Argen-Co
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Argen-Co
Ik overweeg ze alle 3 (Cera, Argen-Co en CrelanCo).Denfi schreef: ↑3 januari 2022, 13:27 Mij lijkt het wel interessant. Ik overweeg het ook maar zal dan naar een kantoor moeten omdat je via online inschrijven de itsme app nodig hebt, wat ik niet heb. Buiten de naam al te hebben horen vallen weet ik zelfs niet wat die app inhoud.Nog nooit nodig gehad.
Itsme is een app om je online te identificeren met je smartphone. Na installatie moet je de app eénmaal koppelen met je id (en mobile tel nr). Heel handig, maar ik hoop dat dit niet de enige methode wordt.
In die "voordelen" ben ik niet direct geïnteresseerd.Denfi schreef: ↑3 januari 2022, 13:27 Ik merk op dat ik bij crelanco nog maar 1 keer een voordeel heb benut, in al die jaren.
Dus ik vraag mij af of het niet beter is om het geld rechtstreeks in KBC Ancora te beleggen.Want beter dividendrendement.
Ik zie nu wel dat je al vanaf 600 euro recht hebt op de voordelen.
Ik zou ze vooral nemen voor diversificatie in mijn coop mandje.
Ja, ongeveer. Zou bij Eco2050 niet uitsluitend (achtergestelde) leningen zijn.Denfi schreef: ↑3 januari 2022, 13:27Je kan sinds 15 juni 2021 terug inschrijven in nieuwe aandelen.Dit tot 15 mei 2022.
Met een deel van het geld verschaffen ze achtergestelde lening aan een andere vennootschap. Werkte groenkracht ook niet op deze manier? https://www.eco2050.be/word-cooperant
Dan lijkt mij Ecopower toch veiliger. Of BeauVent maar daar kun je op dit moment geen nieuwe aandelen kopen.
Ecopower en Beauvent heb ik echter al voldoende.
Daarnaast ook Limburgwind en Aspiravi-Samen, inleg iets minder dan de voorgaande 2 en ook al voldoende.
Eco2050 en eventueel nog andere zou ik er ook vooral bijnemen voor diversificatie in mijn coop mandje.
Zie ook cooperatieve-aandelen-t10950-285.html?h ... nt#p527524
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 3 januari 2022, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe zit het met de veiligheid?Wat als er iemand toch in je gsm geraakt,kan deze dan niet alles bekijken wat je met die app doet?EarthNvstr1 schreef: ↑3 januari 2022, 18:05
Itsme is een app om je online te identificeren met je smartphone. Na installatie moet je de app eénmaal koppelen met je id (en mobile tel nr). Heel handig, maar ik hoop dat dit niet de enige methode wordt.
Opzich zijn de acties/voordelen ook niet mijn primaire reden. Ik doe het voor het dividend. Ik zie het als alternatief voor een obligatie.EarthNvstr1 schreef: ↑3 januari 2022, 18:05In die "voordelen" ben ik niet direct geïnteresseerd.Denfi schreef: ↑3 januari 2022, 13:27 Ik merk op dat ik bij crelanco nog maar 1 keer een voordeel heb benut, in al die jaren.
Dus ik vraag mij af of het niet beter is om het geld rechtstreeks in KBC Ancora te beleggen.Want beter dividendrendement.
Ik zie nu wel dat je al vanaf 600 euro recht hebt op de voordelen.
Ik zou ze vooral nemen voor diversificatie in mijn coop mandje.
Als je dan kijkt naar het rendement van KBC Ancora (51% in bezit van Cera) van de afgelopen jaar is dit 115%, exclusief dividend. Afgelopen 10 jaar is het rond 150%, door de crisis van toen.
Ik stel mij nu de vraag of het dan niet beter is om voor 600 euro in Cera te beleggen, voor het geval er toch eens een voordeel interresant is. En de rest in aandelen van KBCA.
Spreiden is een ding maar beleggen in Ancora en daarna Cera is dat niet allemaal van hetzelfde.Denfi schreef: ↑4 januari 2022, 14:53
Als je dan kijkt naar het rendement van KBC Ancora (51% in bezit van Cera) van de afgelopen jaar is dit 115%, exclusief dividend. Afgelopen 10 jaar is het rond 150%, door de crisis van toen.
Ik stel mij nu de vraag of het dan niet beter is om voor 600 euro in Cera te beleggen, voor het geval er toch eens een voordeel interresant is. En de rest in aandelen van KBCA.
Eenmaal Cera voor 600 € voor eventuele voordelen is helemaal wat anders dan geld van een spaarrekening in Cera plaatsen
Omdat het meer opbrengt.
Toevallig in het heel korte nieuwe jaar een slachtoffer van de kbc verkopers tegen gekomen.
Waarom die centjes niet in Ancora och ja kan enkel nog via Bolero.
Estate Guru believer.
Platin,ik denk dat je het met iets anders verwisselt
KBC Ancora is gewoon beursgenoteerd.Dit is de monoholding boven KBC. Kun je met elke broker/bank aankopen. Ik heb op einde van 2021 deze nog aangekocht via Keytrade.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Nee, je kan niet zien wat je gedaan hebt.
En je moet altijd je 5-cijferige pincode ingeven in de itsme app.
Je kan de KBC Ancora aandelen niet zomaar vergelijken met de Cera aandelen n.m.i.Denfi schreef: ↑4 januari 2022, 14:53 Als je dan kijkt naar het rendement van KBC Ancora (51% in bezit van Cera) van de afgelopen jaar is dit 115%, exclusief dividend. Afgelopen 10 jaar is het rond 150%, door de crisis van toen.
