100% terugbetaald?
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: 100% terugbetaald?
Niks tegen gratis producten. Integendeel. Als er een bon in de reclame staat voor bv een gratis kilo wortelen in de carrefour hier niet ver vandaan, ga ik erom en eten we een poosje wortelen.
Wel tegen briefje sturen naar de producent waar in je zogezegd ontevreden bent over het product (terwijl dit niet zo is) om het toch maar terugbetaald te krijgen. Wie dat doet, maakt zichzelf belachelijk.
Ik heb ook wel zin een gratis kuipje smeerkaas, maar toen ik las dat je er een briefje met reden van ontevredenheid moest bijsteken (25 woorden?), laat dan maar al. Ik bespaar mezelf die vernedering
De producent eist een opstelletje van 25 woorden, daarmee zeggen ze eigenlijk: 'wie dat effectief doet, is maar zielig".

Ik zie het zo voor me: gejoel als de camion de parking opdraait, de chauffeur net niet gelyncht omdat hij te weinig laptops bij had.

Wel tegen briefje sturen naar de producent waar in je zogezegd ontevreden bent over het product (terwijl dit niet zo is) om het toch maar terugbetaald te krijgen. Wie dat doet, maakt zichzelf belachelijk.
Ik heb ook wel zin een gratis kuipje smeerkaas, maar toen ik las dat je er een briefje met reden van ontevredenheid moest bijsteken (25 woorden?), laat dan maar al. Ik bespaar mezelf die vernedering

De producent eist een opstelletje van 25 woorden, daarmee zeggen ze eigenlijk: 'wie dat effectief doet, is maar zielig".
De post van Spruitekop paar maanden terug zei ook zoietsInmaken schreef:Om 8 uur 's morgens aan de supermarkt staan?
.

Spruitekop schreef:Destijd heb ik het ook eens gedaan voor 'n Aldi-pc (de eerste jaren waren die na 2-3 minuten uitverkocht) ik heb daar toen ook op een ijskoude novemberochtend gaan staan vanaf 7u50. Totaal bevroren, 85 man voor de deur, toen de vrachtwagen om 8u10 de parking opreed eens roepen om te vragen hoeveel pc's hij bij had en zo'n toestanden.

Ik zie het zo voor me: gejoel als de camion de parking opdraait, de chauffeur net niet gelyncht omdat hij te weinig laptops bij had.
Laatst gewijzigd door Frisse Freddy op 19 januari 2013, 17:55, 4 keer totaal gewijzigd.
In een bib voel ik me erbij horen, veel boeken gelezen en altijd ezel gebleven.336 schreef: De verzuurde reacties zoals deze die laten uitschijnen dat een gepensioneerde dokter geen krant zou mogen komen lezen in een ....

In de bib kijkt (bijna) iedereen sip...

