Argenta of ING lion account
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Argenta of ING lion account
Ok, bedankt voor deze verduidelijking, maar wat is dan het verschil met de golden rekening?cp1234 schreef:RV is verschuldigd op elke zichtrekening.jawadde001 schreef: Ik zie dat de rente bij de zichtrekening van argenta 0.1% bedraagt. Volgens hun site moet hier nog roerende voorheffing af. Is dit bij andere banken ook zo (dat men RV moet betalen)?
Vind het wel vreemd dat men op de zichtrekening RV moet betalen en niet op spaarrekening...
Tevens vind ik het maar vrij belachelijk, 0.10% - RV...kan je beter niets geven
Heb nog een klein vraagje: dat men de internet-zichtrekening op internet kan raadplegen spreekt voor zich, maar kan men ook de gewone zichtrekening op internet bekijken en ermee handelen (overschrijving,...)?
grtz
Als je een gewone zichtrekening neemt bij argenta en aanvraagt of je ermee online kan, kan je er normaal ook alles mee doen.
Ik gebruik enkel de ON LINE home banking, niet de off-line software die je op je eigen pc dient te installeren.lotty schreef:Uit een post van Ted een beetje hierboven lees ik nochtans dit:Ezeltje Strekje schreef: Nee, ook via de digipass kan je geen uittreksels afdrukken van je deposit account
"En wat de uittreksels van de LION DEPOSIT betreft, in de home bank OFF LINE
in BUDGET vindt je een knop "afdruken" als je de deposit geselecteerd hebt; er is ook een functie "exporteren". De LION ACCOUNT wordt wel geprint bij de self bank."
Pecunia non olet
Tiens, raar dat ik geen Maxi heb en alles kan afprinten in kantoor, behalve e-spaar.Svens schreef: Beste jawadde001
Ik ben houder van zowel een ING lion account als een rekening bij Argenta.
Indien u enkel baseert op een rekeninguittreksel op papier en niet thuis uitprinten schiet er maar 1 mogelijkheid over en dat is een ING lion account.
Bij de Argenta E-spaarrekening is het onmogelijk om uw rekeninguittreksels opgestuurd te krijgen of op het kantoor uit te printen. Onder een internetrekening bij Argenta verstaat men namelijk dat men de volledige rekening thuis beheert en eventueel uitprint of opslaat als PDF-formaat (waar niks mis mee is).
Indien je je rekeninguittreksel wel op het Argenta kantoor wilt uitprinten, ben je al verplicht om een MAXI-rekening te nemen. Deze kan je ook op internet raadplegen, maar wel in het kantoor uitprinten. Maar deze intrestvoet staat slechts op 1 % + 1 % getrouwheidspremie, dus veel lager.
ING Lion Account worden uw rekeninguittreksels wel driemaandelijks opgestuurd.
Maar desondanks zou ik u toch een Argenta E-spaarrekening aanraden. De manier van internetbankieren is veel fijner, overzichtelijker en gemakkelijker. Indien er problemen zijn kan je ook steeds terecht bij je kantoorhouder.
Bij een ING Lion Account moet je eerst software installeren en de installatie verloopt moeizaam en niet vanzelfsprekend. Je moet het allemaal bij wijze van spreken maar zelf uitzoeken.
Je kan ook slechts je rekening bekijken op de pc waar je de eerste keer de software op hebt geïnstalleerd. Bij niet-functioneren van de pc, kan je een week wachten op nieuwe codes voor het herinstalleren.
Overigens heb ik bij het openen ruim 2 maanden mogen wachten voordat ik toegang kreeg tot de ING Lion Account. Bij de ING kantoorhouder kon ik overigens niet terecht met mijn problemen/vragen die ik had met betrekking tot de ING Lion Account. Het is een internetrekening en wij als kantoorhouder kunnen u hier niet bij helpen was hun antwoord.
P.S. ING is grootbank nr. 4 en Argenta is nr. 5.
Aan u de keuze!
iemand ervaring met citibank?????????? goede of slechte
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik ga deze week nog mijn ING Lion Account / Deposit afsluiten.
Eerst duurde het al 2 maanden vooraleer beide rekeningen geopent waren. Toen moest ik nog enkel mijn bankkaart ontvangen. Kantoor ging mij bellen wanneer deze binnenkwam. Na 3 weken nog niets gehoord. Zelf gebeld, was aangekomen. Kaart gaan halen, in het kantoor een code moeten opzetten, ging niet...
'Codes zullen we laten opsturen' vertelden ze mij. Na 2 weken nog geen codes ontvangen. Terug naar kantoor, terug code op de kaart proberen zetten, ging nog niet. Vervangkaart meegekregen tot nieuwe bankkaart daar ging zijn, gingen mij bellen.
Nu 4 weken later nog steeds geen telefoon gehad, ga gisteren naar self bank automaat, kaart wordt ingeslikt. Weg vervangkaart.
