoeding
Hun website is een "disaster"
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
4.0
Klantendienst  
 
5.0
Online banking  
 
1.0
NTO
 
9.5

15 October 2019 (Bijgewerkt: 15 October 2019)


Opmerkingen
Steeds correct
Aanbod obligaties
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
10.0
waterboy
 
4.0

15 October 2019


Opmerkingen
Goedkoop fondsen aankopen
Reactie op beveiligd bericht ,duurt 17 kalenderdagen.Telefonische klantendienst wachttijd meer dan 10 minuten.
Kosten voor tranfer naar andere bank 150 Euro per lijn
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
4.0
Klantendienst  
 
2.0
Online banking  
 
3.0
Florentino
 
3.0

06 March 2019


Opmerkingen
iets hogere rente op gereglementeerde spaarrekening
het online platform heeft omslachtige inlogprocedure met sms code en het platform geeft geen transparante informatie in verband met de uitgevoerde overschrijvingen ; al meerdere keren geprobeerd om geld terug over te schrijven naar mijn zichtrekening en er lijkt telkens wel iets mis te gaan ; het lijkt er sterk op dat ze het extra moeilijk willen maken om je geld op te vragen ; ik heb nu een bericht gepost via hun platform maar krijg daar geen melding van in mijn mailbox ; als ik geen antwoord ontvang dan is volgende stap de ombudsdienst van de bank...triestige bedoening...af te raden
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
ja...wadde
 
7.3

28 January 2019


Opmerkingen
bankieren online begrijpelijk en goed gestructureerd
- telefonisch problemen aankaarten gaat (soms) stroef . Geven de indruk uw probleem niet (willen) te begrijpen . Dit is niet algemeen, maar er zijn "specimens" die heel kort van stof zijn om een antwoord te formuleren.
- uw beveiligd platform wordt amper een 10-tal minuten in gebruik gesteld om een bericht samen te stellen.
Het resultaat is , dat men over te weinig tijd beschikt om het probleem schriftelijk te formuleren en enkel bij de "klik" "versturen" vaststelt dat de verbinding - zonder een verwittiging vooraf - reeds afgesloten werd .Bye ..bye uw bericht …..en opnieuw beginnen .
Dit zou opgevangen kunnen worden door wanneer men in geschreven tijdsnood komt een "flash" berichtje te tonen met een mogelijkheid uw tijd te verlengen....niet ??
Ik heb dit reeds verscheidene malen duidelijk gemaakt en hun antwoord is kort : - ja wij weten het …???? En de kous is af ????


Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
6.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
8.0
chajos
 
9.0

02 May 2018


Opmerkingen
-ME12 spaarrekening beste rente
-Eenmaal klant gemakkelijk om een rekening te openen
-Overzichtelijke en duidelijke nieuwe online banking omgeving
-Gemakkelijker en waarschijnlijk veiliger inloggen
-Onlangs telefonisch gesprek met een zeer vriendelijke medewerker
-Uitbetaling van de rente ME12 rekening 1 (één) jaar na de verwerving ervan !!!!!
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
Johnn
 
9.0

22 April 2018


Opmerkingen
- Tot voor kort mooie intresten
- Simpel te openen (niet volledig online)
- Geen beheerskosten
- Goede klantendienst
- De rente zijn afgelopen jaar (net als andere banken) serieus gezakt
- 3 maanden wachttijd voor terugstorting is lang
- Er zijn momenteel (door de lage rente) betere spelers op de markt (zeker rekeninghoudend met 3 maanden opzeg)
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
Pirewiet
 
6.3

03 July 2017 (Bijgewerkt: 03 July 2017)


Opmerkingen
+ Veilige bank, kan alleen overschrijven naar gekoppelde rekening.
+ Goedkope fondsen bank
+ Nog steeds relatief hoge rentes
+ Inloggen op online banking zonder digipass
- Snelle daling rentes. Vanaf 5 oktober 2017 nog maar 0.40% op ME3. Zelf klant geworden omdat ze een jaar geleden 1% aanboden.
- 3 maand wachten vooraleer geld beschikbaar is na opvraging
- Trage login op online banking
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
6.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
5.0
Patchitt
 
10.0

04 January 2015


Opmerkingen
Transparantie.
Gemakkelijk toegankelijk.
Dagelijkse rendementsberekening.
Malta als safe haven.
Dit is al een topspeler op de Belgische markt en zal nog verder groeien.
Geen enkele negatieve ervaring.
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
10.0
RichardDP
 
7.0

06 December 2014


Opmerkingen
Goede rente, voor zover je de rente in deze tijden nog goed kan vinden...
Gecompliceerde inlogprocedure!
1- Gebruikersnaam
2- familienaam
3- wachtwoord
4- vervolgens antwoord geven op een vraag
5- tenslotte het zoveelste en zoveelste cijfer van uw pincode ingeven

Ondanks dat lukte het steeds om probleemloos om in te loggen, tot vandaag...
Na 3 mislukte pogingen werden mijn rekeningen geblokkeerd!
Heb geen idee waar het drie maal na elkaar proberen inloggen mis liep...

een digipass zou eenvoudiger zijn!

Ik ben zeer voorzichtig met MeDirect, heb er niet zoveel vertrouwen in.
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
4.0