Baron de Ley
TIP
Re: Baron de Ley
De vriendelijke Eva Corres bezorgde mij dit (beknopt) jaarverslag in het Engels
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Om even op mezelf terug te komen. De wijngaarden staan in de boeken voor 3.800 EUR per hectare. Dus 38 centiemen per vierkante meter.
Edit: dit gaat over de druifkes zelf. Als ge alles samentelt (land + wijngaard) kom je uit op 30.000 EUR per hectare ofte 3EUR /m². Nog altijd een habbekrats.
@reteiP, nu ge toch aan het schmoozen zijt met de auditor, zout ge aub eens kunnen informeren hoeveel van hun 921 hectaren ze effectief in eigendom hebben? (ik kan maar moeilijk geloven dat 23M voor 921 hectare uberhaupt kan kloppen, een deel ervan zal erfpacht zijn ofzo, en geen naakte eigendom)
Ik heb mij daar ooit eens achter gezet om dat uit te zoeken. Maar weet al niet meer of ik er toen uit geraakt benPoldermol schreef: ↑28 februari 2018, 21:17 @reteiP, nu ge toch aan het schmoozen zijt met de auditor, zout ge aub eens kunnen informeren hoeveel van hun 921 hectaren ze effectief in eigendom hebben? (ik kan maar moeilijk geloven dat 23M voor 921 hectare uberhaupt kan kloppen, een deel ervan zal erfpacht zijn ofzo, en geen naakte eigendom)

Als je kijkt op de site bij hun wijngaarden & de hectares optelt, kom je aan 1113hectare. Al dan niet van hun... Ik heb enkel de hectares van BDL opgeteld, dus niet die van El Coto &...
http://www.barondeley.com/vineyards/carboneras/en
edit; op de site van El Coto;
http://www.elcoto.com/vineyards/our-vineyards/enWITHOUT THE LAND, WITHOUT THE VINEYARD, WE ARE NOTHING. WE KNOW WHAT WE ARE TALKING ABOUT. WE ARE THE LARGEST WINEGROWER IN THE DENOMINATION OF ORIGIN RIOJA, WITH 730 HECTARES OF OUR OWN VINEYARDS. SIMULTANEOUS COMMITMENT AND QUALITY ASSURANCE.
edit; het gaat hier omdzelfde wijngaarden denk ik

die Carbonera toch iig; al spreekt de ene van 500hectare, de andere van 450 ...
In het jaarverslag hebben ze het over 921 hectare, dus ik zou dat als uitgangspunt nemen.
Echter, er kwamen 17 hectaren bij in 2017, maar de extra waarde op de balans is verwaarloosbaar, dus dat moeten al gepachte stukken grond zijn.
Ik peins dat reteiP's nieuwe vriendin ons meteen een goed antwoord gaat kunnen geven.
Die 'own' vineyards kan ook ambigu zijn hé. Kan altijd zijn dat ze als 'own' beschouwen 'onze druivenstokken op het land dat we pachten' en neit zozeer het economisch en het juridisch recht van het land an sich bedoelen. En bij BdL werden in het verleden al véél dingen verkeerd vertaald van Spaans=> Engels, dus ik zou aan die 'own' niet te veel waarde hechten.
Maar ik ben nu wel eens curieus eigenlijk
Echter, er kwamen 17 hectaren bij in 2017, maar de extra waarde op de balans is verwaarloosbaar, dus dat moeten al gepachte stukken grond zijn.
Ik peins dat reteiP's nieuwe vriendin ons meteen een goed antwoord gaat kunnen geven.
Die 'own' vineyards kan ook ambigu zijn hé. Kan altijd zijn dat ze als 'own' beschouwen 'onze druivenstokken op het land dat we pachten' en neit zozeer het economisch en het juridisch recht van het land an sich bedoelen. En bij BdL werden in het verleden al véél dingen verkeerd vertaald van Spaans=> Engels, dus ik zou aan die 'own' niet te veel waarde hechten.
Maar ik ben nu wel eens curieus eigenlijk
uit een ouder jaarverslag
Samen is die waarde +- 35,5miljoen over 921hectare => 3,85 euro/m2
is het volledig verslag van 2017 al beschikbaar dan?
uit dat van 2016Biological assets -
Vine plantations and vineyard facilities are considered to be biological assets. As provided for in IAS 41, the Group has chosen to measure the assets for which the fair value cannot be measured reliably at cost less accumulated depreciation. This measurement method was chosen by the Group in consideration of the following factors:
- There is no active market for vine plantations, since these assets are not homogenous and their price is not available to the general public.
- The price of a plantation depends on a series of factors such as: the region in which it is located, the microclimate, land features, improvements made and planting rights. These special characteristics mean that its price cannot be measured reliably.
The Group depreciates its biological assets using the straight-line method, applying annual depreciation rates determined on the basis of the years of estimated useful life of the related assets. The depreciation rates applied are as follows: Depreciation Rate 4-5
dus de post "vine plantations" is een biological asset, dat is de waarde van de druiven, niet van de grond. (zie 'land').Vine plantations relate to vines planted covering an area of 904 hectares (2015: 915 hectares), which produced 6,005 tonnes of grapes in 2016 (2015: 5,576 tonnes of grapes). All plantations are in operation.
Samen is die waarde +- 35,5miljoen over 921hectare => 3,85 euro/m2
is het volledig verslag van 2017 al beschikbaar dan?
google says: "In Spain, Torres, a leading wine company, passed along prices with a warning that prices of vineyards can change a lot depending on different parameters: Penedès land sells for about $16,000 per acre; land in La Rioja costs $30,000 per acre, and an acre in La Mancha costs about $8,000."
https://www.winesandvines.com/features/ ... f-Prestige
Veel meer dan in de boeken dus. (tenzij ze maar 15hectare in eigen bezit hebben
)
https://www.winesandvines.com/features/ ... f-Prestige
Veel meer dan in de boeken dus. (tenzij ze maar 15hectare in eigen bezit hebben

Dus 60.000 EUR per hectare in Rioja.
Dan is 23M EUR de prijs van 400 hectare.
Dan is 23M EUR de prijs van 400 hectare.
Ja daar had ik het hier al over:
Om even op mezelf terug te komen. De wijngaarden staan in de boeken voor 3.800 EUR per hectare. Dus 38 centiemen per vierkante meter.
Edit: dit gaat over de druifkes zelf. Als ge alles samentelt (land + wijngaard) kom je uit op 30.000 EUR per hectare ofte 3EUR /m². Nog altijd een habbekrats.
Er staat ACRE, niet are. Een acre is rond de 4.000 vierkante meter. Dus ongeveer 2.5 acres in 1 hectare.
Ik zal Eva een mailtje sturen en hopelijk wordt het dan wat duidelijker 

Het positieve antwoord is hier al
All the acreage is in full possession. We don´t have ground lease in vine plantations.
The Group is largest vineyard owner in the whole region Rioja with 921 hectares in production and 230 hectares land for new plantation. Also the Group is owner of 525 hectares of land that is not for cultivating (forest land, road….)
The value on the balance sheet (2017: 12.098 thousand euro) is only the value for vine plantation ( plant and equipment). The value of the land includes land of vineyards and wineries (2017: 23.439 thousand euro)
Regards,
Eva Corres
Zo makkelijk kan het ook gaan, ipv dat liggen uit te zoeken
merci reteiP!

merci reteiP!