KBC test bankieren aan huis uit

KBC start in West-Vlaanderen gedurende zes maanden een test waarmee ze een achttal rondtrekkende bankiers inzet die klanten die niet online bankieren én moeite hebben om zich te verplaatsen naar een bankkantoor thuis gaat helpen.
“60% van onze klanten doen al hun financiële verrichtingen digitaal. Daarnaast doet 30% zijn verrichtingen deels digitaal en deels op kantoor. Ten slotte is er nog 10% die voor al hun financiële verrichtingen volledig op een kantoor zijn aangewezen. Dat is toch nog altijd een groep van zowat 200.000 à 250.000 mensen. Voor een deel van hen maakt het niet uit dat ze hiervoor enkele kilometers moeten rijden, voor anderen wel”, zegt Patrick Tans, die bij KBC verantwoordelijk is voor het beheer van het retailnet.
“Het is voor die groep die niet digitaal is én problemen heeft om naar een kantoor te rijden dat we nu een oplossing gaan testen. We laten hen eerst bellen naar een KBC Live-call center. Daar proberen we hen voort te helpen. Lukt dat niet via de telefoon, dan sturen we een bankier per auto naar hen toe. Dat zal niet de dag zelf zijn, maar wel binnen maximaal zeven dagen. We stellen daarbij een tijdsvenster van 2 uur voorop.”
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.