Wel een goede vraag ... maar ik heb persoonlijk niet de nodige expertise om daar een deftige uitéénzetting over te doen
Prospectus Cera:
https://www.fsma.be/sites/default/files ... 245-03.pdf
Denfi als gewone Kbc klant wordt men voor Ancora doorverwezen naar Bolero.
Dus het plastronneke verkoopt alleen maar huisfondsen en cera aandelen.
Estate Guru believer.
Ja,ik weet dat je met KBCA meer schommelingen gaat hebben, wat met Cera niet het geval is.Maar als je puur naar de rendement kijkt op lange termijn dan lijkt mij KBCA beter dan cera. Bij Argenta en Crelan kun je de vergelijking niet maken want niet beursgenoteerd.EarthNvstr1 schreef: ↑4 januari 2022, 22:00 Je kan de KBC Ancora aandelen niet zomaar vergelijken met de Cera aandelen n.m.i.
Wel een goede vraag ... maar ik heb persoonlijk niet de nodige expertise om daar een deftige uitéénzetting over te doen![]()
Acho oke,raar
Zomaar een vraag maar iemand zich al vragen gesteld bij dergelijke aandelen en de inflatie ?
1 aandeel Ecopower kostte 10 jaar geleden €250. Maar hoeveel is vandaag dit aandeel nog waard ?
1 aandeel Ecopower kostte 10 jaar geleden €250. Maar hoeveel is vandaag dit aandeel nog waard ?
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
daarvoor bestaan dividenden hé! Zijt blij dat ge nog de inleg terugkrijgt, er zijn nog genoeg bedrijven/sectoren op de beurs die nog altijd onder hun koers van 10 jaar geleden noteren.
https://www.ecopower.be/over-ecopower/cooperant-worden
Maar dat is met alle andere investeringen hetzelfde.
Hoeveel je tegenwoordig nog kan doen met 250 € in vergelijking met 10 jaar geleden, is uiteraard een andere kwestie.Belangrijk voor u aandelen koopt:
...
Een Ecopower-aandeel kost 250 euro en behoudt zijn waarde
Maar dat is met alle andere investeringen hetzelfde.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ecopower was eind 2020 zo'n 275,- EUR per aandeel.
(gebaseerd op eigen vermogen van 63.000.000 en 228.000 aandelen)
Bij ontbinding in "gezonde toestand" zou je dus normaal gezien meer moeten terugkrijgen dan je nominale inleg.
Bij ontbinding in "slechte toestand" is het te hopen dat je minstens je nominale inleg terugkrijgt.
Als je "uitstapt" krijg je inderdaad enkel je nominale inleg van 250,- EUR per aandeel terug.
Je financiëel rendement moet dus vooral van het dividend komen inderdaad.
Zie ook: cooperatieve-aandelen-t10950-270.html?h ... nt#p527299
Dat is deels correct maar je krijgt jaarlijks een dividend. Dat moet je uiteraard meetellen. Ik weet niet of het bij argenco kan, maar ik kies voor uitbetaling en niet voor kapitalisatie. Als je voor kapitalisatie kiest bouw je meer op, maar ik heb liever boter bij de vis. Te nare gedachten aan BACOB en Arcopar.
Ik ben ooit gelijktijdig gestart met bescheiden bedrag met aandelen op beurs. Ik koos voor Agfa. Dom want ik heb daar na 10 jaar ongeveer nog niks aan verdiend, alleen maar verlies. Ok, het zal verkeerd gekocht geweest zijn. Nu weet ik beter. Omdat het een klein bedrag is wacht ik al jaren af, maar dat komt niet meer goed. Argenco daarentegen heeft toch steeds uitbetaald. Misschien niet super hoog maar beter dan een spaarrekening en toch iets veiliger als je Argenta bank bekijkt. Voor beginnende beleggers toch beetje meer stabiele grond om op te wandelen.
Toen ik in 2010 voor het eerst Argen-Co aandelen kocht heb ik de wettelijk verplichte vragen over mijn risicoprofiel doorgegeven aan de plaatselijke kantoorhouder. Later heb ik nog coöperatieve aandelen bijgekocht telkens er nieuwe uitgaven waren. De laatste keer in mei 2021 en dit gebeurde altijd online.
Nu werd ik gecontacteerd door Argenta om naar het kantoor te komen, omdat er nieuwe vragen moeten beantwoord worden.
Op zich heb ik geen probleem met het beantwoorden van die vragen, maar ik zie er tegenop om naar dat afgelegen kantoor te rijden (in een omgeving waar ik verder nooit voorbijkom).
Maar blijkbaar biedt Argenta de mogelijkheid om dit online te regelen niet aan.
Weet hier iemand of dit op een andere manier kan opgelost worden?
Nu werd ik gecontacteerd door Argenta om naar het kantoor te komen, omdat er nieuwe vragen moeten beantwoord worden.
Op zich heb ik geen probleem met het beantwoorden van die vragen, maar ik zie er tegenop om naar dat afgelegen kantoor te rijden (in een omgeving waar ik verder nooit voorbijkom).
Maar blijkbaar biedt Argenta de mogelijkheid om dit online te regelen niet aan.
Weet hier iemand of dit op een andere manier kan opgelost worden?
Als er al een oplossing is dat is dat aan het Argenta-kantoor om te geven. U kunt het enkel vragen. Als u dan toch moet gaan zou ik vragen als er nog andere zaken zijn waarvoor ze zouden willen dat je langskomt in de komende jaren om daar nu mee af te komen.
Zoals update eID, of een poging een of ander extra product u te verkopen. Zodat ze dat van hun 'to do' lijstje kunnen afvinken.
Zoals update eID, of een poging een of ander extra product u te verkopen. Zodat ze dat van hun 'to do' lijstje kunnen afvinken.