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
-
- Sr. Member
Van zodra bedrog de overhand neemt, is de fun eraf. Zoals vorig jaar in Gent. Een reclamebedrijf zette een flesje wasverzachter voor de mensen hun deur. Een leuke buurtgenoot eigende zichzelf het recht toe om al die mensen hun post te stelen. Dat heeft niets meer met spaarzaamheid te maken.
'United in diversity' - E.U.
"Ik lust geen smerkaas, maar op aandringen van de kleine heb ik die van jullie toch maar eens gekocht. De kleine luste hem wel, maar ik vond die rommel niet te vreten. Wat draaien jullie daar eigenlijk in? Uitgedroogde kamelendarmen? Gerecycleerde tampons? Ik moet het niet weten: betaal maar terug, die rommel van jullie.".
Resultat: terugbetaald.
Wel vreemd, dat sommigen hier de hoge ethiek menen te moeten verkondigen, tegen een achtergrond van voortschrijdende crisis, veroorzaakt door de graaizucht van CEO's met hun korte-termijn visie en hun ongebreidelde graaizucht.
Heel eigenaardig, dat hier nog maar eens het proces gemaakt wordt van de kleine garnaal die een paar dozen smeerkaas en een tube tandpasta bietst, tegen een achtergrond van natiestaten die virtueel failliet zijn, omdat de banken moeten ondersteund worden. Vanwege een paar "vergissingetjes".
Die vele honderden miljarden zien we door de vingers, maar dat klein opportunistje dat twee dagen gratis salami tussen de boterhammen heeft, moet aan de schandpaal. Waar zijn we mee bezig?
We moeten daar eens grondig over gaan nadenken, vind ik. Natuurlijk is die kleine garnaal die een leugentje om bestwil verzint niet goed bezig. Maar hoeveel overduidelijk frauduleus handelende CEO's van het afgelopen decenium zijn er veroordeeld? Men mag het betreuren, maar het zijn niet de kleine garnalen, die het ethisch richtsnoer uitzetten.
Als deze post Pxxxxxx of andere pubers om welke reden ook onwelgevallig is, verontschuldig ik me op voorhand
.
Resultat: terugbetaald.
Wel vreemd, dat sommigen hier de hoge ethiek menen te moeten verkondigen, tegen een achtergrond van voortschrijdende crisis, veroorzaakt door de graaizucht van CEO's met hun korte-termijn visie en hun ongebreidelde graaizucht.
Heel eigenaardig, dat hier nog maar eens het proces gemaakt wordt van de kleine garnaal die een paar dozen smeerkaas en een tube tandpasta bietst, tegen een achtergrond van natiestaten die virtueel failliet zijn, omdat de banken moeten ondersteund worden. Vanwege een paar "vergissingetjes".
Die vele honderden miljarden zien we door de vingers, maar dat klein opportunistje dat twee dagen gratis salami tussen de boterhammen heeft, moet aan de schandpaal. Waar zijn we mee bezig?
We moeten daar eens grondig over gaan nadenken, vind ik. Natuurlijk is die kleine garnaal die een leugentje om bestwil verzint niet goed bezig. Maar hoeveel overduidelijk frauduleus handelende CEO's van het afgelopen decenium zijn er veroordeeld? Men mag het betreuren, maar het zijn niet de kleine garnalen, die het ethisch richtsnoer uitzetten.
Als deze post Pxxxxxx of andere pubers om welke reden ook onwelgevallig is, verontschuldig ik me op voorhand

-
- Sr. Member
Is het nu echt nodig in elke post naar mij te verwijzen? Geeft dat een meerwaarde aan u bestaan? Ik zie echt geen reden waarom jij keer op keer persoonlijke aanvallen naar mij moet richten. Stop ermee. Op u leeftijd is dat bijzonder zielig.Yvan schreef:
Als deze post Pxxxxxx of andere pubers om welke reden ook onwelgevallig is, verontschuldig ik me op voorhand.
'United in diversity' - E.U.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En dan ging het nog om zaken waarvoor we wilden betalen.Frisse Freddy schreef:De post van Spruitekop paar maanden terug zei ook zoietsInmaken schreef:Om 8 uur 's morgens aan de supermarkt staan?
Spruitekop schreef:Destijd heb ik het ook eens gedaan voor 'n Aldi-pc (de eerste jaren waren die na 2-3 minuten uitverkocht) ik heb daar toen ook op een ijskoude novemberochtend gaan staan vanaf 7u50. Totaal bevroren, 85 man voor de deur, toen de vrachtwagen om 8u10 de parking opreed eens roepen om te vragen hoeveel pc's hij bij had en zo'n toestanden.

Toen waren ze nog schaars, nu staan ze d'er maanden nadien nog en kan je afwachten en gokken dat ze d'er binnenkort een geel etiket (afprijzing) of een rood etiket (grote afprijzing) opkleven.
Spruitekop schreef: En dan ging het nog om zaken waarvoor we wilden betalen.
Toen waren ze nog schaars, nu staan ze d'er maanden nadien nog en kan je afwachten en gokken dat ze d'er binnenkort een geel etiket (afprijzing) of een rood etiket (grote afprijzing) opkleven.
Those were the days. De camioneur was toen ook al een onderbetaalde, maar men ging het nog niet zover zoeken: veel kans dat het een boerenzoon ergens uit de walen was. Die omringd werd door vlamen met dikke nek die maar bleven doorzeuren over "les computers"

