Apple Inc
TIP
Re: Apple Inc
Het command: shutdown -a (met de a van abort) kan dan wonderen doen.sintorama schreef: ↑12 augustus 2020, 13:17Mag ik dan eens langskomen met mijn laptop? Er is een hele IT-organisatie nodig om die Windows PCs in de lucht te houden, met allerlei extra beveiligingslagen ingebouwd omdat het OS zo lek is als een mandje. Vanaf vandaag wordt mijn PC elke dag TWEE maal heropgestart, enforced via group policy. Zit je in het midden van een vergadering: "Your PC will restart in 1 minute".
Gezien de meeste taken tegenwoordig via web applicaties verlopen en geen VPN vereisen (vb MS Teams) en ik moet huiswerken, doe ik de meeste zaken op mijn prive laptop (macbook 2011). De meeste van mijn collega's die embedded development doen zijn al jaren overgeschakeld naar Linux.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Mac os ís UNIX based. Een geek voelt er zich onmiddellijk thuis. Onder de shiny toeters en bellen is de Mac een echt werkpaard.
Van hun mobile devices ben ik zeer tevreden, fijn eco systeem en het werkt altijd.
Mochten de portables of mac niet zo duur zijn dan kocht ik die misschien ook.
Onze werkgevers geven ons pc portables dus de keuze is snel gemaakt
Soms wil het oog ook wat en dan kost het vaak meer, voor de ene belangrijk voor de andere niet.
Maar blijf er bij, nooit gedurfd om het aandeel te kopen ... jammer want het had mij geen windeieren gelegd!
Troost, via mijn fondsen bezit ik wel apple, om en bij de 5% van mijn fondsen port is apple, dus zodoende toch gecovered.
Mochten de portables of mac niet zo duur zijn dan kocht ik die misschien ook.
Onze werkgevers geven ons pc portables dus de keuze is snel gemaakt
Soms wil het oog ook wat en dan kost het vaak meer, voor de ene belangrijk voor de andere niet.
Maar blijf er bij, nooit gedurfd om het aandeel te kopen ... jammer want het had mij geen windeieren gelegd!
Troost, via mijn fondsen bezit ik wel apple, om en bij de 5% van mijn fondsen port is apple, dus zodoende toch gecovered.
Das zeker, het is een prachtig OS.troglodytes schreef: ↑13 augustus 2020, 07:16 Mac os ís UNIX based. Een geek voelt er zich onmiddellijk thuis. Onder de shiny toeters en bellen is de Mac een echt werkpaard.
XNU, X is not UNIX
Hier een fotoke:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... Server.jpg
En dat is een hele grote fout, want in dat geval negeer je het aspect van software optmalisatie die voor 50% van de performantie verantwoordelijk is. Ik weet niet over welk systeem je het precies had (mac pro? imac pro? laptop?), maar zoal ik al schreef: SOMMIGE systemen van Apple hebben een hele goeie prijs/kwaliteit verhouding. Andere dan weer niet.vliejsklak schreef: ↑12 augustus 2020, 16:54 Ik blijf wel benieuwd. Ik hobby zowat met PC's en heb onlangst eentje samengesteld gehad wat krachtiger was dan het indertijd vlaggenschip van apple voor nog minder dan de helft van de kostprijs.
Helaas, freeBSD en Linux draaien geen Adobe (en andere) software die ik in mijn vrije tijd wil gebruiken. Tijdens mijn vrije tijd is een computer een gebruiksobject, geen hobby. Ik heb andere hobbies.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Wachten tot Apple computers met eigen chip gaat uitbrengen: ze gaan iedereen naar huis spelen. En ze zijn nu al het grootste bedrijf ter wereld. Voelt ergens ... verkeerd?
Voordien hadden ze ook al eens (deels) hun eigen chip , de powerpc.
-
vliejsklak
- Jr. Member

- Contacteer:
tsja, dan steek ik er toch gewoon nog beter hardware in om dat te compenseren? Om dan uiteindelijk nog altijd goedkoper uit te komen? Maarja voor gaming is apple zowieso not done.sintorama schreef: ↑13 augustus 2020, 09:06En dat is een hele grote fout, want in dat geval negeer je het aspect van software optmalisatie die voor 50% van de performantie verantwoordelijk is. Ik weet niet over welk systeem je het precies had (mac pro? imac pro? laptop?), maar zoal ik al schreef: SOMMIGE systemen van Apple hebben een hele goeie prijs/kwaliteit verhouding. Andere dan weer niet.vliejsklak schreef: ↑12 augustus 2020, 16:54 Ik blijf wel benieuwd. Ik hobby zowat met PC's en heb onlangst eentje samengesteld gehad wat krachtiger was dan het indertijd vlaggenschip van apple voor nog minder dan de helft van de kostprijs.
>Maarja voor gaming is apple zowieso not done.
Nou er zijn toch wel veel mobiele gamekens beschikbaar op het Apple Platform.
Of heb je het over de "hardcore gamers" ?
Nou er zijn toch wel veel mobiele gamekens beschikbaar op het Apple Platform.
Of heb je het over de "hardcore gamers" ?
-
vliejsklak
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik heb het over desktops. Heb nog nooit een spel op de gsm gespeeld behalve snake op de nokia 3310
haha :-)
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Apple is natuurlijk een zeer succesvol bedrijf, maar als je ziet wat voor winsten ze maken en wat voor winstmarges er zitten op bepaalde produkten - zoals bv de (duurdere) iPhones - dan heb ik sterk het gevoel dat je als consument al gauw een grote bijdrage levert aan die winsten. Iedereen moet dat voor zichzelf beslissen, maar ik word als consument liefst niet teveel gemolken. 
Die airpods das ook een goudmijn. En iedereen verliest die en koopt er dan terug nieuwe