Crelan en AXA Bank trekken rente op
Het blijft tariefverhogingen op de spaarrekeningen regenen. Nu verhogen ook Crelan en AXA Bank het tarief op een spaarrekening. De tariefverhoging gaat in op 15 november 2023.
Nieuw bij spaargids.be?
Account aanmakenNieuw bij spaargids.be?
Account aanmakenHet blijft tariefverhogingen op de spaarrekeningen regenen. Nu verhogen ook Crelan en AXA Bank het tarief op een spaarrekening. De tariefverhoging gaat in op 15 november 2023.
Als klant bij Crelan of AXA Bank vroeg u het zich ongetwijfeld al af: zal mijn bankkantoor straks nog bestaan? Want als deel van hun fusieplannen willen Crelan en AXA Bank hun kantorennet inkrimpen. Wanneer staat dat te gebeuren?
S&P, dat scores voor de kredietwaardigheid aan bedrijven en organisaties toekent, trok zijn notering voor Crelan op van BBB+ naar A-, met stabiele vooruitzichten.
Crelan en AXA verhogen op 17 juli 2023 de rente op hun spaarboekje.
Crelan en AXA Bank hebben de rente op hun termijnrekeningen op 3 jaar opgetrokken tot 2,65%. Dat is een pak meer dan ze geven op termijnrekeningen op 2 en 4 jaar.
De fusiepartners Crelan en AXA Bank hebben de rentevoeten op hun termijnrekeningen opgetrokken. Ze zijn nu bij beide instellingen gelijkgeschakeld.
Crelan biedt zijn klanten die geld voor langere tijd willen plaatsen opnieuw termijnrekeningen aan.
Eind 2021 was er groot nieuws in de bankensector: Crelan nam AXA Bank Belgium over. De Groep Crelan verdubbelde zo in omvang. Tot nu toe bleven beide merken naast elkaar bestaan. Alleen: hoelang blijft alles nog bij het oude voor u als klant? Zijn er nu al veranderingen? En welke zijn er op til? Een stand van zaken.
Crelan en AXA Bank lanceren op 1 februari een nieuw spaarboekje. Bij Crelan krijgt het de naam Crelan Horizon Plus Boekje, bij AXA wordt dat start2bank fidelity plus.
Crelan en AXA Bank willen na hun fusie hun gezamenlijk netwerk aan bankkantoren halveren. Van de gezamenlijke 900 vestigingen zouden er op termijn nog een 450-tal overblijven, schrijft De Tijd.
Crelan en AXA Bank zijn volop bezig met de voorbereiding van hun fusie. Dat betekent dat ze momenteel vooral op zichzelf en minder op hun klanten gefocust zijn. En dat laat zich ook merken in een lagere score die ze krijgen voor hun dienstverlening.