Ik denk dat dit grotendeels de fout is van mijn kantoor maar toch, ik ga alles opzeggen en gewoon blijven waar ik was = Argenta.
Eerst duurde het al 2 maanden vooraleer beide rekeningen geopent waren. Toen moest ik nog enkel mijn bankkaart ontvangen. Kantoor ging mij bellen wanneer deze binnenkwam. Na 3 weken nog niets gehoord. Zelf gebeld, was aangekomen. Kaart gaan halen, in het kantoor een code moeten opzetten, ging niet...
'Codes zullen we laten opsturen' vertelden ze mij. Na 2 weken nog geen codes ontvangen. Terug naar kantoor, terug code op de kaart proberen zetten, ging nog niet. Vervangkaart meegekregen tot nieuwe bankkaart daar ging zijn, gingen mij bellen.
Nu 4 weken later nog steeds geen telefoon gehad, ga gisteren naar self bank automaat, kaart wordt ingeslikt. Weg vervangkaart.
Ik denk dat dit grotendeels de fout is van mijn kantoor maar toch, ik ga alles opzeggen en gewoon blijven waar ik was = Argenta.
-
Honnepon
De ING Lion Deposit (momenteel 2% +0,50%) laat inderdaad niet toe om uittreksels te printen. Momenteel krijg je slechts jaarlijks in januari (na de renteberekening) een gratis uittreksel met de post toegestuurd.Campzie schreef: Van de Lion Account (zichtrekening) kan je uittreksels afdrukken in de selfbank maar van de spaarrekening, de Lion Deposit kan je helemaal niks afdrukken. Je kan je spaarrekening alleen maar opvolgen via Home'bank of het zou ondertussen anders moeten zijn?
ING had gezegd (bijna een jaar geleden) dat ze bezig waren om ook uittreksels elektronisch ter beschikking te stellen via Home Bank zodat ook op verzoek uittreksels kunnen geprint of bewaard worden van de ING Lion Deposit maar ondertussen is dit nog steeds niet het geval.
Alle uittreksels zijn ter beschikking in het kantoor via Self Bank of je kan ze tegen betaling laten opsturen naar je thuisadres.
Argenta zou ik minder aanraden omdat hun internetbankieren op niets trekt, althans volgens mijn ervaring. Het is ten eerste ZEEEEER traag.
Als je een overschrijving voor het weekend wil doen dan moet je die ten laatste de donderdagavond ingeven in het online banking systeem voor 23.00u.
Bij ING wordt dit onmiddellijk doorgevoerd nog de vrijdag en staat normaal ook die dag nog op de begunstigde rekening.
Hun rente van de e-spaar is ook stukken lager dan de ING Lion Deposit.
Met een ING Lion Account, een ING Lion Deposit en eventueel een Groen Boekje (voor manuele afhalingen aan het loket want via Lion Account niet mogelijk want is elektronische rekening) heb je helemaal geen kosten bij ING tenzij je uittreksels naar je thuis laat opsturen.
Dit is mijn ervaring en advies.
Tevens vind ik het feit dat je met ING slechts op 1 computer kan bankieren via hun speciale software eerder een voordeel wegens meer veilig. Als men uw Digipass en wachtwoord/abonnementsnummer bemachtigt dan kan men met gelijk welke computer aan uw rekeningen. Met ING slechts op uw ene computer en als die beveiligd is met een wachtwoord dan wordt het nog een stuk moeilijker.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb een email gestuurd naar mijn plaatselijke argentakantoor en daar zeggen ze dat een overschrijving van de spaar- naar zichtrekening 1 dag duurt, voor de andere 2 dagen, maximum 3.Honnepon schreef:De ING Lion Deposit (momenteel 2% +0,50%) laat inderdaad niet toe om uittreksels te printen. Momenteel krijg je slechts jaarlijks in januari (na de renteberekening) een gratis uittreksel met de post toegestuurd.Campzie schreef: Van de Lion Account (zichtrekening) kan je uittreksels afdrukken in de selfbank maar van de spaarrekening, de Lion Deposit kan je helemaal niks afdrukken. Je kan je spaarrekening alleen maar opvolgen via Home'bank of het zou ondertussen anders moeten zijn?
ING had gezegd (bijna een jaar geleden) dat ze bezig waren om ook uittreksels elektronisch ter beschikking te stellen via Home Bank zodat ook op verzoek uittreksels kunnen geprint of bewaard worden van de ING Lion Deposit maar ondertussen is dit nog steeds niet het geval.
Alle uittreksels zijn ter beschikking in het kantoor via Self Bank of je kan ze tegen betaling laten opsturen naar je thuisadres.
Argenta zou ik minder aanraden omdat hun internetbankieren op niets trekt, althans volgens mijn ervaring. Het is ten eerste ZEEEEER traag.
Als je een overschrijving voor het weekend wil doen dan moet je die ten laatste de donderdagavond ingeven in het online banking systeem voor 23.00u.