Patrick1: het is niet omdat duizenden of tienduizenden iets doen dat het daarom "juist" is.Bij populaire acties zijn er tienduizenden aanvragen voor terugbetaling.
Dus, stel jullie mening maar bij.
Ik probeer ook spaarzaam te leven, heb zoveel mogelijk zaken die geld kosten (abonnementen enz) opgezegd. Voor zaken die ik niet kan missen zoek ik goedkopere alternatieven. Ik hou mijn budget enorm in de gaten.
Maar frugaliteit is eindig ... je kunt niet blijven besparen. Mensen zoals op thesimpledollar schrijven blogposts over hoe ze $78 per jaar sparen door elke keer een klein beetje minder tandpasta te gebruiken. Ik sluit me meer aan bij Ramit Sethi (googlen maar) die stelt dat frugaliteit eindig is, maar extra inkomsten oneindig. Hij pleit ervoor om tijd die je wint met het besparen van luttele dollars te investeren in verbetering van jezelf, van je carrière en extra inkomsten.
Ik volg Ramit's insteek al een tijdje en die brengt voor mij veel meer op dan eindeloos luttele eurocenten bijeensparen. Jij bespaart een paar duizend euro per jaar met gratis produkten, ik heb een veelvoud van dat bedrag per jaar aan extra inkomsten.
immaken
Wat is volgens jou een luttel bedrag ? Bij een tomatenkweker was het bruto uurloon 8 €. Als ik per jaar voor 1.200 € gratis producten vind, daar moet je bij die tomatenkweker wel 150 uur, of een maand lang voor werken !
Dus, kom met je twee voetjes op de grond.
Wat is volgens jou een luttel bedrag ? Bij een tomatenkweker was het bruto uurloon 8 €. Als ik per jaar voor 1.200 € gratis producten vind, daar moet je bij die tomatenkweker wel 150 uur, of een maand lang voor werken !
Dus, kom met je twee voetjes op de grond.

En als ik het bijeen moet bedelen aan 2€ per dag dan duurt het nog langer.
Als ik spreek over investering om jezelf te verbeteren, dan is het uiteraard om uit kutjobjes zoals tomaten trekken te geraken. Een veelvoud van het door jou uitgespaarde bedrag - waarmee jij uren van je leven verdoet door van hier naar daar te bollen - is met relatief weinig moeite te bereiken.
Ik daag je uit om ALLE uren op jaarbasis op te tellen die je spendeert aan trips naar en van de supermarkten op zoek naar gratis spullen of spullen die je zogezegd niet lekker vindt om toch maar je geld terug te krijgen. Ga de uitdaging aan en post hier volgend jaar je resultaten. Tel er ook de tijd bij om die briefjes te posten en de kost van je postzegels.
Noteer de uren en deel ze door het "uitgespaarde" bedrag en laat iedereen hier zien hoeveel je "verdient" per uur.
Ik denk dat je raar van je "resultaat" zult opkijken.

Als ik spreek over investering om jezelf te verbeteren, dan is het uiteraard om uit kutjobjes zoals tomaten trekken te geraken. Een veelvoud van het door jou uitgespaarde bedrag - waarmee jij uren van je leven verdoet door van hier naar daar te bollen - is met relatief weinig moeite te bereiken.
Ik daag je uit om ALLE uren op jaarbasis op te tellen die je spendeert aan trips naar en van de supermarkten op zoek naar gratis spullen of spullen die je zogezegd niet lekker vindt om toch maar je geld terug te krijgen. Ga de uitdaging aan en post hier volgend jaar je resultaten. Tel er ook de tijd bij om die briefjes te posten en de kost van je postzegels.
Noteer de uren en deel ze door het "uitgespaarde" bedrag en laat iedereen hier zien hoeveel je "verdient" per uur.
Ik denk dat je raar van je "resultaat" zult opkijken.
Als ik zo'n mensen tegenkom, loop ik er in een zo groot mogelijke boog omheen!Yvan schreef:Yep.
Moet ik me aangesproken voelen?
![]()
Hier volg ik je niet goed. Ik vergeleek de al te doorzichtige Slangentruukjes met de methode 336...
Een dergelijk woordenspel is slechts weinigen gegeven. Hoe moreel deviant ook: het dwingt enige bewondering af.
...en... bewonderen doe ik ze al zeker niet, dat laat ik over aan diegenen voor wie hun woordspelletjes bedoeld zijn; dat is het soort posters dat tijd noch moeite neemt om een draad helemaal af te lopen, laat staan te begrijpen. En zoals jij zelf goed weet, Yvan, gezien de dikwijls helemaal van de pot gerukte reacties op jouw postings, vormen die een aanzienlijk deel van het Forumpubliek

Laatst gewijzigd door vlo op 20 januari 2013, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
inmaken
Ik fiets ongeveer 10.000 km. per jaar. Als ik tijdens mijn fietstochten even stop bij een supermarkt, is dit geen tijdverspilling.Het is een hobby, de ene gaat naar de voetbal kijken, wat geld kost. Mijn hobby brengt integendeel geld op.
Laat mij het anders uitdrukken, dankzij mijn hobby, opbrengst rond de 1.200 € per jaar, kan ik ieder jaar
- 600 broden kopen, of
- 120 bakken bier kopen, of
- een jaar gratis brandstof tanken.
Ik ben een spaarzaam iemand, zuinig leven geeft me een kick.
Ik fiets ongeveer 10.000 km. per jaar. Als ik tijdens mijn fietstochten even stop bij een supermarkt, is dit geen tijdverspilling.Het is een hobby, de ene gaat naar de voetbal kijken, wat geld kost. Mijn hobby brengt integendeel geld op.
Laat mij het anders uitdrukken, dankzij mijn hobby, opbrengst rond de 1.200 € per jaar, kan ik ieder jaar
- 600 broden kopen, of
- 120 bakken bier kopen, of
- een jaar gratis brandstof tanken.
Ik ben een spaarzaam iemand, zuinig leven geeft me een kick.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Patrick
Het brengt jouw geen 1200€ op, je bespaart mss iets. Maar je hebt er ook kosten aan zoals postzegels, omslagen.
Als jij 20 pizzas haalt. Hoelang moet je daar niet aan eten? De elektriciteit kost ook. Waarschijnzlijk heb je een heel grote diepvries, waar veel lege ruimte anders krijg je ze niet in je diepvries. Weet je dat hoemeer lege ruimte in je diepvries hoe hoger je verbruik zal liggen. Veel beter een kleine diepvries en je producten er niet lang laten inzitten.
Het brengt jouw geen 1200€ op, je bespaart mss iets. Maar je hebt er ook kosten aan zoals postzegels, omslagen.
Als jij 20 pizzas haalt. Hoelang moet je daar niet aan eten? De elektriciteit kost ook. Waarschijnzlijk heb je een heel grote diepvries, waar veel lege ruimte anders krijg je ze niet in je diepvries. Weet je dat hoemeer lege ruimte in je diepvries hoe hoger je verbruik zal liggen. Veel beter een kleine diepvries en je producten er niet lang laten inzitten.
In het slechtste geval heb je toch nog altijd je gratis product voor de prijs van een postzegel !christofgh schreef:Patrick
Het brengt jouw geen 1200€ op, je bespaart mss iets. Maar je hebt er ook kosten aan zoals postzegels....
Toch zeker ook niet slecht dunkt mij

Ik word daar voor betaald.patrick1 schreef:de ene gaat naar de voetbal kijken, wat geld kost. Mijn hobby brengt integendeel geld op.

On topic: Ik doe ook mee aan de gratis-hype. Máár alleen als het producten zijn die me interesseren. Tandpasta van Theramed gisteren. Kost wel 2,99 EUR, maar dat is niét de prijs die ik normaal voor tandpasta zou betalen. Dus m'n profijt is geen 2,99 EUR. Er moet nog 0,62 EUR postzegel af, dus profijt is 2,37 EUR. En zelfs minder, want ik zou voor mezelf anders een tube tandpasta uit de Lidl of Aldi kopen.
Ik ga dus niet alles halen, ik ben daar selectief in.
In tegenstelling tot wat anderen zeggen, veel tijd kruipt daar (bij mij) niet in: je moet sowieso toch af en toe naar de winkel, en dan heb ik altijd 'n lijstje mee van zaken die ik gratis zou kunnen vinden.