Bij ING wordt dit onmiddellijk doorgevoerd nog de vrijdag en staat normaal ook die dag nog op de begunstigde rekening.
Hun rente van de e-spaar is ook stukken lager dan de ING Lion Deposit.
Met een ING Lion Account, een ING Lion Deposit en eventueel een Groen Boekje (voor manuele afhalingen aan het loket want via Lion Account niet mogelijk want is elektronische rekening) heb je helemaal geen kosten bij ING tenzij je uittreksels naar je thuis laat opsturen.
Dit is mijn ervaring en advies.
Tevens vind ik het feit dat je met ING slechts op 1 computer kan bankieren via hun speciale software eerder een voordeel wegens meer veilig. Als men uw Digipass en wachtwoord/abonnementsnummer bemachtigt dan kan men met gelijk welke computer aan uw rekeningen. Met ING slechts op uw ene computer en als die beveiligd is met een wachtwoord dan wordt het nog een stuk moeilijker.
Persoonlijk vind ik dit niet zo'n groot nadeel, gewoon op tijd doorsturen. Trouwens bij fortis duurt het ook een tweetal dagen.
Blijkbaar kies jij resoluut voor ING, terwijl de persoon enkele plaatsen voor u, juist de omgekeerde beweging maakt omdat hij/zij niet tevreden is
De "Golden" is de gewone zichtrekening.jawadde001 schreef:Ok, bedankt voor deze verduidelijking, maar wat is dan het verschil met de golden rekening?cp1234 schreef:
RV is verschuldigd op elke zichtrekening.
Als je een gewone zichtrekening neemt bij argenta en aanvraagt of je ermee online kan, kan je er normaal ook alles mee doen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Klopt niet volgens mij. De golden rekening was vroeger een niet-reglementaire spaarrekening. De Giro+ is van oorsprong een zichtrekening.cp1234 schreef:De "Golden" is de gewone zichtrekening.jawadde001 schreef:
Ok, bedankt voor deze verduidelijking, maar wat is dan het verschil met de golden rekening?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Sorry, maar de "Golden" is wel degelijk hun gewone zichtrekening, de Giro+ is hun speciale zichtrekening. ( hier krijg je 3-maandelijks intrest op en kon je ook cheques voor krijgen )Vaganzza schreef:Klopt niet volgens mij. De golden rekening was vroeger een niet-reglementaire spaarrekening. De Giro+ is van oorsprong een zichtrekening.cp1234 schreef:
De "Golden" is de gewone zichtrekening.
Beter eerst checken voor je foutieve informatie zet.
Het gaat trouwens niet over vroeger maar over het heden en de "Golden" is al jaren hun standaard zichtrekening, al zeker 10 jaar.Vaganzza schreef:Klopt niet volgens mij. De golden rekening was vroeger een niet-reglementaire spaarrekening. De Giro+ is van oorsprong een zichtrekening.cp1234 schreef:
De "Golden" is de gewone zichtrekening.
Toen ik naar Argenta gegaan ben (vorig jaar), heeft de kantoorhouder het zelf gezegd: "de golden rekening komt verder van vroeger (niet-reglementaire spaarrekening, was toen revolutionair), vandaar de beperkingen qua cheques e.d.". Ook zei hij toen dat de golden rekening waarschijnlijk zal verdwijnen. Kan best, want de rentes zijn gelijk geschroefd. De Giro+ heeft alle mogelijkheden van een zichtrekening (zoals je zelf zegt). Het lijkt mij dan ook logisch om de Giro+ rekening de gewone zichtrekening te noemen. Als je naar alle andere banken kijkt, dan zie je dat de rentes op de zichtrekeningen 3 maandelijks worden uitgekeerd (indien een bepaald bedrag aan intresten overschreden wordt).
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 27 augustus 2009, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
De giro is de gewone, de golden is de internet versie (zo heb ik het begrepen).
Men neemt best de giro omdat men daar onder nul kan gaan en tevens om de drie maanden intrest kan ontvagen (je kan hiermee ook online werken)...begrijp dus niet goed waarom mensen voor en golden kiezen.
Men neemt best de giro omdat men daar onder nul kan gaan en tevens om de drie maanden intrest kan ontvagen (je kan hiermee ook online werken)...begrijp dus niet goed waarom mensen voor en golden kiezen.
Neen de internetrekening is nog eens apart (de derde zichtrekening).jawadde001 schreef: De giro is de gewone, de golden is de internet versie (zo heb ik het begrepen).
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik vind daat niets van terug op hun website, daar spreken ze maar over een giro, golden en voor de spaarrekeningen de maxi en de e-spaar.
Vaganzza schreef:Neen de internetrekening is nog eens apart (de derde zichtrekening).jawadde001 schreef: De giro is de gewone, de golden is de internet versie (zo heb ik het begrepen).